بیمه عمر یا خرید بیت کوین

1401/06/08


امروزه در کشور ایران پس انداره کردن برای آینده خیلی سخت تر شده، به این دلیل که تحریم کشور توسط آمریکا، بی ارزش شدن پول ملی ایران، گرانی بیش از حد موجب شدن که اکثر مردم شرایط پس انداز کردن برای آینده رو نداشته باشن. ولی باید به شیوه ای یا به نحوی سرمایه گذاری کرد تا بتوان رفاه خود و فرزندانمان رو در آینده فراهم کرد. ولی باید توجه داشته باشیم که با این شرایط شاید نتونیم روی هر چیزی سرمایه گذاری کنیم.

در حال حاضر روش هایی از جمله سرمایه گذاری در بیمه عمر یا خرید بیت کوین می تونه گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری برای آینده باشن. البته هر کسی هم توانایی سرمایه گذاری هم در بیمه عمر و هم بیت کوین رو نداره. بنابراین ممکن هست در این جا از ما سوالی بپرسین که بیمه عمر برای سرمایه گذاری بهتره یا خرید بیت کوین؟ ما در این مقاله سعی می کنیم موضوع بیمه عمر یا خرید بیت کوین رو بررسی کنیم و با بررسی معایب و مزایای بیمه عمر و بیت کوین نتیجه گیری کنیم که کدومشون برای سرمایه گذاری برای آینده بهتر هستن. البته توصیه می کنیم مقاله آینده بیت کوین رو هم مطالعه کنین.

بیمه عمر چیست؟

بیمه عمر چیست؟

بیمه عمر یکی از روش های بلند مدت برای سرمایه گذاری هست که امروزه در سراسر جهان طرفداران زیادی پیدا کرده که هدفش تامین رفاه کسانی هستش که ازش استفاده میکنن. بیمه عمر با انواع مختلف و با شرایط متنوع ارائه میشه تا در شرایط مختلف از جمله وقوع حوادث به سرپرست خانواده خدماتی مثل؛ بازنشستگی، ارائه پشتوانه مالی مناسب برای خود فرد یا به اعضای خانواده اش در زمان بیماری به شکل مستمر یا به صورت یک جا ارائه کنه. در این روش بلند مدت سرمایه گذاری افراد بیمه شده با پول معین در زمان مشخص به شرکت بیمه پولی رو پرداخت می کنن شرکت بیمه هم به ازای پول بیمه که از کاربران خود گرفته کل پول رو همراه با سودش پرداخت می کند. 

انواع بیمه عمر 

بیمه عمر که یکی از روش های سرمایه گذاری بلند مدت و بدون ریسک برای آینده هست که انواع مختلفی داشته و برای این که بتونیم آشنایی دقیق با این روش سرمایه گذاری داشته باشیم به انواع اون ها در ادامه خواهیم پرداخت.

• بیمه عمر زمانی 

بیمه عمر زمانی

بیمه عمر زمانی از بیمه نامه هایی هست که کسانی که ماهیانه حقوق ثابت دارن از جمله کارمندان بیشتر با این نوع بیمه آشنا هستن. در این بیمه نامه هر ماه از حقوق کسانی که ازش استفاده میکنن، مبلغی کم میشه. اگه به فیش حقوقشون نگاهی بندازن متوجه میشن که چقد از حقوق ماهانشون کسر میشه. پرداخت این بیمه اجباری هست و باید هر ماه از حقوق کسانی که ازش استفاده میکنن کسر بشه. مدت زمان این بیمه به صورت یک ساله هست و در پایان یک سال بیمه ای، بیمه نامه شما به اتمام می رسه و فرد می تونه بیمه سال قبل رو دوباره بخره.

• بیمه تمام عمر 

 بیمه تمام عمر

بیمه تمام عمر یکی از بیمه های محبوب در کشورمون هست که به وسیله اون می تونیم سرمایه قابل توجهی به فرزندانمان به ارث بزاریم. پرداخت این بیمه به صورت سالیانه هس که بین فرد بیمه شده و شرکت بیمه کننده قرار دادی هست که در آینده بتونه از خدمات شرکت استفاده کنه. این بیمه بیشتر به شکل سرمایه گذاری هست که خود شخص بیمه شده از خدمات این بیمه استفاده نمی کنه ولی باز ماندگان شخص بیمه شده بیشتر از این خدمات بهره می برن.

