ویژگی های معاملات فیوچرز

1401/07/15

ویژگی های معاملات فیوچرز موضوعی هستش که در این مقاله از صرافی ارز دیجیتال اینانس بهش خواهیم پرداخت. معاملات فیوچرز که به آن ها معاملات آتی یا Trading Futures نیز گفته می شه، یک قرارداد یا توافق نامۀ قانونی هست که در زمان امضای قرارداد، معامله گران قیمتی توافقی برای خرید یا فروش یک کالا، یا مقدار مشخصی از یک محصولِ تولیدی و یا یک آیتم مالی را تعیین می کنن. در واقع این قیمت را با بهای معینی برای تاریخ مشخصی در آینده یا قبل از تاریخ مشخص شده در آینده، برآورد می کنن. ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری و معاملات مالی بسیار محبوب شدن. همانطور که بازار کریپتو روز به ‌روز در حال پیشرفته، تنوع محصولات موجود در فضای آن نیز افزایش پیدا کرده معاملات فیوچرز که در دسته بازار مشتقات کریپتو قرار می‌گیره، نمونه‌ای از محصولات بازار رمز ارزهاست. هر معامله ای در جای خودش پیچیدگی خاص خودش رو داره برای یادگیری و کسب اطلاعات بیشتر نیازمند کسب اگاهی و دانش در این زمینه هستش آنچه که ما را برای تهیه این مقاله ترغیب کرده استقبال تریدرها از روش معاملات آتی هست لطفا با ما همراه باشین.

ویژگی های معاملات فیوچرز

ویژگی های معاملات فیوچرز

در مقاله مربوط به ویژگی های معاملات فیوچرز ما سعی می کنیم اطلاعات جامع و کاملی رو در مورد ویژگی های این معاملات در حوزه ارز دیجیتال براتون ارائه بدیم. لازمه بدونین که در بازار ارز دیجیتال، معاملات آتی یا Trading Futures یک روش برای کسب سود از نوسات قیمت ارزهای دیجیتال، بدون داشتن مالکیت واقعی آن‌ هاست. در واقع، معاملات فیوچرز در بازار کریپتو به کاربران اجازه میده تا روی قیمت آینده یک رمز ارز مشخص، شرط ‌بندی داشته باشن. در معاملات فیوچرز شما می‌ تونین علاوه بر افزایش قیمت، از کاهش قیمت یک ارز نیز، سود کسب کنین و این بستگی به پوزیشن معاملاتیتون داره. 

در ادامه بحثمون باید بگیم که، این معامله شامل یک توافق بین خریدار و فروشنده برای فروش یک رمزارز در آینده هست. در واقع تاریخ و مبلغ مشخصی نیز از قبل توافق شده معاملات فیوچرز یا آتی به روشی برای سفته بازی در قیمت دارایی ‌ها، از جمله رمز ارزها، بدون داشتن مالکیت واقعی آن‌ ها اشاره می کنه. مانند: معاملات آتی کالا یا سهام. اما این شیوه از معامله در حوزه رمزارزها به معامله گران این امکان رو میده که قیمت آینده یک رمز ارز را پیش بینی کنن. به عبارت ساده تر و بهتر در این نوع از معامله، شما در حال معامله قرارداد هایی هستین که نشان دهنده قیمت یک رمزارز خاص هست. زمانی که یک رمزارز را در بازار فیوچرز خریداری می‌ کنین، مالک آن رمزارز نیستین. درعوض، شما دارای قراردادی با توافق خرید یا فروش آن رمزارز در آینده هستین.

