باید و نباید های مهم برای تریدر های ارز دیجیتال در زمان افت بازار

1401/06/10
باید و نباید های مهم برای تریدر های ارز دیجیتال در زمان افت بازار


بازار کریپتو کارنسی ها یا ارزهای دیجیتال، تو یکی دو سال گذشته به یکی از بزرگترین بازار های مالی جهان تبدیل شده. همونطور که میدونین سود در بازار ارز دیجیتال به شکل دلاری هستش و همین مسئله بیشتر هموطنانمون رو به فعالیت تو این بازار تشویق کرده؛ البته تو ماه های گذشته به دلیل ریزش بازار ارز دیجیتال، عده ی زیادی سود یا بخشی از اصل سرمایشون رو تو این مارکت پر ریسک از دست دادن. با آگاهی به این مسئله تصمیم گرفتیم که در مورد باید و نباید های مهم برای تریدر های ارز دیجیتال در زمان افت بازار باهاتون صحبت کنیم.

تو این مقاله با توجه به دانش و تجربه ی چندین ساله ای که در زمینه آموزش ارز دیجیتال و با فعالیت در این بازار بدست آوردیم، بهتون کمک میکنیم که از این دوران به خوبی استفاده کنین. توجه داشته باشین که دوره رکورد و ریزش بازار ارزهای دیجیتال یه فرصت مناسب برای سرمایه گذاری تو این بازاره که بیشتر افراد و فعالای این حوزه، ار اون غافل میشن. همچنین نباید فرموش کرد که بخش مهمی از موفقیت و کسب سود در بازار ارز دیجیتال، مربوط به صبر است. تا انتهای این مطلب همراه ما باشین تا بیشتر در مورد باید و نباید های مهم برای تریدر های ارز دیجیتال در زمان افت بازار گفتوگو کنیم.

باید ها و نباید هایی که در هنگام ریزش باید بدانید

آموزش ارز دیجیتال

همونطور که میدونین بازار کریپتوکارنسی ها هم مثل هر بازار مالی دیگه ای، نوسانات زیادی رو داره. البته ماهیت و نوع اصلاح های این بازار یکم متفاوته و ممکنه که تو یه مدت زمان کوتاه، مقدار قابل توجهی از پول شما از بین بره. به احتمال زیاد، بیشتر افرادی که به تازگی وارد این بازار شدن، اطلاعات چندانی رو درباره ی ماهیت این بازار ندارن و ریزش های اخیر بازار ارزهای دیجیتال اون ها رو شوکه کرده. 

اگه تو این روز های خونین و نزولی بازار، نقد هستین و با کمترین ضرر ممکن از مارکت خارج شدین، باید به دنبال بهترین فرصت برای ورود به بازار ارز دیجیتال و خرید رمز ارزها باشین. اما در صورتی که هنوز ارزهای دیجیتالتون رو نگه داشتین، باید استراتژی متفاوت تری رو داشته باشین و بی گدار به آب نزنین. تو ادامه این مطلب به طور کامل در مورد بهترین رفتاری که میتونین تو ریزش بازار ارز دیجیتال از خودتون به نمایش بذارین، صحبت کردیم.

1. کنترل احساسات و هیجانات

بیشتر تریدر هایی که بعد از سال 2018 وارد بازار ارزهای دیجیتال شدن، تا به امروز ریزش شدید این بازار رو ندیده بودن؛ به همین خاطر بیشتر این افراد در مواجهه با سقوط قیمت ارزهای دیجیتال نتونستن احساسات و هیجاناتشون رو کنترل و مدیریت کنن و اقدام منطقی و درستی رو در برابر کاهش قیمت انجام بدن. حتی گاهی اوقات تریدر های با تجربه هم دچار دستپاچگی میشن و نمیتونن احساساتشون رو کنترل کنن.

