چانگ پنگ ژائو یا سی زی CZ کیست؟ (بیوگرافی مدیر عامل بایننس)

1401/06/16
چانگ پنگ ژائو یا سی زی CZ کیست؟ (بیوگرافی مدیر عامل بایننس)


ما می خواهیم در این مقاله به شما بگیم که چانگ پنگ ژائو کیست؟ یا به عبارتی به بیوگرافی چانگ پنگ ژائو بپردازیم و اطلاعاتی در مورد میزان ثروت چانگ پنگ ژائو و تحصیلات چانگ پنگ ژائو برای شما ارائه کنیم. به احتمال زیاد با اسامی مدیران بخش ها و شرکت های مختلف بازار ارزهای دیجیتال برخورد داشتین. چانگ پنگ ژائو معروف به CZ به دلیل موفقیت های خارق العاده ای که طی تنها چند سال از طریق صرافی بایننس کسب کرده به چهره‌ایی بسیار قدرتمند تبدیل شده. 
Changpeng Zhao معروف به CZ همونطور که در جامعه رمزنگاری با علاقه شناخته میشه، یکی از شخصیت های شناخته شده تر در فضای بلاک چین و ارزهای دیجیتال هست.چانگ پنگ ژائو استوری یک صعود سریع به شهرت و شناخت از گمنامی نسبی هست.این روزها، Changpeng مدیر عاملBinance، یکی از بزرگترین پلتفرم‌های مبادله ارزهای دیجیتال در جهان هست.

برای آشنایی بیشتر با چانگ پنگ ژائو، در مقاله بیوگرافی مدیرعامل بایننس یا به عبارتی بیوگرافی چانگ پنگ ژائو به معرفی این شخص می پردازیم و اطلاعاتی در مورد میزان ثروت چانگ پنگ ژائو و تحصیلات چانگ پنگ ژائو برای شما ارائه می کنیم.

چانگ پنگ ژائو یا سی زی CZ کیست؟

چانگ پنگ ژائو یا سی زی CZ کیست؟

در بیوگرافی مدیرعامل بایننس، بهتون میگیم که چانگ پنگ ژائو کیه؟چانگ پنگ ژائو(انگلیسی:Changpeng Zhao)مشهور به CZ، یک فعال اقتصادی چینی-کانادایی و مؤسس صرافی بایننس، بزرگترین صرافی ارزهای رمزنگاری شده درجهان هست. او درگذشته عضو تیم توسعه Blockchain.info و مدیر تکنولوژی صرافی OkCoin بوده‌. 

کودکی چانگ پنگ ژائو:

چانگ پنگ ژائو یا سی زی CZ کیست؟

Changpeng چهل و پنج ساله، در سال 1977 در جیانگ سو، که یکی از صنعتی ترین استان های چین محسوب میشه، به دنیا اومد. ژائو در خانواده‌ای معلم به دنیا اومد و پدرش به عنوان یک روشنفکر طرفدار بورژوازی معرفی شد. مدت زیادی پس از تولد چانگ پنگ، پدرش به طور موقت تبعید شد.
در اواخر دهه 80، خانواده تصمیم به نقل مکان به خارج از کشور گرفتن و در ونکوور، کانادا مستقر شدن. چانگ پنگ نوجوان اون زمان برای حمایت از خانواده‌اش، شروع به کار در همبرگرهای مک‌دونالد کرد. او همچنین یک شیفت شب رو در یک پمپ بنزین محلی به کار گرفت، تا به خانوادش کمک کنه.

