صرافی کوییک سواپ(QuickSwap) چیست؟

1402/02/07

صرافی کوییک سواپ یا QuickSwap؛ یکی از بهترین صرافی های غیرمتمرکز در بازار کریپتو! آیا چیزی در مورد این صرافی شنیدین؟ اصلا می دونین صرافی کوییک سواپ چیست؟ صرافی کوییک سواپ چه خدمات یا امکاناتی رو برای کاربران ارائه می کنه؟ کارمزد صرافی کوییک سواپ چقدر است؟ به نظر شما صرافی کوییک سواپ از چه شبکه هایی پشتیبانی می کنه؟ چه رمزارزهایی رو میشه در صرافی کوییک سواپ معامله کرد؟

برنامه های غیرمتمرکز در دنیای ارزهای دیجیتال بازار داغی دارن. حال در این میان صرافی های غیرمتمرکز بیشتر از سایر برنامه ها به هدف نهایی خودشون نزدیک شدن. صرافی غیرمتمرکز کوییک سواپ یکی از پلتفرم های محبوب حوزه دیفای هست که فعالیت خودش رو از اواخر سال 2020 شروع کرد. صرافی کوییک سواپ راهی آسون و سریع برای مبادله توکن های ERC-20 هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله صرافی کوییک سواپ چیست؟ اطلاعاتی در مورد صرافی کوییک سواپ یا QuickSwap به شما ارائه کنیم و به بررسی امکانات صرافی کوییک سواپ بپردازیم و کارمزدهای صرافی کوییک سواپ رو مورد بررسی قرار بدیم.

صرافی کوییک سواپ چیست؟

صرافی کوییک سواپ چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که صرافی کوییک سواپ چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که کوییک سواپ یا QuickSwap هم مثل سوشی سواپ یکی از فورک های صرافی یونی سواپ هست. کوییک سواپ نوعی صرافی غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک چین اتریوم هست که از راه حل های لایه دوم پروتکل پالیگان برای مقیاس پذیری شبکه و افزایش سرعت پردازش تراکنش ها استفاده می کنه. کاربران می تونن هر نوع توکن مبتنی بر استاندارد شبکه ERC-20 رو روی کوییک سواپ معامله و مبادله کنند.

جالب اینجاست که بدونین کوییک سواپ یه صرافی غیرمتمرکز لایه دوم دکس و بازارساز خودکار یا AMM هست. در صرافی یونی سواپ و مجیک دراگون رابط کاربری عملا یکسان هست. با این حال، تفاوت در این هست که یونی سواپ در شبکه اتریوم اجرا میشه، در حالی که کوییک سواپ بر روی پلتفرم پالیگان یا ماتیک لایه دوم اجرا میشه. به دلیل شلوغی در شبکه اتریوم، کوییک سواپ تسویه حساب سریع تری نسبت به یونی سواپ ارائه میده. این صرافی همچنین هزینه های خیلی کمتری نسبت به شبکه اتریوم داره.

مقاله پیشنهادی: صرافی جاست سواپ(Just Swap) چیست؟

امکانات صرافی کوییک سواپ

امکانات صرافی کوییک سواپ

همونطور که گفتیم، صرافی ارز دیجیتال کوییک سواپ نوعی پلتفرم غیرمتمرکز و یه بازارساز خودکار هست که شما می تونین با استفاده از این صرافی اقدام به معامله توکن های مبتنی بر شبکه ERC-20 کنین. در این صرافی شما می تونین از کیف پول هایی مثل متامسک یا کیف پول تراست ولت استفاده کنین. صرافی کوییک سواپ امکانات و خدمات زیادی رو برای کاربران بازار کریپتو ارائه میده. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی امکانات صرافی کوییک سواپ بپردازیم.

  • ییلد فارمینگ

یکی از امکانات صرافی کوییک سواپ، ییلد فارمینگ یا کشت سود هست. افرادی که در این صرافی تامین کننده نقدینگی جفت ارزهای پلتفرم باشن، متناسب با سهم خودشون درصدی از کارمزد تراکنش ها رو از استخر نقدینگی به دست میارن. به این ترتیب، شما هم می تونین از این قابلیت صرافی کوییک سواپ استفاده کرده و درآمد غیرفعال داشته باشین. البته توجه داشته باشین که  فقط 0.25 درصد از کارمزد تراکنش ها متعلق به تامین کننده های نقدینگی هست.

