10 تکنیک هکرها برای سرقت ارزهای دیجیتال

1402/01/24

10 تکنیک هکرها برای سرقت ارزهای دیجیتال؛ آیا دوست دارین با این روش ها آشنا بشین؟ هکرها بعد از هک کردن چه اقداماتی رو انجام میدن؟ چرا در کریپتو هک وجود داره؟ آیا داریی های هک شده قابل بازگشت هستن؟ بعد از هک شدن و سرقت ارزهای دیجیتال از ولت چیکار کنیم؟ چجوری میشه از هک و سرقت ارزهای دیجیتال جلوگیری کرد؟ بزرگ ترین سرقت رمزارزها چیست؟

هک و سرقت در بازار ارزهای دیجیتال سابقه طولانی داره و تقریبا با ظهور پروژه ها و رمزارزهای مختلف، کلاهبرداران هم وارد دنیای کریپتو شدن. ارزهای دیجیتال به شفافیت خودشون معروف هستن، ولی متاسفانه از زمان شروع کار صرافی ها و کیف پول ها و پلتفرم های معاملاتی، هک و سرقت دارایی های کاربران فعال بازار ارزهای دیجیتال هم رایج شده و هکرها می تونن با روش های مختلفی کیف پول یا حساب کاربری افراد رو هک کرده و ارزهای دیجیتال اون ها رو به سرقت ببرن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مباحث صرافی ارز دیجیتال اینانس، اطلاعاتی در مورد سرقت ارزهای دیجیتال کاربران به شما ارائه کنیم و به بررسی ترفندهای هکرها برای هک ارزهای دیجیتال بپردازیم تا با این روش ها آشنایی داشته باشین.

سرقت ارزهای دیجیتال کاربران

سرقت ارزهای دیجیتال کاربران

شاید این سوال واستون پیش بیاد که سرقت ارزهای دیجیتال کاربران چجوری انجام میشه؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که کیف پول ها یا ولت های ارزهای دیجیتال از امنیت 100 درصدی برخوردار نیستن و باید حتما با مباحث امنیت در ارزهای دیجیتال آشنایی داشته باشین. به همین دلیل هست که هک این نوع کیف پول ها برای هکرها انگیزه زیادی به وجود میاره، چون می تونن بیشترین میزان سرمایه رو با هک کیف پول صرافی ها به سرقت ببرن. متاسفانه در بعضی از مواقع که این چنین هک هایی رخ میده، کاربران نمی تونن ارزهای دیجیتال خودشون رو از پلتفرم ها یا صرافی های ارز دیجیتال بازیابی کنند و حتی ممکنه قیمت بعضی از رمزارزها تحت تاثیر قرار بگیره و شرکت های عرضه کننده تعطیل بشن.

جالب اینجاست که بدونین بازار ارزهای دیجیتال روش های سرمایه گذاری مختلفی رو برای افراد و معامله گران در سراسر دنیا فراهم کرده، ولی همزمان با فرصت های جدید، دام های بالقوه هم به وجود میان. هک کیف پول ارزهای دیجیتال از جمله اون هاست و در حالی که تهدید ناشی از چنین حملاتی قابل توجه هست، شما این فرصت رو دارین تا از طریق راهکارهای مختلفی از سرمایه خودتون محافظت کنین.

ترفندهای هکرها برای هک ارزهای دیجیتال

ترفندهای هکرها برای هک ارزهای دیجیتال

بحث امنیت برای کاربران ارزهای دیجیتال و علاقه مندان این حوزه دارای ارزش زیادی هست، به این دلیل که با توجه به خصوصیات ارزهای دیجیتال، احتمال هک و دزدی خیلی زیاد هست. هکرها می تونن با استفاده از روش های مختلفی کیف پول یا حساب کاربران افراد رو هک کرده و ارزهای دیجیتال و دارایی های اون ها رو به سرقت ببرن. باید مراقب باشین تا در دام این افراد نیفتین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی 10 تکنیک هکرها برای سرقت ارزهای دیجیتال بپردازیم.

