تکنیک تشخیص پایان روند صعودی در ارزهای دیجیتال

1401/09/06
تکنیک تشخیص پایان روند صعودی در ارزهای دیجیتال

ما سعی می کنیم در مقاله تکنیک تشخیص پایان روند صعودی در ارزهای دیجیتال، اطلاعاتی در مورد بازار صعودی برای شما ارائه کنیم و به بررسی اقدامات مشخص کننده بازار صعودی بپردازیم و روش های تشخیص پایان روند صعودی در ارزهای دیجیتال رو برای شما معرفی کنیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین با تشخیص درست پایان روند صعودی در بازار ارزهای دیجیتال، سود به دست بیارین. بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور هست که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران زیادی قرار گرفته و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی با حجم بازار بزرگ تبدیل بشه. به این ترتیب، شما نیز می تونین وارد بازار کریپتوکارنسی ها شده و با خرید و فروش رمز ارزها سود زیادی به دست بیارین.

شناسایی روند صعودی و نزولی از اهمیت زیادی برخوردار هست، چون با شناخت این دو هست که می تونین سود به دست بیارین. به صورت کلی دو مفهوم صعودی و نزولی معمولا برای توصیف عملکرد بازارهای سهام که در حال افزایش و کاهش استفاده میشن. در این زمینه یه بازار در حال افزایش بازار صعودی نامیده میشه، در حالی که بازار رو به کاهش، بازار نزولی نامیده میشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله تکنیک تشخیص پایان روند صعودی در ارزهای دیجیتال، اطلاعاتی در مورد بازار صعودی برای شما ارائه کنیم و به بررسی اقدامات مشخص کننده بازار صعودی بپردازیم و روش های تشخیص پایان روند صعودی در ارزهای دیجیتال رو برای شما معرفی کنیم.

شاید برایتان مفید باشد: آموزش مدیریت سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال

بازار صعودی چیست؟

بازار صعودی چیست؟

بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار رونددار هست که شما می تونین با شناسایی این روندهای قیمتی سود زیادی به دست بیارین و معامله های مطمئن تری رو انجام بدین. قیمت ارزهای دیجیتال یا در جهت روند صعودی، روند نزولی و یا در حالت رنج قرار داره. بازار صعودی به شرایط کلی اقتصاد بازارهای مالی اشاره داره. زمانی که وضعیت اقتصادی بازاری خوب باشه، وارد روند صعودی میشه در اون بازار قیمت دارایی ها افزایش پیدا می کنه. بنابراین، شما می تونین با تشخیص روند صعودی، معامله های خرید یا Buy باز کنین و از افزایش قیمت ارزهای دیجیتال سود کسب کنین. البته توجه داشته باشین که هر لحظه ممکنه بازار دچار تغییر روند بشه.

جالب اینجاست که بدونین بازار ارزهای دیجیتال به این معنی هست که قیمت رمز ارزها در حال افزایش هست که معمولا با احساسات مثبت سرمایه گذاران در مورد روند صعودی همراه هست. در بازار صعودی افزایش مداوم قیمت ارزهای دیجیتال همراه با اقتصاد قوی و سطوح بالای اشتغال، وجود داره. به طور کلی، سرمایه گذار بازارهای صعودی رو از طریق خرید اوراق بهادار شروع می کنه. چون بازارهای صعودی معمولا قیمت اوراق بهادار رو افزایش میدن تا زمانی که عرضه بیشتر از تقاضا باشه، بازار صعودی ادامه داره. علاوه بر این، روند صعودی به یه دوره طولانی مدت اشاره داره که در اون سرمایه گذاران زیادی در حال خرید ارزهای دیجیتال هستن.

مقاله پیشنهادی: استراتژی ریسک فری چیست؟

اقدامات مشخص کننده بازار صعودی کدامند؟

اقدامات مشخص کننده بازار صعودی کدامند؟

همونطور که گفتیم، بازار صعودی بازاری هست که در اون قیمت ارزهای دیجیتال به صورت مداوم در حال افزایش بوده و احساسات سرمایه گذاران نیز در حال بهبود هست. به این ترتیب، شما می تونین با تشخیص بازار صعودی سودهای زیادی به دست بیارین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله، به بررسی اقدامات مشخص کننده بازار صعودی ارزهای دیجیتال بپردازیم.