تحصیلات چانگ پنگ ژائو:

چانگ پنگ ژائو یا سی زی

موضوعی که می خواهیم در این بخش از مقاله بیوگرافی چانپ پنگ ژائو برای شما توضیحاتی بدیم، در مورد تحصیلات چانگ پنگ ژائو هست. ژائو در دانشگاه مک گیل در مونترال، در رشته علوم کامپیوتر تحصیل کرد .دانشگاه McGill کانادا یکی از قدیمی‌ترین مراکز دانشگاهی در کشور کاناداست که در سال 1821 میلادی تاسیس شده.
 تحصیل در رشته کامپیوتر کمک بسیار زیادی به فعالیت CZ در حوزه بلاک چین و ارزهای دیجیتال کرد. چانگ پنگ به دو زبان چینی و انگلیسی کاملاً مسلط هست و همچنین آشنایی نسبی با زبان فرانسه و ژاپنی داره. اما در معاملات آتی و بازار سهام هم استعداد داشت. این استعداد چانگ پنگ در زندگی بعدی که کار حرفه ای خودش رو شروع کرد به خوبی به اون خدمت کرد. 

زندگی حرفه ای Changpeng:

چانگ پنگ ژائو یا سی زی

بهتره بدونین که چانگ پنگ ژائو مدیر عامل بایننس، زندگی حرفه ای داشت و به همین منظور در این قسمت از مقاله بیوگرافی چانپ پنگ ژائو، به بررسی زندگی حرفه ای cz می پردازیم. چانگ پنگ ژائو پس از اتمام دوران تحصیل خودش، فعالیت کاری حرفه‌ای خودش رو از شهر توکیو شروع کرد و سپس فعالیت خودش رو به نیویورک گسترش داد. او سیستمی برای تطبیق معاملات انجام شده در بازار سهام توکیو ژاپن طراحی کرد و سپس نرم‌افزاری رو برای انجام معاملات آتی در نیویورک برنامه‌نویسی کرد. به این شکل عمده فعالیت او در زمینه انجام معاملات در بازار سهام، نرم‌افزارهای انجام معاملات و ترید در بازار سهام توکیو و نیویورک بود. او در زمینه تخصصی خودش عملکرد بسیاری خوبی داشت.

Changpeng در سن 27 سالگی در عرض 2 سال، بیشتر از سه مرتبه به دلیل مدیریت تیم‌های طراحی در نیوجرسی، لندن و توکیو ارتقا یافت. پیشرفت‌های شغلی پیاپی، اشتیاقی رو در اون بوجود آورد تا اینکه در سال 2005 تصمیم گرفت تا کسب و کار خودش رو راه‌اندازی کنه. موسس صرافی بایننس در سال 2005 به زادگاه خودش بازگشت و در شهر شانگهای شرکت Fusion System رو تاسیس کرد. زمینه فعالیت این شرکت نیز ایجاد زیرساخت سیستم معاملاتی سریع برای بروکرها بود. به این صورت زمینه فعالیت چانگ پنگ ژائو به صورت خاص بر روی انجام معاملات و ارائه سیستم‌های معاملاتی در بازارهای مالی متمرکز بود.
همون طور که گفتیم، Changpeng پس از تحصیل در کالج هایی در سراسر جهان پیشرفت کرد و زمانی رو در توکیو و نیویورک گذروند. چانگ پنگ چند سال بعد رو صرف تقویت استعداد خودش به عنوان یک متخصص نرم افزار تجارت کرد تا اینکه در بلومبرگ در شهر نیویورک شغلی پیدا کرد. در ادامه توضیحات بیشتری در رابطه با حرفه های شغلی چانگ پنگ ارائه می کنیم.

Bloomberg (بلومبرگ):

چانگ پنگ ژائو یا سی زی

 در سال 2001، CZ شروع به کار در بلومبرگ کرد. Changpeng تازه از توسعه سیستمی که برای مطابقت سفارشات تجاری در بورس نیویورک طراحی شده بود، در بلومبرگ مشغول به کار شد و در اونجا به بخش کتاب تجارت بلومبرگ منصوب شد. او مسئول طراحی و توسعه راه حل های نرم افزاری برای معاملات آتی بود. در 4 سالی که در بلومبرگ مشغول بود، 3 بار ترفیع گرفت. در پایان دوران حضورش در Bloomberg، چانگ پنگ مسئولیت مدیریت تیم ها در مکان های مختلف مثل توکیو، لندن و نیوجرسی رو بر عهده داشت. در عرض چند سال، چانگ پنگ مدیر توسعه آتی کتاب تجارت بلومبرگ شد، اما در نهایت در سال 2005 شرکت رو ترک کرد.

