انواع صرافی های رمزارز (معرفی صرافی های متمرکز و غیرمتمرکز)

نوشته شده در : 1403/07/10

جستجو

انواع صرافی های رمزارز، ارز های دیجیتال امروزه در سراسر دنیا محبوبیت زیادی پیدا کرده و انواع مختلفی دارن و هرکدامشون در سال های مختلف وارد بازار ارز شدن، ولی رمزنگاری انها باهم متفاوت هست. همان طور که ارز ها متفاوت هستن، صرافی ارز دیجیتال نیز متفاوت اند و در دسته های جداگانه قرار میگیرن و هرکدام خدمات متنوعی برای کاربران خود ارائه میدن. انواع اکسچنج رمز ارز توسط کاربران مورد ارزیابی قرار میگیرن و خود این کاربر هستش که انتخاب میکنه در کدام یک از صرافی ها خرید و فروش کنه و یا به بررسی قیمت ارز های دیجیتال بپردازه. ما در این مقاله سعی داریم انواع صرافی رمز ارز رو برای شما معرفی کنیم و مزایا و معایب انها رو بررسی کنیم.

صرافی آنلاین چیست؟

صرافی ارز دیجیتال

صرافی ارز دیجیتال واسطه بین خریدار و فروشنده هستن و انواع صرافی های رمزارز در بازار موجود است و افراد با ثبت نام در صرافی رمز ارز میتونن ارز های خودشون رو معامله کنن و اونها رو به ارز های فیات یا به ارز های دیجیتال دیگه تبدیل کنن. افراد در صرافی ها به دو صورت ممکن هست معامله کنن؛ اول اینکه با خود صرافی معامله میکنن. یعنی طرف معامله خود صرافی هست. در چنین شرایطی افراد برای خرید ارز دیجیتال اون رو از صرافی میخرن و برای فروش، ارز دیجیتال خودشون رو به خود صرافی میفروشن و درآمد صرافی از تفاوت خرید و فروش هستش. یعنی قیمت خرید ارز دیجیتال از صرافی نسبت به فروش اون به صرافی بالاتر هستش. در حالت دوم، دیگه صرافی ها طرف معامله نیستن؛ بلکه در اصل اون ها واسطه ای بین خریدار و فروشنده هستن و درامدشون بر اساس کمیسیونی هستش که از طرفین معامله گرفته میشه. 

انواع صرافی های رمزارز

در این قسمتی از مقاله میخوایم انواع صرافی رمز ارز رو براتون معرفی کنیم و با بیان معایب و مزایای هر کدوم از اون ها شما رو کامل باهاشون اشنا کنیم. در اینجا لازم به ذکر است که یکی از مسائل مهم در مورد صرافی های ارز دیجیتال مختلف این است که با نحوه کار انواع صرافی های ارز دیجیتال آشنا باشیم.

1. صرافی های متمرکزرمزارز CEX

صرافی متمرکز ارز دیجیتال

صرافی رمز ارز متمرکز که با نام اختصاصی CEX نام برده میشن، توسط یک نهاد متمرکز اداره میشن که این نهاد متمرکز تمام امور صرافی رو کنترل میکنه، صرافی های متمرکز از کاربران خود در خواست احزار هویت میکنن که با تمام اهداف بلاک چین و کریپتوکارنسی در تعارض اند. در حال حاضر آمار نشون میده که بالای 80 درصد معاملات در بازار ارزهای دیجیتال از طریق صرافی های متمرکز انجام میشه. در اصل هدف اصلی این پلتفرم ها وصل کردن فروشندگان به خریدار هستش، در صورتی که فروشنده سفارش خودش رو ثبت کرد، کار صرافی در این هنگام بعنوان واسطه این هستش که دنبال خریدار مناسب با حجم و قیمت در خواستی فروشنده بگرده و این معامله رو بین خریدار و فروشنده صورت بده و کارمزد خودش رو دریافت کنه.

مزایای صرافی های متمرکز ارز دیجیتال 

ویژگی های صرافی متمرکز ارز دیجیتال

در ادامه مباحث مربوط به انواع صرافی رمز ارز، مزایای صرافی های متمرکز ارز دیجتال رو براتون معرفی میکنیم که آشنایی کاملی با انها داشته باشین.