 البته برخی از معامله گر ها هم وجود دارن که موقع افت قیمت رمز ارزها، احساساتشون رو کنترل کرده و معاملاتشون رو بررسی میکنن. فراموش نکنین که تو چنین شرایطی یک اقئام هوشمندانه و درست میتونه از ضرر های هنگفت جلوگیری کنه. همچنین با گرفتن پوزیشن درست و در جهت حرکت بازار، امکان جبران خسارت و حتی سود کردن هم وجود داره.

آموزش ارز دیجیتال

یک تریدر حرفه ای در هنگام ریزش بازار با تکیه به تجربه خودش، احساساتش رو مدیریت ، همونطور که تو بازار صعودی هیجان خودش رو کنترل میکنه. برای اینکه شما هم بتونین به چنین حالتی برسین، باید به این مسئله توجه داشته باشین که همیشه فرصت و موقعیت برای کسب سود تو بازار کریپتوکارنسی ها وجود داره. از دست دادن یک معامله و یا خروج با ضرر از یک پوزیشن، نباید شما رو نا امید کنه. حتی گاهی ممکنه که معامله گر به دنبال انتقام از بازار باشه، اما به این نکته توجه داشته باشین که این کار نتیجه خوبی نخواهد داشت. موفق ترین معامله گر ها هم ممکنه ضرر کنن و این یه امر اجتناب ناپذیر تو بازار های مالیه.

2. هولدر باشید (HODL)

Crypto Currency ها یه بازار تازه تاسیس و نوپا هستن. بعضی از رمز ارزهایی که تو این مارکت معامله میشن، عمری کمتر از یک سال دارن. به همین خاطر این بازار هنوز نتونسته به پختگی و تکامل کافی برسه. اما با بررسی بلند مدت این بازار و توجه به نمودار قیمتی ارز دیجیتال بیت کوین (BTC) که به عنوان لیدر اصلی این مارکت شناخته میشه، به روند بلند مدت این بازار پی میبریم؛ در واقع روند کلی بیشتر ارزهای دیجیتال با وجود ریزش های شدیدی که داشته اند، همواره صعودی بوده.

اجازه بدید که با ذکر یه مثال این مسئله رو براتون شرح بدم تا قابل درک تر باشه. تو آخرین روز های سال 2017، بیت کوین موفق شد که به حوالی 20 هزار دلار برسه و یه سقف قیمتی جدید رو ثبت کنه. اما خیلی نتونست رو این عدد بمونه و آغاز سال 2018 با ریزش بیت کوین همراه بود. افرادی که روی سقف 20 هزار اقدام به خرید بیت کوین کرده بودند، تو یه بازه زمانی یک ساله بیش از 80 درصد ضرر رو تجربه کردن. برخی از افراد با ضرر های بزرگ از این بازار خارج شدن، اما افرادی که صبور بودن و اعتقاد به هولد (نگهداری) ارزهای دیجیتال داشتن، با ثبت سقف جدید برای بیت کوین، بیش از 250 درصد سود میکردن.

سیگنال خرید ارز دیجیتال ارزسنج

 به همین دلیله که پیشنهاد میدیم که در مواقع ریزش به سبد بلند مدت خودتون دست نزنید و با وجود ضرر، رمز ارزهای با ارزشتون رو نفروشید. شاید به نظرتون سه یا پنج سال مدت زمان زیادی برای نگهداری یه ارز باشه؛ اما مطمئن باشین که سود در بازار ارز دیجیتال براتون بسیار بیشتر از هر مارکت دیگه خواهد بود.

3. خرید در کف قیمتی

به احتمال زیاد شما هم جمله معروف: « وقتی همه ترسیدن بخر و وقتی همه طمع میکنن بفروش» رو شنیدین. شاید خیلی سادو لوحانه به نظر بیاد ولی این روش همون راهیه که وارن بافت رو به یه سرمایه گذار افسانه ای و یکی از ابرثروتمند های جهان تبدیل کرده. این استراتژی میتونه برای شما هم جواب بده. به همین خاطر بهتره که هر ریزش بازار ارز دیجیتال رو به عنوان یه فرصت برای خرید رمز ارزها در نظر بگیرین.