Fusion systems (سیستم های فیوژن):

چانگ پنگ ژائو یا سی زی

Changpeng Zhao در زمانی که در بلومبرگ بود، با وجود مسیر شغلی بسیار سریع خودش، تا حدودی بی تاب شده بود. اعجوبه برنامه نویسی 27 ساله در اون زمان در جستجوی یک چالش جدید بود و بنابراین تصمیم گرفت کار خودش رو در بلومبرگ رها کنه و Fusion Systems رو پیدا کنه. این اولین تلاش چانگ پنگ برای تأسیس شرکت خود بود و او 8 سال رو در Fusion Systems سپری کرد، حتی زمانی که در سرمایه گذاری های دیگه شرکت داشت. Changpeng سرانجام در دسامبر 2013 سیستم های فیوژن رو ترک کرد، اما در طول مدت حضورش در شرکت، نقشی حیاتی در توسعه تعدادی از سیستم های معاملاتی سریع با فرکانس بالا ایفا کرد که در میان بسیاری از کارگزاران محبوب شد.

حرفه فناوری Blockchain:

چانگ پنگ ژائو یا سی زی

چانگ پنگ ژائو اولین بار در سال 2013 با بیت کوین اشنا شد. او دوستی به نام رون کائو داشت که مدیر عامل Lightspeed Venture Partners  بود. این دو، مرتبا با هم پوکر بازی می کردن. پس از سرمایه گذاری در BTC چین در آگوست 2013، کائو، چانگ پنگ رو به بیت کوین معرفی کرد. چانگ پنگ بلافاصله به بیت کوین علاقه مند شد و زمان زیادی رو به تحقیق اختصاص داد. ژائو وایت پیپر بیت کوین ساتوشی ناکاموتو رو در دست داشت، شروع به خزیدن در پست های انجمن بیت کوین تاک کرد و حتی در تعدادی از کنفرانس های بیت کوین شرکت کرد.
 یکی دیگر از دوستان Changpeng، بابی لی، مدیر عامل BTCC بود که به چانگ پنگ توصیه کرد که حدود 10 درصد از ارزش خالص خودش رو در بیت کوین بذاره. با رشد مداوم قیمت بیت کوین، او به شغلی در این صنعت علاقه مند شد و بعد گذشت مدت کوتاهی با سرمایه گذار محبوب رمزارز راجر ور تماس گرفت، که متعاقباً باعث شد در سال 2013 به بلاک چین بپیونده.

OKCOIN:

چانگ پنگ ژائو یا سی زی

چانگ پنگ ژائو در سال 2014 به عنوان مدیر ارشد فناوری (CTO) به OKCoin پیوست. OKCoin در اون زمان بزرگترین صرافی ارز دیجیتال بیت کوین در چین بود. این پلتفرم در تجارت نقطه ای بین دارایی های فیات و ارزهای دیجیتال تخصص داشت. در کمتر از یک سال، OKCoinچانگ پنگ ژائو رو به شرکت صرافی با بدهی حدود 10000 دلار واگذار کرد. ماهیت این جدایی به هیچ وجه دوستانه نبود و چانگ پنگ ژائو پس از این جدایی، بیانیه طولانی در انجمن آنلاین Reddit ارسال کرد. که او به تعدادی از مشکلات با OKCoin به ویژه در مورد اختلاف قرارداد عمومی بین شرکت و راجر ور اشاره می کنه.

