خرید و فروش در شبکه های اجتماعی ممنوع!

1401/06/10


ما سعی می کنیم در مقاله خرید و فروش در شبکه های اجتماعی ممنوع، اطلاعاتی در مورد بازار ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی انواع کلاهبرداری در ارزهای دیجیتال بپردازیم و مطمئن ترین روش خرید ارزهای دیجیتال رو برای شما توضیح بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین با بهترین روش ها اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال کنین. بازار ارزهای دیجیتال یا کریپتوکارنسی نوعی بازار نوپا و نوظهور هست که شامل ارزهای دیجیتال زیادی هست و هر کدوم از این رمز ارزها به دلیل داشتن ویژگی ها و کاربردهای خاص ودشون مورد استقبال قرار می گیرن و محبوبیت زیادی به دست میارن.

کریپتوکارنسی از دو واژه کریپتو به معنی ارز و کارنسی به معنی رمزنگاری تشکیل شده. همچنین بازار ارزهای دیجیتال از اونجایی که نوعی بازار نوپا و نوظهور هست، مثل بقیه بازارهای مالی نوسانات قیمتی زیادی داره و همین نوسانات فرصت های زیادی رو برای کسب سود فراهم کردن و شما نیز می تونین از همین فرصت ها استفاده کنین و سود به دست بیارین. البته به شرط اینکه بتونین بهترین نقاط خرید و فروش رو پیدا کنین و در این نقاط معامله انجام بدین. برای این کار نیز می تونین از تحلیل تکنیکال یا سیگنال ها استفاده کنین. تحلیل تکنیکال نیز دانش تخصصی بررسی وضعیت ارزهای دیجیتال و قیمت اون هاست که می تونین با استفاده از اون قیمت ارزهای دیجیتال رو پیش بینی کنین.

با گسترش بازار ارزهای دیجیتال، سرمایه گذاران و معامله گران زیادی وارد این بازار شدن و اقدام به سرمایه گذاری و خرید رمز ارزها کردن. شما نیز می تونین وارد بازار ارزهای دیجیتال بشین، البته ابتدا باید آموزش های لازم رو فرا بگیرین و با مفاهیم و اصطلاحات رایج بازار اشنایی داشته باشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله خرید و فروش در شبکه های اجتماعی ممنوع، اطلاعاتی در مورد بازار ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی انواع کلاهبرداری در ارزهای دیجیتال بپردازیم و مطمئن ترین روش خرید و فروش ارز دیجیتال رو برای شما توضیح بدیم.

انواع کلاهبرداری در ارزهای دیجیتال چگونه است؟ّ

انواع کلاهبرداری در ارزهای دیجیتال

روند رشد بلاک چین و حوزه ارزهای دیجیتال خیلی جذاب هست. نوآوری های فنی و الگوهای جدید معاملاتی به سرعت در حال پیشرفت و تکامل هستن و افراد زیادی رو به سمت خودش جذب کرده. با این حال این فضا مورد سوء استفاده و کلاهبرداری زیادی قرار گرفته. به همین منظور در این قسمت از مقاله خرید و فروش در شبکه های اجتماعی ممنوع، انواع کلاهبرداری در ارزهای دیجیتال رو مورد بررسی قرار می دیم.

• یکی از انواع کلاهبرداری در ارزهای دیجیتال، طرح پانزی هست. در این روش افراد زیادی با وعده های سودهای بسیار زیاد و وسوسه انگیز اقدام به جذب سرمایه از افراد مبتدی می کنند. به عبارت دیگه در این ترفند کلاهبرداری فرد کلاهبردار معمولا طعمه های خودش رو از بین افرادی که اگاهی زیادی از بازار ارزهای دیجیتال ندارن انتخاب می کنه و به اون ها وعده میده که اگه سرمایه خودشون رو در اختیار اون ها قرار بدن، سود به دست میارن، ولی در حقیقیت هیچ سودی به دست نمیارن و سرمایشون از دست میره.