• کاربر پسندی 

صرافی های متمرکز معمولا رابط های کاربر پسندی ارائه میدن و معامله ارزهای دیجیتال رو بسیار ساده کرده و به کاربران خودشون اجازه میدن که معاملاتشون رو چند ثانیه ای تنظیم کنن. در کل در این صرافی ها به این دلیل که نگهداری و سفارشات به طور کلی متمرکز هستش؛ اونها رو به مکانی مناسب برای معاملات بزرگ تبدیل کرده.

• نقدینگی 

صرافی های متمرکز ارز دیجیتال دارایی های کافی برای سپرده گذاری و برداشت سریع رو در اختیار دارن. در واقع نقدینگی عامل برنده صرافی های متمرکز هستش و در این صرافی ها معاملات با حجم بالا هم در سریع ترین زمان صورت می گیرن. 

• قابلیت اطمینان 

اطمینان بودن مسئله مهمی هست که یکی از نگرانی های معامله گران و سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال همیشه هستش. صرافی های متمرکز با ارائه دادن لایه های امنیتی بیشتر، این روزها امنیت سرمایه کاربران رو با تمام وجود تضمین می کنن. حتی با اینکه قبلا صرافی بایننس یک بار هک شد، اما خود صرافی همه دارایی های سرقت شده کاربران رو از صندوق خودش پرداخت کرد.

معایب صرافی های متمرکز ارز دیجیتال 

معایب صرافی های متمرکز ارزهای دیجیتال

در ادامه موضوع انواع صرافی رمز ارز میخوایم در مورد معایب صرافی های متمرکز باهاتون صحبت کنیم چرا که این صرافی ها خالی از عیب نیستن.

• احتمال هک شدن 

عیب بزرگ صرافی های متمرکز این هستش که دارای پلتفرمی هستن که نگهداری دارایی های مشتری ها رو بر عهده میگیرن و همین باعث ترغیب هکرها برای هک این دارایی ها میشه. گاهی شاید میلیاردها دلار از سرمایه معامله گران و تریدرها در بستر صرافی در حال معامله شدن هستش و هر اشتباهی از طرف صرافی می تونه کار رو برای نفوذ هکرها راحت کنه.

• کارمزد بالا

صرافی های متمرکز در ازای خدماتی که برای کاربران خود انجام میدن، کارمزد زیادی دریافت میکنن. این کارمزد در ازای خرید و فروش هایی هستش که از طرف کاربران از طریق معاملات اهرمی یا اسپات صورت می گیره.

معرفی چند صرافی متمرکز مهم

صرافی غیرمتمرکز ارز دیجیتال

در این بخش از مقاله بعد از شناخت صرافی های متمرکز میخوایم مهم ترین صرافی رمز ارز متمرکز رو بیان کنیم.

• صرافی بیتفینکس

Bitfinex یکی از صرافی های قدیمی ارز دیجیتال هستش که میتوان از طریق ان معاملات ارزهای دیجیتال رو انجام داد. این صرافی در کشور انگلستان که در سال 2012 تاسیس شد و اکنون نیز در کشور هنگ کنگ فعالیت داره.کارمزد معاملات در این صرافی بسیار پایین هست و طراحی بسیار خوبی داره و تریدر های حرفه ای اغلب از اون استفاده میکنن.

• صرافی بایننس 

صرافی بایننس در سال 2017 در کشور چین تاسیس شد و خیلی زود پیشرفت کرد و تونست لقب بزرگترین صرافی کریپتوکارنسی رو از ان خودش کنه. این صرافی به دلیل پایین بودن هزینه تراکنش، نقدینگی بالا و تخفیف های اضافه در صورت پرداخت هزینه ها از طریق بایننس کوین، محبوبیت بی نظیری رو طی سال های اخیر کسب کرده و متاسفانه کاربران ایرانی بخاطر تحریم بودن کشور ما بخاطر قوانین بین المللی اجازه کار با این صرافی رو حداقل روی کاغذ ندارن. 

