آموزش مدیریت سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال

نوشته شده در : 1403/04/18
آموزش مدیریت سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال

جستجو


ضمن عرض ادب و آرزوی توفیق همه شما عزیزان، افتخار این رو داشتیم که در مقاله ی حاضر تحت عنوان، آموزش مدیریت سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتالو معرفی انواع ان. به صورت کامل و جامع اطلاعات عمیقی در مورد ارز دیجیتال (Cryptocurrency)، سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال چیست و چگونه انجام می شه،

نکات مهم سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال، الزامات سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، مهم‌ترین ارزهای دیجیتال مناسب سرمایه گذاری، انواع سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال و هم چنین حداقل میزان سرمایه لازم برای ارزهای دیجیتال براتون ارائه بدیم. با آموزش صفر تا صد سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال در این مقاله باعث می شه که با دقت نظر خاصی به موضوع توجه کنین و با بینش و اگاهی بیشتر قبل از خرید در هر صرافی ارز دیجیتال در این مسیر تازه تاسیس و پر طرفدار قدم بردارین با ما همراه باشین.

ارز دیجیتال (Cryptocurrency) چیست؟

آموزش مدیریت سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال

ارز دیجیتال (Cryptocurrency) صورت خاصی از پول دیجیتال هستش، که به صورت الکتریکی تولید و ذخیره می ‌شن و انتقال این ارزها نیز در بستر دیجیتال انجام می ‌گیره. عمر زیادی از ارزهای دیجیتال و ورود آن به زندگی مردم در سراسر جهان نمی‌ گذره. اما در همین مدت کوتاه به صورت گسترده در زندگی ما انسان‌ها جای پیدا کرده و شاهد هستیم که افراد بسیاری به معاملات و خرید و فروش ارزهای دیجیتال روی آوردن cryptocurrency، که معادل فارسی آن رمز ارز هست، خود را به جای ارز های رایج جا کرده، در ضمن رمز ارز ها انواع مختلفی داره که هر کدام از آن ها کاربرد خاصی داشته و به دلیل ویژگی های منحصر به فردشان مورد استقبال بسیاری از افراد در سراسر جهان قرار گرفته.
ارز دیجیتال پول مجازی، رمزنگاری ‌شده، غیرمتمرکز و مبتنی بر فناوری بلاک چین هست. یکی از اصلی ‌ترین ویژگی ‌های رمز ارزها این که، توسط هیچ مرجع مرکزی صادر نشده و دولت ‌ها در مدیریت و حفظ آن‌ ها دخالتی ندارن. تراکنش‌ های رمزگذاری شده، در یک دفتر کل توزیع شده، با عنوان بلاک چین ثبت می ‌شن. به این ترتیب امکان پرداخت مستقیم و بدون واسطه وجود داره. مهم ‌ترین ویژگی بلاک چین علاوه بر غیرمتمرکز بودن، تغییرناپذیر بودن و شفافیت آن هست. انتقال رمز ارزها بی‌حد و مرز هستش. به طوری که شما در هر زمان از شبانه ‌روز که مایل باشین به هر مقدار که بخواین می ‌تونین رمز ارزها را از یک کشور به کشور دیگر منتقل کنین. ارزهای دیجیتالی در حقیقت ارزهایی هست که با پروتکل ‌های رمزگذاری‌ شده طراحی شده و هدف ‌شان کاهش تقلب و ممانعت از جعل و کلاهبرداری ارزی هست.

نکات مهم سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال

آموزش مدیریت سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال

همه ی افرادی که تصمیم به شروع سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال می گیرن، به دنبال کسب منفعت هستن اما کسب سود جز در سایه آگاهی امکان پذیر نیست. بازار ارزهای دیجیتال به دلیل ماهیت مبهمی که در پس‌ زمینه آن وجود داره، در معرض طرح ‌های کلاهبرداری زیادی هست. ولی با وجود همه اخبار منفی که سال های اخیر پیرامون رمز ارزها منتشر می شه، سرمایه‌ های قابل‌ توجهی به این بازار وارد شده و سهم بازار بیت کوین افزایش پیدا کرده. فعالان این حوزه پیشنهاد می کنن که، به ابهامات این بازار واقف باشین و سپس اقدام به معامله کنین از جمله آسیب‌ هایی که به این حوزه وارد می ‌شه، ورود هکرهاست. طرح‌ های پانزی و کوین‌های تقلبی نیز از دیگر آفات این بازار محسوب می ‌شن و به شکل اجتناب‌ ناپذیری با آن دست ‌به‌گریبان خواهن بود. 

