داده های آن چین (onchain) چیست؟ و چرا مهم است؟

نوشته شده در : 1401/05/13

ویدیو معرفی داده های آن چین و اشتراک همیار آن چین ارزسنج

خرید اشتراک بیش از 400 شاخص آن چین از آکادمی ارز سنج

به تازگی تعداد افرادی که به یاد گیری تحلیل آن چین (onchain) کشیده شدن، بیشتر شده. از کاربرد های این علم آماری که بی ربط به تحلیل تکنیکال هم نیست، میشه به پیش بینی و حدس آینده بازار ارز های دیجیتال اشاره کرد. با این که کار آسونی نیست و ممکن است هر اتفاقی پیش بیاد ولی با کمک گرفتن از علم تازه و داده‌ های آماری میشه حدس هایی با ضریب اشتباه حداقلی زد چرا که هر چقدر حدس و پیش ‌بینی دقیق‌ تر باشه احتمال سود آوری بیشتر میشه.

بنابراین جهت کسب موفقیت و درآمد دلخواه می بایست درک و فهم کامل و درستی از تحلیل آن چین (onchain) داشته باشین. پس پیشنهاد میکنیم مقاله" داده های آن چین (onchain) چیست؟ و چرا مهم است؟ "را با دقت بالا مطالعه کنین تا به کمک این اطلاعات به سود و درآمد دلخواه برسین.

تحلیل آن چین (onchain) یا به عبارتی تجزیه و تحلیل درون زنجیره‌ای علمی تازه هستش که معیار و ملاک های تاثیرگذار روی قیمت و ارزش ارز های دیجیتال را بررسی و تحلیل میکنه. بهره گیری از تحلیل آن چین (onchain) برای معامله گر هایی که میخوان استراتژی ‌های معاملاتی خودشون را مشخص کنن، پر سود هستش.

تحلیل آن چین ON-CHAIN

تحلیل آن چین (On chain)علمی جدید هستش که با بهره بردن از اون میشه عامل های بنیادین سودمند و تراکنش ‌های ارز های دیجیتال و شبکه بلاکچین را تحلیل و بررسی کرد. تحلیل گر هایی که از این علم آماری بهره میبرن، میخوان که حدس و پیش ‌بینی بهتر و دقیق تری از روند حرکتی ارزش و قیمت ارز های دیجیبتال داشته باشن.

معمولاً، در تحلیل آن چین (onchain) مواردی مثل مقدار حجم تراکنش‌ ها، جزئیات استخراج مانند پاداش بلاک‌، وابستگی ‌های قیمتی و ارزشی، ورود و خروج سرمایه از صرافی ‌ها و ... بررسی و تحلیل میشن.

تنها فرق تحلیل آن چین (onchain) با تحلیل فاندامنتال این هستش که در تحلیل آن چین (onchain) ، از داده ‌ها و اطلاعات در دسترس در بلاکچین جهت مشخص کردن میزان ارزش شبکه استفاده میشه؛ ولی در تحلیل فاندامنتال ارزش واقعی یک پروژه یا شرکت مشخص میشه.

در حقیقت میشه بیان کرد که از مهمترین و اساسی ترین موارد استفاده از داده ‌های آن چین (onchain) ، میشه به استفاده از داده‌ های مرتبط با تراکنش‌ ها و ولت ها جهت مشخص کردن مقدار ارزش یک شبکه اشاره کرد. به عبارتی، این کار از ورود و سرمایه‌ گذاری در ارز های دیجیتال یا پروژه هایی که تبلیغات اغراق‌ آمیز دارن، مانع میشه.

جهت بهره بردن از تحلیل آن چین (onchain) احتیاج به اطلاعات بلاک چین هستش و بیت کوین به علت محبوبیتی که داره، اطلاعات بیشتر و مفیدی در شبکه‌ ی بلاک چین داره.

