5 پل بلاک چین برای بریج ارز دیجیتال

1401/11/22
5 پل بلاک چین برای بریج ارز دیجیتال

5 پل بلاک چین برای بریج ارز دیجیتال؛ آیا دوست دارین با بهترین پل های بلاک چین ارز دیجیتال آشنا بشین؟ اصلا می دونین بریج ارز دیجیتال چیست؟ به چه دردی می خوره؟ کی به کار ما میاد و سازوکار اون چجوریه؟ می دونین چجوری میشه با استفاده از پل های بلاک چینی شبکه ارزهای دیجیتال رو تغییر داد؟ آیا ممکنه یه ارز رو از شبکه ای به شبکه ای دیگه انتقال کرد؟ مثلا تتری که روی شبکه اتریوم داریم، تبدیل کنیم به تتر روی شبکه ترون؟ بله! پلتفرم هایی وجود دارن که این کار رو انجام میدن. به این کار بریج کردن یا پل زدن ارز دیجیتال گفته میشه.

ارزهای دیجیتال بر بستر بلاک چین اجرا میشن. بلاک چین هم نوعی پایگاه داده یا دفتر کل توزیع شده غیرمتمرکز هست که تراکنش های شبکه رو ثبت می کنه. تمرکززدایی با حذف بانک ها و واسطه ها، ماموریت اصلی بلاک چین هست، ولی اگه کاربران برای دسترسی به اکوسیستم کامل پلتفرم ها و خدمات در یه شبکه خاص قفل بشن، باعث میشه تا فضایی متمرکز به وجود بیاد و تنها فرقش این هست که اینبار به جای یه موسسه مالی یا بانک، از بلاک چین استفاده میشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله 5 پل بلاک چین برای بریج ارز دیجیتال، اطلاعاتی در مورد بریج کردن ارز دیجیتال یا Bridge به شما ارائه کنیم و به معرفی بهترین پلتفرم های بریج ارز دیجیتال بپردازیم.

بیشتر بخوانید: پل بلاک چین یا بلاک چین بریج چیست؟

بریج ارز دیجیتال چیست؟

بریج ارز دیجیتال چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم بریج کردن یا Bridge ارز دیجیتال رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که بریج ارز دیجیتال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که بریج کردن ارز دیجیتال یا Bridge یه راه حل خوب برای برطرف کردن محدودیت قابلیت همکاری در بلاک چین های نسل اول و دوم هست. به همین دلیل این پروژه می تونه به عنوان یه راهکار محدودیت زا در فناوری های قدیمی بلاک چین شناخته بشه. شما می تونین با قابلیت بریج کردن، ارزهای دیجیتال خودتون رو از شبکه ای به شبکه دیگه منتقل کنین.

جالب اینجاست که بدونین پل بلاک چین یا Blockchain Bridge مشکل ارتباطات بین شبکه ای را با ارائه راهی برای اتصال بلاک چین ها به همدیگه برطرف می کنه. مثل هر پل فیزیکی، پل بلاک چین به عنوان حلقه مفقوده بین دو اکوسیستم بلاک چین فعالیت می کنه و انتقال اطلاعات، داده ها و توکن ها رو از طریق حلقه تقریبا آسون می کنه. توجه داشته باشین که پل های بلاک چین برای انجام اهداف مختلفی به وجود میان که از جمله از این اهداف می تونیم به انتقال ارز دیجیتال از یه شبکه به شبکه دیگه، تبدیل داده های مختلف بین بلاک چین ها و ارتباط قراردادهای هوشمند اشاره کنیم که همین موارد باعث شده تا محبوبیت زیادی به دست بیارن.

معرفی 5 مورد از بهترین پل بلاک چین برای بریج ارز دیجیتال

5 مورد از بهترین پل بلاک چین برای بریج ارز دیجیتال

همونطور که گفتیم، بریج ارز دیجیتال یا پل بلاک چین مسیرهای ارتباطی بین شبکه بلاک چین های مختلف هست. شما می تونین با استفاده از پل های بلاک چین شبکه ارزهای دیجیتال خودتون رو تغییر بدین. امروزه با افزایش تقاضا برای بریج ارزهای دیجیتال، پلتفرم های زیادی در این زمینه به وجود اومدن که هر کدوم از این پلتفرم ها ویژگی ها و مشخصات خاص خودشون رو دارن. به همین منظور ما سعی می کنیم تا در این بخش از مقاله به معرفی بهترین پلتفرم های بریج ارز دیجیتال بپردازیم تا این پلتفرم ها رو بشناسین.

