حواشی پیرامون افزایش نرخ بهره در نشست سپتامبر و نوسانات بیت‌ کوین

1401/06/16
حواشی پیرامون افزایش نرخ بهره در نشست سپتامبر و نوسانات بیت‌ کوین

بیت کوین در حال حاضر با وجود روند صعودی شاخص دلار در بازار نزولی معامله می ‌شود و در 24 ساعت گذشته نزدیک به 6 درصد و در هفت روز گذشته بیش از 8 درصد کاهش یافته و به نظر می رسد به دلایل مختلف در حال از دست دادن ارزش بیشتری است. قیمت اتریوم نیز با وجود افزایش در اولین گام ادغام بدلیل همبستگی با بیت کوین کاهش یافته است.

روند نزولی قیمت بیت کوین را می توان به عملکرد بازار سهام آمریکا نسبت داد که تحت تأثیر نگرانی ها مبنی بر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو بوده است. این امر باعث ایجاد احساسات ریسکی در بازار شده و سرمایه گذاران وجوه خود را از دارایی های پرخطر مانند سهام و بیت کوین خارج کرده اند. برای مثال نزدک و S&P 500 هر دو به دلیل تقویت دلار سقوط کرده و فشار نزولی بر بیت کوین وارد نموده اند.

علاوه بر آن، تعطیلی خط لوله نورد استریم 1 توسط روسیه باعث کاهش بیشتر قیمت بیت کوین شده و بازارها را به وحشت انداخته است. افزایش بازده اوراق قرضه نیز در تحت فشار نگه داشتن قیمت بیت کوین تاثیر بسزایی داشته است. طبق اظهارات کارشناسان با ادامه روند مشکلات اقتصاد کلان بیت کوین شاهد کاهش بیشتری خواهد بود.

از سوی دیگر، آمارهای تولید ایالات متحده بر نگرانی ‌های افزایش سریع نرخ بهره افزوده است. در اقدامی که از اواسط ژوئن مشاهده نشده است، بازده اوراق قرضه 10 ساله آمریکا با 6.1 واحد افزایش به 3.25 درصد رسیده است. در نتیجه، تمایل سرمایه ‌گذاران به سرمایه گذاری در دارایی ‌های بدون ریسک افزایش و احتمالا بزودی فشار نزولی مضاعفی بر بیت‌ کوین وارد خواهند نمود.

تقویت دلار در راستای کاهش تورم

همزمان شاخص دلار آمریکا سبز شده و به بالاترین حد 20 سال اخیر رسیده است که احتمالا دلیل آن اقدامات فدرال رزرو برای اتخاذ یک موضع تهاجمی است. طبق گزارش بلومبرگ، حرکات تهاجمی فدرال رزرو افزایش خواهد یافت و به احتمال قوی اقتصاد ایالات متحده را به سمت رکود سوق خواهد داد.

به گفته کارشناسان، با ادامه روند انقباض کمی فدرال رزرو، دلار آمریکا افزایش خواهد یافت و احتمالا به بالاترین حد تاریخی خود خواهد رسید. جروم پاول نیز در سخنرانی اخیر جکسون هول بر تمایل فدرال رزرو برای تقویت دلار برای مبارزه با تورم تاکید کرده است.

از سوی دیگر، احتمال بازپس گیری 20 هزار دلار برای بیت کوین چالش برانگیز خواهد بود مگر اینکه از سطح مقاومت 19500 دلاری عبور کند. بدین ترتیب با افزایش تقاضای برای بیت کوین، قیمت بیت کوین می تواند به سطح مقاومت 21900 دلار یا 22425 دلار برسد.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد حواشی پیرامون افزایش نرخ بهره در نشست سپتامبر و نوسانات بیت‌ کوین
سوال امنیتی :4+67 = ?