2. صرافی رمز ارز غیر متمرکز

صرافی غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال

نوع دوم صرافی های بازار ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز هستن؛ صرافی غیر متمرکز دقیقا برعکس صرافی متمرکز هست. این صرافی ها به شکلی مستقل و بدون نیاز به واسطه کار میکنن به این معنا که توسط هیچ نهادی پشتیبانی نمیشن. در حالی که سرورهای این صرافی به شکل متمرکز کنترل و اداره میشن اما تمامی تراکنش های ان غیر متمرکز هستن. این صرافی ها به این دلیل غیر متمرکز طراحی شدن که دارایی های کاربرانشون رو در برابر سرقت و کلاهبرداری نگهداری کنن. در صرافی های غیر متمرکز ارز دیجیتال، تایید اعتبار معاملات با استفاده از امضا دیجیتال انجام میشه به همین دلیل هم سرعت پردازش تراکنش های انها از صرافی های متمرکز پایین هست. همچنین کاربران میتونن بدون نیاز به ذخیره کردن اطلاعات خصوصی خود از صرافی های غیر متمرکز استفاده کنن.

مزایای صرافی های غیر متمرکز 

 در این بخش مقاله هم بعد از شناخت صرافی های غیر متمرکز میخوایم در مورد مزایای صرافی های غیر متمرکز بحث کنیم

• ناشناس ماندن 

صرافی های غیر متمرکز بر خلاف صرافی های متمرکز هنگام ثبت نام یا استفاده از خدمات اون ها، کاربران رو ملزم به احزار هویت نمیکنن  و هویت کاربران ناشناس بوده و از حریم خصوصی کاربران خود محافظت میکنن .

• بدون خطر هک 

صرافی های غیر متمرکز گزینه خوبی برای کاربرانی هستن که نگران از دست دادن و هک شدن سرمایه خود هستن. در این صرافی ها کاربران نیاز به انتقال دادن دارایی خود ندارن و تمام تراکنش های خودشون رو از طریق یک کیف پول ارز دیجیتال متصل به صرافی انجام میدن.

• جلو گیری از دستکاری بازار 

در صرافی های غیر متمرکز از ساختار شبکه همتا به همتا استفاده میشه و همین موجب میشه کاربران در برابر دستکاری قیمت های بازار در امان باشن.

معایب صرافی های غیر متمرکز 

معایب صرافی های غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال

طبق معمول صرافی های غیر متمرکز علاوه بر مزایا، معایب های نیز دارن. در ادامه بحث میخوایم معایب صرافی های غیر متمرکز رو ذکر کنیم.

• عدم پرداخت با فیات

شاید بزرگترین عیب صرافی های متمرکز عدم امکان خرید ارز های دیجیتال با استفاده از ارز های فیات باشه. نبود این ویژگی برای کاربرانی که میخوان برای اولین بار رمز ارز های مانند بین کوین بخرن یا ارز دیجیتال خودشون رو به ارز فیات تبدیل کنن بسیار آزار دهنده هست.

• پیچیدگی 

صرافی های غیر متمرکزرابط کاربری پیچیده تری دارن و معمولا امکان بازیابی رمز عبور کیف پول در صورت از بین رفتن در این صرافی ها وجود نداره.

• نقدشوندگی

سرمایه گذاران و معامله گران تنها یک درصد از تراکنش های خودشون رو از طریق صرافی های غیر متمرکز انجام میدن. بنابراین بعضی از صرافی های غیر متمرکز با مشکل کمبود نقدینگی و عدم نقدشوندگی دارایی های کاربران مواجه میشن.

معرفی انواع صرافی های غیر متمرکز

معرفی انواع صرافی غیرمتمرکز

• یونی سواپ  Uniswap

یونی سواپ اولین صرافی غیر متمرکزی بود که تونست با کسب محبوبیت و حجم معاملات بالا با شناخته شده ترین صرافی های متمرکز رقابت کنه. این صرافی یکی از اولین بازارسازان خودکاری هستش که به کاربرانش اجازه میده تا با اهدای دارایی به استخرهای نقدینگی غیر متمرکز، به عموان تامین کننده نقدینگی عمل کنن. این صرافی از زمان آغاز به کار خود در سال 2018 دائما در حال تغییر و به روز رسانی های گسترده هست.

• اسپوکی سواپ

اسپوکی سواپ یکی از محبوب ترین صرافی های غیر متمرکز بلاک چین بوده و به طور رسمی توسط فانتوم تاییده شده و طبق داده های به دست امده حجم معاملات روزانه اسپوکی سواپ در حدود 300 میلیون دلار بوده و در حال حاضر بیش از 1.5 میلیارد دلار دارایی در استخر های خود دارد.

