صرافی بیکری سواپ(BakerySwap) چیست؟

1402/02/31

صرافی بیکری سواپ یا BakerySwap؛ یکی از بهترین صرافی های غیرمتمرکز ارز دیجیتال! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی درباره این صرافی به دست بیارین؟ اصلا می دونین صرافی بیکری سواپ چیست؟ این پلتفرم چجوری کار می کنه؟ صرافی بیکری سواپ چه ویژگی هایی داره؟ به نظر شما آیا BakerySwap امن هست؟ هدف از ایجاد پلتفرم بیکری سواپ چیست؟ توکن بیک(BAKE) چیست؟

همونطور که می دونین، مجموعه امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای و توکن های غیرمثلی(NFT) دو رکن اساسی دنیای بلاک چین هستن. معمولا پلتفرم های مربوط به دیفای و NFTها از هم جدا هستن، ولی در سال 2020 پروژه ای معرفی شد که همه امکانات مربوط به این دو حوزه رو با هم ترکیب کرد. از بازار معاملات NFT ها صرافی غیرمترکز! اسم این پلتفرم بیکری سواپ هست که با ظاهری جذاب شروع به کار کرده. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله صرافی بیکری سواپ چیست؟ اطلاعاتی درباره صرافی بیکری سواپ یا BakerySwap به شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های صرافی بیکری سواپ بپردازیم و امنیت پلتفرم بیکری سواپ رو مورد بررسی قرار بدیم.

صرافی بیکری سواپ چیست؟

صرافی بیکری سواپ چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که صرافی بیکری سواپ چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که صرافی بیکری سواپ نوعی پروتکل دیفای هست که به کاربران کمک می کنه تا توکن های خودشون رو مثل یونی سواپ مبادله کنند. در اصل بیکری سواپ نوعی صرافی غیرمتمرکز مبتنی بر دیفای هست که اولین پروژه محبوب DeFi با مضمون غذا هست که روی زنجیره هوشمند بایننس راه اندازی شده. BakerySwap از پروتکل بازارساز خودکار استفاده می کنه. علاوه بر تولید محصول و مبادله، بیکری سواپ از NFTها هم پشتیبانی می کنه.

جالب اینجاست که بدونین صرافی بیکری سواپ یکی از معدود پروژه های دیفای در بایننس اسمارت چین هست که استخرهای نقدینگی آلت کوین رو ارائه میده. همانند سایر پلتفرم هایی که از مدل AMM استفاده می کنند، هیچ دفترچه سفارشی برای مطابقت با خریداران و فروشنده ها وجود نداره. در عوض، کاربران در حضور یه استخر نقدینگی خرید و فروش خودشون رو انجام میدن. رمزارزهای موجود در هر استخر به وسیله حمایت کننده ها و کاربران بیکری سواپ ارائه میشه. کاربرانی که نقدینگی رو به استخرها اضافی می کنند، توکن های ارائه دهنده نقدنگی رو با توجه به سهمی که از استخر دارن، به دست میارن.

مقاله پیشنهادی: صرافی کایبر سواپ(KyberSwap) چیست؟

ویژگی های صرافی بیکری سواپ

ویژگی های صرافی بیکری سواپ

همونطور که گفتیم، بیکری سواپ مثل پلتفرم یونی سواپ، نوعی بازارساز خودکار و صرافی غیرمتمرکز هست، ولی برخلاف یونی سواپ که بر روی شبکه اتریوم فعال هست، بیکری سواپ با شبکه بایننس اسمارت چین کار می کنه. این صرافی ویژگی های زیادی داره که باعث میشه تا مورد استقبال تریدرها و سرمایه گذاران زیادی قرار بگیره و محبوبیت زیادی به دست بیاره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی ویژگی های صرافی بیکری سواپ بپردازیم تا با این موارد آشنا بشین.

کشت سود(Yield Farming)

یکی از ویژگی های صرافی بیکری سواپ، کشت سود یا ییلد فارمینگ هست. استخرهای نقدینگی موجود در بستر بیکری سواپ به کاربران امکان تامین نقدینگی برای هر مجموعه نقدینگی تصادفی رو میده. با انجام این کار به اون ها توکن BLP داده میشه. استخرهای مختلف دارای خدمات جذابی هستن. میشه با توجه به درصد نقدینگی سرمایه گذاری شده حقوق یا دستمزد دریافت کرد.

