5 روش کاهش کارمزد تراکنش بیت کوین

1401/12/16

5 روش کاهش کارمزد تراکنش بیت کوین؛ دوست دارین با این تکنیک ها قبل از خرید بیت کوین آشنا بشین؟ به نظر شما چرا تراکنش های بلاک چین بیت کوین مشمول کارمزد میشه؟ روش های کاهش کارمزد بیت کوین کدامند؟ کارمزد تراکنش ارز دیجیتال چیست و چرا اخذ میشه؟ اصلا چرا باید کارمزد تراکنش پرداخت کرد؟ این هزینه ای که کاربران باید پرداخت کنند کجا باید مصرف بشه؟ برای اینکه هزینه تراکنش کمتری پرداخت کنیم چه راه حل هایی وجود داره؟ این ها سوال هایی هست که برای برخی از افراد پیش میاد و بحث کارمزد مخصوصا در شبکه هایی که مقیاس پذیری پایینی دارن در زمان های اوج شلوفی شبکه ها به یکی از دغدغه های اصلی کاربران تبدیل میشه!

شاید بشه گفت که ناخوشایندترین بخش تراکنش با ارزهای دیجیتال، کارمزدی هست که به هر تراکنش تعلق می گیره. به هر حال چاره ای نیست و وجود کارمزد برای حفظ شبکه های وسیع رایانه ای که زیربنای بلاک چین ها هستن و تضمین امنیت اون ها لازم هست. در مورد پادشاه ارزهای دیجیتال هم کارمزد شبکه بیت کوین جزء ضروریات این اکوسیستم هست که باید پرداخت بشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله 5 روش کاهش کارمزد تراکنش بیت کوین، اطلاعاتی در مورد کارمزد بیت کوین به شما ارائه کنیم و به بررسی روش های کاهش کارمزد شبکه بیت کوین بپردازیم تا با کمترین میزان کارمزد معاملات خودتون رو انجام بدین.

کارمزد بیت کوین چیست؟

کارمزد بیت کوین

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا با مفهوم کارمزد بیت کوین روبرو شدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که کارمزد بیت کوین چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که هر روزه هزاران تراکنش بر روی بلاک چین بیت کوین صورت می گیره که نشون دهنده اهمیت بالای اون هست. کارمزد تراکنش بیت کوین یکی از عوامل مهمی هست که باید در تراکنش ها به اون دقت کرد. با توجه به اهمیت بالای ارز دیجیتال بیت کوین یا BTC باید همواره تلاش کنین تا کارمزد بیت کوین رو به مناسب ترین حد ممکن برسونین.

جالب اینجاست که بدونین انجام تراکنش در شبکه ارزهای دیجیتال مانند سایر تراکنش های روزمره ای که ما انجام میدیم، شامل هزینه و کارمزد تراکنش در شبکه بلاک چین هست. به این هزینه که کاربران ارز دیجیتال برای تایید تراکنش های خودشون پرداخت می کنند، کارمزد انتقال یا کارمزد تراکنش گفته میشه. ارسال ارز دیجیتال از یه آدرس به آدرس دیگه در شبکه شامل کارمزد میشه. در زمان انتقال ارز دیجیتال یا حین انجام معامله های مختلف در شبکه ارز دیجیتال با گزینه تراکنش یا کارمزد شبکه روبرو میشین. این امکان وجود داره که کاربر کارمزد انتقال در شبکه رو تغییر بده و هر کس با در نظر گرفتن شرایط معامله بهترین نرخ کارمزد رو تنظیم کنه.

مقاله پیشنهادی: راهنمای انتخاب شبکه انتقال ارز دیجیتال

عوامل تاثیرگذار بر کارمزد تراکنش های بیت کوین

عوامل تاثیرگذار بر کارمزد تراکنش های بیت کوین

همونطور که می دونین، بیت کوین به عنوان اولین رمزارز شناخته شده در دنیا و دارای محبوبیت زیادی در طی این دوران هست که به عنوان پادشاه رمزارزها شناخته میشه. کارمزد انجام تراکنش های بیت کوین به نسبت سایر ارزهای دیجیتال بیشتر هست. همچنین زمانی که ارزش ارز دیجیتال بیت کوین افزایش پیدا می کنه، کارمزد انجام تراکنش های بیت کوین هم افزایش پیدا می کنه. عوامل و فاکتورهای زیادی بر کارمزد تراکنش های بیت کوین تاثیر می ذارن. برخی از عوامل تاثیرگذار بر کارمزد تراکنش های بیت کوین عبارت هستن از:

  • یکی از عوامل تاثیرگذار بر کارمزد تراکنش های بیت کوین، تعداد ورودی هاست. با انجام تراکنش های با حجم بالا، تعداد بلاک های بیشتری برای ذخیره اطلاعات یا همون داده ها مورد نیاز هست. بنابراین، کارمزد انجام این تراکنش های با حجم بالاتر هم بیشتر میشه.
  • تعداد خروجی ها هم یکی دیگه از عوامل تاثیرگذار بر کارمزد تراکنش های بیت کوین هست. بعد از انجام هر تراکنش، اطلاعات مربوط به اون یعنی چیزی که به عنوان خروجی اطلاعات داده شده توسط ماینرها یا استخراج کننده ها پذیرفته شده. در صورت ارسال برای کاربران مختلف مشمول هزینه های کارمزد خود هست.
  • یکی دیگه از عوامل تاثیرگذار بر کارمزد تراکنش های بیت کوین، چند امضایی بودن اون هاست. چند امضایی بودن باعث افزایش هزینه های کارمزد انجام تراکنش ها میشه. در هزینه های مرتبط با کاربران قرارداد هوشمند بیت کوین با کاهش هزینه ها همراه هست.

