5 پلتفرم برتر وام دهی ارز دیجیتال

1401/07/26

ما سعی می کنیم در مقاله معرفی 5 پلتفرم  برتر وام دهی ارز دیجیتال، انواع پلتفرم موجود در حوزه امور وام دهی یا دیفای رو برای شما معرفی کنیم تا با این رمز ارزها آشنا بشین. پلتفرم های وام دهی بخش بسیار جدیدی از صنعت سرمایه گذاری وام دهی هستش که نسبت به سال های گذشته در حال رشده. هدف از این نوع سرمایه گذاری اینه که به افراد دارای ارز دیجیتال اجازه میده تا با وام دادن ارز دادن ارز دیجیتال خودشون سود سهام تولید کنند. وام دادن، معمولاً از پلتفرم های وام دهی توسط دو طرف مختلف استفاده میشن: 

وام گیرندگانی که نیاز به پول فیزیکی دارند که از طریق این پلتفرم ها بهره وام رو پرداخت می کنه. 

وام دهندگانی که مقداری کریپتو دارند و مایلند از اون درآمد ایجاد کنند. توصیه می کنیم حتما مقاله دیفای DEFI چیست؟ رو در کنار این مقاله مطالعه نماییید

 شبکه های ارز دیجیتال برتر وام دهی

• سلسیوس (CELSIUS)

 شبکه های ارز دیجیتال برتر وام دهی

وقتی که صحبت از وام دادن و قرض گرفتن ارزهای دیجیتال میشه، سیلسیوس هستش که در این مورد مطرح شده. با قرض دادن ارز دیجیتال خودتون در شبکه سلسیوس می تونید تا 17درصد بازدهی کسب کنید. شما به پرداخت هیچ هزینه ای نیاز ندارین، یکی از نکات مثبتی که داره، اینه که سلسیوس رو می تونید اون رو در قالب های وب و هم در قالب برنامه پیدا کنید و تا 17 درصد بازده درصد سالانه که هر هفته به شما پرداخت می شه رو می تونین انتظار داشته باشین. مهم نیست که روی چه پلتفرمی وام میدین، شما نرخ های عالی رو قراره مشاهده کنید. علاوه بر این، اگه انتخاب کنید که در توکن CEL کسب دراومد کنید، می تونین 25 درصد پاداش بیشتری داشته باشید. 

مقاله پیشنهادی: شبکه دیفای چین چیست؟

وقتی از وب سایت سلسیوس بازدید می کنید، می تونید ببینید بر اساس رمزارزی که انتخاب می کنید و مدت زمان درج شده توسط شما چقدر می تونین درآمد کسب کنید. اگه به بودجه اضطراری نیاز دارین، نیاز نیست کریپو خودتون رو بفروشین. چون می تونین اون رو به عنوان وثیقه بگذرارین و وجوهی رو از ارز سلسیوس برای بهره های کمتر از 1% APR قرض کنید. 

• کامپاند(COMPOUND)

 شبکه های ارز دیجیتال برتر وام دهی

تعداد زیادی از رمز ارزها هستن که شما در شبکه کامپاند می تونین هر یک از اون هارو برای وام دادن واریز کنید یا وام بگیرین. همچنین، کامپاند دارای توکن comp خودش هستش که شما می تونین برای تامین نقدینگی به پلتفرم وام از اون استفاده کنین و بازده بهتری می تونه داشته باشه. امنیت این پروتکل درجه یک هستش، بنابراین، می تونین برای دارایی های خودتون به اون اعتماد کنید. یک بخش قیمت لایو در COMPOUND وجود داره تا به راحتی قیمت هارو بر اساس در دسترس بودن نقدینگی درپلتفرم پیگیری کنید. شما می تونین هر 24 ساعت 1 بار حساب خودتون برداشت و یا واریز کنید. 

