تفاوت سرمایه گذاری و سفته بازی در بازار رمز ارزها

1402/06/02

تفاوت سرمایه گذاری و سفته بازی در بازار رمز ارزها؛ آیا دوست دارین تا اطلاعاتی در این زمینه به دست بیارین؟ آیا می دونین سفته بازی در بازار ارزهای دیجیتال چیست؟ به چه کسی سفته باز گفته میشه؟ اصول مدیریت سرمایه در این صورت به چه شکلی می باشد؟ انواع سرمایه گذاری در بازار کریپتو کدامند؟ سرمایه گذاری با سفته بازی چه تفاوتی با همدیگه دارن؟ در خرید بیت کوین و سایر رمزارزها سرمایه گذاری کنیم یا از اون ها نوسان بگیریم؟

سرمایه گذاران و تریدرها ریسک ها و خطرات حساب شده ای رو قبول می کنند تا از معاملات و تراکنش های خودشون در بازار رمز ارزها سود به دست بیارن. هر موقع کسی سرمایه و دارایی های خودش رو با امید کسب بازدهی خرج می کنه، در حال انجام سرمایه گذاری هست. در این شرایط شخص سعی می کنه تا در مورد پروژه مورد نظر خودش به صورت کامل بررسی کنه تا از بالا بودن احتمال موفقیت اون مطمئن بشه. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد سرمایه گذاری و سفته بازی در بازار ارزهای دیجیتال بهتون ارائه بدیم، به بررسی مزایای سرمایه گذاری بپردازیم و تفاوت سرمایه گذاری و سفته بازی رو مورد بررسی قرار بدیم.

سرمایه گذاری چیست؟

سرمایه گذاری چیست؟

سرمایه گذاری یکی از اصطلاحات رایج در بازارهای مالی هست که می تونه به شکل ها و روش های مختلفی صورت بگیره. ممکنه سرمایه گذاری با پول، زمان یا انرژی باشه. همچنین از نظر مالی، سرمایه گذاری به معنی خرید و فروش دارایی های مالی به خصوص ارزهای دیجیتال هست. سرمایه گذاران این هدف رو دارن که بتونن با قبول کردن ریسکی در حد میانگین یا کمتر از اون، بازدهی خوبی رو از سرمایه خودشون به دست بیارن که درآمد یا سود مورد نظر اون ها رو تامین کنه. درآمد دریافتی سرمایه گذاران می تونه به شکل افزایشی ارزش و قیمت دارایی مورد نظر، دریافت سود نقدی دوره ای، دریافت سود یا برگشت کل مبلغ سرمایه گذاری اون ها باشه.

مقاله پیشنهادی: چگونه در معاملات ارز دیجیتال با پول کم سرمایه گذاری کنیم؟

منظور از سفته بازی چیست؟

آیا می دونین منظور از سفته بازی چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که سفته بازی یا Speculation به این معنی هست که سرمایه و دارایی های خودتون رو وارد معامله دارایی مالی یا ارز دیجیتال کنین که احتمال شکست و ریزش قیمت زیادی داره. بهتره بدونین سفته بازها به دنبال کسب بازدهی های بیشتر از شرط بندی هایی هستن که نتیجه اون ها معلوم نیست. سفته بازی به قمار شباهت زیادی داره، ولی این دو دقیقا مثل هم نیستن. سفته بازها تلاش می کنند تا در مورد معاملات خودشون تصمیم های عاقلانه ای بگیرن. با این وجود، ریسک ذاتی معاملات سفته بازها در حد قابل توجهی بیشتر از میزان معمولی و میانگین هست.

سرمایه گذاری چه مزایایی به همراه دارد؟

سرمایه گذاری چه مزایایی به همراه دارد؟

همونطور که گفتیم، سرمایه گذاری از کاهش ارزش دارایی ها و وجوه کاربران با گذشت زمان جلوگیری می کنه و به افراد این امکان رو میده تا به اهداف مالی مورد نظر خودشون دست پیدا کنند. سرمایه گذاری در بازارهای مالی به ویژه بازار ارزهای دیجیتال مزیت های زیادی به همراه داره. از جمله از مزایای سرمایه گذاری می تونیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • سرمایه گذاری در دارایی های مالی مثل ارزهای دیجیتال باعث افزایش سرمایه و دارایی های افراد میشه و مطمئنا بهتر از سپرده گذاری در بانک و دریافت سودهای کم هست.
  • سود به دست اومده از سرمایه گذاری به افراد کمک می کنه تا از عهده هزینه های روزانه خودشون بربیان.
  • در خانواده ها میشه آینده فرزندان رو به لطف سرمایه گذاری اصولی تضمین کرد و هزینه های ازدواج و تحصیل اون ها رو پرداخت کرد.
  • سرمایه گذاری بلند مدت باعث میشه تا مالیات پرداختی و کارمزد معاملات کاهش پیدا کنه. از این طریق، هم سود زیادی به افراد داده میشه و هم با تعداد معاملات کم، هزینه های کارمزد و مالیات به حداقل میرسه.

مقاله پیشنهادی: چگونه از سرمایه گذاری احساسی دوری کنیم؟

تفاوت سرمایه گذاری و سفته بازی

تفاوت سرمایه گذاری و سفته بازی

توجه داشته باشین که سرمایه گذاران و سفته بازها هر کدوم پول و دارایی های خودشون رو در ابزارهای مختلف سرمایه گذاری مثل ارزهای دیجیتال و سهام با درآمد ثابت قرار میدن. داشتن رمز ارزها نشون دهنده بخشی از یه پروژه کریپتویی هست. رمز ارزها رو میشه در بازار کریپتو خرید و فروش یا اون در یه معامله خصوصی خریداری کرد. پروژه ها بر اساس کل ارزش بازار یا ارزش بازار رمز ارزهای قابل معامله خودشون رتبه بندی می کنند.

یکی از مهم ترین تفاوت های سرمایه گذاری با سفته بازی این هست که سرمایه گذاری در دارایی های مختلف دارای افق زمانی بلند مدت هست، در حالی که سفته بازی دارای افق زمانی کوتاه مدت هست. همچنین سفته بازی در بازار ارزهای دیجیتال ریسک و خطرات زیادی به همراه داره، ولی سرمایه گذاری ریسک های کمی داره. در سفته بازی معامله گران از تحلیل تکنیکال واسه پیش بینی قیمت دارایی ها استفاده می کنند، در حالی که در سرمایه گذاری از تحلیل فاندامنتال با بنیادی استفاده میشه.

مقاله پیشنهادی: مشکلات و ریسک های ارزهای دیجیتال

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد سرمایه گذاری و سفته بازی در بازار ارزهای دیجیتال بهتون ارائه بدیم، به بررسی مزایای سرمایه گذاری بپردازیم و تفاوت سرمایه گذاری و سفته بازی رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، سرمایه گذاری یکی از اصطلاحات رایج در بازارهای مالی هست که می تونه به شکل ها و روش های مختلفی صورت بگیره. ممکنه سرمایه گذاری با پول، زمان یا انرژی باشه. سفته بازی هم در مقابل سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال قرار می گیره و ریسک های زیادی به دنبال داره.

 


نظرات کاربران در مورد تفاوت سرمایه گذاری و سفته بازی در بازار رمز ارزها
سوال امنیتی :5+95 = ?