معرفی کیف پول Trust Wallet | آموزش ساخت کیف پول تراست ولت

1402/07/01
معرفی کیف پول Trust Wallet | آموزش ساخت کیف پول تراست ولت


برای سرمایه گذاری تو بازار رمز ارزها علاوه بر دانش خاص این حوزه و داشتن اطلاعات لازم برای خرید ارز دیجیتال، به پلتفرم و ابزار های مخصوصی نیاز داریم. کیف پول ارز دیجیتال بهترین وسیله برای نگهداری سرمایه های دیجیتالی هستش. تا به امروز انواع مختلفی از این والت ها ساخته شدن؛ اما پیدا کردن یه کیف پول مناسب از بین تمامی مدل های موجود، کار سختیه. به همین خاطر امروز میخوایم یکی از بهترین کیف پول های ارز دیجیتال، یعنی تراست ولت رو بهتون معرفی کنیم.

این کیف پول تو دو نسخه ی اندروید و آی او اس منتشر شده. دلیل اصلی انتخاب و معرفی تراست ولت، اعتبار و امنیت بسیار بالای اون هستش. لازم به ذکره که تو انتهای همین مطلب آموزش ساخت کیف پول Trust Wallet رو در اختیارتون گذاشتیم تا بدون هیچ مشکلی این کیف پول رو دانلود و نصب کنین.

معرفی تراست ولت

Trust Wallet یکی از محبوب ترین کیف پول دیجیتالی جهان هستش که یه ابزار بسیار کاربردی برای همه سرمایه گذار ها تو حوزه کریپتوکارنسی به حساب میاد. فرقی نمیکنه که تو چه سطحی از دانش و تجربه باشین، تراست ولت به شکلی طراحی شده که هم برای افراد آماتور و تازه کار و هم برای حرفه ای ترها مناسبه. رابط کاربری این کیف پول به ساده ترین شکل ممکن طراحی شده و به همین خاطر میتونین خیلی زود بهش مسلط بشین.

تراست ولت تو دسته ی کیف پول های گرم قرار گرفته ولی امنیت قابل قبولی رو داره. این کیف پول نگهداری و ذخیره ی کلید های خصوصی رو به عهده ی کاربر گذاشته. به همین خاطر امنیت این ولت یه سرو گردن از کیف پول های آنلاین و تحت وب بیشتره. البته سطح امنیتی تراست ولت بسیار پایین تر از کیف پول های سخت افزاری هستش و به همین خاطر بهتره اولویتتون برای نگهداری ارزهای دیجیتال، ولت های سخت افزاری باشه.

معرفی کیف پول Trust Wallet | آموزش ساخت کیف پول تراست ولت

مهمترین نکته ای که خیال ما رو از بابت امنیت و اعتبار تراست ولت راحت میکنه، مالکیت و پشتوانه ی این کیف پول هستش. تو سال 2018 صرافی بایننس که بزرگترین صرافی ارز دیجیتال در جهان است، مالکیت کیف پول Trust Wallet رو خریداری کرد. با توجه به این مسئله میتونیم تراست ولت رو یکی از معتبرترین کیف پول های دنیا بدونیم.

همچنین این کیف پول یه توکن اختصاصی داره، که به اسم ارز تراست ولت شناخته میشه. درسته که ایرانی ها نمیتونن از خدمات و امکانات صرافی بایننس استفاده کنن، اما تراست ولت هیچ محدودیتی رو تو این زمینه ایجاد نکرده و لازم نیست هیچ نگرانی در این مورد داشته باشین.

یکی دیگه از مزایای استفاده از کیف پول تراست والت، تعداد بسیار زیاد رمز ارزهایی هستش که این ولت ازشون پشتیبانی میکنه. میشه گفت که بیشتر ارزهای معروف و تمامی توکن هایی که روی بلاک چین های مربوط به اون ها وجود داره، تو تراست ولت پول قابل ذخیره هستن. این مزیت بهتون اجازه میده که از یه کیف پول برای نگهداری همه ی ارزهاتون استفاده کنین.