• بیمه باز نشستگی

بیمه باز نشستگی این قابلیت رو داره که در ایام جوانی پول بیمه رو پرداخت کنی و در ایام پیری با رفاه و آسودگی سپری کنی که در واقع بیمه بازنشستگی یه نوع سرمایه گذاری برای سنین بالاتر هست که بدون نیاز به کار کردن هر ماه درآمد داشته باشین که رفاه رو در آینده برای شما تضمین می کنه.

• بیمه تامین آتیه وارث

بیمه تامین آتیه وارث

از طریق بیمه آتیه وارث والدین می تونن برای فرزندان خود سرمایه گذاری کنن این گونه که در دوان کودکی فرزندانشان اون ها رو بیمه می کنن تا بتونن در اینده وقتی به سن خاصی رسیدن مبلغ قابل توجهی به صورت یک جا بردارن و در ایام جوانی نیاز های ضروریشون از جمله مسکن، ماشین رو بر طرف کنن.

مزایای بیمه عمر

در این قسمت مقاله قصد داریم شما رو با مزایای بیمه عمر آشنا کنیم که بتونین برای سرمایه گذاری برای اینده تصمیم درستی رو بگیرین.

• دریافت وام

از طریق سرمایه گذاری در بیمه عمر می تونین تا 80 درصد سرمایه انباشه شده خود در اینده بدون نیاز به ضامن وام بگیرین.

• دریافت کردن سود 

با سرمایه گذاری در بیمه عمر می تونین در انتهای قرار داد علاوه بر برداشت سرمایه خود، سود اون رو هم دریافت کنین.

• کسب سود در دوران باز نشستگی 

با سرمایه گذاری در بیمه عمر می تونین در ایام پیری هم حقوق داشته باشین این گونه که در ایام جوانی پول بیمه رو پرداخت کنین و در ایام پیری از سود بیمه شده در دوران جوانی پرداخت کردین بهره مند بشین. ولی توجه داشته باشین که هر چقدر مدت زمان سابقه شما برای پرداخت بیمه بیشتر باشه مبلغ زیادی در اتمام قرار داد به شما پرداخت میشه.

معایب بیمه عمر

معایب بیمه عمر

تا این جایی مقاله سعی کردیم مزایای بیمه عمر رو براتون بگیم ولی به یاد داشته باشیم که هر روش سرمایه گذاری علاوه بر داشتن مزایا معایبی رو هم داره در ادامه به معایب بیمه عمر خواهیم پرداخت.

• هزینه کفن و دفن

در صورتی که بیمه شده فوت کنه هزینه بیمه نسبتا پایینی هست که به کفن و دفن هم نمی رسه.

• سقف مشخص برای نقص عضو

یکی از ایرادات مهم بیمه عمر این هستش که سقف مشخصی برای غرامت نقص عضو در نظر گرفته.

• کمک هزینه بارداری

در حال حاصر در کشور ما هزینه های بهداشت و درمان بالا هست بنابراین بهتر هست شرکت های بیمه در این باره کمکی به زنان بارداری کنن که هزینه هاشون تا حدودی کاهش پیدا کنه.

ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال چیست؟

امروزه به ندرت افرادی پیدا میشن که در مورد بازار ارز دیجیتال اطلاعاتی نداشته باشن. همه ما از هر طریقی با این بازار کم و بیش آشنایی داریم. بازار ارز دیجیتال که بهش کریپتوکارنسی هم گفته میشه با پیدایش بیت کوین استارتش زده شده که نوع پول الکترونیکی هست که در بستر شبکه بلاک چین فعالیت می کنه و به دلیل داشتن قابلیت های زیادی از جمله غیر متمرکز بودن، تغییر ناپذیر بودن، شفافیت بالاو امنیت زیاد استقبال زیادی رو داره. منظور از غیر متمرکز در این جا این هستش که هیچ نهاد و دولتی در اداره این بازار نقشی رو نداشته. در اینجا پیشنهاد می کنیم مقاله بیت کوین چگونه مدیریت می شود رو بخونین تا اطلاعات بیشتری در مورد این ارز دیجیتال بدست بیارین.