بازار معاملات توکن های NFT

یکی دیگه از ویژگی های صرافی بیکری سواپ، بازار معاملات توکن های NFT هست. بهتره بدونین توکن های NFT، دارایی هایی هستن که در یه بلاک چین ذخیره میشن. نسخه کپی این دارایی ها رو میشه بارگیری کرد، در حالی که نسخه اصلی اون توسط خریدار NFT ردیابی میشه. NFTها قابل مبادله نیستن، ولی با مجموعه ای منحصر به فرد از داده ها رمزگذاری میشن.

رابط کاربری ساده

رابط کاربری ساده هم یکی دیگه از ویژگی های صرافی بیکری سواپ هست. شما می تونین خیلی راحت در صرافی BakerySwap کار کرده و معاملات خودتون رو انجام بدین. همچنین طراحی سایت بیکری سواپ جوری هست که حتی افراد مبتدی و تازه کار هم به راحتی می تونن در این پلتفرم خرید و فروش انجام بدن. برای کار در این صرافی نیازی به احراز هویت نیست و فقط با اتصال کیف پول به صرافی میشه معاملات رو انجام داد.

سواپ کردن

سواپ کردن ارزهای دیجیتال یا Swap هم یکی دیگه از ویژگی های صرافی غیرمتمرکز بیکری سواپ هست. این صرافی از رمزارزهای مختلفی پشتیبانی می کنه. به این ترتیب، شما می تونین ارزهای دیجیتال مورد نظر خودتون رو در این صرافی پیدا کرده و اون ها رو با همدیگه مبادله کنین. البته توجه داشته باشین که برای این کار باید کیف پول ارز دیجیتال خودتون رو به این پلتفرم متصل کنین.

توکن بیک(BAKE) چیست؟

توکن بیک(BAKE) چیست؟

توکن بیک(BAKE* توکن حاکمیتی BEP-20 صرافی بیکری سواپ هست که تصمیمات رای گیری در پلتفرم رو تسهیل می کنه. همونطور که توکن های مبتنی بر شبکه ERC-20 مخصوص شبکه اتریوم هستن، توکن های NEP-20 هم مخصوص زنجیره هوشمند بایننس هستن. علاوه بر کسب پاداش توکن بیک به عنوان ارائه دهنده نقدینگی، کاربران می تونن با سرمایه گذاری در استخرهای نقدینگی BEP-20 مجزا یا خرید اون در صرافی هایی مثل بیکری سواپ، پنکیک سواپ یا بایننس، ارز دیجیتال بیک رو پرورش بدن.

آیا بیکری سواپ ایمن است؟

به نظر شما آیا بیکری سواپ ایمن است؟ بهتره بدونین تا الان هیچ مشکلی در مورد صرافی ارز دیجیتال BakerySwap گزارش نشده. با این حال، واریز وجه به یه قرارداد هوشمند یا اسمارت کانترکت همیشه خطرناک هست. چون ممکنه اشکالاتی وجود داشته باشه که در طول بازرسی مورد توجه قرار نگیره. هیچ وقت پولی رو که نمی تونین با از دست رفتنش زندگی خودتون رو بگذرونین، سرمایه گذاری نکنین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله صرافی بیکری سواپ چیست؟ اطلاعاتی درباره صرافی بیکری سواپ یا BakerySwap به شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های صرافی بیکری سواپ بپردازیم و امنیت پلتفرم بیکری سواپ رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، صرافی بیکری سواپ نوعی پروتکل دیفای هست که به کاربران کمک می کنه تا توکن های خودشون رو مثل یونی سواپ مبادله کنند. همانند سایر پلتفرم هایی که از مدل AMM استفاده می کنند، هیچ دفترچه سفارشی برای مطابقت با خریداران و فروشنده ها وجود نداره.


نظرات کاربران در مورد صرافی بیکری سواپ(BakerySwap) چیست؟
سوال امنیتی :3+95 = ?