تراست ولت فقط برای نگهداری ارزهای دیجیتال کاربرد نداره. در واقع این کیف پول یکی از کامل ترین ولت های دیجیتالی هستش که قابلیت های مختلفی رو در اختیار کاربراش میذاره. با استفاده از این کیف پول امکان استفاده از برنامه های غیر متمرکز و صرافی های مختلف وجود داره. همچنین تو این ولت دیجیتالی یه صرافی اختصاصی هم تعبیه شده تا کاربرها بتونن سریع و ارزان تر، ارزهاشون رو مبادله کنن. با توجه به این امکانات بی­شمار، بدون شک تراست ولت تو لیست بهترین کیف پول های ارز دیجیتال قرار میگیره.

ویژگی های کیف پول تراست ولت

تراست ولت (Trust Wallet) یک کیف پول دیجیتال معتبر برای نگهداری و مدیریت ارزهای دیجیتال مختلف است. این کیف پول برای اندروید و iOS در دسترس است و از ویژگی‌های امنیتی و کاربردی زیر برخوردار است:

1. کاربری آسان: واجد رابط کاربری کاربرپسندی است که به کاربران امکان مدیریت آسان ارزهای دیجیتال خود را می‌دهد. همچنین، عملکرد موبایلی خوبی دارد و برای کاربران از نظر تجربه کاربری جذاب است.

2. پشتیبانی از ارزهای دیجیتال متعدد: Trust Wallet از ارزهای دیجیتال متعددی از جمله Bitcoin (BTC)، Ethereum (ETH)، Binance Coin (BNB)، و بسیاری از توکن‌های ERC-20 و BEP-2/ BEP-20 پشتیبانی می‌کند. این به کاربران امکان مدیریت تنوع مختلفی از ارزهای دیجیتال را می‌دهد.

3. کنترل خصوصی: کلیدهای خصوصی کیف پول تراست ولت به صورت محلی در دستگاه شما ذخیره می‌شوند و تنها شما به آن دسترسی دارید. این به معنای کنترل کامل بر روی ارزهای دیجیتال شماست.

4. پشتیبانی از دارایی‌های غیرقابل تعیین: Trust Wallet از معیارهای مشتقات (mnemonic phrases) پشتیبانی می‌کند که به شما امکان بازیابی کیف پولتان در صورت از دست دادن دستگاه یا نیاز به تغییر دستگاه را می‌دهد.

5. قابلیت ترابری و انتقال: Trust Wallet به شما امکان انتقال ارزهای دیجیتال به دیگر کیف پول‌ها و آدرس‌ها را می‌دهد.

6. امنیت و احراز هویت دو مرحله‌ای: شما می‌توانید امنیت کیف پولتان را با فعال کردن احراز هویت دو مرحله‌ای (2FA) افزایش دهید.

7. بازخورد مثبت: Trust Wallet نسبت به امنیت و عملکرد خود در بازخورد کاربران مثبتی دارد و مورد تعریف کاربران مختلف قرار گرفته است.

8. اپلیکیشن مستقل و بدون ورودی اشخاص ثالث: Trust Wallet به عنوان یک اپلیکیشن مستقل عمل می‌کند و به شما اجازه نمی‌دهد که کلیدهای خصوصی خود را به اشخاص ثالث منتقل کنید.

9. به‌روزرسانی‌های منظم: تیم توسعه Trust Wallet به طور منظم به به‌روزرسانی‌ها و افزودن ویژگی‌های جدید می‌پردازد تا امنیت و کارایی کیف پول را بهبود ببخشد.

آموزش ساخت کیف پول تراست ولت

حالا که به شکل مختصر و مفید با Trust Wallet و امکانات اون آشنا شدیم، بهتره با نحوه ساخت کیف پول تراست ولت آشنا بشیم. همونطور که قبلا هم گفته بودیم، تراست ولت فقط برای گوشی های موبایل عرضه شده و تراست ولت ویندوز و یا افزونه این کیف پول وجود نداره. البته راه های مختلفی برای نصب کیف پول تراست ولت روی دستگاه های دسکتاپ وجود داره که دردسر های بیشتری رو براتون بوجود میاره.