• یکی دیگه از انواع کلاهبرداری در ارزهای دیجیتال، استخراج ابری رمز ارزهاست. بهتره بدونین استخراج ارزهای دیجیتال معمولا هزینه های زیادی نیاز داره و باید تجهیزات مورد نیاز تهیه بشن و همین موضوع باعث شده تا کلاهبرداران زیادی با تبلیغات زیادی با عنوان های کسب درآمد عالی با استخراج ارز دیجیتال و اجاره دستگاه های استخراج در فضای مجازی وجود داره.

• یکی دیگه از انواع کلاهبرداری در ارزهای دیجیتال، تبلیغ صرافی و کیف پول های جعلی ارز دیجیتال هست. کلاهبرداران در این روش در پوشش یه صرافی ارز دیجیتال ظاهر میشن و با ایجاد درگاه سایت و حتی کیف پول جعلی و سوء استفاده از بی دقتی کاربران اقدام به کلاهبرداری و سرقت ارزهای دیجیتال می کنند.

کلاهبرداری در شبکه های اجتماعی چگونه است؟

کلاهبرداری در شبکه های اجتماعی

جالب اینجاست که بدونین یکی دیگه از روش های کلاهبرداری ارزهای دیجیتال، در فضاهای اجتماعی مثل تلگرام، اینستاگرام، فیسبوک و... انجام میشه. شاید شما بعد از به دست اوردن اطلاعاتی در مورد بازار ارزهای دیجیتال، دوست داشته باشین تا اقدام به سرمایه گذاری و خرید ارزهای دیجیتال کنین. بنابراین شاید سری به شبکه های اجتماعی مثل تلگرام یا اینستاگرام بزنین. در نتیجه با پیج ها و گروه هایی روبرو میشین که با عنوان های سودهای نجومی و سرمایه گذاری تضمینی، کاربران رو تشویق می کنند تا سرمایه خودشون رو به اون ها انتقال بدن و سود به دست بیارن، ولی در حقیقت سودی در کار نیست و این افراد قصد کلاهبرداری و سرقت ارزهای دیجیتال و پول های نقد کاربران رو دارن.

بازار ارزهای دیجیتال در سال های اخیر رشدهای قیمتی زیادی داشت و همین موضوع باعث شده تا افراد زیادی وارد این بازار بشن. همچنین افراد زیادی بدون دانش و مهارت وارد این بازار شدن و نه تنها سود نکردن، بلکه با روش های غلط خرید و فروش ارزهای دیجیتال سرمایشون هم از دست رفته. بنابراین اگه قصد سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال رو دارین، باید ابتدا مناسب ترین و مطمئن ترین راه رو برای خرید رمز ارزها پیدا کنین و در فضاهای اجتماعی اقدام به خرید نکنین. چون امروزه افراد زیادی با قصد کلاهبرداری در فضاهای اجتماعی، اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال می کنند و بلافاصله بعد از دریافت پول از طرف مشتری غیب میشن.پس قبل از هر معامله ای آموزش سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال رو ببینین و سپس اقدام کنین.

اگه در فضاهای اجتماعی مثل تلگرام یا اینستاگرام بگردین، کانال ها و گروه های زیادی رو پیدا می کنین که خیلی هاشون کلاهبرداری هستن. برای مثال فردی یه گروه تلگرامی تاسیس می کنه و با ادعای خرید ارز دیجیتال با بالاترین قیمت و فروش ارز دیجیتال با پایین ترین قیمت، کاربران رو تشویق می کنند تا باهاشون معامله کنند و بعدا سرمایه اون ها رو از چنگشون در بیارن. بنابراین توصیه می کنیم اگه قصد خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو دارین، از صرافی های آنلاین ارز دیجیتال معتبر استفاده کنین تا سرمایتون از دست نره.

