معرفی شرکت سرمایه گذاری گری اسکیل(GrayScale)

1402/04/26

صندوق سرمایه گذاری گری اسکیل(GrayScale)؛ چراغ راه سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال! آیا تا الان چیزی درباره این شرکت شنیدین؟ آیا می دونین صندوق گری اسکیل چیست؟ روش کار صندوق گری اسکیل چجوریه؟ به نظر شما چرا گری اسکیل محبوب شده؟ شرکت GrayScale ارزهای دیجیتال رو کجا نگهداری می کنه؟ آیا فعالیت در گری اسکیل واسه عموم مردم امکان پذیر هست؟

در سال 2020 میلادی، قیمت بیت کوین سقف تاریخی خودش رو در سطح 20 هزار دلار شکست. چیزی که در هیجان به وجود اومده در اثر افزایش قیمت کمتر مورد توجه معامله گران و تریدرها قرار گرفت، افزایش مقبولیت بیت کوین در بین شرکت های سرمایه گذاری و موسسه های مالی معروف دنیا بود. یکی از این شرکت ها، صندوق سرمایه گذاری گری اسکیل هست. به همین دلیل، ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد شرکت سرمایه گذاری گری اسکیل یا GraySclae بهتون ارائه بدیم، به بررسی روش کار صندوق گری اسکیل بپردازیم و مزایای شرکت GrayScale رو مورد بررسی قرار بدیم.

شرکت سرمایه گذاری گری اسکیل چیست؟

شرکت سرمایه گذاری گری اسکیل چیست؟

آیا می دونین شرکت سرمایه گذاری گری اسکیل چیست؟ صندوق گری اسکیل یا GrayScale از زیرمجموعه های شرکت سرمایه گذاری ارز دیجیتال هست که با نماد اختصاریDCG شناخته میشه. توجه داشته باشین که شرکت سرمایه گذاری گری اسکیل از سال 2013 کار خودش رو شروع کرده و زمینه فعالیت اون در حوزه سرمایه گذاری روی رمزارزهاست. مهم ترین کاری که این شرکت انجام میده، خرید ارزهای دیجیتال هست. این شرکت تا مارس 2018 علاوه بر بیت کوین، سرمایه گذاری های خودش رو در رمزارزهای دیگه ای مثل لایت کوین، اتریوم کلاسیک، ریپل و.... انجام داد.

جالب اینجاست که بدونین دارایی تحت مدیریت شرکت سرمایه گذاری گری اسکیل در آخر سال 2020 میلادی تقریبا 18.8 میلیارد دلار هست. این شرکت بستری واسه سرمایه گذاری در بازار رمزارزها رو واسه افراد مختلفی به وجود اورده. گری اسکیل(GrayScale) با ایجاد صندوق های سرمایه گذاری در رمزارزهای متعددی فعالیت داره. همچنین در سال 2020، مدیر عامل این شرکت در توییتی اعلام کرد که این شرکت در طی یه روز کاری 300 میلیون دلار سرمایه خودش رو افزایش داده.

مقاله پیشنهادی: آموزش مدیریت سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال

بررسی عملکرد صندوق گری اسکیل

بررسی عملکرد صندوق گری اسکیل

توجه داشته باشین که صندوق گری اسکیل(GrayScale) به سرمایه گذاران و معامله گران بازار رمزارزها این امکان رو میده تا بدون خرید، بیت کوین یا سایر رمزارزها رو در فهرست صندوق خودشون اضافی کنند و با این روش سرمایه گذاری کنند. در آخر با جای دادن اون در بورس سهام از معاملات واسه کاربران خودشون سود به ارمغان بیاد. از اونجایی که همه کارهایی که این صندوق انجام میدن، تحت نظارت سازمان SEC هست و به عبارتی در این روش نیازی به خرید مستقیم بیت کوین و همچنین چالش های نگهداری از اون نیست.