صرافی بایننس:

چانگ پنگ ژائو یا سی زی

 پس از معرفی بیت کوین، بایننس تمرکز ویژه ای بر ایجاد یک پلتفرم مبادله ای بود که هیچ تراکنشی رو با استفاده از پول فیات انجام نمی داد. چانگ پنگ پس از ترک OKCoin، تصمیم گرفت زمان خودش را بگذرونه و منتظر فرصت مناسبی بود که با رونق ICO در سال 2017 پیش اومد. در جولای 2017، CZ ICO، بایننس رو راه‌اندازی کرد که در نهایت 15 میلیون دلار جمع‌آوری کرد. در طول ICO حدود 200 میلیون ارز BNB فروخته شد.چانگ پنگ ژائو از تمام تجربیاتی که در طول سال‌ها در تجارت و بازار ارزهای دیجیتال به دست آورده بود برای ایجاد پلتفرم مبادله ارزهای دیجیتال Binance استفاده کرد. مهمترین دستور کار برای او مقیاس پذیری بود، بنابراین چانگ پنگ مطمئن شد که پلتفرم از همان ابتدای پروژه دارای ویژگی های مقیاس پذیری داخلی هست. طی 6 ماه، بایننس رشد کرد و به پلتفرم شماره 1 مبادله ارزهای دیجیتال در جهان تبدیل شد. ممنوعیت ICO ها و پلتفرم های مبادله ای توسط دولت چین در سال 2017، این شرکت رو مجبور به نقل مکان به خارج از کشور کرد. با توجه به اینکه بسیاری از مشتریان خود در زمان ممنوعیت در چین مستقر بودن، این شرکت به ژاپن نقل مکان کرد. امروزه اکثر کاربران این پلتفرم از ایالات متحده و ژاپن هستن.

ویژگی های صرافی بایننس:

چانگ پنگ ژائو یا سی زی

چانگ پنگ ژائو یکی از باهوش ترین و جسورترین افردی هست که تا به حال با اون آشنا شدین. در واقع کار های پر ریسکی که ژائو در سال های اخیر انجام داده، به قدری در پیشرفت صرافی بایننس موثر بود که اگه هر کسی به جز ژائو، قصد طی کردن چنین مسیری رو داشت، موفقیتش بعید بود.
کارمزد پایین: یکی از ویژگی های برتر صرافی بایننس، کارمزد بسیار پایین اون، نسبت به رقبای خودش هست. همین ویژگی بود که باعث شد بسیاری از کابران شبکه، از دیگر صرافی ها، به بایننس، مهاجرت کنن. کارمزد در صرافی بایننس حدود 0.1 درصد هست.
آپدیت: نقطه اوج صرافی بایننس در آپدیت های سال 2019 بود که ویژگی های فوق العاده ای از جمله : قراداد آتی (futures)، معاملات مارجین، وام دهی (lending)، استیکینگ (staking) و حتی استیبل کوین خودش (BUSD)، به این صرافی اضافه شد.
پشتیبانی بیشتر: این صرافی از بیش از 200 توکن پشتیبانی می کنه که این یک آمار فوق العاده هست. کاربران شبکه می تونن، بدون محدودیت، تمامی این توکن ها رو معامله و یا به یکدیگر تبدیل کنن.

بایننس لانچ پد: (ICO Launchpad)

همونطور که اطلاع دارین، دائما در حوزه کریپتو، ارز های دیجیتال جدیدی(ICO) با پروژه های جدید، ارائه میشن. صرافی بایننس نیز همواره جزو یکی از صرافی هایی هست که به سرعت کوین ها و توکن های جدید رو، در خود لیست می کنه. همین موضوع باعث شده تا اولین انتخاب ارز های دیجیتال جدید، برای عرضه، صرافی بایننس باشه. این صرافی علاوه بر اینکه رمزارز ها رو به سرعت لیست می کنه، تنها ملاک لیست کردن یک رمز ارز جدید در خودش رو، کیفیت بالای زیر ساخت اون، اعلام کرده.
صرافی غیرمتمرکز بایننس: بسیاری از کاربران شبکه با توجه به محدویت هایی که برای صرافی های متمرکز وجود داره، به سمت صرافی های غیرمتمرکز(DEX) رفتن. همین موضوع باعث شد تا در سال 2019، تیم توسعه دهنده بایننس، صرافی غیرمتمرکز بایننس(Binance DEX) رو نیز تاسیس کنه. هر چند این صرافی بزرگ دنیا که ژائو تاسیس کرده، به عنوان بهترین صرافی ارز دیجیتال شناخته میشه، با این حال این صرافی نیز مانند بسیاری دیگر از صرافی های مطرح دنیا، برای ایرانی ها قابل استفاده نیست. در واقع از همان ابتدا تیم توسعه دهنده بایننس اعلام کرد که اجازه فعالیت کاربران ایرانی رو نمیده. به همین دلیل، کاربران ایرانی نیز از طریق فیلترشکن با استفاده از آی پی های دیگر کشورها، از این صرافی استفاده می کنن.