بیت کوین چیست؟

بیت کوین چیست؟

همان طور که در قسمت بالا مقاله نیز گفتیم بیت کوین اولین رمز ارزی بود که در سال 2009 توسط ساتوشی ناکاموتو وارد بازار ارز دیجیتال شد. وایت پیپر این رمز ارز در سال 2008 به عنوان پول الکترونیکی همتا به همتا انتشار شد، که در ابتدا در مورد مشکلات ارز های فیات و بانک های سنتی بحث کرده بود. بیت کوین به دلیل داشتن مزایایی خیلی زیاد از جمله کارمزد پایین، غیر متمرکز بودن، امنیت بالا در حال حاضر هم استقبال خیلی زیادی رو داره و روز به روز هم محبوبیت بیت کوین بیشتر میشه. دلیل اصلی محبوبیت بیت کوین رو می تونیم به غیر متمرکز بودنش اشاره کنیم این گونه که بیت کوین توسط کاربران خود اداره و کنترل میشه.

مزایای بیت کوین

مزایای بیت کوین

همان طور که گفتیم بیت کوین به دلیل مزایای زیادش محبوبیت داره. برخی از این مزایا ها عبارت اند از:

• پرداخت همتا به همتا

انتقال ارز در شبکه بیت کوین بدون واسطه هس؛ این گونه که اگر کسی می خواد مقداری از بیت کوین خود رو به کیف پول کسی انتقال بده؛ این کارو بدون واسطه انجام میده.

• سرعت تراکنش ها 

اگر تراکنش بیت کوین رو با سیستم بانک های سنتی مقایسه کنیم، تراکنش قطعا در بیت کوین سریع انجام میشه این گونه که تراکنش با بیت کوین در عرض چند ثانیه هست ولی در بانک های سنتی ممکن هست چند روز طول بکشه.

• امنیت

تکنولوژی رمز نگاری در شبکه بیت کوین بسیار پیچیده هست همین موضوع باعث شده که کسی نتونه بلاک چین بیت کوین رو هک کنه ولی بیت کوین های زیادی توسط صرافی ها و به دلیل ذخیره نامناسب هک شدن.

• ضد تورم:

استخراج کنندگان بیت کوین فقط می تونن 21 میلیون واحد از بیت کوین رو استخراج کنن در حالی که چاپ پول بدون پشتوانه مالی دولت باعث ایجاد تورم میشه. ولی استخراج محدود بیت کوین موجب میشه که از تورم جلوگیری کنه.

• غیر متمرکز بودن

بیت کوین ماهیت غیر متمرکزی رو داره یعنی هیچ دولتی نمی تونه اون رو کنترل کنه. کنترل شبکه بیت کوین در دست کاربرانی هست که در سراسر جهان از طریق کامپیوتر های تخصصی امنیت شبکه رو فراهم می کنن هر چقد هم تعدادشون زیاد باشه امنیت شبکه بیت کوین نیز زیاد خواهد شد.

• استفاده آسان

انجام پرداخت و تراکنش ها در شبکه بیت کوین خیلی راحت و آسان هست که تنها به آدرس کیف پول نیاز هست. این آدرس هم متشکل از عبارت و اعدادی که به شکل QR هست. پس کافی هست مقدار ارزی رو که می خواهین وارد کنین گزینه ارسال رو بزنین و به راحتی ارز ها تون رو منتقل بدین.

معایب بیت کوین

معایب بیت کوین

بازار ارز دیجیتال همان طور که می دونیم بازار بسیار پر ریسک و سودی هست که نمی توانن قیمت های رمز ارز ها رو پیش بینی کرد. ولی با برخی از ابزار های تحلیلی تا حدودی می توان بررسی کرد.

• نوسانات قیمت 

بازار ارز دیجیتال همان طور که می دونیم بازار بسیار پر ریسک و سودی هست که نمی توانن قیمت های رمز ارز ها رو پیش بینی کرد. ولی با برخی از ابزار های تحلیلی تا حدودی می توان برسی کرد.

• گسترش کلاه برداری

با گسترش بازار ارز دیجیتال کلاهبرداری هم رشد پیدا کرده. همان طور که گفتیم کلاهبرداران توانایی هک کردن بلاک چین بیت کوین رو ندارن یعنی احتمالش صفر هست که بتونن شبکه بیت کوین رو هک کنن. ولی کلاهبرداران زیادی هستن که با روش هایی بر سر مردم کلاه میزارن و بیت کوین هاشون رو سرقت می کنن. این موضوع باعث میشه که اعتماد مردم به بازار ارز دیجیتال کاهش پیدا کنه

بیمه عمر یا خرید بیت کوین

  بیمه عمر یا خرید بیت کوین

بعد از بررسی مزایا و معایب بیمه عمر و یا بیت کوین نهایتا به اصل موضوع رسیدیم که کدام روش سرمایه گذاری بهتر هست ما در این جای مقاله با بررسی برخی دلیل به نتیجه اصلی خواهیم رسید که کدام روش سرمایه گذاری بهتر هست.

