معرفی بهترین افزونه های مرورگر مبتنی بر هوش مصنوعی

1402/03/02

معرفی بهترین افزونه های مرورگر مبتنی بر هوش مصنوعی؛ آیا دوست دارین با این افزونه های مرورگر آشنا بشین؟ اصلا می دونین هوش مصنوعی یا ChatGPT چیست؟ به نظر شما افزونه های ChatGPT مرورگر کروم چه کارایی هایی دارن؟ بهترین افزونه مرورگر هوش مصنوعی کدامند؟ در زمینه ارتباط هوش مصنوعی با ارزهای دیجیتال این افزونه ها چه کاربردی دارند؟

پیدایش ابزار بر اساس هوش مصنوعی انتظارات کاربران اینترنت رو به حدی بالا برده که حتی برای انجام کارهای روزمره خودشون هم انتظار آرامش خاصی دارن. در پاسخ به این تقاضا هر روز افزونه های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی به مرورگرها به ویژه مرورگر محبوب کروم اضافی میشه. افزونه های کروم مبتنی بر هوش مصنوعی، افزونه هایی هستن که فناوری هوش مصنوعی تجربه کاربری اون ها رو بهبود میده. ما سعی می کنیم در مقاله معرفی بهترین افزونه های مرورگر مبتنی بر هوش مصنوعی، اطلاعاتی درباره هوش مصنوعی(AI) به شما ارائه کنیم و به معرفی افزونه های مرورگر هوش مصنوعی بپردازیم و اهمیت استفاده از این مرورگرها رو مورد بررسی قرار بدیم.

هوش مصنوعی(AI) چیست؟

هوش مصنوعی(AI) چیست؟

هوش مصنوعی چیست؟ هوش مصنوعی یا AI در اصل فناوری هست که به روشی قابلیت تفکر داره. البته این قابلیت تفکر با چیزی که ما به عنوان تفکر انسانی می شناسیم تا حد زیادی تفاوت داره، ولی در واقع تلاش می کنه تا از اون تقلید کنه. امروزه شاید هوش مصنوعی اونجوری که تصور می کنیم، وجود نداشته باشه، ولی باز هم خیلی از کارهایی که روزانه انجام میدیم، مثل جستجوی اینترنت یا گشت و گذار در صفحات اجتماعی و.... همه متاثر از هوش مصنوعی هستن و در واقع در این مواقع داریم ازش استفاده می کنیم.

بهتره بدونین هوش مصنوعی(AI) شاخه ای بزرگ از علوم کامپیوتر هست که اصطلاحات زیادی درباره اون در این حوزه وجود دارن. برای اینکه کامپیوترها رو برای انجام هرچیزی که در توان انسان هست به کار برد، به مقدار داده های خیلی زیادی نیاز هست. مجموعه داده های بزرگ باعث میشن تا بشه با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی الگوها رو شناسایی کرد، پیش بینی انجام داد و درباره اقدامات مورد نیاز توصیه هایی رو ارائه داد. هوش مصنوعی همین حالا هم در همه جنبه های زندگی انسان ها وجود داره و بکار گرفته میشه.

مقاله پیشنهادی: معرفی 5 روش کسب درآمد از هوش مصنوعی

افزونه های ChatGPT مرورگر چه کاربردهایی دارد؟

اگه در حوزه وب فعالیت داشته باشین، شاید تا الان شنیدین که گوگل چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی خودش به اسم Bard که از اون به عنوان رقیب ChatGPT هم یاد میشه رو عرضه کرده، ولی با این حال توسعه دهنده ها افزونه هایی مبتنی بر هوش مصنوعی رو برای مرورگر گوگل کروم توسعه دادن که این نشون دهنده قدرت این هوش مصنوعی هست. با نصب افزونه های ChatGPT مرورگر کروم می تونین قابلیت های زیادی رو به مرورگر کروم خودتون اضافی کنین. نوشتن خودکار ایمیل ها تا خلاصه کردن ویدیوهای یوتیوب از جمله کاربردهای افزونه های گوگل کروم مبتنی بر هوش مصنوعی یا ChatGPT هست.