دانش خود را در حوزه ارزهای دیجیتال افزایش بدین.

تلاش کنین که، اطلاعات جامع و کاملی از تمام اصطلاحات و شرایط این بازار داشته باشین. اطلاعاتی در مورد بستر بلاک چین، رمز ارزها، توکن اختصاصی، قیمت کوین یا توکن، حجم معاملات، گذشته و آینده آن ‌ها و هر آن چه که، به رمز ارزها مربوط می شه اطلاعات کسب کنین و به طور کلی بدونین وارد چه نوع بازاری می‌ شین. و ضمنا بتونین بیشترین سودآوری رو داشته باشین. همانطور که قبلا هم گفتیم، در بازار ارزهای دیجیتال هم افراد کلاهبردار وجود دارن. بنابراین در دریافت پروژ‌هایی که بسیار خوب هستن و اندکی مشکوک، احتیاط کنین و قبل از سرمایه گذاری، همه جوانب را سنجش کنین. با ایجاد تنوع در سرمایه و سبد دارایی خود، احتمال ریسک را کاهش و احتمال سود را افزایش بدین.

اطلاعات خود را در مورد انواع کیف پول افزایش بدین.

تمامی فعالیت‌ های مربوط به خرید و فروش رمز ارز و ذخیره آن با استفاده از کیف پول انجام می ‌شه. در مورد انواع کیف اطلاعاتی کسب کنین. شما به یک کیف پول نیاز دارین که، ارزهای خریداری شده را در آن نگهداری کنین. کیف پول های زیادی برای ارزها وجود داره. تا حد امکان سعی کنین که از کیف پول های سرد استفاده کنین. کیف پول ارز دیجیتال، راهی برای ذخیره و بازیابی رمز ارزهاست. شاید شیوه ذخیره رمز ارز در کیف پول را مانند ذخیره ‌سازی فولدرهای موجود در کامپیوتر تصور کنین، اما در حقیقت، اطلاعات ذخیره ‌شده در کیف پول به محل رمز ارز شما در بلاک چین اشاره داره.

مهم‌ترین ارزهای دیجیتال مناسب سرمایه گذاری

الزامات سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

در حال حاضر بیش از دو هزار ارز دیجیتال در سراسر دنیا وجود داره و این بازار روز به روز در حال گسترش هست. افزایش تعداد سرمایه گذاران در این بازار مالی باعث شده که ارزش ارز های دیجیتالی، همه روزه به طور شگفت انگیزی بالا و پایین بشه. در مقایسه با سهام سنتی در واقع بورس، ارزهای رمزپایه بسیار بی ثبات هستن و سرمایه گذاران باید خود را برای انواع چالش ها و ضرر های غیرقابل پیش بینی آماده کنن. البته هدف از هرگونه سرمایه گذاری کسب درآمد هستش و سرمایه گذاری در زمینه ارزهای دیجیتال می تونه سرمایه گذاری برای سود بیشتر باشه به جرات می ‌تونیم بیت کوین، اولین رمز ارز را تا زمان ظهور آن موفق ‌ترین پروژه در راستای دیجیتال کردن پول خطاب کنیم. این پروژه همانطور که پیش از این هم عرض کردیم، الهام بخش بی ‌شمار ارز دیجیتال دیگر شد باید توجه داشته باشین که بازار همیشه یک شکل و ظاهر نداره و حتی رمز ارزی که به جایگاه دوم هم رسیده، ممکنه ارزش خود را از دست بده.