  • معاملات غیرحضانتی

یکی دیگه از امکانات صرافی کوییک سواپ، معاملات غیرحضانتی هست. واسه استفاده از پلتفرم QuickSwap کاربران می تونن معامله های خودشون رو به صورت مستقیم از طریق کیف پول های موبایلی مثل ولت کانکت انجام بدن و یا اینکه به کیف پول شخصی خودشون متصل بشن. از این رو به سپرده گذاری توکن ها قبل از انجام معامله در صرافی نیازی نیست. این امر تسلط کامل و حضانت بر دارایی ها در طول فرایند معامله رو به کاربران میده.

  • لیست کردن دارایی بدون نیاز به مجوز

لیست کردن دارایی بدون نیاز به مجوز هم یکی دیگه از امکانات صرافی کوییک سواپ هست. هر کاربری می تونه مثل سایر صرافی های غیرمتمرکز معروف، هر توکن با استاندارد ERC-20 رو روی صرافی کوییک سواپ برای فراهم کردن نقدینگی لیست کنه. توجه داشته باشین که برای لیست کردن ارز دیجیتال هیچ نیازی به اجازه گرفتن از نهاد و شخص ثالثی نیست که به لیست کردن دارایی بدون نیاز به مجوز معروف هست.

کارمزد صرافی کوییک سواپ چقدر است؟

کارمزد صرافی کوییک سواپ

آیا می دونین کارمزد صرافی کوییک سواپ چقدر است؟ بهتره بدونین در حال حاضر برای انجام یه تراکنش سریع در شبکه اتریوم باید 4.23 دلار هزینه پرداخت کنین. اگه قصد داشته باشین این تراکنش رو در یونی سواپ انجام بدین، هزینه انجام یه تراکنش سریع 40.28 دلار میشه، ولی همین تراکنش روی صرافی ارز دیجیتال کوییک سواپ با استفاده از شبکه قدرتمند پالیگان با کارمزد 0.00001 دلار و در عرضه 1 ثانیه انجام میشه. توجه داشته باشین که کوییک سواپ با استفاده از راه حل ها لایه 2 هزینه بالای کارمزد و سرعت پایین تراکنش ها رو به نحوه بهبود میده که همه کاربران بتونن خیلی ساده به محصولات دیفای دسترسی داشته باشن.

مقاله پیشنهادی: صرافی کرو فایننس(Curve Finance) چیست؟

دلیل محبوبیت QuickSwap

امکانات و سرویس هایی که صرافی ارز دیجیتال QuickSwap در اختیار کاربران و معامله گران خودش قرار میده، دلیل مهمی برای محبوبیت این پلتفرم هست. در اصل میشه گفت که به جز کارمزدهای کمتر و سرعت بیشتر در انجام تراکنش ها، قابلیت های دیگه ای هم در این صرافی پیدا میشه که عبارت هستن از:

  • معاملات غیرحضانتی
  • سیستم جامعه حاکمیتی
  • ییلد فارمینگ
  • استخراج نقدینگی و دریافت توکن نقدینگی
  • تراکنش های لایه 2

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله صرافی کوییک سواپ چیست؟ اطلاعاتی در مورد صرافی کوییک سواپ یا QuickSwap به شما ارائه کنیم و به بررسی امکانات صرافی کوییک سواپ بپردازیم و کارمزدهای صرافی کوییک سواپ رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، کوییک سواپ یه صرافی غیرمتمرکز لایه دوم دکس و بازارساز خودکار یا AMM هست. در صرافی یونی سواپ و مجیک دراگون رابط کاربری عملا یکسان هست. صرافی کوییک سواپ به دلیل داشتن ویژگی ها و امکانات خاص، مورد استقبال خیلی از کاربران و معامله گران بازار قرار گرفته و محبوبیت زیادی به دست اورده. شما می تونین در این صرافی به معامله توکن های مبتنی بر ERC-20 بپردازین.


نظرات کاربران در مورد صرافی کوییک سواپ(QuickSwap) چیست؟
سوال امنیتی :8+71 = ?