میزان ثروت CZ:

چانگ پنگ ژائو یا سی زی

نکته قابل توجه این هست که چانگ پنگ ژائو ثروت زیادی داره و در این قسمت از مقاله بیوگرافی مدیر عامل بایننس، به بررسی میزان ثروت CZ می پردازیم. چانگ پنگ ژائو بیشتر ثروت خودش رو در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده و ادعا میکنه که میزان سرمایه وی در پول فیات خیلی کم هست. چانگ پنگ در اواسط سال 2018 فاش کرد که ثروتی بالغ بر 2 میلیارد دلار داره. 
در لیست میلیاردرهای حوزه کریپتو که در مجله فوربز در فوریه 2018 منتشر شد، ژائو بعد از کریس لارسن از شرکت ریپل و جوزف لوبین از اتریوم و کوین سیس (ConsenSys)، جایگاه سوم رو به خودش اختصاص داده و میزان ثروت CZ، تونسته ثروت زیادی بعد از اون ها به دست بیاره اونها ثروت خالص Changpeng رو بین 1.2 تا 2 میلیارد دلار تخمین زدن. البته در لیست ثروتمندترین افراد سال 2020 در مجله فوربز، CZ با ثروت خالص 1.2 میلیارد دلاری، در جایگاه بسیار پایین‌تری قرار گرفت. همچنین به دلیل میزان ثروت CZ، در لیست ثروتمندترین افراد چین در سال 2019، نفر هزار و هشتصد و هیجدهم شد و درسال 2018 نیز در جایگاه نفر دویست و شونزدهم قرار گرفت. سقوط جایگاه چانگ پنگ در این لیست می‌تونه ناشی از افت چشمگیر قیمت ارز دیجیتال در اون سال باشه.
در فهرست اخیر ثروتمندترین افراد جهان (Hurun)، چانگ پنگ ژائو به عنوانی یکی از ثروتمندترین چهره‌ها در صنعت کریپتو معرفی شد، صنعتی که تا اکنون شش نفر رو در جهان به لیست میلیاردرها اضافه کرده. اونها جایگاه هزار و نود هفتم از فهرست خودشون رو به ژائو اختصاص دادن. البته براساس آمار و ارقام به دست آمده از درآمدهای شرکت بایننس، تخمین زده میشه که ثروت شخصی آقای ژائو دو برابر اون چیزی باشه که در مجله فوربز 2018 اعلام شده بود. در حال حاضر ثروت خالص چانگ پنگ ژائو حدود 2.6 میلیارد دلار هست.

نحوه استفاده چانگ پنگ ژائو از سرمایه اش:

چانگ پنگ ژائو یا سی زی CZ کیست؟

چانگ پنگ ژائو نیز مانند بسیاری از میلیاردرها، یک نیکوکار فعال هست و نیکوکاری های فراوانی انجام داده. وی عضو هیئت مدیره بنیاد خیریه بایننس هست که طیف گسترده ای از فعالیت خیریه رو انجام میده. بایننس، در پایان سال 2018 سیاست کارمزد پذیره نویسی (listing fee policy) خودش رو تغییر داد و از تیم‌هایی که می‌خواستن در این صرافی ثبت نام کنن، خواست به جای این کار، به یکی از خیریه‌ها کمک مالی کنن.
این صرافی همچنین اخیرا یک طرح خیریه 5 میلیون دلاری داشته که اون رو به کمپین‌های مبارزه با ویروس کرونا اهدا کرده. اما به نظر میرسه که مانند بسیاری از کارآفرینان، بخش اعظم ثروت چانگ پنگ ژائو در صرافی وی سرمایه گذاری مجدد میشه. این امر می تونه به رشد چشمگیر بایننس در حوزه‌ایی که در اون پیشگام هست، کمک کنه.
بایننس مرتبا ابزارهای مالی جدیدی رو به حوزه فعالیت‌های خودش اضافه میکنه. به عنوان مثال در سال 2019، این صرافی قراداد آتی (futures)، معاملات مارجین، وام دهی (lending)، استیکینگ (staking) و حتی استیبل کوین خودش (BUSD) رو به حوزه فعالیت‌هاش اضافه کرد.
این اقدامات جسورانه به بایننس چانگ پنگ ژائو اجازه میدن تا با رقبای ویژه‌ایی همچون صرافی اوراق مشتقه مانند صرافی بیتمکس و یا پلتفرم لندینگ BlockFi، وارد رقابت بشه. این صرافی همچنین با ایجاد صرافی های فیات به کریپتو با برند بایننس، از جمله Binance.US و چهار صرافی با نام‌های دیگر، اقدام به ایجاد زیرساخت‌هایی جدی کرده است.

پیشگامی بایننس از نظر فناوری:

چانگ پنگ ژائو یا سی زی CZ کیست؟

شرکت بایننس تونست از طریق Binance DEX، اقدام به ارائه اولین صرافی غیرمتمرکز کنه. همچنین بایننس یکی از اولین صرافی‌هایی بود که از طریق Binance Launchpad، اقدام به عرضه اولیه صرافی یا IEO کرد. این صرافی حتی برای رقابت با اتریوم، بایننس چین (Binance Chain)، بلاکچین خاص خودش رو، ایجاد کرد. جالب هست که بایننس از انجام سرمایه گذاری‌های استراتژیک هراسی نداره. اقدامات پرسودی مانند خرید کوین مارکت کپ (CoinMarketCap)، مارس فاینانس (Mars Finance)، تراول بای بیت (TravelbyBit) و کیف پول تراست والت (Trust Wallet) باعث شد تا بایننس نفوذی فراتر از یک صرافی در حوزه کریپتو داشته باشه. با توجه به این اقدامات جسورانه، انتظار میرهش چانگ پنگ ژائو جایگاه خودش رو به عنوان یکی از ثروتمندترین و تأثیرگذارترین افراد در حوزه کریپتو، حفظ کنه.

 

نتیجه و جمع بندی:

ما سعی کردیم در مقاله چانگ پنگ ژائو یا سی زی CZ کیست؟ به معرفی مدیر عامل بایننس، میزان ثروت چانگ پنگ ژائو و تحصیلات چانگ پنگ ژائو بپردازیم. همونطور که گفتیم، چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao) یا به اختصار CZ در سال 1977 در جیانگسوی چین متولد شد و از دانشگاه مک گیل کانادا و در رشته علوم کامپیوتر، فارغ التحصیل شد و بعد از کار کردن در شرکت های متفاوت و کسب تجربه، یک صرافی با نام بایننس تاسیس کرد که در کمتر از شش ماه به بزرگترین صرافی در جهان تبدیل شد. اکنون بخش قابل توجهی از ثروت خودش رو از طریق بنیاد خیریه بایننس، صرف کمک های بشر دوستانه می‌کنه. 
میزان ثروت چانگ پنگ ژائو طی یکسال گذشته دوبرابر شده و در حال حاضر به رقمی حدود 2.6 میلیارد دلار رسیده. ما تلاش کردیم در مقاله بیوگرافی مدیر عامل بایننس چانگ پنگ ژائو، بیوگرافی کاملی از این مرد ثروتمند بازار ارزهای دیجیتال ارائه کنیم. برای خرید ارز دیجیتال و کسب اطلاعات بیشتر درباره اخبار بازار ارزهای دیجیتال و... می تونین به سایت صرافی ایران بایننس مراجعه کنین.


نظرات کاربران در مورد چانگ پنگ ژائو یا سی زی CZ کیست؟ (بیوگرافی مدیر عامل بایننس)
سوال امنیتی :1+73 = ?