البته نباید این نکته رو فراموش کنین که برای استفاده از این استراتژی، شناسایی کف قیمتی الزامیه. پیشنهاد ما اینه که برای شناسایی کف قیمتی منتظر بمونین و عجله ای برای ورود به بازار نداشته باشین.

4. آموزش ببینید.

ریزش بازار ارزهای دیجیتال یکی از بهترین فرصت های ممکن برای آموزش دیدین هستش. پیشنهاد میدیم که شما هم از این فرصتی که فراهم شده نهایت بهره رو ببرین و تو این حوزه آموزش ببینید. منابع مختلفی برای آموزش گام به گام ترید ارز دیجیتال وجود داره، ولی پیشنهاد ما اینه که از یه منبع جامع و کامل استفاده کنین. به همین منظور قصد داریم که پلتفرم ارزسنج رو بهتون معرفی کنیم.

آموزش ارز دیجیتال

ارزسنج یک آکادمی معتبر و با سابقه تو حوزه آموزش ارز های دیجیتال هستش که در قالب مقالات و ویدیو آموزش ارز دیجیتال در مورد بروزترین و جدیدترین مسائل این بازار در اختیار شما قرار داده. فرقی نداره که یک تریدر حرفه ای هستین یا به دنبال آموزش ارز دیجیتال مبتدی تا پیشرفته و با پشتیبانی کامل میگردین، در هر صورت این پلتفرم میتونه برای آموزش و افزایش سطح اطلاعاتتون به شما کمک کنه. 

5. رعایت مدیریت سرمایه

یکی از مهمترین اصول سرمایه گذاری مدیریت سرمایه است. فرقی نداره که تو چه بازاری فعالیت دارین از ملک گرفته تا ارزهای دیجیتال، تنها راه کم کردن خطر از دست دادن سرمایه هاتون، مدیریت سرمایه است. به خاطر داشته باشین که به هیچ عنوان نباید همه ی سرمایه تون رو وارد یک بازار کنین. تو بازار ارزهای دیجیتال هم بهتره که پول خودتون رو به بخش های کوچکتری تقسیم کنین و هر قسمت رو به خرید یک ارز دیجیتال اختصاص بدین. با رعایت مدیریت سرمایه دیگه نگران ریزش بازار های مختلف نیستین چرا که تو بدترین حالت فقط بخش کوچکی از سرمایه تون رو از دست میدین.

همچنین نباید سرمایه اصلی زندگیتون رو به سرمایه گذاری تو بازار های پر ریسک اختصاص بدین. در واقع سرمایه گذاری های شما باید با استفاده از پس انداز و منابع مالی اضافه ای که دارین باشه. در این صورت میزان استرستون برای ضرر هم کمتر میشه و میتونین منطقی تر تصمیم بگیرین.

6. ارزش ذاتی ارزهای دیجیتال را در نظر بگیرید.

سیگنال خرید ارز دیجیتال

یک از مهمترین باید و نباید های مهم برای تریدر های ارز دیجیتال در زمان افت بازار، ارزش ذاتی رمز ارزها است. بیشتر افراد هنگام ریزش بازار ارز دیجیتال از ارزش ذاتی ارزهای دیجیتال غافل میشن، در حالی که یک بیت کوین همواره یک بیت کوین باقی میمونه و ارزش اون با وجود کاهش قیمت، تغییری نمیکنه. مثلا وقتی که همین اواخر بیت کوین به 60  هزار دلار رسید، افراد زیادی به این بازار جذب شدن و به امید 100 هزار دلاری شدن این رمز ارز، اقدام به خرید اون کردن. اما الان که قیمت بیت کوین نصف شده و به حوالی سی هزار رسیده، کمتر کسی حاضر به خرید اونه.