مقاله پیشنهادی: چگونه می توان یک تحلیل گر شد؟

• یکی از اقدامات مشخص کننده بازار صعودی، افزایش قیمت در یه دوره زمانی پایدار هست.

• تقاضای زیاد با وجود عرضه کم.

• یکی دیگه از اقدامات مشخص کننده بازار صعودی، افزایش اعتماد سرمایه گذاران به بازار هست.

• قیمت گذاری بیش از حد پروژه های خاص.

• درج صحبت هایی درباره ارزهای دیجیتال در شبکه های اجتماعی.

• افزایش شدید قیمت ها در صورت انتشار اخبار مثبت.

روش های تشخیص پایان روند صعودی

روش های تشخیص پایان روند صعودی

شما می تونین با تشخیص تغییر روند یا پایان روند صعودی ارزهای دیجیتال، از معامله های خودتون خارج شده و از کاهش ارزش سرمایه خودتون جلوگیری کنین. برای این کار باید با انواع شاخص ها و اندیکاتورها آشنایی داشته باشین و بتونین از اون ها در تحلیل تکنیکال بهره ببرین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله به معرفی انواع شاخص ها برای شناسایی پایان چرخه صعودی بپردازیم.

• شاخص Puell Multiple

یکی از روش های تشخیص پایان روند صعودی، استفاده از شاخص Puell Multiple هست که به واسطه شخصی به اسم دیوید پوئل به وجود اومده، میزان سودآوری ماینرها رو مورد تجزیه و تحلیل قرار میده. به عبارت دیگه، نشون دهنده سطحی هست که بیشترین سود رو برای استخراج کننده ها به دنبال داشته و جزو یکی از ابزارهای رایگان تحلیل تکنیکال محسوب میشه.

• شاخص MVRV-Z

یکی دیگه از روش های تشخیص پایان روند صعودی، استفاده از شاخص MVRV-Z هست که به بررسی قیمت فعلی بیت کوین در مقایسه با قیمت خریداری شده می پردازه و نسبت به شاخص قبل کارایی بیشتری داره، چون ما رو از میزان سود سرمایه گذاران باخبر می کنه. این شاخص نیز جزو ابزارهای رایگان شناخته میشه. چیزی که این اندیکاتور رو منحصر به فرد می کنه این هست که اگه امتیاز MVRV-ZZ به محدوده بالایی برسه، نشون دهنده سود چشمگیر دارنده های بیت کوین در مقایسه با زمان خرید اون هاست. بنابراین، افراد دوست دارن تا سود زیادی به دست بیارن.

• استراتژی هولد

یکی دیگه از روش های تشخیص پایان روند صعودی، استراتژی هولد هست. استراتژی هولد به معنی نگه داشتن بیت کوین به جای فروش هست و به عنوان یکی از ابزارهای زنجیره ای شناخته میشه که نسبت بیت کوین رو در مدت زمان یه سال هولد نشون میده. در این الگو یه چرخه واضح وجود داره که باید در اون به مدت بیش از یه سال خط موج هولد، با گذشت زمان روندی معکوس با قیمت داشته باشه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله تکنیک تشخیص پایان روند صعودی در ارزهای دیجیتال، اطلاعاتی در مورد بازار صعودی برای شما ارائه کنیم و به بررسی اقدامات مشخص کننده بازار صعودی بپردازیم و روش های تشخیص پایان روند صعودی در ارزهای دیجیتال رو برای شما معرفی کنیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، شما می تونین با تشخیص تغییر روند یا پایان روند صعودی ارزهای دیجیتال، از معامله های خودتون خارج شده و از کاهش ارزش سرمایه خودتون جلوگیری کنین. برای این کار باید با انواع شاخص ها و اندیکاتورها آشنایی داشته باشین و بتونین از اون ها در تحلیل تکنیکال بهره ببرین.


نظرات کاربران در مورد تکنیک تشخیص پایان روند صعودی در ارزهای دیجیتال
سوال امنیتی :9+57 = ?