مقاله پیشنهادی: آموزش استراتژی های معاملاتی ارزهای دیجیتال

سرمایه ‌گذارانی که دارایی‌ های دیجیتالی دارن می ‌تونن با تهیه یک قرارداد آتی، ریسک کاهش قیمت را از میان ببرن. این استراتژی، در زمانی که بازار نزولی هست بسیار پرکاربرده. بسیاری از شرکت ‌ها، زمانی که یک ارز دیجیتال می‌ خرن، یک قرارداد آتی در جهت فروش آن باز می‌ کنن. در این صورت اگر قیمت کاهش پیدا کنه، آن ‌ها از کاهش قیمت سود کرده و اگر افزایش پیدا کنه، از سرمایه ‌گذاری خود سود می برن. به عبارت ساده تر و بهتر می تونیم بگیم که در معاملات فیوچرز نیازی به خرید و فروش مستقیم و یا نگهداری ارز دیجیتال نداریم. معاملات آتی ارزهای دیجیتال فرصتی رو برای حدس و گمان به ‌وجود میاره، به‌ طوری که معامله‌ گران می ‌تونن نظرات خودشون رو با این قراداد ها ابراز کنن.

با این حساب اگر فکر می ‌کنین که قیمت یک ارز دیجیتال افزایش پیدا می‌ کنه، حتما یک قرارداد آتی طولانی مدت تهیه کنین و بازده خود را چند برابر کنین. بازارهای اینگونه از معاملات نقدینگی بسیار بالایی دارن و این موضوع درمورد ارزها و شاخص‌ ها بیشتر صدق می‌ کن. این ویژگی به معامله‌گران  این اجازه رو میده که، تا هر زمان که دوست داشته باشن وارد بازار شده یا از آن خارج بشن. معاملات آتی ارزهای دیجیتال، پتانسیل رشد بیشتری در اختیار سرمایه‌گذاران قرار میده. در واقع، اهرم موجود در این معاملات به شما امکان سرمایه‌گذاری با چند برابر سرمایه ‌تتون را میده که این ویژگی بسیار جالبی هستش.

ویژگی های معاملات فیوچرز

در ضمن خالی از لطف نیست که بدونین سرمایه گذاران برای سود کردن محدود به دارایی‌ های موجود در کیف پولشان نیستن و می تونن از میان هزاران جفت ارز موجود، جفت ارز مورد نظر خود را انتخاب کنن. 

مقاله پیشنهادی: حد سود و ضرر چیست؟

جمع بندی و نتیجه گیری

درمقاله حاضر تحت عنوان؛ ویژگی های معاملات فیوچرز، باید این نکته رو در نظر داشته باشین که، به لطف راحتی و ریسک پایین هک شدن نسبت به بازار اسپات، هر دوی تریدرهای نهادی و خرد بازار فیوچرز را ترجیح میدن. معاملات آتی یا Trading Futures همچنان نسبت به معاملات آپشن محبوبت بیشتری داره. این نوع معاملات بین دو سرمایه‌گذار صورت می گیره که روی قیمت آینده یک رمزارز قرارداد بستن.

بازار معامله فیوچرز می‌ تونه برای کسانی که دانش مناسب و استراتژی مدیریت ریسک قوی دارن، بسیار سودآور باشه. این رو هم حتما در نظر داشته باشین که بازار فیوچرز بخاطر نوسان بالای رمزارزها ریسک بالایی داره بنابراین در معاملات خود حتما حد ضرر و حد سود را لحاظ کنین. برای همین موضوع،  به هیچ عنوان انجام آن برای افراد مبتدی توصیه نمی‌ شه در صورتی که اگر شخصیت ریسک پذیری داشته و با تحلیل تکنیکال و فاندامنتال ارزهای دیجیتال آشنایی کامل و جامعی دارین. در این صورت می تونین این معاملات را برای رسیدن به سود بیشتر امتحان کنین. از این که همراهمون بودین کمال تشکر و قدر دانی رو داریم امیدواریم این مقاله مورد استفاده و فیض شما عزیزان گران قدر قرار گرفته باشه به امید دیدار.


نظرات کاربران در مورد ویژگی های معاملات فیوچرز
سوال امنیتی :9+64 = ?