خرید اشتراک بیش از 400 شاخص آن چین از آکادمی ارز سنج

چرا تحلیل آن چین (On chain)

جرا تحلیل آنچین

همون طور که اطلاع دارین امروزه ثروت دست تعدادی از افراد هستش و اقتصاد حالت موزونی نداره و همچنین امکان تحلیل و بررسی تراکنش‌ های دولت‌ ها و افراد مهم هم وجود نداره؛ ولی در تحلیل آن چین (onchain) این امکان وجود داره و باعث میشه اکثر فساد های مالی به حداقل برسه. بررسی و تحلیل تکنیکال فقط ارزش و قیمت را بررسی میکنه؛ ولی تحلیل آن چین (onchain) هم قیمت و هم احساسات مردم نسبت به بیت کوین یا حالا هر ارز دیجیتال دیگه را هم تشخیص میده. در اینجا توصیه میکنیم مقاله تاثیر تحلیل تکنیکال در معامله گری رو هم مطالعه کنین.

چگونه داده‌ های آن چین (onchain) به دست آوریم؟

جهت به دست آوردن داده های آن چین (onchain) چند راه بیشتر نداریم. از جمله راه ها این هستش که خود فرد یک حساب کاربری در شبکه بلاکچین ایجاد کنه که احتیاج به تخصص کافی و وقت زیادی هستش. در حالی که وب سایت هایی هم در این حوزه وجود دارن که داده های آن چین (onchain) را با گرفتن هزینه اشتراک و یا این که رایگان در اختیار کاربر ها قرار میدن.

وبسایت ‌های ارائه‌ دهنده داده آن چین (On chain) 

وب سایت های ارایه دهنده آنچین

در این قسمت از مقاله" داده های آن چین (onchain) چیست؟ و چرا مهم است؟ "میخوایم تعدادی از سایت ‌های ارائه ‌دهنده خدمات آن چین (onchain) را معرفی کنیم که مطمئناً لازم میشه:

اولین سایت ارائه‌ دهنده خدمات آن چین (onchain): GLASS NODE

در وب ‌سایت GLASS NODE، تعدادی از امکانات اولیه مرتبط با اطلاعات درون زنجیره‌ ای به شکل رایگان در اختیار کاربران هستش ولی جهت دسترسی به امکانات بعدی و پیشرفته تر، می بایست هزینه پرداخت بشه.

دومین سایت ارائه‌ دهنده خدمات آن چین (onchain): SENTIMENT

وب سایت SENTIMENT ، از جمله وب‌ سایت‌ های ارائه‌ دهنده خدمات آن چین (onchain) و داده‌ های مرتبط با بررسی و تحلیل درون زنجیره ‌ای هستش که میتونین جهت دسترسی به تعدادی اطلاعات از وب سایت SENTIMENT، بهره ببرین.

سومین سایت ارائه‌ دهنده خدمات آن چین (onchain): IN TO THE BLOCK

وب ‌سایت IN TO THE BLOCK از امکانات و ابزار های تحلیلی خیلی زیادی مثل تحلیل‌ درون زنجیره ‌ای برای اکثر ارز های دیجیتال، داده ‌های فهرست سفارش ها و بررسی و تحلیل سنتیمنتال را پوشش میده.

چهارمین سایت ارائه‌ دهنده خدمات آن چین (onchain): COINMETRICS

وب ‌سایت COINMETRICS به عرضه خدمات رایگان در حوزه داده ‌های درون زنجیره‌ ای برای ۳۷ دارایی ارز های دیجیتالی پرداخته و از پیشگامان زمینه آن چین (onchain) هستش.

علت ضروری بودن یادگیری، بررسی و تحلیل درون زنجیره ‌ای برای معامله گر ها

بررسی و تحلیل درون زنجیره ‌ای یا به عبارتی تحلیل آن چین (onchain) ، علمی تازه هستش که عوامل تاثیر گذار روی قیمت و ارزش ارز های دیجیتال را بررسی و تحلیل میکنه. بهره بردن از تحلیل آن چین (onchain) برای معامله‌ گر هایی که میخوان معامله های پر سودی داشته باشن، کاربردی هستش.

