وب سایتهای رهگیری تراکنش های تتر کدامند؟

1402/04/06


وب سایتهای رهگیری تراکنش های تتر کدامند؟ صنعت ارزهای دیجیتال و بلاک چین به قدری پیشرفت کرده که در تمامی حوزه های این بازار، خواسته های افراد رو برآورده کنه و همچنین یک محیطی امن و کاملا شفاف رو تونسته ایجاد کنه.

یکی از بزرگ ترین مزیت های ارزهای دیجیتال و صنعت بلاک چین اینه که همه چی شفاف و بدون هیچ محدودیتی قابل مشاهده هست، یکی از این شفافیت ها، پیگیری تراکنش های تتر میباشد.

 سرمایه گذاران در هر لحظه میتونن با استفاده از آدرس کیف پول مدنظرشون تراکنش های خودشون رو پیگیری و بررسی کنن و ببینن که تراکنش اونا در چه مرحله ای قرار داره و مقصدش دقیقا کجاست.علاوه برصاحب آدرس کیف پول، افراد دیگه هم میتونن ببینن که سرمایه گذاران بزرگ چه رمز ارزهای رو خریداری کردن و چه زمانی این خرید هاشون رو انجام دادن.

این شفافیت میتونه دیدگاهی رو به افراد بده که علاوه بر در نظر گرفتن فاکتور های دیگه برای خرید ارزهای دیجیتال ویا خرید تتر، با توجه به اطلاعات نهنگ ها، روی چه ارزهای سرمایه گذاری کنن بهتره.

 ما امروز میخوایم به موضوع وب سایت های رهگیری تراکنش های تتر و اهمیت پیگیری این موضوع رو مورد بررسی قرار بدیم تا در صورت وجود مشکل بتونین با این سایت ها تراکنش هاتون رو پیگری کنین. با استفاده از وب سایت های رهگیری تراکنش تتر، شما می‌توانید اطلاعاتی مانند آدرس کیف پول فرستنده و گیرنده، مبلغ تراکنش، تاریخ و زمان انجام تراکنش، وضعیت تراکنش (مانند تأیید شده، در انتظار تأیید، یا لغو شده) و دیگر جزئیات مربوطه را ببینید. علاوه بر این، وب سایت های رهگیری تراکنش تتر معمولاً امکانات دیگری را نیز ارائه می‌دهند. برخی از این ویژگی‌ها عبارتند از: نمایش تاریخچه تراکنش‌ها: شما می‌توانید تمامی تراکنش‌های صورت گرفته توسط آدرس تتر خود را مشاهده کنید و به طور دقیق پیگیری کنید که کیف پول شما چه تراکنش‌هایی را انجام داده است. ما در ادامه مقاله بیشتر به این موضوع پرداختیم.

استیبل کوین تتر چیست و چگونه کار میکند؟

تتر (USDT) یک استیبل کوین ارز دیجیتال هست که به دلار آمریکا متصل شده و قیمت اون همیشه برابر با یک دلار آمریکا میباشد. تتر متعلق به Ifinex، شرکت ثبت شده در هنگ کنگ و همچنین مالک صرافی رمزارز BitFinex میباشد.

وب سایت رهگیری تراکنش های تتر کدامند؟

 این ارز دیجیتال در جولای 2014 با نام RealCoin راه اندازی و در نوامبر 2014 به نام تتر تغییر نام داد و در فوریه 2015 تجارت خودش رو آغاز کرد.

 این استیبل کوین در اوایل راه اندازی، مبتنی بر بلاکچین بیت کوین بود، اما با گذشت زمان و اومدن بلاکچین های مختلف،از شبکه هایOmni، Tron، Ethereum، Solana، Algorand وOmg Network پشتیبانی کرد. 

تتر یک استیبل کوین متصل به دلار آمریکا هست و با توجه به گفته های مدیر عامل این شرکت، به ازای یک تتر، یک دلار آمریکا در خزانه این دولت وجود داره و سرمایه گذاران با استناد به این گفته ها، اعتماد بیشتری به این استیبل کوین دارن و ترجیح میدن دارایی خودشون رو به جای نگهداری در بانک، به شکل تتر هولد کنن و دسترسی راحتتری به سرمایه هاشون داشته باشن.