روش های جلوگیری از کلاهبرداری در شبکه های اجتماعی:

/file_manager/articles/kharid-dar-shabakehaye-ejtemai/3.jpg

همونطور که گفتیم با گسترش بازار ارزهای دیجیتال، افراد زیادی با قصد کلاهبرداری و سرقت ارزهای دیجیتال و سرمایه کاربران، در فضاهای اجتماعی کانال و گروه هایی ایجاد کردن و فعالیت می کنند. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله خرید و فروش در شبکه های اجتماعی ممنوع، برخی از روش های جلوگیری از کلاهبرداری در شبکه های اجتماعی رو برای شما توضیح می دیم.

• اطلاعات خودتان رو خصوصی نگه دارید

یکی از روش های جلوگیری از کلاهبرداری در شبکه های اجتماعی این هست که اطلاعات خودتون رو خصوصی نگه دارین. فرقی نمی کنه شماره تلفن، اطلاعات کارت اعتباری شما یا اطلاعات ورود به حساب های اجتماعی شما باشه، شما باید بدونین که این اطلاعات رو کجا و چرا وارد می کنین. چون کلاهبرداران این توانایی رو دارن تا با استفاده از اطلاعات خصوصی شما اقدام به کلاهبرداری کنند.

• حواستان باشد که با چه افرادی ارتباط دارید

یکی دیگه از روش های جلوگیری از کلاهبرداری در شبکه های اجتماعی این هستت که حواستتون باشه که به چه کسانی به صورت انلاین ارتباط دارین. به عبارت دیگه باید با افرادی که در فضای اجتماعی و مجازی ارتباط دارین، اشنایی داشته باشین و از مطمئن بودن شخص خیالتون راحت باشه.

• روی هیچ لینکی کلیک نکنید

یکی دیگه از روش های جلوگیری از کلاهبرداری در شبکه های اجتماعی این هست که روی هیچ لینک ارسالی کلیک نکنین. بهتره بدونین افراد هکر و کلاهبردار از طریق لینک های الوده ای که برای شما می فرستن می تونن به اطلاعات حساب بانکی شما و سایر اطلاعات خصوصی شما دسترسی داشه باشن و سرمایتون رو از دست بدین.

احراز هویت در خرید و فروش های مجازی چقدر مهم است؟

کلاهبرداری در شبکه های اجتماعی

همونطور که در بخش قبل نیز گفتیم، کلاهبرداری های زیادی در حوزه ارزهای دیجیتال و در فضاهای اجتماعی اتفاق می افته و باید مراقب سرمایه ها و فعالیت های خودمون باشه. همچنین امروزه فضاهای مجازی به یکی از بسترهای معاملاتی و خرید و فروش تبدیل شده و شما می تونین از پلتفرم های مختلفی اقدام به خرید و فروش دارایی ها و محصولات مورد نظر بکنین. البته برای اینکه سرمایتون از دست نره و در دام کلاهبرداران نیفتین، باید ابتدا فروشگاه و پلتفرمی که می خوایین ازش استفاده کنین رو احراز هویت و اعتبارسنجی کنین. به عبارت دیگه باید از امن بودن درگاه های پرداختی و پلتفرم معاملاتی مطمئن بشین.

جالب اینجاست که بدونین صرافی های آنلاین ارز دیجیتال زیادی وجود دارن که فرایند احراز هویت کاربران رو اجباری کردن و برای اینکه بتونین در این پلتفرم ها فعالیت داشته باشین، باید ابتدا احراز هویت رو تکمیل کنین. برای احراز هویت نیز باید اطلاعات هویت و عکس کارت ملی و شناسنامه خودتون رو به صرافی ارسال کنین و پس از تایید شروع به خرید و فروش کنین. برای مثال صرافی بایننس که یکی از مهم ترین و معروف ترین صرافی های ارز دیجیتال خارجی هست، در چند سال گذشته فرایند احراز هویت رو برای همه کاربران خودش اجباری کرد و باید برای فعالیت در این صرافی احراز هویت انجام داد که به دلیل تحریم کشور ایران، کار کمی سخت شده.