معرفی افزونه های مرورگر هوش مصنوعی

معرفی افزونه های مرورگر هوش مصنوعی

همونطور که گفتیم، ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی مثل ChatGPT در ماه های گذشته تونستن مورد استقبال خیلی از افراد قرار بگیرن. توسعه دهنده های مختلفی اقدام به ایجاد ابزارهای جانبی مبتنی بر اون ها کردن. افزونه های مرورگر هم در بین همین موارد قرار می گیرن که می تونن استفاده از سرویس های مذکور رو برای کاربران راحت تر کنند. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به معرفی بهترین افزونه های مرورگر هوش مصنوعی بپردازیم تا با این ابزارها آشنایی داشته باشین.

مقاله پیشنهادی: بررسی آینده ترید ارز دیجیتال با هوش مصنوعی

  • افزونه SciSpace Copilot

یکی از بهترین افزونه های مرورگر مبتنی بر هوش مصنوعی، افزونه مرورگر SciSpace Copilot هست که نوعی دستیار هوش مصنوعی به حساب میاد که محتوای مقالات و مجلات علمی رو توضیح میده. برای دریافت جواب های دقیق تر، بخشی از متن رو هایلایت کنین و از Copilot بخواهین اون رو توضیح بده. همچنین می تونین از این افزونه مرورگر برای درک بهتر فرمول ها و جدول ها کمک بگیرین و هر سوالی رو درباره محتوا بپرسین.

  • افزونه UseChatGPT AI

یکی دیگه از بهترین افزونه های مرورگر مبتنی بر هوش مصنوعی، افزونه UseChatGPT AI هست. جالب اینجاست که بدونین با استفاده از افزونه رایگان گوگل کروم UseChatGPT AI در هیچ سایتی به کپی پیست کردن نیاز ندارین. می تونین نوشتن، بازنویسی، خلاصه نویسی و ترجمه هر مطلبی رو در هر سایتی بدون دردسرهای کپی پیست انجام بدین. همچنین به چندین هوش مصنوعی مثل ChatGPT، Bart و Claude به صورت یکجا دسترسی پیدا می کنین و می تونین ازشون بهره ببرین.

  • افزونه Merlin

افزونه مرلین(Merlin) هم یکی دیگه از بهترین افزونه های مرورگر مبتنی بر هوش مصنوعی هست که راه ارتباط شما با هوش مصنوعی رو کوتاه تر می کنه. بعد از نصب افزونه مرلین در گوگل کروم، کافیه یه بلوک متنی رو انتخاب کنین و کلید میانبر Cmd+M یا Ctrl+M رو فشار بدین. حالا باید به مرلین بگین که می خواهین ChatGPT چه کاری انجام بده. این قابلیت در گوگل، جیمیل و بیش از 10 میلیون سایت فعال هست.

  • افزونه Wiseone

یکی دیگ از بهترین افزونه های مرورگر هوش مصنوعی، افزونه Wiseone هست. این افزونه به افراد کمک می کنه که مقاله آنلاینی رو که مطالعه می کنند، خیلی آسون درک کنند. همچنین افراد می تونن هر سوالی رو درباره مقاله بپرسن و این افزونه مرورگر پاسخ دقیقی رو به اون ها میده. توجه داشته باشین که این افزونه هم به صورت رایگان در دسترس هست و می تونین ازش استفاده کنین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله معرفی بهترین افزونه های مرورگر مبتنی بر هوش مصنوعی، اطلاعاتی درباره هوش مصنوعی(AI) به شما ارائه کنیم و به معرفی افزونه های مرورگر هوش مصنوعی بپردازیم و اهمیت استفاده از این مرورگرها رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، توسعه دهنده ها افزونه هایی مبتنی بر هوش مصنوعی رو برای مرورگر گوگل کروم توسعه دادن که این نشون دهنده قدرت این هوش مصنوعی هست. با نصب این افزونه ها می تونین قابلیت های زیادی رو به مرورگر کروم خودتون اضافی کنین.


نظرات کاربران در مورد معرفی بهترین افزونه های مرورگر مبتنی بر هوش مصنوعی
سوال امنیتی :5+92 = ?