صندوق گری اسکیل تا سال 2015 میلادی فقط به سرمایه گذاران و معامله گران مورد تایید خودش اجازه خرید سهام رو می داد، ولی بعد از اون سرمایه گذاران خرد هم این امکان رو دارن تا از این صندوق سهام بخرن و سرمایه گذاری هایی رو انجام بدن. نکته قابل توجه این هست که سرمایه گذاران صندوق گری اسکیل این توانایی رو به کاربران خودشون میدن تا در خرید و فروش های روزانه شرکت کرده و افراد می تونن سهام GBTC در بازارهای ثانویه و سایر پلتفرم های فیدلیتی رو هم بخرن.

مزایای شرکت GrayScale

مزایای شرکت GrayScale

در این بخش برخی از مزایای شرکت GrayScale رو بررسی می کنیم. بهتره بدونین افراد به منظور سرمایه گذاری در بیت کوین، اول باید صرافی امنی رو پیدا کنند. همچنین باید واسه نگهداری و ذخیره بیت کوین های خودشون یکی از انواع ولت های رمزنگاری شده رو انتخاب کرده و اون رو نصب کنند. فرایند انتقال بیت کوین یه رمزارزهای دیگه به ولت واسه تریدرهای مبتدی کار سختی هست. هر اشتباه در این مرحله می تونه باعث بشه تا سرمایه خودتون رو از دست بدین. محافظت از کلید خصوصی به شکل امن، یکی از چالش های مهم دارنده های بیت کوین هست. مرتکب شدن هر اشتباهی در مراحلی که گفته شد، باعث نابودی سرمایه معامله گران میشه.

شرکت سرمایه گذاری گری اسکیل(GrayScale) صندوق سرمایه گذاری بیت کوین رو واسه افراد ارائه میده که همین امر باعث میشه تا همه این مسائل و مشکلات حل بشن. در حقیقت، افرادی که روی سهام این شرکت سرمایه گذاری می کنند، بدون درگیر شدن با مشکلات گفته شده، به صورت غیرمستقیم ارز دیجیتال بیت کوین می خرن. این شرکت با کمک سرمایه سهام داران خودش بیت کوین های زیادی می خره.

مقاله پیشنهادی: کدام شرکت های بزرگ روی بیت کوین سرمایه گذاری کرده اند؟

گری اسکیل ارزهای دیجیتال را کجا ذخیره می کند؟

نکته قابل توجه این هست که شرکت سرمایه گذاری گری اسکیل(GrayScale) در وبسایت رسمی خودش اعلام کرده که همه ارزهای دیجیتال خریداری شده رو به صورت آفلاین و در ولت های سخت افزاری ذخیره و نگهداری می کنه. همچنین کلید خصوصی این ولت ها رو به چند روش رمزنگاری می کنه و اون ها رو به قسمت های مختلفی تقسیم می کنه و هر کدوم رو در محلی جدا نگه می داره. از طرف دیگه، شرکت گری اسکیل در آمریکا راه اندازی شده و بر اساس مقررات این کشور کنترل میشه.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد شرکت سرمایه گذاری گری اسکیل یا GraySclae بهتون ارائه بدیم، به بررسی روش کار صندوق گری اسکیل بپردازیم و مزایای شرکت GrayScale رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، صندوق گری اسکیل از زیرمجموعه های شرکت سرمایه گذاری ارز دیجیتال هست که با نماد اختصاریDCG شناخته میشه. توجه داشته باشین که شرکت سرمایه گذاری گری اسکیل از سال 2013 کار خودش رو شروع کرده و زمینه فعالیت اون در حوزه سرمایه گذاری روی رمزارزهاست. این شرکت در سایت خودش گفته که رمزارزهای خریداری شده رو در کیف پول های سخت افزاری به صورت آفلاین نگهداری می کنه.

 


نظرات کاربران در مورد معرفی شرکت سرمایه گذاری گری اسکیل(GrayScale)
سوال امنیتی :5+31 = ?