اگه بخواهیم به زبان ساده تر فرایند احراز هویت رو توضیح بدیم، می تونیم بگیم که احراز هویت به معنی تعیین صحت و درستی اطلاعات هست. موضوع احراز هویت افراد از خیلی وقت پیش وجود داشت و در سال های اخیر نیز صرافی های انلاین ارز دیجیتال به دلیل افزایش کلاهبرداری ها در این حوزه، فرایند احراز هویت رو اجباری کردن و شما برای اینکه بتونین در صرافی ها فعالیت داشته باشین، باید فرایند احراز هویت رو انجام بدین.

تلگرام بستر کلاهبرداری ارزهای دیجیتال هست!

کلاهبرداری در تلگرام

با افزایش استقبال از ارزهای دیجیتال و محبوبیت بیش از حد اون ها، افراد زیادی وارد این حوزه شدن و اقدام به سرمایه گذاری و خرید ارزهای دیجیتال کردن. بنابراین شاید شما نیز دوست داشته باشین تا وارد بازار ارزهای دیجیتال بشین و اقدام به سرمایه گذاری کنین. به این ترتیب اگه چرخی در فضاهای اجتماعی و به خصوص در تلگرام بزنین، با کانال ها و گروه های زیادی برخورد می کنین که در حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت دارن. همچنین این کانال ها و گروه ها توسط افراد مختلفی اداره میشن که هویت اطلاعاتی اون ها مشخص نیست و اعتماد کردن به اون ها سخت هست. به عبارت دیگه معلوم نیست کسی که این کانال ها رو مدیریت می کنه، اطلاعاتی در مورد بازار ارزهای دیجیتال داره و یا نه.

جالب اینجاست که بدونین یکی از روش های خرید و فروش ارزهای دیجیتال، معامله در فضاهای اجتماعی یا تلگرام هست. در فضای تلگرام افراد زیادی با قصد کلاهبرداری و با عنوان های خرید ارزهای دیجیتال با بالاترین قیمت و فروش ارزهای دیجیتال با پایین ترین قیمت، کاربران رو تشویق می کنند تا باهاشون معامله انجام بدن. به این ترتیب وقتی کاربران با این افراد معامله انجام میدن، ممکنه در تله بیفتن و سرمایشون از دست بره. به همین دلیل تلگرام بستری رو برای افراد کلاهبردار فراهم کرده که بتونن اقدام به کلاهبرداری و سرقت ارزهای دیجیتال و سرمایه های نقدی کنند. بنابراین توصیه می کنیم تا از این روش استفاده نکنین.

یکی دیگه از روش های کلاهبرداری در فضای تلگرام نیز این هست که کلاهبرداران متن هایی با عنوان های سرمایه گذاری تضمینی و کسب سود چشمگیر، کاربران رو تشویق می کنند تا در پلتفرم ها و سایت های مشخص شده ثبت نام کنند و در اون ها سرمایه گذاری کنند. بنابراین وقتی کاربران وارد سایت یا پلتفرم مشخص شده میشن و سرمایه خودشون رو وارد اون می کنند، ممکنه در دام کلاهبردان بیفتن و سرمایشون از دست بره. بنابراین توصیه می کنیم تا قبل از سرمایه گذاری در هر پلتفرمی ابتدا در موردش تحقیق کنین.

تشخیص کلاهبردار در فضای مجازی در خرید و فروش ارزهای دیجیتال:

کلاهبرداری در فضای اجتماعی

همونطور که گفتیم، افراد زیادی با قصد کلاهبرداری و سرقت ارزهای دیجیتال در فضاهای مجازی مثل تلگرام و اینستاگرام فعالیت می کنند. بنابراین برای اینکه در دام این افراد قرار نگیرین، باید بتونین اون ها شناسایی کنین. به همین منظور در این قسمت از مقاله خرید و فروش در شبکه های اجتماعی ممنوع، روش های تشخیص کلاهبردار در فضای مجازی رو بهتون یاد می دیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

