بهترین ارزهای دیجیتال حوزه دیفای(DeFi)

1401/09/25
بهترین ارزهای دیجیتال حوزه دیفای(DeFi)

ارزهای دیجیتال حوزه دیفای، رمز ارزهایی که در سال های اخیر سروصدای زیادی به پا کردن و افراد زیادی روی این ارزها سرمایه گذاری کردن. آیا چیزی در مورد ارزهای دیجیتال حوزه دیفای شنیدین؟ اصلا می دونین دیفای(DeFi) چیه و چرا به وجود اومده؟ شما اگه ارزهای حوزه دیفای رو بشناسین و روی اون ها سرمایه گذاری انجام بدین، می تونین به سود زیادی دست پیدا کنین. شاید تا چند سال اخیر کمتر کسی می تونست تصور کنه که امور مالی و اعتباری مثل معامله کردن، وام دهی و سرمایه گذاری می تونه به صورت غیرمتمرکز هم انجام بشه. امروزه این کار با کمک دیفای صورت گرفته. در اصل دیفای یه پروژه نیست! بلکه مجموعه ای از پروژه هاست که سعی می کنه تا امور مالی رو بدون نیاز به واسطه با بهترین شرایط انجام بده.

 اگه با حوزه امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای آشنایی داشته باشین و بدونین که DeFi چیه، مطمئنا براتون جذاب هست که بدونین بهترین ارزهای دیجیتال حوزه دیفای کدامند؟ اگه هم به طور کامل نمی دونین که حوزه دیفای چیست و پروژه های این حوزه رو نمیشناسین، در ادامه همراه ما باشین. چون ما سعی می کنیم در مقاله بهترین ارزهای دیجیتال حوزه دیفای کدامند؟ اطلاعاتی در مورد دیفای(DeFi) به شما ارائه کنیم و به معرفی بهترین توکن های حوزه دیفای بپردازیم تا با این رمز ارزها آشنایی داشته باشین و شما هم بتونین با سرمایه گذاری در این رمز ارزها، سرمایه گذاری پرسودی داشته باشین و در بلند مدت سودهای زیادی کسب کنین.

پیشنهاد ما برای مطالعه: آموزش شناسایی ارزهای دیجیتال مستعد رشد

حوزه دیفای چیست؟

حوزه دیفای چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم حوزه دیفای یا DeFi رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که دیفای چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که دیفای یا امور مالی غیرمتمرکز نوعی سیستم مالی هست که با حذف واسطه ها تراکنش های مالی رو انجام میده و مبتنی بر فناوری بلاک چین و اتریوم هست. تراکنش های مالی با عنوان قراردادهای هوشمند دیفای امکان پذیر هستن که تراکنش های مالی رو تحت شرایط خاصی انجام میدن. برنامه های غیرمتمرکز یا Dapp ها و کاربردهای مختلفی در دیفای وجود داره که قابلیت دسترسی رو باز می کنند. یادتون باشه که به دیفای، غرب وحشی بازار ارزهای دیجیتال گفته میشه.

مقاله پیشنهادی: بهترین ارزهای دیجیتال حوزه هوش مصنوعی

جالب اینجاست که بدونین دیفای سیستمی هست که کاربرد بلاک چین رو از یه انتقال دهنده ارز دیجیتال به سیستم مربوط به مسئله های پیچیده مالی تبدیل می کنه. همچنین دیفای(DeFi) به هر پایگاهی اجازه میده تا تاریخچه تراکنش های انجام شده رو ذخیره و نگه دارن. با انجام این کار دیگه اطلاعات مربوط به تراکنش ها توسط نیروی انسانی و سازمان های متمرکز کنترل نمیشه. دیفای با حذف واسطه ها و توانمندسازی افراد، امکان انجام معاملات همتا به همتا رو فراهم کرده. از طریق این سیستم کاربران می تونن به طور مستقیم به همدیگه وام بدن و به طور کامل به سود برسن. در این بین نهاد واسطه های وجود نداره که درصدی از سود دریافتی به اون تعلق می گیره.