بیت کوین (BTC)

نام ارز دیجیتال بیت کوین (Bitcoin) را تقریبا امروزه شاید همه شنیده باشه. ارز دیجیتالی که آغازگر دوره طلایی تبادلات دیجیتالی در جهان هستش و در حال حاضر نیز به‌ عنوان ارزشمندترین دارایی دیجیتال در دنیا شناخته شده. به گفته ایجاد کننده یا ایجاد کنندگان، این ارز دیجیتال تاسیس شده تا ارسال پرداخت ‌های آنلاین از یک طرف به طرف دیگر به ‌صورت مستقیم و بدون نیاز به یک مؤسسه مالی را امکان‌ پذیر کنه. بسیاری از اقتصاددان ‌ها بیت کوین را یک پدیده انقلابی می دونن که درهای جدیدی را برای داشتن جهانی بهتر و شفاف ‌تر باز کرده. این رمز ارز از امنیت بسیار بالایی برخورداره، به طوری که نودها (چه نودهای معمولی و چه ماینرها) با پیروی از یک سری دستورات خاص به تایید یا رد تراکنش ها می ‌پردازن. ارز دیجیتال (BTC) به‌ دلیل استفاده از الگوریتم اجماع اثبات کار (Proof of Work) در حال حاضر یکی از بهترین گزینه‌ ها برای استخراج هست.

اتریوم (ETH)

ارز دیجیتال اتریوم ethereum دومین رمزارز محبوب بازار کریپتوکارنسیست. بعد از بیت کوین این ایده توسط ویتالیک بوترین در سال ۲۰۱۳ طی یک مقاله سفید ارائه شد در نهایت او در ژانویه ۲۰۱۴ به همراه چند توسعه دهنده دیگر ایده خود را تکمیل تر کرد این پروژه در بستر شبکه بلاک چین به صورت غیر متمرکز فعالیت کرده و با استفاده از آن علاوه بر انتقال پول دیجیتال، امکان انجام قرار داد های هوشمند مختلف در این بازار مالی بدون واسطه، و به صورت دیجیتالی وجود داره. قیمت ethereum از ابتدا تا به حال، دستخوش نوسانات زیادی شده. در آگوست سال ۲۰۱۵، رمزارز اتر در صرافی کراکن لیست شد و معامله آن با قیمت ۲.۷۷ دلار در این صرافی آغاز شد. در زمان نگارش این مقاله ، اتریوم با نماد اختصاری ETH یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال هست که با ارزش بازار حدود ۳۸۸.۹۱ میلیارد دلار، در رتبه ۲ بازار قرار گرفته.

انواع سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

الزامات سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

در این مقاله با هدف آموزش گام به گام سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، باید توجه داشته باشین، که در سال‌ های اخیر، کریپتوکارنسی و روش های سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال یکی از مهم ترین مباحث مطرح در سطح جهان تبدیل شده. محبوبیت ارزهای دیجیتال روز به روز در حال افزایش هست. سرمایه ‌گذاران در سراسر جهان تلاش می کنن با به دست آوردن دانش مربوط به آن و مزایای استفاده از آن در بازار تجارت ثروت اندوزی کنن. امروزه بیشتر افراد علاقه‌ مند به تکنولوژی و اهل ریسک، به سمت سرمایه گذاری ارز دیجیتال روی اوردن. هر چند برخی افراد معتقد هستن که ارزهای دیجیتال هرگز آنقدر بزرگ نمی ‌شن که بتونن یک اقتصاد کامل را شکل بدن، اما در دنیای واقعی چیزی که درباره رشد ارزهای دیجیتال می بینیم، برخلاف این نظریه هست.

سرمایه گذاری کوتاه مدت ارزهای دیجیتال

الزامات سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

اصولا سرمایه گذاران تازه کار عموماً به دنبال سرمایه گذاری کوتاه مدت ارزهای دیجیتال هستن و از این رو به دنبال ارزهای دیجیتال مناسب برای سرمایه گذاری کوتاه مدت می‌ گردن. این نشان میده که تمام افراد نوپا در بازار ارز های دیجیتال در هر عقیده و نظری که هستن، علاقه زیادی به سرمایه گذاری کوتاه مدت در این بازار داشته و به همین دلیل شناخت بهترین ارز ها با پتانسیل رشد بالا در کوتاه‌ مدت اهمیت بسیار زیادی داره. که در زیر به طور مختصر، برخی از این رمز ارزها خواهیم پرداخت.
چین لینک؛ یکی از ارزهای دیجیتال در حال رشد هست که امکان ورود و خروج اطلاعات غیر قابل دستکاری و قابل اعتماد را برای قراردادهای هوشمند پیچیده در بلاک چین‌ های مختلف را فراهم می‌ کنه. اگر نگاهی به قیمت ارزهای دیجیتال داشته باشین و نمودار قیمت چین لینک را بررسی کنین متوجه می ‌شین که این ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت گزینه بسیار خوبی هست.