• پیشنهاد خرید ارزهای دیجیتال با بالاترین قیمت

یکی از روش های تشخیص کلاهبردار در فضای مجازی این هست که گفته ها و ادعاهای این افراد رو بررسی کنین. معمولا این افراد در کانال ها و گروه های پیام هایی با عنوان خرید ارز دیجیتال با بالاترین قیمت و فروش ارز دیجیتال با پایین ترین قیمت لحظه ای می فرستن و کاربران رو تشویق می کنند تا با اون ها معامله انجام بدن. بنابراین اگه چنین پیام هایی رو مشاهده کردین، تحت تاثیر قرار نگیرین.

• پیشنهاد سرمایه گذاری با سود کلان

یکی دیگه از روش های تشخیص کلاهبردار در فضای مجازی این هست که پیشنهادهای داده شده توسط اون ها رو مورد بررسی قرار بدین. این افراد معمولا با پیشنهادهایی مثل سرمایه گذاری با سود کلان و زیاد سایر افراد رو تشویق می کنند تا در پلتفرم یا برنامه مشخص شده سرمایه گذاری کنند و بعد از وارد شدن اون ها سرمایه اون ها سرقت کنند.

• نظرات کاربران در مورد شخص

یکی دیگه از روش های تشخیص کلاهبردار در فضای مجازی این هست که نظرات بقیه کاربران در مورد اون شخص رو جمع آوری کنین. به عبارت دیگه باید قبل از اینکه با فرد معامله ای انجام بدین، نظرات و صحبت های سایر افرادی که باهاش کار کردن رو بررسی کنین.

مطمئن ترین روش خرید ارزهای دیجیتال در ایران چیست؟

خرید و فروش ارز دیجیتال در ایران

شاید عمر زیادی از ارزهای دیجیتال و ورود اون به زندگی مردم در سراسر جهان نمی گذره، ولی در همین مدت کم به صورت گسترده در زندگی ما انسان ها نفوذ کرده و شاهد هستین که افراد زیادی به معاملات و خرید و فروش ارزهای دیجیتال روی آوردن. همچنین در سال های اخیر سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال به یکی از بحث های داغ بین سرمایه گذاران بازارهای مالی تبدیل شده و همیشه این ترس برای افراد وجود داره که ایا ورود به این بازار فرصت مناسبی برای به دست اوردن سود هست یا نه. بنابراین افراد ساکن کشور ایران نیز دوست دارن تا در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنند و از فرصت های پیش رو استفاده کنند.

همونطور که گفتیم، روش های زیادی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال وجود داره که یکی از معتبرترین روش ها استفاده از صرافی های آنلاین ارز دیجیتال هست. بهتره بدونین صرافی های خارجی زیادی وجود دارن که می تونین با انتخاب یکی از اون ها استفاده کنین. البته توجه داشته باشین که به دلیل تحریم های بین المللی ایران، صرافی های خارجی مثل بایننس به کاربران ایرانی خدمات نمیده و برای کار کردن با بقیه صرافی های خارجی نیز باید از IP ثابت استفاده کنین تا ایرانی بودن شما مشخص نشه. به عبارت دیگه اگه با صرافی خارجی که کار می کنین، ایرانی بودن شما مشخص بشه، حسابتون بسته میشه.شما می تونین برای داشتن اطلاعات بیشتر در این مورد به مقاله بهترین صرافی های خارجی برای خرید و فروش ارز های دیجیتال مراجعه کنید.

در مقابل صرافی های ارز دیجیتال ایرانی نیز وجود داره که شما می تونین از اون ها نیز استفاده کنین. برای این کار نیز باید ابتدا معتبرترین و محبوب ترین صرافی رو انتخاب کنین و ازش استفاده کنین. برای مثال صرافی ایران بایننس یکی از صرافی های محبوب ایرانی هست که بیش از 5 سال سابقه فعالیت در حوزه ارزهای دیجیتال داره و از بیش از 600 نوع ارز دیجیتال پشتیبانی می کنه.