در بیمه عمر می تونین حق بیمه رو متناسب با شرایط خودتون تعیین کنن. این سرمایه گذاری در کشور هایی مثل آمریکا، آلمان که اقتصاد پایدار و تورم پایین دارن بسیار مناسب هست ولی در کشور های که از جمله ایران که اقتصاد ناپایدار و تورم بی سابقه داره، مناسب نیس.

در سال 2014 ارزش واقعی بیت کوین 5 هزار دلار بود در سال 2020 ارزش هر واحد بیت کوین به 68 هزار دلار رسید و کسانی که در سال 2012 بیت کوین رو هولد کرده بودن ثروت خیلی خوبی رو دارن، ولی اگه 5 سال قبل حدود یه میلیون در بیمه عمر سرمایه گذاری کرده باشین اکنون حدود 10 میلیون سرمایه دارین. بنابراین ارزش بیت کوین روز به روز با سرعت رشد می کنه، ولی ارزش سرمایه گذاری در بیمه عمر رشد کندی داره. به طوری که با پول سرمایه گذاری بیمه عمر می توان یه کامپیوتر دست دوم خرید ولی با پول بیت کوین می توان خونه خرید.

خرید و فروش بیت کوین بر حسب دلار انجام میشه یعنی همگام با تورم حرکت می کنه. اگر نگاهی به نمودار بیت کوین بیندازیم پی می بریم که تا الان حرکت کلی بازار به سمت بالا بوده ولی سرمایه گذاری در بیمه عمر برحسب پول ملی بوده این گونه که پول ملی ایران روز به روز ارزشش رو به پایین هست. بنابراین با خرید بیت کوین به عنوان جایگزینی در سبد عمر سرمایه گذاری کنیم که موجب میشه از تورم عقب نمونیم و از این طریق هم کسب سود بیشتری کنیم.

در حال حاضر خرید ارز های دیجیتال و بیت کوین به پدیده جهانی تبدیل شده و اگه به گذشته نگاه کنیم می بینیم که بازار ارزدیجیتال قبلا این همه کاربر نداشت و اکنون 10 برابر کاربر داره و پیش بینی میشه که در اینده تعداد این کاربران افزایش پیدا کنن. در نتیجه آینده بازار ارز دیجیتال نسبت به بیمه عمر روشن تر هست و این موضوع باعث افزایش قیمت بیت کوین میشه. توصیه میکنیم برای داشتن اطلاعات بیتر مقاله تاثیر بیت کوین بر آینده بشریت رو هم مطالعه کنید.

جمع بندی و نتیجه گیری

ما در مقاله بیمه عمر یا خرید بیت کوین بررسی هایی رو انجام دادیم که ابتدا با بیان معایب و مزایا بیمه عمر و بیت کوین به این نتیجه رسیدیم که بیت کوین برای سرمایه گذاری بهتر هست. چون که بیت کوین برحسب دلار هست و همگام با تورم حرکت می کنه،

از طریق سرمایه گذاری در بیت کوین می تونیم از تورم عقب نمونیم و همچنین ارزش بیت کوین با افزایش کاربران اون روز به روز به سمت بالا حرکت می کنه که با توجه به گزارش ها هم پیش بینی میشه که بیت کوین در آینده افزایش کاربر زیادی رو خواهد داشت. ولی سرمایه گذاری در بیمه عمر بر حسب پول ملی هست و تورم ناپایدار داره که ارزشش به سمت پایین هست.


نظرات کاربران در مورد بیمه عمر یا خرید بیت کوین
  • مقایسه شما از اساس اشتباه هست.دو نوع متفاوت سرمایه گذاری( پر ریسک و کم ریسک)را مقایسه میکنید؟! برای مقایسه باید دو گزینه بایدهم کیش باشند. هر کدام معایب و مزایای خود و در نهایت کاربرد خود را دارند.

سوال امنیتی :3+57 = ?