• پل بلاک چین AnySwap

یکی از بهترین پلتفرم های بریج ارز دیجیتال، پل بلاک چین AnySwap هست. این پلتفرم نوعی پروتکل یا صرافی غیرمتمرکز ارز دیجیتال برای تبادل رمز ارزهاست. سیستم AnySwap به صورت خودکار خدمات قیمت گذاری و نقدینگی رو برای کاربران ارائه می کنه و به افراد این امکان رو میده تا با استفاده از الگوریتم های اسمارت کانترکت ها رمز ارزهای خودشون رو بین شبکه های مختلف جابجا کنند. ویژگی جذاب پلتفرم AnySwap که باعث میشه تا متمایز بشه، امکان استفاده از شبکه هایی هست که به صورت گسترده بین کاربران مورد قبول هستن.

مقاله پیشنهادی: معرفی صرافی های متمرکز و غیرمتمرکز

• پل بلاک چین RenBridge

یکی دیگه از بهترین پلتفرم های بریج ارز دیجیتال، پل بلاک چین RenBridge هست. یکی از اهداف مهم این پلتفرم به عنوان یه برنامه غیرمتمرکز راه اندازی پروتکلی برای کاربران بود تا بتونن ارزهای دیجیتال خودشون مثل بیت کوین کش، بیت کوین و زی کش رو به توکن هایی با استاندارد ERC-20 در شبکه اتریوم به صورت renBCH، renBTC و renZEC تبدیل کنند. البته توجه داشته باشین که شما می تونین سایر ارزهای دیجیتال خودتون رو به این پلتفرم ارسال کرده و اون ها رو بریج کنین.

• پل بلاک چین cBridge

یکی دیگه از بهترین پلتفرم های بریج ارز دیجیتال، پل بلاک چین cBridge هست. تیم با تجربه شبکه سلر از سال 2019 روی موضوع مقیاس پذیری شبکه اتریوم کار می کنه. شبکه Celer امکان انتقال ارزهای دیجیتال به صورت همتا به همتا با کارمزد کم و سرعت بالا رو برای کاربران خودش به وجود میاره. این پلتفرم علاوه بر سازگاری با بلاک چین های لایه اول مثل شبکه اتریوم و پولکادات با زنجیره های جانبی لایه 2 هم هماهنگ هست.

• پل بلاک چین Synapse

یکی دیگه از بهترین پلتفرم های بریج ارز دیجیتال، پل بلاک چین Synapse یا سیناپس هست. پلتفرم سیناپس نوعی زنجیره جانبی هست که شرایط بریج ارزهای دیجیتال رو بر روی بلاک چین های مختلف فراهم می کنه. کاربران می تونن با استفاده از زنجیره Synapse ارزهای دیجیتال خودشون رو منتقل کنند و حتی با تایید تراکنش های شبکه درآمد به دست بیارن. پل بلاک چین سیناپس قابلیت انجام تراکنش های غیرمتمرکز رو بین اکوسیستم های پروژه های لایه دوم، لایه اول و زنجیره های جانبی رو فراهم می کنه.

• پل بلاک چین Wormhole

یکی دیگه از بهترین پلتفرم های بریج ارزهای دیجیتال، پل بلاک چین Wormhole هست که مبتنی بر شبکه اصلی سولانا هست که به صورت یه زنجیره جانبی بین اتریوم و سولانا کار می کنه. وجود پلتفرم Wonhole به کاربران امکان انتقال دارایی های دیجیتال خودش بین بلاک چین های SPL و ERC-20 رو میده. این پلتفرم به نوعی باعث یکپارچه شدن قابلیت های فوق العاده شبکه های اتریوم و سولانا میشه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله 5 پل بلاک چین برای بریج ارزهای دیجیتال، اطلاعاتی در مورد بریج کردن یا Bridge ارزهای دیجیتال به شما ارائه کنیم و به معرفی بهترین پلتفرم های بریج بپردازیم تا این پروتکل ها رو بشناسین. با توجه به توضیحاتی که به شما ارائه کردیم، میشه این نتیجه رو گرفت که بریج کردن ارز دیجیتال یا Bridge یه راه حل خوب برای برطرف کردن محدودیت قابلیت همکاری در بلاک چین های نسل اول و دوم هست. از جمله از بهترین پلتفرم های بریج ارز دیجیتال می تونیم به AnySwap، cBridge، Wormhole، Renbridge و.... اشاره کنیم.


نظرات کاربران در مورد 5 پل بلاک چین برای بریج ارز دیجیتال
سوال امنیتی :3+66 = ?