معرفی کیف پول Trust Wallet | آموزش ساخت کیف پول تراست ولت

تو اولین قدم برای ساخت کیف پول Trust Wallet، باید نرم افزار این کیف پول رو دانلود کنین. برای اینکار راه های مختلفی وجود داره، اما پیشنهاد ما استفاده از وبسایت رسمی این کیف پول به آدرس لینک: https://trustwallet.com/ هستش. تو این سایت یه لینک برای دانلود کیف پول تراست ولت به شکل مستقیم وجود داره.

لینک های مربوط به برنامه ی تراست ولت در پلتفرم های معتبری مثل گوگل پلی و اپ استور هم تو این سایت وجود داره.

دانلود تراست ولت برای اندروید 6 و IOS 13 به بالا امکان پذیر هستش. توجه داشته باشین که بدافزار های مشابه زیادی وجود دارن که ممکنه به اشتباه یکی از اونا رو نصب کنین و سرمایه تون رو از دست بدید. به همین خاطر باید از پلتفرم های معتبر استفاده کنین.

معرفی کیف پول Trust Wallet | آموزش ساخت کیف پول تراست ولت |دانلود تراست والت

بعد از دانلود Trust Wallet، باید این اپلیکیشن رو روی دستگاهتون نصب کنین. وقتی که برای اولین بار این برنامه رو باز میکنیم، صفحه ای مثل عکس اول بهتون نمایش داده میشه. این صفحه اطلاعات مختصری رو در مورد امکانات تراست ولت بهتون میده. همچنین دو گزینه ی مختلف تو انتهای این صفحه وجود داره. گزینه ی اول (Create A New Wallet) به شما اجازه ی ساخت کیف پول تراست ولت رو میده. گزینه ی دیگر که I already have a wallet هستش، برای بازیابی کیف پول قدیمی کاربرد داره.

تو قدم بعدی از ساخت کیف پول Trust Wallet، باید یه رمز برای ورود به نرم افزار انتخاب کنین. این رمز از 6 کاراکتر عددی تشکیل شده و برای امنیت بیشتر کیف پول شماست. تو مرحله بعد باید مجددا این رمز رو وارد کنین. همچنین میتونین از اثر انگشت هم برای ورود به نرم افزار استفاده کنین. تو مرحله ی بعدی باید از کیف پولتون بکاپ بگیرین. برای اینکار 12 عبارت بهتون داده میشه که برای دسترسی به این عبارت ها باید گزینه ی I understand… رو بزنین. با فعال کردن تیک این عبارت، گزینه ی ادامه براتون فعال میشه.

معرفی کیف پول Trust Wallet | آموزش ساخت کیف پول تراست ولت | ساخت کیف پول جدید| قبول قوانین

تو مرحله ی بعدی 12 عبارت به شما داده میشه. این عبارت ها به عنوان پشتیبان کیف پولتون هستن. این مرحله رو میتونیم مهمترین بخش ساخت کیف پول Trust Wallet بدونیم. شما باید این عبارت ها رو روی یه برگه ی کاغذ یادداشت کنین. توجه داشته باشین که نگه داری از این عبارت ها بسیار مهم هستش و به جز شما هیچ شخص دیگه ای نباید به این داده ها دسترسی پیدا کنه. در واقع کلمات پشتیبانی تنها راه دسترسی به کیف پول و سرمایه ی داخل اون هستش.