افرادی که دید بلند مدت تری روی ارزهای دیجیتال دارن و به ارزش واقعی اون ها پی بردن، به خوبی از ارزش ذاتی ارزهای دیجیتال آگاه هستن و هر ریزش رو به عنوان یه فرصت برای خرید میدونن. در صورتی که شما هم به چنین دیدگاهی برسین، دیگه از سقوط قیمت نمیترسین و وقتی که همه تو اوج ناامیدی هستن، اقدام به خرید کنین.

7. استراتژی معاملاتی

هر معامله گر ارز دیجیتال باید یک استراتژی معاملاتی مناسب با سرمایه و سبک تحلیلی که داره، برای خودش بسازه. توجه داشته باشین که طراحی چنین استراتژی میتونه سال ها زمان ببره، اما مطمئن باشین که ارزشش رو داره. البته بعضی از تریدر ها تو مواقع حساس بازار نمیتونن به استراتژی که دارن پایبند بمونن که این مسئله نشون دهنده ضعف اون معامله گر تو مدیریت احساسات و هیجاناتش است.

آموزش ارز دیجیتال

در صورتی که خودتون استراتژی معاملاتی ندارین و دانش و تجربه کافی برای فعالیت تو این بازار رو ندارین، یه پیشنهاد ویژه براتون داریم. بیشتر معامله گر ها بعد از فعالیت پنج ساله تو بازار های مالی میتونن به سطح قابل قبولی تو معامله برسن، اما این روز ها ابزار هایی طراحی شدن که با استفاده از اون ها میتونین با کمترین دانش و تجربه هم بهترین معاملات رو انجام بدین.

پلتفرم ارزسنج که به عنوان یه آکادمی آموزش ارز دیجیتال بهتون معرفی کردیم، چنین قابلیتی رو براتون فراهم کرده. همیار تریدر یکی از جدیدترین محصولات این آکادمیه که با استفاده از اون دیگه نیازی به یادگیری سبک های مختلف تحلیل ارزهای دیجیتال ندارین. این ابزار روی نمودار قیمت ارزهای دیجیتال قرار میگیره و معتبر ترین سیگنال خرید ارز دیجیتال و فروش در این بازار رو در مورد هر ارزی که مد نظر شماست رو به شما میده. به لطف همیار تریدر میتونین تو زمانتون صرفه جویی کنین و دیگه نیازی نیست که ساعت های طولانی رو پشت سیستم بشینین و به دنبال یه فرصت مناسب برای خرید یا فروش باشین.

به نظر رویایی میاد ولی تیم ارزسنج با استفاده از دانش و تجربه ای که داره و پیاده سازی اون روی هوش مصنوعی تونسته این رویا رو به واقعیت تبدیل کنه. نکته مهمی که در مورد همیار تریدر وجود داره، نسخه دموی اون هست که میتونین به طور رایگان و به مدت محدود اون رو تست کنین و در صورت رضایت، اقدام به خرید اشتراک ماهانه یا سالانه اون کنید. پیشنهاد میدیم که برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت این آکادمی مراجعه کنین و نسخه ی دموی همیار تریدر رو دریافت کنین.

8. از اخبار غافل نشوید.

آموزش ارز دیجیتال

از باید و نباید های مهم برای تریدر های ارز دیجیتال در زمان افت بازار، میتونیم به اهمیت اخبار و تحلیل های فاندامنتال اشاره کنیم. توجه به مطالبی که در مورد هر رمز ارز منتشر میشه، یکی از مسائلیه که حتما باید بهش توجه کنین. این اخبار میتونه فرصت مناسبی رو برای کسب سود بهتون ارائه بده. معمولا تو شرایطی که بازار ریزشیه، اخبار منفی بیشتر پخش میشه. همچنین تو بازار های صعودی که همه نسبت به رشد رمز ارزها هستن، اخبار مثبت بیشتر انعکاس پیدا میکنه.

