بالا و پایین های DOGE: آیا دوج کوین سرمایه گذاری خوبی است؟

1400/10/13
بالا و پایین های DOGE: آیا دوج کوین سرمایه گذاری خوبی است؟

بالا و پایین های DOGE: آیا دوج کوین سرمایه گذاری خوبی است؟ بسیاری از سرمایه گذاران از خود می پرسند: آیا باید در Dogecoin سرمایه گذاری کنیم یا نه؟ سرمایه گذاری در Dogecoin ممکن است برای افراد ریسک پذیر و برخی از سرمایه گذاران، ایده مناسبی باشد. اما نباید فراموش کرد که قیمت ارزهای دیجیتال می توانند در بازه ی زمانی بسیار کوتاه نوسانات قابل توجهی را تجربه کند. همانطور که در اخبار بازار رمزارزها هم شنیده اید، قیمت دوج کوین در بلند مدت افزایش قابل توجهی یافته است. این رمز ارز در زمان کوتاهی عده زیادی را میلیونر کرده و چه بسا افرادی که به همان سرعت مبالغ کلانی را با دوج کوین از دست داده اند. در دنیای رمزارزها، افت قیمت ها و نوسانات قیمتی را به سختی می توان پیش بینی نمود. بنابراین باید برای هر نوع ریسکی آمادگی داشت.

سرمایه گذاری دوج کوین

به طور کلی Dogecoin (DOGE) را می توان به عنوان یکی از سودده ترین ارزهای بازار در نظر گرفت که در ابتدا قرار نبوده به عنوان رمزارزی برای سرمایه گذاری باشد. بسیاری از سرمایه گذاران ارز دوج کوین را بدون توجه به ارزش واقعی آن برای سرمایه گذاری انتخاب کرده اند.  اما زمانی فرا می رسد که سرمایه گذاران باید از خود بپرسند: "آیا Dogecoin سرمایه گذاری خوبی است؟

این ارز در ابتدا به شوخی طراحی شده بود ولی در حال حاضر با ارزش بازار چند ده میلیارد دلاری در رده های بالای بازار ارز دیجیتال قرار گرفته است و حمایت سرمایه گذاران بزرگی از جمله ایلان ماسک را دارد. بنظر می رسد که ایلان ماسک Dogecoin را به بیت کوین (BTC) ترجیح می دهد. قیمت دوج کوین در عرض یک ماه تا 1000 درصد بالا رفته است. همچنین ارز Dogecoin در حداکثر عرضه ارزهای خود هیچ محدودیتی ندارد و تقریبا هر دقیقه 10000 واحد توکن DOGE جدید بوجود می آید.

موارد استفاده : نکته قابل تامل

یکی از راه ‌های تشخیص اینکه آیا سرمایه‌ گذاری Dogecoin مناسب است یا نه؟ بررسی موارد استفاده از سکه است. هرچه استدلال مورد استفاده قویتر باشد، شانس بیشتری برای تقاضای سکه وجود دارد. مورد استفاده اولیه دوج کوین در روزهای اولیه، پاداش دادن به جامعه DOGE برای نظرات سرگرم کننده از طریق انعام بود. موارد استفاده از آن زمان تا کنون گسترش یافته است، اگرچه انعام دادن یکی از ویژگی های این پروژه است.

موارد استفاده Dogecoin در طول سال ها افزایش یافته است تا جایی که به عنوان یک وسیله مبادله در نظر گرفته می شود. دوج کوین از الگوریتم اجماع اثبات کار استفاده می‌کند، البته تفاوت ‌هایی با الگوریتمی که بیت‌کوین استفاده می‌کند، دارد. تراکنش ها سریع هستند و در یک دقیقه در بلاک چین انجام می شوند. این موضوع استفاده دوج کوین را به عنوان یک ارز تقویت می کند، زیرا امکان تراکنش های سریع و ایمن را فراهم می کند.

دوج کوین سکه ی تورمی

در کل می توان گفت که DOGE یک دارایی تورمی است چرا که برخلاف بیت کوین (BTC) حداکثر عرضه آن به 21 میلیون محدود نشده است. در واقع، 10000 دوج کوین در هر دقیقه ایجاد می شود که به 14 میلیون سکه در روز تبدیل می شود. محدودیتی برای تعداد Dogecoin های قابل استخراج در سال وجود دارد که سقف آن 5 میلیارد است. 

ماهیت نامحدود عرضه Dogecoin این پتانسیل را دارد که به عنوان یک سرمایه گذاری بلندمدت عمل کند، زیرا به طور بالقوه فقط مسئله زمان است که باعث می شود عرضه از تقاضا پیشی بگیرد.

آیا این باعث می شود که Dogecoin سرمایه گذاری خوبی باشد؟ زمان نشان خواهد داد. در حال حاضر، مانند هر سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال،  تحقیقات خود را انجام دهید.

اخبار ارز دیجیتال را در صرافی ایران بایننس دنبال کنید.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد بالا و پایین های DOGE: آیا دوج کوین سرمایه گذاری خوبی است؟
سوال امنیتی :2+93 = ?