خرید اشتراک بیش از 400 شاخص آن چین از آکادمی ارز سنج

هدف از یادگیری تحلیل درون زنجیره ای(On Chain)

هدف از یادگیری تحلیل درون زنجیره ای

در زمینه کریپتوکارنسی وب سایت هایی موجود هست که با بهره گیری از داده های درون شبکه ای، اطلاعات سودمند و کاربردی را برای کاربران استخراج میکنن، یعنی همه ی اقدام های زنجیره ای در تاریخ را به شکل ثبت شده داره؛ به دلیل ویژگی های بلاکچین میشه اقدام های اقتصادی را در این شبکه ها تعیین کرد، معامله گر ها میتونن رفتار و احساسات سرمایه گذار ها را اندازه گیری کنن.

چرا تحلیل آن چین (onchain) دید عمیق ‌تری از بازار ارز های دیجیتال به ما می دهد؟

در ادامه مقاله " داده های آن چین (onchain) چیست؟ و چرا مهم است؟ " قرار هستش که تحلیل تکنیکال و آن چین (onchain) را بیشتر مورد بررسی قرار بدیم ولی پیش از اون به توضیح کلی در این خصوص میخوایم بدیم تا زمینه ای در این مورد داشته باشین که بتونیم در ادامه وارد جزئیات بشیم. طرفدار های روش تحلیل تکنیکال معتقد هستن که همه چیز به قیمت و ارزش وابستگی داره و با بهره گیری از روش ‌های شناخته شده تحلیل نمودار ها، میشه روند حرکتی هر سرمایه ای را در بازار را حدس زد. ولی لازم به ذکر هستش که این روش یعنی تحلیل تکنیکال در برخی از موارد پاسخگو نیست.

رفتار هایی که ارز های دیجیتال تا به امروز از خود بروز دادن باعث شده که جهت درک و فهم و تحلیل اونا نیاز به دیدی عمیق ‌تر داشته باشیم. دید عمیق تر هم به کمک داده های آن چین (onchain) کسب میشه و با بهره گیری از اون میشه تا حدودی نواقص را پوشش داد.

داده های آن چین (onchain) کمتر تحت تاثیر جو هستش و نیز امکان بررسی رفتار سرمایه ‌گذار ها و معامله گر های بلند مدت را فراهم میکنه. اگه بخوایم ساده تر بگیم داده های آن چین (onchain) شامل تحلیل و بررسی اطلاعات نگهداری شده در شبکه بلاکچین هستش.

در بهره گیری از داده های آن چین (onchain) با چه محدودیت هایی رو به رو خواهیم شد؟ 

همون طور که اطلاع دارین دنیا ی کریپتو نو ظهور بوده و امکان داره در آینده نزدیک، دچار تغییراتی بشه. پس با گذشت زمان محتملاً شاخص ‌ها و معیار ها هم دچار تغییراتی میشه و با تطبیق فرمول‌ های قبلی با داده‌ های تازه ممکن هستش چالش ‌هایی به وجود بیاره.

اگه بخوایم به طور کلی چند تا از معایب داده های آن چین (onchain) را بیان کنیم میتونیم به مواردی که در ادامه برای شما همراهان عزیز فهرست کردیم را نام ببریم:

1. به دلیل وجود زنجیره‌ های جانبی و فرعی احتمال خطا بالا هستش

2. به دلیل جدید بودن این علم با کمبود داده مواجه هستیم

3. مناسب نبودن برای معامله کوتاه مدت و یا روزانه

مزایای تحلیل آن چین (onchain)

تحلیل درون زنجیره یا تحلیل آن چین (onchain) ارز های دیجیتال در حقیقت بررسی و تحلیلی تازه هستش که سعی بر این داره که با بهره گیری از افزایش و بهبود بخشیدن به فهم و درک کاربر از تحلیل‌ ها و معیار های گوناگون، پیش ‌بینی و حدس بهتر با درصد اشتباه حداقلی نسبت به قیمت و نوسان هایی از ارز های دیجیتال در آینده داشته باشه. در حقیقت میشه گفت که تحلیلی جامع تر و بهتر از تحلیل تکنیکال عرضه میکنه.