چرا کار با صرافی های ایرانی بهتر از خرید در تلگرام است؟

خرید در صرافی ایرانی

شما می تونین از دو روش اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال کنین که یکی از این روش ها استفاده از صرافی های انلاین ارز دیجیتال هست و روش دوم استفاده از تلگرام و مراجعه به صفحه افراد معامله گر هست، ولی برای اینکه بتونین خرید و فروش مطمئن تری داشته باشین، توصیه می کنیم تا از صرافی های ارز دیجیتال ایرانی استفاده کنین. استفاده از صرافی های ارز دیجیتال ایرانی مزایای زیادی نسبت به خرید و فروش در تلگرام داره که یکی از این مزایا این هست که دارای پشتیبانی 24 ساعت و در 7 روزه هفته هستن. بنابراین اگه با مشکلی روبرو شدین، می تونین از پشتیبانی صرافی کمک بگیرین.

یکی دیگه از مزایای خرید و فروش ارزهای دیجیتال در صرافی های ارز دیجیتال ایرانی هست که شما معامله های خودتون رو بر اساس قیمت لحظه ای و جهانی انجام می دین. بهتره بدونین صرافی های ایرانی قیمت ارزهای دیجیتال رو مطابق با قیمت لحظه ای بروز می کنند و شما می تونین با بهترین و دقیق ترین قیمت معامله های خودتون رو انجام بدین، در حالی که خرید و فروش در تلگرام این ویژگی رو نداره و شما صرفا با قیمتی که بین فروشنده و خریدار توافق می کنین، معامله انجام می دین. همچنین یکی دیگه از مزایای خرید و فروش ارزهای دیجیتال در صرافی های ایرانی این هست که شما معامله های شما ضرف مدت 24 ساعت انجام میشه و وقتتون تلف نمیشه.

شما زمانی که از صرافی های ارز دیجیتال ایرانی استفاده می کنین، خیالتون از این بابت راحته که سرمایتون از دست نمیره و معامله هاتون به درستی انجام میشه، ولی وقتی در تلگرام با افراد غریبه معامله انجام می دین، مدام این استرس رو دارین که معامله به درستی انجام بشه و طرف مقابل سرمایه شما رو سرقت نکنه. بنابراین با توجه به توضیحاتی که برای شما ارائه کردیم، توصیه می کنیم تا از صرافی های ارز دیجیتال برای معامله های خودتون استفاده کنین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله خرید و فروش در شبکه های اجتماعی ممنوع، اطلاعاتی در مورد کلاهبرداری های ارز دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی کلاهبرداری در شبکه های اجتماعی بپردازیم و روش های جلوگیری از کلاهبرداری در شبکه های اجتماعی رو برای شما توضیح بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین معامله تر و تمیزی داشته باشین. همونطور که گفتیم، یکی از مطمئن ترین راه های برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال در ایران، استفاده از صرافی های ارز دیجیتال ایرانی هست. بنابراین اگه قصد خرید و فروش رمز ارزها رو دارین، می تونین از صرافی ایران بایننس استفاده کنین. همچنین در این مقاله اطلاعاتی در مورد احراز هویت نیز برای شما ارائه کردیم.


نظرات کاربران در مورد خرید و فروش در شبکه های اجتماعی ممنوع!
  • واقعا ممنون از اطلاعاتی که برای آگاه کردن سرمایه گذارها میدید. متاسفانه این روزها کلاهبرداری های زیادی تو دنیای ارزهای دیجیتال انجام میشه که خرید و فروش در شبکه های اجتماعی هم یکی از اون هاست.

    Salam be dashtan adress wallet ya sarrafi ha mitavan hoviat kolahbardar ra yaft?

    • بله یکم حرفه ای باشید با پیگیری تراکنش های ادرس کیف پول شاید بتوانید

سوال امنیتی :7+93 = ?