مقاله پیشنهادی: رمپ دیفای (RAMP DEFI) چیست؟

• آوه (AAVE)

 شبکه های ارز دیجیتال برتر وام دهی

آوه یک پروتکل نقدینگی غیرمتمرکز بسیار معروفه و این پروتکل غیر حبسی هستش که در اون می تونید سود سپرده های رمزنگاری خودشون روبه دست بیارین و همچنین با قرار دادن دارایی خودتون وجوهی رو قرض کنید. وقتی از طریق پلتفرم حرکت می کنید، می بینید که به کابران اجازه میده دارایی ها رو واریز کنند یا وام بگیرند. مفاهیم مختلفی در پروتکل آوه مثل flash loans وجود داره. یه نکته جالبی که داره، اینه که در صورت مشاهده هر گونه اشکال و گزارش اون به توسعه دهندگان، حتی میتونید تا 250000 دلار از جامعه توسعه دهندگان توکن های USDD جایزه دریافت کنید. 

• بلاک فای (BLOCKFI)

شبکه های وام دهی ارز دیجیتال

بلاک فای یکی از پلتفرم های برتر وام دهی هستش که راه حل یک مرحله ای برای کسب درآمد و معامله ارز دیجیتال هستش. شما می تونین تا8.5% APY رو در ارزهای دیجیتال مختلف انتظار کسب سود داشته باشید. همچنین، میتونین تمام دارایی رمزنگاری خودتون رو در یک مکان وام بدید که کسب درآمد بیشتر برای خودتون باشه. 

اگه به پول نقد فوری نیاز دارین، می تونین با قرار دادن دارایی های رمزنگاری خودتون، از بلاک فای وجوه قرض کنید و با نرخ 4.5% وام بگیرین. اگه بخوایین در بلاک فای یک حساب کاربری باز کنید، کار بسیار سادس و جایی که شما باید چند مورد جزئی رو وارد کنید. بهترین چیزی که دربلاک فای وجود داره، اینه که یک انتخاب ایده آل برای افراد با سطح تخصص هستش. اگه تازه کار هستین، می تونین اطلاعات کاملی رو مورد کریپتو از مدیران خدمات این ارز انتظار داشته باشین. از طرف دیگه، اگه متخصص هستین، می تونید برای سوال های خودتون پشتیبانی دریافت کنید. 

• میکردائو (MAKERDAO)

شبکه های برتر وام دهی ارز دیجیتال

میکردائو ارز دیجیتال خودش رو به نام dai ارائه کرده. این ارزمی تونه توسط هر کسی درهر زمان و مکانی استفاده بشه و به محض باز کردن خزانه در میکر می تونین +25 دارایی رمزنگاری رو به عنوان وثیقه بسپارید. در حال حاضر، بعد از قرار دادن رمزنگاری خودشون به عنوان وثیقه، دو گزینه د ارین: 

شما می تونید دای رو قرض بگیرید و اون رو نگه دارید یا وثیقه اضافی بخرید. 

جامعه میکر یک اکوسیستم کامل رو با دای ساخته که از برنامه و خدمات مختلف تشکیل شده. شما می تونین اپلیکیشن مناسب برای دریافت، پذیرش دای در اکوسیستم پیدا کنید. به غیر ازاون، بازی های زیادی روی پروتکل میکر وجود دارن که درمیان اون ها SANDBOX توجه زیادی رو به خودش جلب کرده.

نتیجه

ما سعی کردیم در مقاله معرفی 5 پلتفرم  برتر وام دهی ارز دیجیتال، انواع پلتفرم های موجود در حوزه امور مالی یا DeFi رو برای شما معرفی کنیم تا با این پلتفرم ها اشنایی داشته باشین و بتونین بهترین تصمیم رو برای سرمایه گذاری و خرید اون ها بگیرین. همونطور که گفتیم، حوزه دیفای یا امور مالی غیر متمرکز یه صنعت نوپا و نوظهور هست که ارتباط مستقیمی با ارزهای دیجیتال داره که محبوبیت زیادی به دست آورده. همچنین پروژه های وام دهی زیادی به وجود اومدن که هر کدوم از اون ها ویژگی ها و مزایای خاص خودشون رو دارن. هر کدوم از این پروژه ها نیز برای خودشون توکن بومی دارن.


نظرات کاربران در مورد 5 پلتفرم برتر وام دهی ارز دیجیتال
سوال امنیتی :3+87 = ?