بیمه کریپتو(Crypto Insurance) چیست؟

1402/01/30

بیمه کریپتو یا Crypto Insurance؛ اصطلاحی رایج در بازار ارزهای دیجیتال! چیزی در مورد این مفهوم شنیدین؟ اصلا می دونین بیمه ارز دیجیتال چیست؟ بیمه کریپتو چجوری به امنیت ارزهای دیجیتال شما کمک می کنه؟ بیمه ارز دیجیتال چه مواردی رو پوشش نمیده؟ آیا میشه بیمه ارز دیجیتال شخصی خرید؟ به نظر شما چرا ارز دیجیتال به بیمه نیاز داره؟ شرکت ها یا پروتکل های بیمه کننده ارز دیجیتال کدامند؟

بیمه داشتن در هر حوزه ای از ضررهای ناشی از شرایط پیش بینی نشده محافظت می کنه و بیمه ارز دیجیتال یا کریپتو هم از این قاعده مستثنی نیست. رمزارزها با نوسانات بالا معمولا مورد هدف هکرها و کلاهبرداران قرار می گیره و باعث میشه سرمایه گذاران و معامله گران بازار سرمایه های خودشون رو از دست بدن. بیمه ارز دیجیتال می تونه به شما کمک کنه تا از سرمایه های خودتون محافظت کنین و در صورت هک شدن دارایی های خودتون رو پس بگیرین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله بیمه کریپتو چیست؟ اطلاعاتی در مورد بیمه کریپتو یا Crypto Insurance به شما ارائه کنیم و به بررسی اهمیت بیمه ارز دیجیتال بپردازیم و نحوه بیمه کردن رمزارزها رو به شما یاد بدیم.

بیمه کریپتو چیست؟

بیمه کریپتو(Crypto Insurance) چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که بیمه کریپتو چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که بیمه کریپتو یا بیمه ارز دیجیتال از سرمایه و دارایی های شما در برابر خطرات احتمالی بازار رمزارزها مثل نوسانات شدید قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال محافظت می کنه. حضور ارزهای دیجیتال در حوزه بیمه نشون دهنده دو فرصت طلایی برای سرمایه گذاران بازار کریپتوکارنسی هست. اول افزایش امنیت یا کاهش ریسک فعالیت در هولد رمزارزها و دوم ایجاد فرصت سرمایه گذاری در پروژه های قدرتمندی که در حوزه بیمه ارز دیجیتال فعالیت دارن.

جالب اینجاست که بدونین بیمه کریپتو یا Crypto Insurance نوعی بیمه نامه هست که برای محافظت در برابر ضررهای مرتبط یا نقض امنیت سایبری به وجود اومده. بیشتر پلتفرم ها یا صرافی های ارز دیجیتال حداقل مقداری بیمه دارن تا از ارزهای دیجیتال خودشون در مقابل ضررهای ناشی از سرقت و سایر نقض های امنیتی محافظت کنند. از اونجایی که رمزارزها پولی قانونی نیستن، در نتیجه مثل سایر سپرده ها توسط بیمه بانک محافظت نمیشن. به این ترتیب، شما هم می تونین با بیمه کردن ارزهای دیجیتال، از سرمایه خودتون در برابر ضررهای احتمالی جلوگیری کنین و خیالتون از بابت دارایی های خودتون امن باشه.

خطرات سرمایه گذاری در رمزارزها چیست؟

توجه داشته باشین که سرمایه گذاری در بازار کریپتو به ریسک پذیری زیادی نیاز داره. حتی معروف ترین ارزهای دیجیتال هم قیمت های غیرقابل پیش بینی نسبت به سایر ارزهای دیجیتال یا دارایی های مالی مثل سهام دارن. تغییرات قانونی آتی ممکنه به طور چشمگیری بر قیمت ارز دیجیتال تاثیر بذاره و این احتمال وجود داره که ارزهای دیجیتال همه ارزش خودشون رو از دست بدن. علاوه بر این، صندوق های ارزهای دیجیتال در برابر نگرانی های امنیت سایبری مثل هک و سرقت آسیب پذیر هستن.

ضرورت و اهمیت بیمه ارز دیجیتال

احتمالا از خودتون بپرسین که چرا ارزهای دیجیتال به بیمه نیاز دارن؟ بهتره بدونین هدف اصلی بیمه کریپتو یا بیمه ارز دیجیتال این هست که خسارت ها و ضررها رو در بازار ارزهای دیجیتال پوشش بده. البته توجه داشته باشین که بیمه نامه های ارز دیجیتال در نوع خودشون منحصر به فرد و خاص هستن، چون رمزارزها قانونی نیستن و عوامل تاثیرگذار بر اون ها با عوامل موثر بر سیستم های پرداخت و سرمایه گذاری دیگه مثل اوراق بهادار، سهام یا حساب های بانکی متفاوت هستن. نوسانات قیمتی، هک و کلاهبرداری ها عوامل اصلی اثرگذار بر بلاک چین و رمزارزها هستن. بنابراین، شما می تونین با تهیه بیمه ارز دیجیتال از سرمایه خودتون محافظت کنین.

بیشتر بدانید: دلایل نوسانات بازار ارزهای دیجیتال چیست؟

نحوه بیمه کردن رمزارزها چگونه است؟

اصلی ترین جایی که می تونه رمزارزهای شما رو بیمه کنه، صرافی ارز دیجیتال هست که در اون معاملات یا خرید و فروش های خودتون رو انجام میدین. در واقع شما در زمان پرداخت حق بیمه خودتون در حال بیمه ارزهای دیجیتال خودتون نیستین، بلکه وقتی اولین قدم رو برای بیمه ارز دیجیتال برمی دارین که در یه صرافی ارز دیجیتال قدرتمند و خوش نام حساب باز کنین. به این ترتیب، اگه شما قصد بیمه کردن ارزهای دیجیتال خودتون رو دارین، باید در صرافی فعالیت داشته باشین که خدمات بیمه کریپتو رو ارائه میده.

عملکرد بیمه کریپتو چگونه است؟

حائز اهمیت هست که بدونین هم اکنون به دلیل اتفاقات و مشکلاتی مثل سرقت ارزهای دیجیتال، تقاضای زیادی برای بیمه کریپتو وجود داره، ولی مشکل اصلی بیمه کننده ها فرایند بیمه نویسی هست. چون به دلیل نبود قوانین مشخص در حوزه بیمه ارز دیجیتال، ارزیابی ریسک در این حوزه پیچیده تر هست. بعضی از پروژه های جدید در این حوزه فعال بودن، ولی هنوز به طور کامل و عمیق به حل مسئله نپرداختن.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله بیمه کریپتو چیست؟ اطلاعاتی در مورد بیمه کریپتو یا Crypto Insurance به شما ارائه کنیم و به بررسی اهمیت بیمه ارز دیجیتال بپردازیم و نحوه بیمه کردن رمزارزها رو به شما یاد بدیم. همونطور که گفتیم، بیمه کریپتو یا بیمه ارز دیجیتال از سرمایه و دارایی های شما در برابر خطرات احتمالی بازار رمزارزها مثل نوسانات شدید قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال محافظت می کنه. استفاده از بیمه کریپتو مزایای زیادی به همراه داره که همین موضوع باعث میشه تا محبوبیت زیادی به دست بیاره.


نظرات کاربران در مورد بیمه کریپتو(Crypto Insurance) چیست؟
سوال امنیتی :7+80 = ?