  • هک ارز دیجیتال با کپی/پیست!

یکی از ترفندهای هکرها برای سرقت ارزهای دیجیتال، هک رمزارزها با کپی و پیست هست. بعضی وقت ها کاربران برای اینکه راحت تر ارز دیجیتال مورد نظر خودشون رو به حساب شخصی دیگه بفرستن، واسه وارد کردن آدرس حساب گیرنده، کار معروف کپی پیست رو انجام میدن، بدون اینکه بعد از کپی کردن، به بررسی درستی آدرس کپی شده و همه کارکترهای آدرس رو بازبینی کنین، در این شرایط ممکنه هکرها با استفاده از نرم افزارهای مخرب مثل CryptoShuffler به جای آدرسی کپی شده، آدرس خودشون رو روی کیف پول کاربر قرار میدن و با هک کیف پول اون ها، رمزارزهای اون ها رو به سرقت می برن.

بیشتر بدانید: کلاهبرداری هانی پات (Honeypot) چیست؟

  • برنامه های موبایلی هک شده

یکی دیگه از ترفندهای هکرها برای سرقت ارزهای دیجیتال، برنامه های موبایلی هک شده هست. هکرها می تونن برنامه های تجاری جعلی واقعی منتشر کنند که دارایی ها رو از یه صرافی ارز دیجیتال خریداری کنند، ولی در واقع شما در هیچ مکانی مبادله نمی کنین، بلکه پول رو به حساب هکر جعلی ارسال می کنین. به طور کلی، اندروید واقعا مستعد هک شدن هست.

  • سایت های جعلی و تقلبی

یکی دیگه از ترفندهای هکرها برای سرقت ارزهای دیجیتال، استفاده از سایت های جعلی و تقلبی هست. اگه کاربران در زمان وارد کردن آدرس سایت مورد نظر توجهی به https سبز در ابتدای آدرس نداشته باشن و بعد از وارد کردن آدرس، معتبر بودن اون رو بررسی نکنند، در صورتی که سیستم هک شده باشه، هکرها می تونن به راحتی یه آدرس جعلی روی مرورگر بندازن و اون ها به سایت مورد نظرشون هدایت کرده و حساب اون ها رو هک کنند.

  • ایمیل های فیشینگ

ترفندهای هکرها برای هک ارزهای دیجیتال

یکی دیگه از ترفندهای هکرها برای سرقت ارزهای دیجیتال، استفاده از ایمیل های فیشینگ هست. اگه واسه کاربران ایمیلی از یه فرستنده ناشناس ارسال میشه و حاوی این متن باشه که روی لینکی کلیک کنین، بدون شک برای نصب یه بدافزار روی سیستم کاربر هست و هکرها می خوان از این طریق کاربر رو وارد سایت جعلی کنند تا ارزهای دیجیتال اون ها رو سرقت ببرن و هک بشن.

  • توکن رایگان

توکن رایگان هم یکی دیگه از ترفندهای هکرها برای سرقت ارزهای دیجیتال هست. بعضی از کاربران و فعالان بازار ارزهای دیجیتال به دریافت ارزهای دیجیتال رایگان یا ایردراپ ها علاقه زیادی دارن. به همین دلیل ممکنه در دامی که توسط هکرها واسه اون ها آماده کردن، بیفتن و اطلاعات کاربریشون هک بشه. به این ترتیب، منفی که برای دریافت ایردراپ انتخاب می کنند، خیلی مهمه و باید برای دریافت اون سراغ منابع رسمی و معتبر برن.

