معرفی بهترین پروژه های کازماس(Cosmos)

1402/05/24

معرفی بهترین پروژه های کازماس(Cosmos)؛ آیا دوست دارین با این پروژه ها قبل از خرید ارز دیجیتال آشنا بشین؟ آیا می دونین شبکه کازماس چیست و چجوری کار می کنه؟ چه چیزی باعث شد تا کازماس محبوبیت زیادی به دست بیاره؟ محبوب ترین پروژه های کازماس کدامند؟ آینده پروژه های برتر اکوسیستم کازماس چجوریه؟ اهمیت آشنا شدن با پروژه های برتر Cosmos چیست؟

شبکه کازماس نوعی پروتکل غیرمتمرکز از بلاک چینن های موازی مختلف هست. بلاک چین اصلی، Cosmos Hub نام داره که به عنوان مرکز شبکه فعالیت می کنه و همه کارها رو روی اون ثبت و پردازش می کنه. بلاک چین های مختلفی بخشی از کازماس هستن که به اون ها منطقه گفته میشه و همه اون ها به هاب اصلی شبکه بلاک چینی متصل هستن. کازماس دارای پروژهای مختلفی هست. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد شبکه کازماس یا Cosmos بهتون ارائه بدیم، به معرفی بهترین پروژه های کازماس بپردازیم و آینده های پروژه های برتر اکوسیستم کازماس رو مورد بررسی قرار بدیم.

آشنایی با شبکه کازماس(Cosmos)

آشنایی با شبکه کازماس(Cosmos)

آیا می دونین شبکه کازماس چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که کازماس(Cosmos) نوعی شبکه بلاک چینی با برخی ویژگی های منحصر به فرد هست که ارتباط بین شبکه های بلاک چینی رو بهبود میده. هدف پروژه کازماس، تشکیل راهی واسه بیشتر شبکه های بلاک چینی به منظور مبادله دارایی ها و داده های دیجیتالی با همدیگه هست، حتی زمان هایی که با همدیگه سازگاز نیستن. پروژه کازماس در سال 2014 برای اولین بار راه اندازی و عرضه بازار ارزهای دیجیتال شد.

جالب اینجاست که بدونین کازماس(Cosmos) یکی از بهترین شبکه های بلاک چینی هست که توسعه دهنده و سازنده های زیادی از این شبکه واسه ساخت پروژه های جدید استفاده می کنند. هدف پروژه کازماس این هست که به بلاک چین ها اجازه بده تا با همدیگه ارتباط برقرار کنند. کازماس چیزی بیشتر از یه پل بلاک چین هست. این پلتفرم همچنین شامل مجموعه ای از محصولات و ویژگی هایی هست که اون رو به گزینه قابل توجه در بازار تبدیل می کنه.

مقاله پیشنهادی: معرفی کامل اکوسیستم و پروژه کازماس

آینده پروژه های برتر کازماس

توجه داشته باشین که پروژه های برتر در شبکه بلاک چینی کازماس(Cosmos) می خوان تا با بررسی و رسیدگی به مسئله ها و مشکلات مختلف، فناوری بلاک چین رو دچار تغییر و تحول کنند. بهتره بدونین با پیشروی شبکه کازماس، آینده این شبکه بلاک چینی روشن تر میشه. با این وجود، اگه می خواهین در پروژه کازماس سرمایه گذاری کنین، قبل از هر کاری تحقیقات خودشون رو کامل کنین.

معرفی بهترین پروژه های کازماس(Cosmos)

معرفی بهترین پروژه های کازماس(Cosmos)

همونطور که گفتیم، کازماس(Cosmos) یکی از شبکه های بلاک چینی مطرح در بازار ارزهای دیجیتال هست. اکوسیستم کازماس سعی می کنه تا با استفاده از راهکارهایی بتونه بین شبکه های بلاک چینی مختلف ارتباط برقرار کنه. توسعه دهنده ها تونستن پروژه های زیادی رو در بستر شبکه کازماس به وجود بیارن. در ادامه بهترین پروژه های کازماس رو واستون معرفی می کنیم:

مقاله پیشنهادی: مقایسه پولکادات و کازماس؛ کدام بهتر است؟

  • اکسلار و سلستیا

یکی از بهترین پروژه های کازماس، پروژه اکسلار و سلستیا(Axelar and Celestia) هست که تاثیر قابل توجهی روی آینده شبکه کازماس می ذارن. بهتره بدونین برنامه ها و همه اکوسیستم ها با تکیه به شبکه بلاک چینی اکسلار می تونن با همدیگه ارتباط و تعامل برقرار کنند و از طرف دیگه شبکه سلستیا هم به سازنده ها این امکان رو میده تا شبکه خودشون رو به عنوان لایه اجماع با این پروژه به وجود بیارن.

  • تورچین(Thorchain)

تورچین(Thorchain) هم یکی دیگه از پروژه های برتر اکوسیستم کازماس هست. جالب اینجاست که بدونین پروژه تورچین نوعی شبکه بلاک چینی هست که می خواد پایگاه مشترک واسه صرافی های کراس چین غیرمتمرکز ارائه بده تا امکان مبادله ارزهای دیجیتال به روش بین زنجیره ای برطرف بشه. به عبارت دیگه، تورچین شبکه ای با الگوریتم اثبات سهام هست که به وسیله اکوسیستم کازماس به وجود اومده.

  • اوماس(Evmos)

یکی دیگه از بهترین پروژه های شبکه کازماس، پروژه اوماس یا Evmos هست. اوماس یکی از بهترین شبکه های بلاک چینی هست که این امکان رو به توسعه دهنده ها و سازنده ها میده تا از محیط اتریوم نه در صرفا شبکه خودش، بلکه در اکوسیستم کازماس هم استفاده کنند. پروژه اوماس با زبان برنامه نویسی سالیدیتی سازگاری داره و به همین دلیل اجازه میده تا با کازماس ترکیب بشه.

  • شبکه سکرت(Secret Network)

شبکه بلاک چینی سکرت هم یکی دیگه ای پروژه های برتر در اکوسیستم کازماس هست. Secret به عنوان بلاک چینن لایه اول شناخته میشه که امکان ایجاد برنامه های غیرمتمرکز و اسمارت کانترکت ها رو فراهم می کنه و مهم ترین هدف این فناوری محافظت از داده ها و محرمانه نگه داشتن این اطلاعات هست تا با این کار همه چیز رمزنگاری بشه. با اینکه شبکه که نسخه ای اتریوم هست، اسمارت کانترکت ها کاملا رمزنگاری میشن.

  • پروژه کاوا(Kava)

یکی دیگه از بهترین پروژه های کازماس، پلتفرم کاوا یا Kava هست. شما می تونین با استفاده از پلتفرم کاوا از خدماتی مثل وام گرفتن و وام دادن برخوردار بشین. از نظر ارزش کل قفل شده پروژه کاوا، رتبه دوم رو به دست آورده و نقدینگی این پلتفرم روی یه پروتکل به خصوصی قفل شده و همین می تونه وثیقه رو به صورت ارز دیجیتال مورد نظر کاربران ارائه بده. این پروژه اکوسیستمی هست که انعطاف پذیری و سرعت بالای اسمارت کانترکت های اتریوم رو ترکیب می کنه.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد شبکه کازماس یا Cosmos بهتون ارائه بدیم، به معرفی بهترین پروژه های کازماس بپردازیم و آینده های پروژه های برتر اکوسیستم کازماس رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، کازماس(Cosmos) نوعی شبکه بلاک چینی با برخی ویژگی های منحصر به فرد هست که ارتباط بین شبکه های بلاک چینی رو بهبود میده. توسعه دهنده ها تونستن پروژه های زیادی رو در بستر کازماس ایجاد کنند. از جمله از این پروژه ها میشه به پلتفرم کاوا، شبکه سکرت، اکسلار و سلستیا و.... اشاره کرد.


نظرات کاربران در مورد معرفی بهترین پروژه های کازماس(Cosmos)
سوال امنیتی :6+49 = ?