مقاله پیشنهادی: ارز تتر چیست؟

TXID چیست؟

وب سایت رهگیری تراکنش های تتر کدامند؟

txid یا شناسه تراکنش رشته ای از حروف و اعداد هست که تراکنش خاصی در بلاک چین مشخص میکنه. رشته به سادگی هش دوگانه SHA-256 یک تراکنش هست. از این هش می تونیم برای جستجوی تراکنش در یک گره یا بلاک استفاده کنیم. 

هنگام امضای تراکنش در واقع این txid هست که امضا میشه. امضای txid تضمین میکنه که اگه بخشی از تراکنش تغییر کنه، شناسه تراکنش تغییر میکنه و امضا نامعتبر میشه. 

txid همیشه هش کل تراکنش نیست از اونجایی که یک امضا نمیتونه خودش رو امضا کنه، امضاها در txid گنجانده نمیشن، بنابراین امضاها میتونن پس از ایجاد، گاهی اوقات بدون باطل شدن، تغییر پیدا کنن. در ادامه به برخی اصطلاحات این حوزه میپردازیم.

• Transaction

وب سایت رهگیری تراکنش های تتر کدامند؟

 

تراکنش به عنوان رکورد انتقال ارزهای دجیتال از یک آدرس به آدرس دیگه وجود داره که همه تراکنش ها در بلوک های روی بلاک چین ثبت میشن که به این تراکنشن ها Transaction میگن.

 

• SHA-256

SHA-256 یک تابع هش هست که چندین ویژگی منحصر به فرد داره. SHA-256 یک ورودی میگیره و یک خروجی تصادفی، قطعی و غیرقابل پیش بینی تولید میکنه.

• Block explorer

بلاک اکسپلورر یک برنامه نرم افزاری هست که به هر کسی اجازه میده تا به راحتی بلاک چین رو مورد بررسی و پیگری قرار بدن.

وب سایت های رهگیری تراکنش های تتر

1. Etherscan

اولین و پرکاربرد ترین سایت های رهگیری تراکنش های تتر، سایت Etherscan میباشد. با استفاده از این سایت شما میتونین تراکشن هایی که با تتر در بستر اتریوم انجام دادین رو پیگیری و مشاهده کنین. در ادامه میخوایم به نحوه چگونگی دسترسی و کار کردن با این سایت بپردازیم.

ما مروگر بلاکچین اتر اسکن Etherscan رو بررسی میکنیم که از طریق اون میتونین تراکنش‌های اتریوم و همچنین توکن های بر پایه اتریوم (تمامی توکن های بر بستر ERC-20  رو به آسونی رهگیری کنین، موجودی توکن های خود رو مشاهده کنین و بررسی کنین که تراکنش شما در چه وضعیتی از نظر تعداد تایید نودها و ارسال از سوی شما و دریافت توسط گیرنده ارز و همچنین تاریخ و لحظه تراکنش و دریافت و ... قرار داره. 

وب سایت رهگیری تراکنش های تتر کدامند؟

در مرحله اول وارد سایت اتر اسکن به آدرس Etherscan.Io بشین. پس از ورود به سایت شما وارد صفحه اصلی سایت میشین و از طریق این صفحه میتونین به قسمت‌های مختلف سایت دسترسی پیدا کنین. 

در تمامی اکسپلوررهای بلاکچین یک باکس سرچ وجود داره که مهم‌ترین قسمت این گونه سایت‌ها میباشد و افراد میتونین با استفاده از این باکس، با وارد کردن آدرس یا TXID مد نظر به اطلاعات تراکنش دسترسی پیدا کنن. اگه به ابتدای صفحه نگاه کنین، با یک کادر مواجه میشن. 

در این قست عبارت‌هایی همچون: ETHER PRICE و TRANSACTIONS و MED GAS PRICE و MARKET CAP و DIFFICULTY و HASH RATE و نمودار تعداد تراکنش‌های اتریوم در 14 روز گذشته وجود داره که نمایشگر اطلاعات بسیار مهمی در خصوص شبکه اتریوم هستش.