5 روش کاهش کارمزد تراکنش بیت کوین

5 روش کاهش کارمزد تراکنش بیت کوین

کارمزد تراکنش بیت کوین برای بیشتر فعالیت ها لحاظ میشه. تقریبا هر زمان که این رمزارز درگیر یه تراکنش مثل پرداخت یا خرید بیت کوین و... باشه کارمزد تراکنش دریافت میشه. دو عامل اصلی که کارمزد تراکنش بیت کوین رو مشخص می کنه، حجم داده تراکنش و سرعت مورد نظر کاربر برای تایید تراکنش هست. شما می تونین با استفاده از راه ها و تکنیک های مختلفی کارمزد تراکنش های بیت کوین رو کاهش بدین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی 5 روش کاهش کارمزد تراکنش بیت کوین بپردازیم.

1.کاهش کارمزد با ادغام تراکنش ها    

یکی از روش های کاهش کارمزد تراکنش بیت کوین، ادغام تراکنش ها با همدیگه هست. اگه تراکنش های زیادی بر روی بیت کوین انجام میدین، باید قبل از هر چیزی به وضعیت کارمزد تراکنش بیت کوین دقت کنین. هر تراکنش به صورت جداگونه دارای کارمزد هست. حتی اگه حجم تراکنش شما خیلی پایین باشه هم باید کارمزد مشخصی پرداخت کنین. به این ترتیب، تعداد تراکنش های خودتون رو با ادغام کردن کم کنین.

2.کاهش کارمزد با سگویت(Segwit)

کاهش کارمزد با سگویت یا Segwit هم یکی دیگه از روش های کاهش کارمزد تراکنش بیت کوین هست. سگویت می تونه به صورت ویژه حجم داده ها رو تا جایی که ممکنه کاهش بده. هرچقدر داده ها کمتر باشن، به همون اندازه هم کارمزد کمتر میشه. سگویت می تونه داده ها رو تا حدود 30 درصد کاهش بده. در حال حالت شما می تونین تراکنش های بیت کوین خودتون رو با میزان کارمزد کمتری انجام بدین.

3.کاهش کارمزد با شبکه لایتنینگ

یکی دیگه از روش های کاهش کارمزد شبکه بیت کوین، استفاده از شبکه لایتنینگ هست. این حالت برای کاهش تراکنش بیت کوین کش هم توصیه میشه و برای اون هم جواب میده. با توجه به شرایط خاصی که در این بخش وجود داره، استفاده از این روش هم تنها برای بعضی از پلتفرم ها امکان پذیر هست. شبکه لایتنینگ یه بلاک چین جانبی هست که به کمک اون میشه تراکنش های مختلف رو انجام داد.

4.انتخاب زمان مناسب

انتخاب زمان مناسب هم یکی دیگه از روش های کاهش کارمزد شبکه بیت کوین هست. تجمع و حجم بالای تراکنش در شبکه بیت کوین یکی از دلایل افزایش قیمت هزینه کارمزد هست که می تونین با انتخاب یه زمان درست در ساعات خلوت سرعت تراکتش رو بالا برده و از هزینه اون کم کنین. طبق تحقیقات انجام شده بهترین و مناسب ترین هزینه برای انجام تراکنش با نرخ 25 هزار دلار 102 ساتوشی در هر لایت هست، مثلا اگه سرعت تراکنش رو روی نیم ساعت تنظیم کنین کارمزد پرداختی به ازای هر بایت 83 ساتوشی میشه.

5.بسته های داده ای کوچک تر

یکی دیگه از روش های کاهش کارمزد شبکه بیت کوین، استفاده از بسته های داده ای کوچیک تر و وارد کردن حجم پایین تر هست. جالب اینجاست که بدونین ارسال بسته های داده ای بزرگ برای پردازش در بلاک چین، باعث افزایش هزینه کارمزد تراکنش های بیت کوین میشه. بنابراین، کاربران باید از هر پلتفرمی که می تونن برای ساده سازی و کاهش اندازه بسته ها استفاده کنند و با کوچیک کردن این بسته ها کارمزد تراکنش ها رو کاهش بدن.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله 5 روش کاهش کارمزد تراکنش بیت کوین، اطلاعاتی در مورد کارمزد بیت کوین به شما ارائه کنیم و به بررسی روش های کاهش کارمزد شبکه بیت کوین بپردازیم تا با کمترین میزان کارمزد معاملات خودتون رو انجام بدین. همونطور که گفتیم، بدونین انجام تراکنش در شبکه ارزهای دیجیتال مانند سایر تراکنش های روزمره ای که ما انجام میدیم، شامل هزینه و کارمزد تراکنش در شبکه بلاک چین هست. به این هزینه که کاربران ارز دیجیتال برای تایید تراکنش های خودشون پرداخت می کنند، کارمزد انتقال یا کارمزد تراکنش گفته میشه. شما می تونین با استفاده از روش های مختلفی کارمزد شبکه بیت کوین رو کاهش بدین.


نظرات کاربران در مورد 5 روش کاهش کارمزد تراکنش بیت کوین
سوال امنیتی :9+86 = ?