صرافی ارز دیجیتال چیست؟

ما می تونیم در پاسخ به سوالصرافی ارز دیجیتال چیست؟ این جواب رو بدیم که صرافی آنلاین رمز ارز پلتفرمی هست که به کاربران این امکان رو میده تا به صورت انلاین ارز دیجیتال خرید و فروش کنند. به عبارت دیگه در صرافی آنلاین رمز ارز کاربران این توانایی رو دارن تا ارز دیجیتال رو پول فیزیکی خودشون بخرن و یا ارزهای دیجیتال رو به پول های واقعی تبدیل کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد مقاله صرافی ارز دیجیتال چیست، را مطالعه کنید.

انواع صرافی های P2p و OTC 

 ما سعی می کنیم در مقاله انواع صرافی های P2p و OTC، اطلاعاتی در مورد صرافی های P2p و صرافی های OTC برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های صرافی P2p و ویژگی های صرافی ارز دیجیتال OTC بپردازیم و برخی از انواع صرافی های P2p و OTC رو برای شما معرفی و مورد بررسی قرار بدیم و تفاوت صرافی های P2p و otc رو برای شما توضیح بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین این صرافی ها رو از هم تشخیص بدین. این روزها یکی از روش های کسب درآمد برای معامله گران و سرمایه گذاران و سایر افراد ورود به بازار ارزهای دیجیتال هست که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های اخیر داشته، مورد استقبال قرار گرفته و محبوبیت زیادی به دست اورده. ادامه مطلب را در مقاله انواع صرافی های P2p و OTC بخوانید.

3 نکته لازم برای کار با صرافی های خارجی

همان طور که در اول مقاله گفتیم، موضوع مقاله ما، نکات لازم برای کار با صرافی های خارجی هستش و ما باید هنگام استفاده از این صرافی ها، برخی از موارد رو رعایت کنیم تا سرمایمون در اون صرافی ها مسدود نشه. از گذشته تا به الان بسیاری از ایرانیا حسابشون تو صرافی ها مسدود شده و پولشون رفته؛ پس حواستون باشه شما این اشتباه رو تکرار نکنین. در ادامه ما راهکار هایی را پیشنهاد میکنیم که با رعایت کردن اونا نگران از دست دادن سرمایتون نباشین. ادامه مطلب را در مقاله 3 نکته لازم برای کار با صرافی های خارجی، بخوانید.

نحوه کار انواع صرافی های ارز دیجیتال

پول دیجیتال در واقع همان ارز دیجیتال هست که یه بخشی از اونها به راحتی از طریق دستگاه های ماینر استخراج میشن. بیت کوین، بیت کوین کش، لایت کوین و دوج کوین همگی از انواع ارزهای دیجیتالی هستن که درگروه پول دیجیتال قرار دارن. دربین اینها بیت کوین بیشترین طرفدارو داره و از محبوب‌ترین و گران‌ترین ارزهای موجود تو دنیا هستش. ارز دیجیتال نسبت به پول های فیات ارزش بالاتری داره. زیرا به جابه جایی نیاز نداره، امنیت بالایی داره و می تونه به خوبی ارزش واقعی خودش رو حفظ کنه. ادامه مطلب را در مقاله نحوه کار انواع صرافی های ارز دیجیتال بخوانید.

مزایا و معایب صرافی های خارجی

مزایا و معایب صرافی های خارجی؛ انواع صرافی ارز دیجیتال با این هدف به وجود اومدن که بتونن کار خرید و فروش رو واسه معامله گرها و سرمایه گذارهایی که قصد دارن در زمینه کریپتوکارنسی فعالیت بکنن آسون کنن. به مرور این صرافی ها رشد کردن و امروزه شکل های مختلفی ازشون وجود داره، حتی بعضی هاشون خدمات مختلف و ویژه ای ارائه میکنن که توی بقیه صرافی ها وجود نداره.  این تنوع و گستردگی باعث شده که شناسایی و انتخاب یک صرافی خوب واقعا کار سختی بشه و وقت زیادی رو بگیره، مخصوصا در مورد صرافی های خارجی سختی انتخاب از بینشون بیشتر حس میشه. ادامه مطلب را در مقاله مزایا و معایب صرافی های خارجی، بخوانید.