برای امنیت بیشتر این کلمات، بهتره از چند نسخه ی مختلف ازشون داشته باشین تا اگه یکی از نسخه ها آسیب دید یا گم شد، نگرانی در این مورد نداشته باشین. همچنین میتونین از صندوق امانات بانک یا گاو صندوق برای نگهداری این عبارت ها استفاده کنین. نکته ی دیگه ای که باید بهش توجه داشته باشین، اینه که محیط های آنلاین، شبکه های اجتماعی و قسمت یادداشت گوشی نمیتونه جای مناسبی برای نگهداری این کلمات باشه.

تو مرحله بعد که برای تایید عبارات بازیابی هستش، باید این عبارت ها رو با همون ترتیبی که بهتون داده شده، انتخاب کنین. اگه ترتیب ورودی شما درست باشه، اجازه عبور از این مرحله بهتون داه میشه. در غیر اینصورت باید مجددا به مرحله قبل برگردین تا ترتیب درست رو دوباره ببینین.

معرفی کیف پول Trust Wallet | آموزش ساخت کیف پول تراست ولت | کلمات بازیابی- جایگذاری کلمات بازیابی

در صورتی که مراحل بالا رو به درستی گذرونده باشین، ساخت کیف پول تراست ولت به پایان میرسه. تو این مرحله باید پیام های زیر بهتون نمایش داده بشن. اولین عکس پیغام کیف پول در مورد موفقیت آمز بودن ساخت این ولت هستش. پیام دوم در مورد نوتیفیکیشن های واریز و برداشت هستش. در صورتی که عبارت Enable رو بزنین، این پیام ها رو دریافت میکنین. ولی اگه نمیخواین جزئیات واریز و برداشت ها بهتون اطلاع داده بشه، با زدن ضربدر از این پیام خارج بشید.

معرفی کیف پول Trust Wallet | آموزش ساخت کیف پول تراست ولت | پایان نصب

برای آشنایی بیشتر و کاملتر با کیف پول تراست والت می توانید به مقاله ی آموزش فعال کردن ارزها در شبکه BEP20 در تراست والت |چطور توکن BEP20 را به تراست والت اضافه کنیم؟ مراجعه کنید.

کلام آخر

فرقی نمیکنه که تو بازار ارزهای دیجیتال به عنوان یه هولدر فعالیت دارین یا تریدر؛ در هر صورت به یه کیف پول امن و معتبر احتیاج دارین که کیف پول Trust Wallet یکی از بهترین گزینه ها برای همه سرمایه گذارهای این مارکت هستش. امکانات بسیار، امنیت و اعتبار بالا، راحتی استفاده و. . . از جمله دلایلی هستن که شما رو مجاب به انتخاب این کیف پول میکنن.

 امیدواریم که مقاله " معرفی و آموزش ساخت کیف پول تراست ولت " بتونه اطلاعات کافی رو در مورد این کیف پول در اختیارتون بذاره. در صورتی که موقع نصب یا دانلود Trust Wallet با مشکلی روبرو شدین، میتونین از قسمت نظرات با ما مطرح کنین تا راه حل مناسبی رو بهتون ارائه بدیم.


نظرات کاربران در مورد معرفی کیف پول Trust Wallet | آموزش ساخت کیف پول تراست ولت
  • واقعا کیف پول تراست ولت یه کیف پول همه فن حریفه و امکانات و امینت فوق العاده ای ارائه میده! اگر یکم خود شخص نکات امنیتی رو رعایت کنه، کیف پول بی نظیری هستش

    awli. yes

    سپاس wallet دانلود و نصب کردم

    با سلام يك نكته كه در مطلب نبود نحوه خريد و فروش يا بهتره بگم نحوه دريافت يا پرداخت ارز هست مثلا چه ادرسي بايد براي واريز ارز به ولت را به صرافي يا هر فروشنده ايي بديم ؟؟يا همينطور براي برداشت ارز ؟؟ممنون ميشم اين نكته را به مطلب اضافه كنيد با تشكر

    • ممنون از نظر خوبتون

      حتما اضافه میکنیم

    darknet drugs guide darknet markets

    سلام میشه این کیف از طریق سایت درست کرد ؟

سوال امنیتی :8+69 = ?