مزایای داده آنچین

به عبارتی در تحلیل درون شبکه‌ ای ارز های دیجیتال، علاوه بر بررسی کردن ورود و خروج سرمایه از صرافی، جزئیات پاداش و همچنین تراکنش ها در تلاش هستش که همچون تحلیل فاندامنتال، از داده‌ ها و اطلاعات درون بلاک چین هم بهره ببره. در واقع میشه گفت که با بهره گیری از تحلیل آن چین (onchain) ارز های دیجیتال میتونین نقاط ورود و خروج کوتاه‌ مدتی را برای ارز دیجیتال انتخابی پیش بینی کنین.

اگه بخوایم به طور کلی چند تا از مزایای داده های آن چین (onchain) را بیان کنیم میتونیم به مواردی که در ادامه برای شما همراهان عزیز فهرست کردیم را نام ببریم:

1. دسترسی داشتن به اطلاعات معتبر و حقیقی از کاربر ها و تراکنش ‌های شبکه

2. امکان ترکیب کردن با فاکتور های گوناگون جهت گزفتن نتایجی دقیق

3. دسترسی داشتن به داده ‌ها و ابزار های گوناگون به صورت رایگان

4. پخش شدن دارایی هولدر ها در ارز دیجیتال های سودمند

5. داشتن قابلیت تخمین زدن رفتار پروژه در طولانی مدت

6. احتیاج نداشتن به دانشی تخصصی

هزینه های آن چین (onchain)

جهت تایید نمودن تراکنش ها در شبکه می بایست ماینر ها سختی شبکه را با کمک گرفتن از دستگاه های خود تامین کنند در قبال کاری که ماینر ها انجام میدهند کارمزد معاملات را دریافت میکنند اگر سختی شبکه و تعداد معاملات کم باشد کارمزدی که طرفین معامله باید بپردازند بسیار کم و حتی میتواند به صفر برسد اما با شرایط حال حاضر بازار که هم سختی شبکه من هم تعداد معاملات در حال افزایش است کارمزد معاملات کمی آزار دهنده می تواند باشد.

تحلیل آن چین دیتا را انتخاب کنیم یا تحلیل تکنیکال را انتخاب کنیم؟

اکثر کاربرانی که طرفدار تحلیل تکنیکال هستن معتقدن که با همه ی رخداد هایی که در بازار ارز های دیجیتال رو به رو میشیم به قیمت و ارزش بستگی داره؛ بنابراین با کمک گرفتن از ارزش و قیمت میشه اونا را پیش ‌بینی کرد. در بازار های مالی مخصوصاً در بازار ارز های دیجیتال، به هیچ وجه چیزی با عنوان ۱۰۰% نداریم و همه ‌چیز به احتمال و پیش بینی بستگی داره. لازم به ذکر هستش که تحلیل تکنیکال هم انکان داره اشتباه کنه ولی تحلیل آن چین (onchain) میتونه باعث شه با خیال آسوده تر مشغول معامله کردن باشین.

تا به اینجای مقاله " داده های آن چین (onchain) چیست؟ و چرا مهم است؟ " به مفهوم بررسی و تحلیل درون زنجیره‌ ای و وب سایت ‌های ارائه‌ دهنده این اطلاعات اشاره کردیم. معامله گر ها و تحلیل گر های گوناگون میتونن بر پایه اهداف و نیاز خودشون، هر کدوم از این اطلاعات و داده ‌ها را در تصمیم ‌گیری ‌ها، انتخاب ها و معامله های خودشون بهره ببرن. لازم به توجه هستش که فقط بهره گرفتن از بررسی و تحلیل درون زنجیره ‌ای نمیتونه برای همه ی بازه ‌های زمانی و انواع معامله ها متناسب باشه.