بهترین ارزهای دیجیتال حوزه دیفای کدامند؟

بهترین ارزهای دیجیتال حوزه دیفای کدامند؟

همونطور که گفتیم، معنی اصلی دیفای که امور مالی غیرمتمرکز هست، می تونه اینجوری خلاصه بشه که موسسات مالی متمرکز سنتی از معادله خارج بشن و هیچ واسطه ای بین مشتری و پروژه یا پلتفرم دیفای وجود نداشته باشه. ارزهای فیات به بانک های مرکزی و دولت های شخص ثالث مرتبط هستن، ولی پلتفرم های دیفای از ارز دیجیتال استفاده می کنند. ارزش خیلی از رمز ارزهای مرتبط با دیفای به طور قابل توجهی بالا رفته. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به معرفی بهترین ارزهای دیجیتال حوزه دیفای بپردازیم.

مقاله پیشنهادی: بهترین ارزهای دیجیتال حوزه انرژی

• چین لینک(Chainlink)

یکی از بهترین ارزهای دیجیتال حوزه دیفای، ارز دیجیتال چین لینک یا ChainLink هست که با نماد اختصاری LINK شناخته میشه. این پروژه نوعی اکوسیستم مالی غیرمتمرکز هست که بیشتر به دلیل قدرت دهی به اوراکل های بلاک چین اتریوم شناخته میشه. همچنین پروتکل چین لینک از جمله توکن LINK اون به قراردادهای هوشمند اتریوم این امکان رو میده تا با امنیت کامل به منابع داده خارجی متصل بشن. به کمک ارز دیجیتال چین لینک، قراردادهای هوشمند بدون نیاز به واسطه قادر به فعالیت هستن.

• یرن فایننس(YFI)

یکی دیگه از بهترین ارزهای دیجیتال حوزه دیفای، ارز دیجیتال یرن فایننس هست که با نماد اختصاری YFI شناخته میشه. توکن YFI نوعی ارز دیجیتال با عرضه 30.000 واحدی در بلاک چین اتریوم هست که قیمت امروز YFI در زمان نوشتن این مقاله حدود 8 دلار هست. دلیل این قیمت هم به دلیل عرضه پایین توکن YFI هست. ارز دیجیتال یرن فایننس که به اسم وای ارن فایننس هم شناخته میشه، نوعی اکوسیستم مالی غیرمتمرکز هست که برای شما امکان کسب درآمد و استیک توکن YFI رو فراهم کرده.

• رپد بیت کوین(WBTC)

یکی دیگه از انواع ارزهای دیجیتال حوزه دیفای، ارز دیجیتال رپد بیت کوین هست که با نماد اختصاری WBTC شناخته میشه. این رمز ارز یکی از کوین های منحصر به فرد امور مالی غیرمتمرمز هست که معنی واقعی بیت کوین در بلاک چین اتریوم رو میده. توکن WBTC قدرت ارز دیجیتال بیت کوین رو همراه با انعطاف گذیری توکن ERC20 برای کاربران به همراه داره.

• ارز دیجیتال آوه(Aave)

یکی دیگه از انواع ارزهای دیجیتال حوزه دیفای، ارز دیجیتال آوه هست که با نماد اختصاری AAVE نشون داده میشه که به عنوان یکی از ستاره های پر نور حوزه امور مالی غیرمتمرکز محسوب میشه. این پروتکل متن باز غیرحضانتی به کاربران این امکان رو میده تا بازارهای پولی رو ساخته و سپس با واریز و وام دهی دارایی ها از طریق ارز دیجیتال آوه این پلتفرم سودآوری داشته باشن.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله بهترین ارزهای دیجیتال حوزه دیفای کدامند؟ اطلاعاتی در مورد دیفای(DeFi) به شما ارائه کنیم و به معرفی بهترین توکن های حوزه دیفای بپردازیم تا با این رمز ارزها آشنایی داشته باشین و شما هم بتونین با سرمایه گذاری در این رمز ارزها، سرمایه گذاری پرسودی داشته باشین و در بلند مدت سودهای زیادی کسب کنین. همونطور که گفتیم، دیفای یا امور مالی غیرمتمرکز نوعی سیستم مالی هست که با حذف واسطه ها تراکنش های مالی رو انجام میده و مبتنی بر فناوری بلاک چین و اتریوم هست. تراکنش های مالی با عنوان قراردادهای هوشمند دیفای امکان پذیر هستن که تراکنش های مالی رو تحت شرایط خاصی انجام میدن.


نظرات کاربران در مورد بهترین ارزهای دیجیتال حوزه دیفای(DeFi)
سوال امنیتی :7+82 = ?