مزایا و معایب صرافی های ایرانی کدامند؟

صرافی های ارز دیجیتال ایرانی مزایای زیادی به همراه دارن و شما می تونین با مراجعه به این صرافی ها و ثبت نام در اونها، از این مزایا برخوردار بشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله مزایا و معایب صرافی های ایرانی کدامند؟ به بررسی مزایای صرافی های ایرانی بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و با این مزایا و خصوصیات آشنایی کامل داشته باشین. ادامهاین مطلب را در مقاله مزایا و معایب صرافی های ایرانی کدامند، بخوانید.

3 ویژگی بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی

با وجود اینکه صرافی های ارز دیجیتال ایرانی زیادی به وجود اومدن، پیدا کردن بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی کار سختی هست و باید سعی کنین تا بهترین و معتبرترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی رو پیدا کنین. برای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی باید به ویژگی ها و نکات زیادی توجه داشته باشین. در ادامه برخی از ویژگی های بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی رو برای شما مورد بررسی قرار می دیم تا با این ویژگی ها آشنا بشین و بتونین با مطابقت دادن این ویژگی ها با صرافی مورد نظر، بهترین تصمیم رو برای استفاده از اون بگیرین. ادامه مطلب را در مقاله 3 ویژگی بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی بخوانید.

مزایا و معایب صرافی های ایرانی

آشنایی با مزایا و معایب صرافی های ایرانی می تونه به شما در انتخاب بهترین نوع صرافی و استفاده بهینه از تمامی امکانات اون کمک کنه. پس در ادامه مقاله همراه ما باشین تا شما رو با ویژگی های مختلف این نوع صرافی های ارز دیجیتال اشنا کنیم. همونطور که میدونین و قبلا هم به این مورد اشاره کردیم، وجود صرافی های ارز دیجیتال برای ذخیره دارایی ها و سرمایه های ارزی اهمیت به سزایی داره. یکی از ویژگی های صرافی های دیجیتال ایرانی این هستش که به عنوان یه برنامه دیجیتال غیرمتمرکز استفاده میشه.مطمئنم الان براتون سوال پیش اومده که برنامه های غیرمتمرکز چی هستن و برای چی استفاده میشن؟ پس بیاین با هم بریم به ادامه مقاله تا در این مورد بیشتر بدونیم. ادامه مطلب را در مقاله مزایا و معایب صرافی های ایرانی بخوانید.

راهنمای انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال خوب

 راهنمای انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال خوب؛به احتمال زیاد میدونید که برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال باید از صرافی ارز دیجیتال اقدام کنید. مسئله ی که وجود داره اینکه با بزرگ شدن دنیای رمزارزها صرافی های زیادی هم شروع به کار کردن، اگر تصمیم گرفتین وارد بازار ارز دیجیتال بشین باید یک صرافی از بین صرافی های بی شماری که در داخل و خارج کشور وجود دارن انتخاب کنید. با بی ثباتی این بازارها در انتخاب صرافی باید محتاطانه عمل کنید. برای ترید کردن در بازار رمزارزها باید از هزینه کارمزدهای صرافی ها اطلاع داشته باشین، و امنیت را دراولویت انتخاب خودتون قرار بدین، صرافی به دلیل متمرکز بودن امکان داره به راحتی هک بشه و در کسری از زمان تمام دارایی تون رو از دست بدین. ادامه مطلب را در مقاله راهنمای انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال خوب، بخوانید.

منظور از لیست شدن ارز دیجیتال در صرافی چیست؟

اگه در بازار کریپتوکارنسی ها فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم لیست شدن ارز دیجیتال در انواع صرافی های رمزارز رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این عبارت به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که لیست شدن ارز دیجیتال در صرافی به چه معنی است؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که لیست شدن ارز دیجیتال در صرافی به این معنی هست که شما می تونین اون رو در صرافی مورد نظر خرید و فروش کنین. لیست شدن در صرافی های معروف بازار کریپتوکارنسی ها یه اتفاق مهم برای پروژه های مبتنی بر رمزنگاری و ارزهای دیجیتال هست. شاید شما در بازار متوجه شدین که وقتی یه ارز در صرافی مهم لیست میشه، قیمتش به شدت بالا میره. ادامه مطلب را در مقاله منظور از لیست شدن ارز دیجیتال در صرافی چیست، بخوانید.