بیشتر بدانید: آموزش شناسایی ارزهای دیجیتال تقلبی

  • اکستنشن های مرورگر

یکی دیگه از روش های هکرها برای سرقت ارزهای دیجیتال کاربران، استفاده از اکستنشن های مرورگر هست. بعضی از اکستنشن ها در مرورگر کروم ادعا می کنند که می تونن تجربه کاربری بهتری در پلتفرم های معاملات واسه شما به وجود بیارن. ولی ممکنه این افزونه های مرورگر همه اطلاعاتی که در اون سایت ها به ثبت می رسونین رو ذخیره کنه و بهش دسترسی پیدا کنه.

  • تبلیغات الکی گوگل

تبلیغات الکی گوگل هک یکی دیگه از روش های هکرها برای هک رمزارزهاست که از اون برای سرقت اطلاعات افراد استفاده می کنند. شما با جستجو در گوگل به دنبال یه سایت هستین، ولی روی لینکی کلیک می کنین که از طرف هکرها درست شده و یه تبلیغ گوگلی هست و لینک اون جوری درست شده تا خیلی شبیه لینک سایت اصلی باشه. با این تکنیک شما وارد سایت تقلبی میشین و اطلاعات و رمزارزهای شما دزدیده میشه.

  • ورود دو مرحله ای با موبایل

ترفندهای هکرها برای هک ارزهای دیجیتال

یکی دیگه از روش های هکرها برای هک رمزارزها، ورود دو مرحله ای با موبایل هست. جالب اینجاست که بدونین این یه مشکل خیلی بزرگ هست. برخی از سرویس ها از شما می خوان تا شماره تلفن موبایل خودتون رو واسه ارسال کد تایید دو مرحله ای در اختیارشون بذارین، ولی بعضی از هکرها با مهارتی که در فریب دادن تیم پشتیبانی اپراتور موبایل دارن، کد تایید رو به دست میارن و به حساب شما دسترسی پیدا می کنند.

  • هک وای فای

بهتره بدونین وای فای هایی که روتر اون ها پروتکل امنیتی ضعیفی دارن، به راحتی با حمله Krack attack هک میشن و اطلاعت روی شبکه وای فای در اختیار هکرها قرار می گیره. اگه روتر وای فای قوی باشه و به صورت مرتب بروزرسانی بشه و برای یه مکان عمومی مثل کتابخونه نباشه، تهدیدی از طرف وای فای برای کیف پول های ارز دیجیتال کاربران وجود نداره و در آخر هک ارزهای دیجیتال توسط هکرها انجام نمیشه.

  • اکانت های تقلبی در شبکه های مجازی

زمانی که کاربران یا فعالان بازار ارزهای دیجیتال به دنبال یه حساب در شبکه هایی مثل توییتر، اینستاگرام و Facebook هستن، در زمان وارد کردن آدرس نباید به آدری پیشنهادی که توسط الگوریتم ها ارائه میشه، اعتماد کنند و باید همه کارکترهای آدرس رو تایپ کنند و یا با مراجعه به سایت مورد نظر و فقط با کلیک بر روی لینک شبکه اجتماعی که روی سایت وجود داره، اقدام کنن.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله 10 تکنیک هکرها برای سرقت ارزهای دیجیتال، اطلاعاتی در مورد سرقت و کلاهبرداری ارزهای دیجیتال کاربران به شما ارائه کنیم و به بررسی ترفندهای هکرها برای هک ارزهای دیجیتال بپردازیم تا با این روش ها آشنایی داشته باشین. همونطور که گفتیم، کیف پول ها یا ولت های ارزهای دیجیتال از امنیت صد درصدی برخوردار نیستن. به همین دلیل هست که هک این نوع کیف پول ها برای هکرها انگیزه زیادی به وجود میاره. هکرها می تونن با استفاده از ترفندهای مختلفی حساب کاربران رو هک کرده و ارزهای دیجیتال اون ها رو به سرقت ببرن.


نظرات کاربران در مورد 10 تکنیک هکرها برای سرقت ارزهای دیجیتال
سوال امنیتی :3+78 = ?