 :ETHER PRICEقیمت لحظه‌ای اتریوم و تغییرات قیمت 24 ساعته اتریوم

:HASH RATE میانگین 12 ساعته نرخ هش شبکه اتریوم

TRANSACTIONS: تعداد کل تراکنش‌های انجام شده اتریوم و میانگین تعداد تراکنش در یک ثانیه

MARKET CAP: ارزش بازاری کل اتریوم‌های موجود

:DIFFICULTY سختی شبکه اتریوم

:MEDGAS PRICE میانگین کارمزد پرداختی جهت تراکنش‌ها

به منظور پیگیری تراکنش از طریق سایت اتر اسکن باید آدرس تراکنش رو در اختیار داشته باشید. آدرس تراکنش در کیف پول ارز دیجیتال و صرافی‌ها با عبارت‌های مختلفی نمایش داده میشه.

به عنوان مثال: Transaction Hash یا Txn Hash یا Transaction ID و TXID.

2. Tronscan

زمانی که یک تراکنش بر روی شبکه ترون ایجاد میکنین، میتونین با استفاده از سایت ترون اسکن وضعیت تراکنش خود و اینکه ارز دیجیتال مورد نظر به آدرس مقصد رسیده یا خیر رو بررسی کنین.

 برای مثال، زمانی که مقداری ارز دیجیتال به آدرس کیف پول شما ارسال میشه و شما گیرنده اون هستین، میتونین از فرستنده Txid یا همان شناسه تراکنش رو درخواست کنین و در قسمت باکس جستجو وارد کنین و وضعیت تراکنش رو مشاهده نمایین.

 اگه فرستنده شناسه تراکنش رو برای شما ارسال نکرد، این کار با وارد کردن آدرس والت خود یا شخص فرستنده نیز قابل انجام میباشد. شما میتونین آدرس والت خود رو که در واقع آدرس والت مقصد میباشد رو در باکس جستجو وارد کنید و وضعیت تتر خودتون رو بررسی کنین که در چه مرحله ای هست.

وب سایت رهگیری تراکنش های تتر کدامند؟

TRONSCAN اولین سایت بلاک چین مبتنی بر  TRONهست که به کاربران اجازه میده تراکنش های روی بلاک چین TRON رو جستجو، تایید و اعتبار سنجی کنن. TRONSCAN نه تنها دارای ویژگی های اساسی به عنوان یک کاوشگر بلاک چین هست، مانند جستجوی تراکنش ها، حساب ها، بلاک ها، قراردادهای هوشمند و داده های درون زنجیره ای، بلکه از ایجاد توکن، استقرار قرارداد، رای گیری و غیره رو نیز پشتیبانی میکنه.

 بلاک چین TRON یک دفتر کل عمومی داره که TRONSCAN از اونجا اطلاعات رو بازیابی و در وبسایت نمایش میده.به گفته مدیر این شرکت: ماموریت ما ارتقای شفافیت بلاک چین ها با بازیابی و جستجوی تمامی تراکنش ها در بلاک چین TRON به شفاف ترین و در دسترس ترین روش ممکن هست.

 کاربران میتونن بر اساس سوابق تراکنش ها، مانند نقل و انتقالات، هش تراکنش ها و توکن، در TRONSCAN جستجو کنن. در ادامه با اصطلاحات این سایت آشنا میشیم.

Transfer: تعداد نقل و انتقالات TRX، نقل و انتقالات TRC10 و نقل و انتقالات TRC20.

:Total Balance مجموع ارزش تمام توکن های موجود در حساب.

 :Blockشماره بلوک بلوک حاوی تراکنش.

Age: چه مدت از تایید تراکنش گذشته.

To: فرستنده معامله.

From: گیرنده تراکنش.

ضرورت پیگیری تراکنش ارز دیجیتال

به عمل اجرای دستورات در سیستم بانک اطلاعاتی تراکنشTransactionمیگن.از این عبارت معمولا در سییستم های اقتصادی استفاده میشه. تراکنش ارز دیجیتال با فعل و انفعالات کلاسیکِ بانکی تفاوت های زیادی داره. یک Transaction در کمترین حالت دو عضو داره که شامل کاربر و یک سازمان یا نهاد میباشد.

 در تراکنشات،‌ با نهادهای متمرکز و در تراکنش های ارزهای دیجیتال معمولا با مجموعه‌ای غیرمتمرکز سروکار داریم. البته نکته ای که حائز اهمیت هست اینه که برخی از رمزارزها مخصوصا استیبل کوین‌ها مانند تتر، به صورت متمرکز فعالیت میکنن.