5 پل بلاک چین برای بریج ارز دیجیتال

همونطور که گفتیم، بریج ارز دیجیتال یا پل بلاک چین مسیرهای ارتباطی بین شبکه بلاک چین های مختلف هست. شما می تونین با استفاده از پل های بلاک چین شبکه ارزهای دیجیتال خودتون رو تغییر بدین. امروزه با افزایش تقاضا برای بریج ارزهای دیجیتال، صرافی ارز دیحیتال پلتفرم های زیادی در این زمینه به وجود اومدن که هر کدوم از این پلتفرم ها ویژگی ها و مشخصات خاص خودشون رو دارن. به همین منظور ما سعی می کنیم تا در این بخش از مقاله به معرفی بهترین پلتفرم های بریج ارز دیجیتال بپردازیم تا این پلتفرم ها رو بشناسین. ادامه مطلب را در مقاله 5 پل بلاک چین برای بریج ارز دیجیتال، بخوانید.

صرافی ارز دیجیتال بیتمکس(BitMex) چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که صرافی بیتمکس چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که صرافی بیتمکس یا Bitmex نوعی پلتفرم معاملاتی و یکی از انواع صرافی های رمزارز نقطه به نقطه هست که قراردادهای اهرمی رو ارائه میده و یکی از بزرگ ترین پلتفرم های فعال در زمینه معاملات حاشیه ای در دنیا محسوب میشه. در این صرافی کاربران می تونن قراردادهای فروش و خرید ارز دیجیتال رو تنظیم کنند که در کنار معاملات حاشیه ای تا صد برابر انجام میشه. بنابراین فقط برداشت یا سپرده گذاری بیت کوین ها در این صرافی امکان پذیر هست. برای آشنایی با این صرافی مقاله صرافی ارز دیجیتال بیتمکس(BitMex) چیست را مطالعه کنید.

صرافی جمینی(Gemini Exchange) چیست؟

احتمالا این سوال واستون پیش اومده باشه که صرافی جمینی چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که صرافی جمینی یا Gemini یکی از انواع صرافی های رمزارز و یکی از بهترین صرافی های ارزهای رمزنگاری شده هست. تاسیس این صرافی در سال 2014 توسط دو برادر دوقلوی تایلر و کامرون وینکلوس انجام شد. این صرافی مقره خودش رو در نیویورک، ایالات متحدده داره و از قدرتمندترین و پراستفاده ترین صرافی های ارز دیجیتال در دنیا محسوب میشه. صرافی جمینی به کاربران خودش امکان خرید و فروش رمزارزها رو میده. این شامل ارزهای معروف مثل بیت کوین(Bitcoin)، اتریوم و تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال دیگه هست. برای آشنایی بیشتر در مورد صرافی جمینی مقاله صرافی جمینی(Gemini Exchange) چیست را مطالعه کنید.

صرافی پولونیکس(Poloniex) چیست و چه مزایایی دارد؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که صرافی پولونیکس چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که پولونیکس یا Poloniex یکی از انواع صرافی های رمزارز با سابقه برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال هست که در سال 2014 و در روزهای اوج گیری رمزارزها در آمریکا راه اندازی شد. این پلتفرم معاملاتی توسط شخصی به اسم تریستان دی آگوستا تاسیس شد. در حال حاضر، دفتر مرکزی این صرافی در ایالات دلاویر آمریکا قرار داره و یه صرافی محبوب و پرطرفدار با بیش از 100 هزار تراکنش در هر روز محسوب میشه. شما می تونین با استفاده از این صرافی اقدام به خرید و فروش رمزارزهای مورد نظر خودتون کنین. ادامه این مطلب رو در مقاله صرافی پولونیکس(Poloniex) چیست و چه مزایایی دارد، بخوانید.

