تشدید نظارت های FATF بر معاملات ارزهای دیجیتال!

1401/12/07
تشدید نظارت های FATF بر معاملات ارزهای دیجیتال!

تشدید نظارت های FATF بر معاملات ارزهای دیجیتال! بهتره بدونین ارزهای دیجیتال دارای نوسانات قیمتی زیادی هستن که جزو سرمایه گذاری های پرریسک محسوب میشن. شما برای سرمایه گذاری در بازار کریپتوکارنسی ها باید تحلیل تکنیکال بلد باشین و بتونین قیمت رمزارزها رو پیش بینی کنین. همچنین باید بتونین عوامل مهم تاثیرگذار بر قیمت ارزهای دیجیتال رو شناسایی و زیر نظر بگیرین. از جمله از این عوامل می تونیم به نظارت ها و اعلامیه های FATF نسبت به بازار ارزهای دیجیتال هست. در ادامه همراه ما باشین تا از جزئیات این خبر مطلع بشین.

آشنایی با سازمان FATF

جالب اینجاست که بدونین کارگروه ویژه اقدام مالی موسوم به FATF که مخفف شده Financial Action Task Force هست، در واقع یه نهاد یا زمان بین دولتی هست که از سال 1989 فعالیت خودش رو شروع کرد. ایده اولیه این سازمان توسط گروه جی 7 که متشکل از وزیران اقتصاد آلمان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا بود، ارائه شده. در حال حاضر علاوه بر گروه جی 7 روسیه، چین و ژاپن هم از اعضای اون هستن. محل استقرار این گروه در شهر پاریس هست. در زمان تاسیس هدف اصلی FATF بیشتر بررسی و نظارت بر قوانین مبارزه با پولشویی در بازارهای مختلف مالی سرتاسر جهان بود.

تشدید نظارت های FATF بر معاملات رمزارزها

طبق اخباری که به تازگی منتشر شده، سازمان اقدام مالی یا همون FATF ناظر جهانی مبارزه با پولشویی، خواستار پذیرش بیشتر قانونی انتقالات اطلاعات توسط ارائه دهنده های خدمات دارایی های مجازی برای مهار جریان وجوه غیرقانونی با استفاده از ارزهای دیجیتال هست. در آخر گزارش خود، FATF نقشه راهی رو ارائه کرده که خواستار بهبود مقررات دارایی های رمزنگاری شده در کشورهای عضو هست. بر اساس این داده ها، نمایندگان شرکت کننده در نشست عمومی اخیر FATF در پاریس، فرانسه با ارتقای قانون انتقال اطلاعات این گروه موافقت کردن.

توجه داشته باشین که سازمان اقدام مالی(FATF) قانون انتقال اطلاعات رو در سال 2019 ویرایش و موسسه های مالی رو مجبور کرد تا داده های مربوط به فرستنده ها و گیرنده های دیجیتالی وجوه به ارزش بالاتر از 1000 دلار رو ثبت و گزارش کنند. در جلسه عمومی اخیر، FATF عضویت فدراسیون روسیه رو در حالی که جنگ این کشور علیه اوکراین وارد دومین سال خودش شد به حالت تعویق درآورد. این گروه اعلام کرد که اقدامات روسیه، ثبات مالی جهانی رو به خطر انداخته و روح همکاری بین اعضای FATF رو در حذف جریان های غیرقانونی وجوه رو نقض کرده. این سازمان همچنین اردن رو به دلیل عدم سنجش ریسک ارزهای دیجیتال در لیست خاکستری خودش قرار داد.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد تشدید نظارت های FATF بر معاملات ارزهای دیجیتال!
سوال امنیتی :1+39 = ?