عرضه اولیه دیفای(IDO) چیست؟

1401/10/14
عرضه اولیه دیفای(IDO) چیست؟

عرضه اولیه دیفای یا IDO؛ روش نوین و هیجان انگیز جذب سرمایه برای صرافی های غیرمتمرکز! چیزی در مورد عرضه اولیه صرافی های غیرمتمرکز شنیدین؟ IDO ها چه مزایایی دارن؟ می دونین که در IDO ها چجوری از سرمایه خودتون مراقبت کنین؟ قبل از اینکه به این سوالات جواب بدیم، بهتره ابتدا مفهوم عرضه اولیه رو بررسی کنیم. عرضه اولیه ارزهای دیجیتال فرصتی جذاب برای سرمایه گذاران محسوب میشه. تعداد زیادی از توکن هایی که امروزه ارزش خیلی زیادی دارن، در زمان عرضه قیمت پایینی داشتن. به همین دلیل خیلی از سرمایه گذاران به دنبال شکار فرصت های بازار و خرید توکن در عرضه اولیه هستن. البته احتمال کلاهبرداری و تحمیل خسارت های مالی هم وجود داره.

عرضه اولیه ارزهای دیجیتال انواع مختلفی داره که یکی از اون ها عرضه اولیه صرافی غیرمتمرکز یا دیفای هست. عرضه اولیه دیفای یا IDO یکی از جذاب ترین و هیجان انگیز ترین رویدادهای سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال هست. که این نوع از عرضه از نظر مفهومی شباهت زیادی به عرضه اولیه کوین یا ICO داره. ولی تفاوت هایی هم بین این دو وجود داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله عرضه اولیه دیفای چیست؟ اطلاعاتی در مورد عرضه اولیه صرافی غیرمتمرکز یا IDO به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای عرضه اولیه دیفای بپردازیم و نحوه مراقبت از سرمایه در IDO رو به شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

مقاله پیشنهادی: عرضه اولیه یا ICO چیست؟

عرضه اولیه دیفای چیست؟

عرضه اولیه دیفای چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم عرضه اولیه دیفای یا IDO رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که عرضه اولیه دیفای چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که عرضه اولیه دیفای یکی از پدیده های روبه رشد دنیای بلاک چین و ارزهای دیجیتال هست. زمانی که گفته میشه یه پروژه یه عرضه اولیه صرافی غیرمتمرکز راه اندازی کرده، یعنی پروژه قصد داره تا یه توکن یا کوین از طریق یه صرافی غیرمتمرکز ایجاد کنه. این کار در اصل نوعی تبادل دارایی های دیجیتال هست که کاملا به استخرهای نقدینگی بستگی داره.

مقاله پیشنهادی: دیفای DEFI چیست؟

جالب اینجاست که بدونین عرضه اولیه صرافی غیرمتمرکز یا IDO نوعی روش تامین مالی جمعی هست که به پروژه های ارز دیجیتال این امکان رو میده تا توکن یا کوین اصلی خودشون رو از طریق صرافی غیرمتمرکز راه اندازی کنند. همچنین عرضه اولیه دیفای نوعی عرضه ارز دیجیتال هست که در صرافی غیرمتمرکز صورت می گیره. نقشه اصلی در فرایند IDO بر عهده استخرهای نقدینگی یا LP هست که بعد از فروش نقدینگی ایجاد می کنه. یه IDO معمولی به کاربران این امکان رو میده تا در ازای توکن های جدید در طول رویداد تولید توکن وجوه خودشون رو قفل کنند.