صرافی بیگ وان(BigOne) چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که صرافی بیگ وان چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که صرافی بیگ وان یا BigOne یکی از انواع صرافی های رمزارز معتبر و معروف در حوزه ارزهای دیجیتال هست که شما می تونین معاملات خودتون رو در این پلتفرم معاملاتی انجام بدین. این صرافی در سال 2017 میلادی راه اندازی شده و مقر اصلی اون در کشور سنگاپور قرار داره. با توجه به تلاش های خودش در ارائه خدمات و امکانات برتر به کاربران، صرافی بیگ وان تونسته جایگاه قوی تری در بازار به دست بیاره و خیلی سریع در بین جامعه ارزهای دیجیتال شناخته بشه. برای آشنایی بیشتر با این صرافی مقاله صرافی بیگ وان(BigOne) چیست، را بخوانید.

صرافی بیت هامب(Bithumb) چیست؟

احتمالا این سوال رو از خودتون هم پرسیدین که صرافی بیت هامب چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که صرافی بیت هامب یا Bithumb یکی از انواع صرافی های رمزارز و مشهور کره ای هست که با هدف بومی سازی در میان مردم کشور کره جنوبی راه اندازی شده. این صرافی می خواد علاوه بر خدمات رسانی به کاربران کره ای، در سطح بین المللی هم فعالیت کنه و در سراسر جهان افراد بتونن از خدمات و امکانات صرافی بیت هامب استفاده کنند. به این ترتیب، شما هم می تونین به عنوان کاربر ایرانی در این سایت ثبت نام کرده و خرید و فروش های خودتون رو انجام بدین. برای آشنایی بیشتر با صرافی بیت هامب، مقاله صرافی بیت هامب(Bithumb) چیست را مطالعه کنید.

صرافی بیت استمپ(Bitstamp) چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که صرافی بیت استمپ چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که صرافی بیت استمپ یا Bitstamp یکی از انواع صرافی رمزارز در زمینه تبدیل رمزارزها و ارزهای فیات به همدیگه هست که کاربران زیادی از این صرافی استفاده می کنند. در صرافی بیت استمپ شما می تونین با پول های رایج خیلی از کشورها مثل دلار، یورو، پوند و... به معامله یا خرید و فروش مشغول بشین. استفاده از ارزهای رایج کشورها به وسیله صرافی بیت استمپ اون رو به گزینه خوب واسه افرادی تبدیل کرده که اخیرا وارد بازار رمزارزها شدن و می خوان تا روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنند. برای آشنایی بیشتر با صرافی بیت استمپ، مقاله صرافی بیت استمپ(Bitstamp) چیست را مطالعه کنید.

صرافی مون ایکس بیتی(MoonXBT) چیست؟

آیا می دونین صرافی مون ایکس چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که صرافی مون ایکس یا MoonXBT اولین پلتفرم اجتماعی آنلاین رمزارزها و یکی از انواع صرافی های رمزارز در دنیاست. این صرافی بر روی ارتقای سطح ارتباط اجتماعی تریدرها در سراسر دنیا تمرکز ویژه ای داره. توجه داشته باشین که هدف از راه اندازی صرافی مون ایکس بیتی این هست که سرمایه شما رو با کمک ابزارهای نوآورانه به ماه برسونه. دفتر مرکزی صرافی مون ایکس بینی در جزایر کیمن مستقر هست که امکانات زیادی رو به کاربران ارائه میده. برای آشنایی بیشتر با صرافی مون ایکس بیتی مقاله صرافی مون ایکس بیتی(MoonXBT) چیست را مطالعه کنید.

صرافی هیوبی(Huobi) چیست و چه مزایایی دارد؟

آیا می دونین صرافی هیوبی چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که پلتفرم هیوبی یا Huobi یکی از انواع صرافی های رمزارز هست که شما می تونین در این صرافی معاملات و تراکنش های خودتون رو انجام بدین. دفتر مرکزی این صرافی از جزیره سیشل قرار داره. هیوبی از عرضه اولیه کوین ها پشتیبانی می کنه و تیم توسعه دهنده این پلتفرم ادعا می کنه که توسعه آینده فناوری بلاک چین به سمت دسته بندی های جدید دارایی های رمزنگاری شده میره. هولدینگ هیوبی در سال 2013 میلادی در پکن چین راه اندازی شد و در سال 2018 که کشور چین ICOها و معاملات ارزهای دیجیتال رو ممنوع اعلام کرد، به کشور سنگاپور جابجا شد. ادامه مطلب را در مقاله صرافی هیوبی(Huobi) چیست و چه مزایایی دارد، بخوانید.