مقاله پیشنهادی: 11 شبکه انتقال تتر را بشناسید

 جمع بندی

یکی از مهم ترین اولویت های کار بانک ها و موسسات، ارائه تراکنش های بانکی و اطلاعاتی از این قبیل میباشد که مراجعه کنندگان در صورت لزوم بتونن از سابقه تراکنش های خودشون اطلاع پیدا کنن. ارزهای دیجیتال و بلاک چین هم از این قائله پیروی میکنه و افراد میتونن به صورت غیر متمرکز در هر زمانی تراکنش های خودشون پیگیری و رصد کنن. 

 در این مقاله به وب سایت های رهگیری تراکنش های تتر و همچنین ضرورت پیگیری تراکنش ارز دیجیتال پرداختیم. شما با اطلاعات این مقاله میتونین به راحتی در سایت هایی مانند Tronscan و Etherscan تراکنش های تتر های خودتون رو بررسی و پیگیری کنین و مشاهده کنین که آیا تراکنش شما با موفقیت تکمیل شده یا خیر؟

سوالات متداول

  • آیا با داشتن ادرس کیف پول تتر می توان به تراکنش های ان کیف پول پی برد؟

بله می توانید با مراجعه به سایت مربوط به آن بلاکچین به تراکنش های آن کیف پول پی ببرید. بطور مثال اگر ادرس ارز برای شبکه ترون باشد، با مراجعه به سایت ترون اسکن به و وارد کردن ادرس کیف پول به تراکنش های آن ارز دست پیدا کنید.

  • در هنگام انتقال ارز دیجیتال اصلی ترین سند برای اثبات انتقال ارز کدام مورد می باشد؟

هش تراکنش ارز مورد نظر حاوی تمامی اطلاعات انتقال ارز مورد نظر می باشد. بنابراین با ارسال هش تراکنش برای فرد مورد نظر می توانید ارسال ارز را به او ثابت کنید و شخص از این بابت مطمئن باشد.

  • ادرس های ارز تتر بر بستر شبکه ترون چطور قابل تشخیص هستند؟

آدرس هایی که برای تتر بر بستر شبکه ترون هستند با کلمه T یا TX شروع می شوند. اگر ادرس ارز تتر با این کلمات شروع شد بدانید که بر بستر این شبکه هستش.


نظرات کاربران در مورد وب سایتهای رهگیری تراکنش های تتر کدامند؟
  • سلام من از پلتفرم تیمز استفاده میکنم. Txidیا هش تراکنش این پلتفرم کجا هست.

    باید بری خود سایتشون حتما دارن انگلیسی سرچ کن میاره برات

    سلام تعداد نودها یا گره های هش رادر کیف تراست والت چگونه پیداکنیم؟

    سلام من تعدادی ارز تتر را از کیف پول تراس ولت به یک صرافی ایرانی انتقال دادم که متاسفانه با قطع وصل اینترنت به حساب دیگری واریز شده است ایا امکان رهگیری و برگشت تتر است میشه راهنمایی و کمک کنید هر هزینه ای هم بشه پرداخت میکنم ممنون

    سلام. آیا در صورت انتقال تتر به یک آدرس، دریافت کننده تتر می تواند از میزان کل موجودی من مطلع شود؟!

    • بله ادرس کیف پول شما بطور مثال برای شبکه ترون اگه باشه با وارد کردن ادرس کیف پول تون در tronscan.org میتونید موجودی کیف پول رو مشاهده کنید. برای بقیه شبکه ها هم همینطوره

    سلام سایت usdtolp.com یک سایت کلاهبری ارز دیجتیتال هست لطفا وارد سایت نشود وگول نخورد که پولتان رفتهمن امتحان کردم پولم به فنا رفت

    سایت usdtolp.com کلاهبرداریه هرکز وارد نشید پولهاتون از بین میره من گول خوردم همه جا دارم اطلاع رسانی میکنم

    سلام آیا راهی هست که نذاریم تتر ردیابی بشه؟

    من در سوم مارس مبلغ ۱۰۱۵ تتر از تراست پالتو برداشته شده البته گزینه پنکیک را داشتم سرچ میکردم ناگهان دیدم حسابم خالی شده چطور باید برگرونم

    سلام چند روز پیش تو واتساپ پیامی برام اومد که: ورود جدید usdtuww.com شماره حساب جدید********رمز عبور******* موجودی فعلی:3258800.00USDt لطفاً این اطلاعات را با کسی به اشتراک نگذارید رفتم وارد شدم موجودی درسته بلد نیستم برداشت کنم میشه بهم کمک کنیم

    • کلاهبرداریه. گولش رو نخورید

    برای منم همچین پیامی اومده اما منطقی نیست اصلا نمیدونم این دیگه چه جور کلاهبرداری هست؟

    آره منم تو واتساپ همچین پیامی دریافت کردم ، رفتم دیدم موجودی درسته ولی موقع برداشت رمز تراکنش می خواست ، مگه میشه طرف اطلاعاتشو واسه من بفرسته دیوونه نیست که...