مزایای عرضه اولیه دیفای چیست؟

مزایای عرضه اولیه دیفای چیست؟

همونطور که گفتیم، به اولین توزیع یا فروش عمومی توکن یا کوین یه پروژه عرضه اولیه گفته میشه. این کار با هدف تامین سرمایه مورد نیاز برای توسعه شبکه و یا توزیع توکن اون بین عموم مردم و گسترش جامعه پروژه انجام میشه. عرضه اولیه صرافی غیرمتمرکز هم یکی از روش های تامین سرمایه در حوزه ارزهای دیجیتال هست که مزایای زیادی به همراه داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی مزایای عرضه اولیه دیفای بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

مقاله پیشنهادی: چرا به امور مالی غیرمتمرکز(DEFI) نیاز داریم؟

• یکی از مزایای عرضه اولیه دیفای این هست که کارمزد عرضه اولیه در صرافی های غیرمتمرکز عمدتا پایین تر از صرافی های متمرکز هست.

• توکن ها به صورت ازادانه می تونن در صرافی های مختلف لیست شده و محدودیتی از این جهت برای اون ها وجود نداره.

• یکی دیگه از مزایای عرضه اولیه دیفای این هست که توکن ها برای لیست شدن در دکس های ارائه دهنده عرضه اولیه IDO نیازی به دریافت مجوز از نهادی ندارن.

• در این روش ایجاد استخرهای نقدینگی خیلی راحت تر و آسون تر هست. چون عملا همزمان با خریداری توکن، استخرهای جفت ارز اون هم ایجاد میشن.

• یکی دیگه از مزایای عرضه اولیه دیفای این هست که افراد به صورت آزادانه و فقط با داشتن یه کیف پول ارز دیجیتال می تونن در عرضه اولیه ها شرکت کنند.

نحوه مراقبت از سرمایه در IDO چگونه است؟

نحوه مراقبت از سرمایه در IDO چگونه است؟

شاید این سوال رو از خودتون بپرسن که چجوری در IDO از سرمایه خودمون مراقبت کنیم؟ برای این کار به آدرس های اینترنتی و لینک ها توجه داشته باشین. کلاهبرداران از لینک ها و صفحات جعلی برای فریب کاربران در زمان شرکت در عرضه اولیه دیفای استفاده می کنند. برای شرکت در عرضه اولیه صرافی غیرمتمرکز یا IDO حتما به صرافی های غیرمتمرکز شناخته شده و معتبر مراجعه کنین. خیلی از صرافی های مشهور و معروف مثل پنکیک سواپ و بیکری سواپ به طور مرتب رویدادهای IDO رو برگذار می کنند. 

حتما در مورد پروژه مورد نظر خودتون تحقیقات لازم و کافی رو انجام بدین تا در آینده مشکلی برای شما پیش نیاد. شناخت تیم توسعه دهنده پروژه، نحوه انتقال پول های جمع آوری شده، سوابق کاری، پروژه های مشابه و... می تونه به شما در اعتبارسنجی ارزش توکن کمک کنه. علاوه بر این، شرایط و ضوابط عرضه اولیه IDO رو تجزیه و تحلیل کنین. مدت زمان بلوکه شدن دارایی، حداقل و حداکثر مقدار خرید، کارمزدها، رمز ارزهای مورد نیاز برای خرید توکن و... از جمله موضوعات مهم در عرضه اولیه صرافی هست.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله عرضه اولیه دیفای چیست؟ اطلاعاتی در مورد عرضه اولیه صرافی غیرمتمرکز یا IDO به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای عرضه اولیه دیفای بپردازیم و نحوه مراقبت از سرمایه در IDO رو به شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، عرضه اولیه دیفای یکی از پدیده های روبه رشد دنیای بلاک چین و ارزهای دیجیتال هست. زمانی که گفته میشه یه پروژه یه عرضه اولیه صرافی غیرمتمرکز راه اندازی کرده، یعنی پروژه قصد داره تا یه توکن یا کوین از طریق یه صرافی غیرمتمرکز ایجاد کنه. عرضه اولیه IDO مزایای زیادی به همراه داره که همین موضوع باعث میشه تا محبوبیت زیادی به دست بیاره.


نظرات کاربران در مورد عرضه اولیه دیفای(IDO) چیست؟
سوال امنیتی :9+79 = ?