تیم تولید محتوای صرافی ایران بایننس مهمترین اخبار و تحولاتی که هر روز تو دنیای ارزهای دیجیتال رخ میدن رو برای شما از منابع خبری معتبر جمع آوری میکنه. سایت ها و پلتفرم های خارجی مختلفی هم برای دنبال کردن این اخبار وجود دارن که از مهمترین اون ها میتونیم به کوین تلگراف (Coin Telegraph) اشاره کنیم.

9. از بازار منفی سود کسب کنید.

خوشبختانه بازار ارزهای دیجیتال دو طرفه است و میتونین از ریزش قیمت ها هم سود مناسبی رو بدست بیارین. البته این کار ریسک زیادی رو داره و باید حتما مدیریت سرمایه رو رعایت کنین. از طرف دیگه نباید با اهرم های بالا معامله کنین چرا که کوچکترین نوسانات قیمتی میتونه شما رو لیکویید کنه و سرمایه تون از دست بره. در صورتی که مدت زیادی از ورود به بازار ارز دیجیتال برایتان نمیگذاره، بهتره که از حالت فیوچرز و معاملات اهرم دار استفاده نکنین.

یکی دیگه از راه های کسب سود تو بازار های نزولی زمانی اتفاق میفته که شما از ریزش بیشتر بازار اطلاع داشته باشین و تو اولین فرصت رمز ارزهاتون رو نقد کنین. به این ترتیب میتونین تو قیمت های پایین تر وارد بازار بشین و تا حد قابل توجهی از ضرر هاتون جلوگیری کنید. به این ترتیب با رشد مجدد قیمت ها میتونین سود بیشتر رو بدست بیارین.

آموزش ارز دیجیتال

10. از ترید بیش از حد بپرهیزید.

از قدیمی ترین و رایج ترین مشکلاتی که هر معامله گری حداقل یه بار با اون دست و پنجه نرم کرده، ترید بیش از حد است. معامله و کسب سود تو بازار ارزهای دیجیتال بسیار هیجان انگیزه. از طرفی هم ضرر و از دست دادن پول میتونه وحشتناک باشه. هیجان و استرس ناشی از این سود و ضرر ها میتونه شما رو به سمت ترید بیش از حد سوق بده. درگیری با ترید بیش از حد بیشترین آسیب رو به بالانس حساب شما وارد میکنه.

سعی کنید که به جای افزایش تعداد معامله هایی که میکنید، وارد پوزیشن های کم ریسکتر و با بازدهی بیشتر بشید. اینطوری شانستون برای کسب سود بیشتر میشه. نکته دیگه ای که باید حتما بهش توجه کنین، پایبند بودن به استراتژی معاملاتی تونه. 

جمع بندی

تو این مقاله سعی کردیم که در مورد باید و نباید های مهم برای تریدر های ارز دیجیتال در زمان افت بازار کریپتوکارنسی ها صحبت کنیم. با رعایت نکاتی که تو این مطلب بهتون گفتیم، میتونین از ضرر های بیش از حد جلوگیری کنین. فراموش نکنین که حفظ آرامش و تصمیم گیری درست در چنین مواقعی بسیار مهم و حیاتی است. فعالیت در ارز دیجیتال و کسب سود تو این بازار به مهارت و تجربه نیاز داره.

همچنین تو این مقاله آکادمی ارزسنج رو بهتون معرفی کردیم که یه پلتفرم برای آموزش ارز دیجیتال هستش. میتونین از فرصتی که به خاطر این ریزش ها و افت قیمتی که تو بازار ایجاد شده، برای آموزش و کسب مهارت های بیشتر تو این حوزه استفاده کنین. همچنین ارزسنج ابزاری به نام همیار تریدر رو برای راحتی و سهولت معاملات براتون طراحی کرده که با کمک اون میتونین به ساده ترین شکل ممکن تو بازار ارزهای دیجیتال سود کسب کنین.

سربلند و پرسود باشید.


نظرات کاربران در مورد باید و نباید های مهم برای تریدر های ارز دیجیتال در زمان افت بازار
سوال امنیتی :2+57 = ?