سرمایه گذاری بلند مدت ارزهای دیجیتال

الزامات سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری بلند مدت ارزهای دیجیتال در واقع یک استراتژی عالی برای بازار رمز ارزهاست. در این استراتژی شما می ‌تونین با انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت و نگه داشتن آن ها برای بازه های زمانی ۲ تا ۱۰ سال سود بسیار مناسبی کسب کرده و زندگی مالی خود را از این رو به آن رو کنین. ارزهایی مانند؛ بیت کوین و اتریوم، ارزهای مناسبی برای سرمایه گذاری بلند مدت هستن.
البته ممکنه در برهه‌ هایی از زمان و هم چنین با استفاده از تحلیل نمودارهای ارز دیجیتال، نتایج بدست آمده نشان میده که ارز دیگری برای سرمایه گذاری در بلند مدت مناسب ‌تر هست. وضعیت حال حاضر بیت کوین سبب شده، تا بسیاری از مؤسسات مالی و بانکی این ارز را در قالب ارز واقعی نگاه کنن و حتی روی این رمز ارز سرمایه گذاری نیز داشته باشن. این ارز دیجیتال یکی از قدیمی ‌ترین و با ارزش ‌ترین ارزهای دیجیتال هست. در واقع قدرت این ارز آنقدر بالاست که می ‌تونه با کاهش یا افزایش خود بر روی ارزش سایر ارزها نیز مؤثر باشه. مشاغل بسیاری اکنون بیت کوین را به ‌عنوان یک روش پرداخت به رسمیت می‌ شناسن و همین امر موجب شده که، سرمایه‌ گذاری در بیت کوین به تصمیمی هوشمندانه مبدل بشه.

جمع بندی و نتیجه گیری

در مقاله ی حاضر تحت عنوان، آموزش مدیریت سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال و معرفی انواع ان. سعی کردیم به صورت کلی به نحوه سرمایه گذاری، حداقل میزان سرمایه لازم برای ارزهای دیجیتال، بهترین ارز های دیجیتال برای سرمایه گذاری، در کوتاه مدت و بلند مدت رو براتون ارائه بدیم امیدواریم که این نوشتار مورد فیض شما قرار گرفته باشه موفق و پیروز باشین.

نظرات کاربران در مورد آموزش مدیریت سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال
  • سلام. ممنون از مقاله خوبتون. چرا اینقدر روی مدیریت سرمایه در بازار ارزهای دیجیتال تاکید شده؟

    مدیریت سرمایه یکی از اصول اولیه و مهم در هر بیزینسی هست و اگر بلد نباشی سرمایه ت رو مدیریت کنی ممکنه کلا به باد بره.

    مقاله خوبی بود. اصول مدیریت سرمایه رو خوب توضیح دادین

    بهترین مدیریت سرمایه بنظرم یادگیری روش درست ترید ارزهای دیجیتال هستش

    روی شت کوین ها سعی کنید اصلا سرمایه گذاری نکنید. فقط ترید

    مقاله خوبی بود ممنون

    ارز گالا می تونه خوب باشه واسه سرمایه گذاری

    هممون الان شدیم هولدر اجباری متاسفانه

    دوستان تا نیمه دوم سال 2023 توقع رشد نداشته باشید….

    من یه سایت میشناختم رفتم توش کیف دیجیتال هم درست کردم الان دارم ازش ساتوشی میگیرم اینا درسته یا کلاهبرداری هستش؟

    • در بالای نود درصدشون کلاهبرداریه

    آیا دوره کامل و جامعی برای مدیریت سرمایه داریم؟

    بسیار مفید و عالی

سوال امنیتی :8+73 = ?