تحلیل آنچین

چگونگی کمک شاخص‌ های تحلیل آن چین (onchain) به معامله گر ها

از جمله ویژگی های اساسی شاخص ‌های تحلیل آن چین (onchain)، تحلیل و بررسی رفتار سرمایه‌ گذار ها و روند بازار هستش. دو شاخص اساسی و مهم که در تحلیل آن چین (onchain) مورد توجه هستش، میشه به تعداد تراکنش‌ های ارز های دیجیتال و نیز تعداد آدرس‌ کیف‌ پول‌ های فعال اشاره کرد. هر چقدر این دو شاخص افزایش پیدا کنه به ارزش و قیمت هم افزوده میشه.

داده های درون زنجیره ای آن چین (onchain) و خارج زنجیره ای آف چین (offchain)

در این قسمت از مقاله " داده های آن چین (onchain) چیست؟ و چرا مهم است؟ قصد داریم کمی داده های آن چین (onchain) را با داده های آن چین (offchain) مقایسه کنیم. داده های خارج زنجیره ای آف چین (offchain) بر خلاف داده های آن چین (onchain) در بلاک چین اجرا و ثبت نمیشن.

اگه بخوایم ساده تر بیان کنیم تا برای همه قابل فهم تر باشه، در اکوسیستم بلاک چین، تراکنش های خارج زنجیره ای آف چین (offchain) میتونه به روش های گوناگونی نمایان بشه. آسون ترین تسویه زنجیره ای شامل تبادل کلید های خصوصی هستش که به کمک اون دسترسی کامل داشتن به وجوه مالک داده میشه.

از جمله عوامل مهم و کلیدی مرتبط با هزینه های بالای تراکنش جهت مبادله ارز های دیجیتال مثل بیت کوین هستش. مخصوصاً برای تراکنش ‌های کوچک، کارمزد ماینر امکان داره از مبلغی که می بایست انتقال پیدا کنه بیشتر بشه، بنابراین اینجور تراکنش ها زمانی که روی زنجیره اجرا میشن، از نظر اقتصادی غیر ممکن میشه.

تراکنش های زنجیره ای فقط از نظر سرعت محدودیت ندارن بلکه از نظر اندازه هم محدود هستن. بنابراین، نگهداری حجم بیشتری از داده ها در زنجیره میتونه خیلی گرون باشه.افزون بر اینا، تعدادی از بازیگر ها در بلاک چین های عمومی امکان داره به علت نگرانی های مرتبط با حفظ حریم شخصی، تراکنش های خارج از زنجیره را به معامله های داخلی ترجیح بدن.

حرف آخر

همون طور که با مطالعه مقاله " داده های آن چین (onchain) چیست؟ و چرا مهم است؟ " متوجه شدین بررسی و تحلیل آن چین دیتا، روشی جدید از تحلیل و بررسی بازار ارز های دیجیتال هستش. امکان داره در آینده نه چندن دور بتونه جایگزین تحلیل تکنیکال بشه.

به علت نو ظهور بودن این علم شاید نتونین منابع مناسبی جهت آموزش و روش بهره بردن از اون پیدا کنین ولی ما سعی داشتیم تمامی نکات و موارد لازم را ذکر کنیم تا در این خصوص اطلاعات کافی داشته باشین. تحلیل آن چین (onchain) بر پایه ی داده‌ های آماری طراحی شده. با کمک گرفتن از این علم میتونین رفتار سرمایه ‌گذار ها و روند بازار را حدس بزنین.


نظرات کاربران در مورد داده های آن چین (onchain) چیست؟ و چرا مهم است؟
سوال امنیتی :9+87 = ?