    برا منم هنینطوره واقعا داستاتش چیه

    برای من هم اومده کلاه برداریه به این صورت که اگه بخوای انتقال بدی رمز تراکنش میخواد فقط انتقال داخلی رمز نمیخواد برای این کار باید بری ثبت نام کنی وسطح vip1 رو دریافت کنی که باید ۵۰ دلار واریز کنی که ازدستت میره

    سلام دوستان امروز من هم این پیان رو دریافت کردم از usdttrp فقط رمز انتقال رو نداده، اگر کسی تونسته برداشت یا جابجا کنه، لطفا راهنمایی کنه

    سلام من در صرافی feg. سواپ کردم. تتر با بایننس اسمارچین. 430تتر داشتم. وقتی سواپ شد کلا 7تتر بایننس اسمارچین داد 400تتر نیومد به کیف پول. تراکنش نگاه میکنم

    سلام من پیامی دریافت کردم از usdttrp از واتساپ ۱۷۰میلیار پول روشه ولی رمز انتقالشو ندارم ایا کلاهبرداری

    سلام من هم دیشب همین پیام واسم اومد به تومان حساب کردم ۱۸۴میلیارد میشه.و برای برداشت رمز تراکنش میخواد

    سلام من تو کیف پول سیف پل safepal تو ایفون حدود هزار تتر داشتم بعد از چند ماه که بهش سر نزده بودم دیدم نیست و انتقال داده شده رمز هم هیچ کس نداشت میشه کاری کرد؟؟

    عالی بود ممنون

    باسلام من مدتی پیش ازوالکس به ربات تلگرام بایننس انتقال تترکردم اما به حساب والکس برگشت نخورد وقتی باهش تراکنش وارد میشم درترون اسکن موجودی من مشخص تاییدشدنمدونم به چه دلیل بحسابم نیامد

    به هیچ وجه

    سلام برا منم از یاستusdtsfk.com اومده موجودیش اول یک میلیون و هشتصد دلار بود چند روزه دارم چک میکنم از موجودیش داره استفاده میشه اونم رمز تراکنش میخواد.فقط کاربرای vip بدون رمز میتونن انتقال انجام بدن موندم چیکار کنم.هر روزم دارم موجودیشو چک میکنم

    سلام دوستان من میگم من به طلا دست بزنم سنگ میشه من از این شانسا ندارم بفرما به منم تو واتساپ پیام اومده از سایت usdtwtf که حدود ۳ میلیون دلار پول داره که رمز تراکنش میخواد ولی از اینورم یه راه ساده گزاشته که بفرسی به حساب خودت که حداقل ۲ونیم میلیون

    سلام منم برام ازین پیام ها اومد. با سطح یک تونستم 60دلار بگیرم. اما نمیدونم با سطح های دیگم بشه یا نه.لطفا کسی تونسته بگه

    سلام به همه دوستان این سایتهایی که پول زیاد به شما نشون میدن میخوان از طمع شما استباده کنن لطفا گول نخورین و پولی رراشون واریز نکنین

    عزیزان تمام سایتایی که وارد میشین همش چرته.....حتی هزارتومنم خرج نکنید ،چون ایران تو خاورمیانه کلا نسل سومی و خواستار حتی 500هزارتومنیم میان این سایتارو درست میکنن تا جیب شمارو خالی کنن ،مبالغ هم همه بالا نشون میده ولی ارزش حتی بازدید هم نداره،گول نخ

    من پول اولیه رو با vip 1 برداشت کردم می‌خوام 3 رو تست کنم کسی انجام داده بگه

    SAM به من ایمیل بزن ولی این کارو نکن

    واسه منم تو واتساپ پیام داده موجودی را هم چک کردم ولی سطح vip5 نشون میده ولی برای برداشت رمز تراکنش میخاد

سوال امنیتی :4+72 = ?