صدور روپیه دیجیتال به عنوان پرداخت دیجیتال توسط بانک اندونزی

1401/05/05
صدور روپیه دیجیتال به عنوان پرداخت دیجیتال توسط بانک اندونزی

بانک مرکزی اندونزی در حال کار برای صدور روپیه دیجیتال، فیات دیجیتال ملی برای معاملات عمده فروشی است. رئیس بانک مرکزی پری وارجیو روز جمعه 22 جولای در یک جلسه توجیهی اعلام کرد که قصد دارد طرح مفهومی روپیه دیجیتال آینده را تا پایان سال 2022 منتشر نماید.

براساس گزارش بلومبرگ؛ کاربرد روپیه دیجیتال مانند پول کاغذی است که تنها ارز قانونی برای تراکنش های دیجیتال در اندونزی خواهد بود. همچنین روپیه دیجیتال می تواند نقش مهمی در کاهش هزینه نقدینگی داشته باشد. در حال حاضر، اکثر فرآیندهای تسویه دارای تاخیر چند روزه می باشند که احتمال با گسترش استفاده ار روپیه دیجیتال این مانع برطرف خواهد شد.

بانک مرکزی اندونزی از سال گذشته در مسیر توسعه پروژه و راه اندازی ارز دیجیتال بانک مرکزی خود،CBDC  بوده است. طبق گزارش بلومبرگ، هدف اصلی توسعه پروژه پیشی گرفتن از پذیرش جهانی ارز دیجیتال به عنوان یک روش پرداخت می باشد.

توسعه فن آوری بلاک چین جهانی

مقامات پولی سایر کشورهای منطقه از جمله بانک ‌های مرکزی فیلیپین و استرالیا  نیز به دنبال اجرای فن اوری بلاک چین برای بهبود نقل و انتقالات و تسویه حساب‌ ها می باشند و ارزهای دیجیتال را به عنوان یک گزینه در دسترس و شفاف ارزیابی می کنند. 

استرالیا، سنگاپور، مالزی و جمهوری آفریقای جنوبی پاییز سال گذشته آزمایش ‌پرداخت‌ های فرامرزی خود را با ارزهای دیجیتال بانک های مرکزی خود، CBDCها اعلام نموده اند. بانک‌ های مرکزی این کشورها هدف از همکاری خود را توسعه پلتفرم ‌های مشترک برای تراکنش ‌های بین ‌المللی با استفاده از ارزهای دیجیتال مختلف دولتی اعلام کرده اند.

نحوه توزیع روپیه دیجیتال

بانک اندونزی در حال حاضر در حال بررسی گزینه های فن آوری با همتایان خود و توسعه ویژگی های امنیت سایبری روپیه دیجیتال است. پس از صدور، ارز دیجیتال بانک مرکزی،CBDC  بین بانک ‌های بزرگ و ارائه‌ دهندگان خدمات پرداخت توزیع می ‌شوند. موسسات و ارائه دهندگان خدمات پرداخت روپیه ‌های دیجیتال را برای تراکنش‌ های مختلف خرده ‌فروشی به مؤسسات بانکی کوچک‌ تر خواهند فروخت.

طبق توضیحات اقتصاددان ارشد شرکت Banking Corp در سنگاپور، این کار برای جلوگیری از واسطه گری احتمالی بانک ها، به ویژه در مواقع بحران جلوگیری خواهد کرد.

بر اساس داده های آژانس تنظیم مقررات معاملات آتی کالا (Bappepti)، تعداد سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال در اندونزی تنها در سال گذشته دو برابر شده و به بیش از 12 میلیون نفر رسیده است. در مقایسه، تعداد سرمایه گذاران بازار سهام اندونزی تقریبا 7 میلیون نفر می باشد.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد صدور روپیه دیجیتال به عنوان پرداخت دیجیتال توسط بانک اندونزی
سوال امنیتی :7+31 = ?