صرافی بیترکس(Bittrex) چیست و چه مزایایی دارد؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که صرافی بیترکس چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که صرافی بیترکس یا Bittrex یکی از انواع صرافی های رمزارز هست که در آمریکا راه اندازی شده. این صرافی در دنیا تجربه زیادی در بازارهای مالی داره. شما می تونین با مراجعه به این صرافی اقدام به خرید و فروش رمزارزها کنین. صرافی بیترکس تقریبا هر چیزی رو که تریدرها در صرافی بهش نیاز دارن رو فراهم می کنه. امنیت بالا، کارمزد معاملات پایین و تنوع رمزارزها نسبت به رقبا از جمله این موارد هستن. ادامه مطلب را در مقاله صرافی بیترکس(Bittrex) چیست و چه مزایایی دارد، بخوانید.

صرافی وزیر اکس(WazirX) چیست و چگونه کار می کند؟

آیا می دونین صرافی وزیر اکس چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که صرافی وزیر اکس یا WazirX یکی از انواع صرافی های رمزارز در کشور هند هست. این پلتفرم با داشتن یه پایگاه در حال توسعه، خدمات مبادله بیشتر از 100 ارز دیجیتال مثل توکن بومی خودش، یعنی توکن WRX و رمز ارز وزیر اکس رو به بیشتر از 1 میلیون کاربر خودش ارائه میده. همچنین این صرافی به وسیله صرافی بایننس در سال 2019 خریداری شد تا کاربران اون بیشتر از گذشته به آینده این پلتفرم امیدوار باشن. برای آشنایی بیشتر با صرافی وزیر ایکس مقاله صرافی وزیر اکس(WazirX) چیست و چگونه کار می کند را مطالعه کنید.

صرافی شبکه ای چیست و چه کاربردی دارد؟

شاید واستون جالب باشه که بدونین صرافی شبکه ای یا Nested Exchange نوعی شخص ثالث یا واسطه هست. بیشتر ما از واسطه ها استفاده کردیم. مثل eBay یه واسطه بین کاربران و دارایی هاست که قصد دارن بخرن. بانک ها هم واسطه ای واسه دریافت و ارسال پول در سطح بین المللی هست. صرافی های ارز دیجیتال هم نوعی واسطه هستنف ولی برخلاف بانک ها مشتریان و کاربران خودشون رو نمی شناسن. همچنین صرافی شبکه ای نوعی پروتکلی هست که در محبوب ترین پلتفرم های معاملاتی حساب کاربری داره و به کاربران خودش این امکان رو میده تا از طریق این حساب ها معامله کرده و خرید و فروش انجام بدن. شاید بهتر باشد در اینجا با صرافی غیرمتمرکز دودو هم آشنا شوید.برای آشنایی بیشتر با صرافی شبکه ای، مقاله صرافی شبکه ای چیست و چه کاربردی دارد را مطالعه کنید.

صرافی غیرمتمرکز دودو(DODO) چیست و چه مزایایی دارد؟

شاید واستون جالب باشه که بدونین صرافی دودو یا DODO Exchange یکی از انواع صرافی های رمزارز در بازار ارزهای دیجیتال هست که نحوه کار متفاوتی نسبت به صرافی های دیگه داره. بیشتر صرافی ها واسه مشخص کردن قیمت و تامین نقدینگی خودشون از پروتکل بازارساز خودکار یا AMM بهره می برن. در صورتی که صرافی غیرمتمرکز دودو با استفاده از روش جدیدی با عنوان بازارساز کنش گر، نقدینگی مورد نیاز کاربران رو بر روی شبکه خودش تامین می کنه تا کاربران بتونن به راحتی معاملات خودشون رو انجام بدن. برای آشنایی بیشتر با صرافی دودو مقاله صرافی غیرمتمرکز دودو(DODO) چیست و چه مزایایی دارد را مطالعه کنید.

صرافی غیرمتمرکز جی ام ایکس(GMX) چیست؟

آیا می دونین صرافیGMXچیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که صرافی جی ام ایکس یا GMX یکی از انواع صرافی های رمزارز در بازار ارزهای دیجیتال هست که میشه معامله های اسپات و دائمی رو در اون انجام داد. در این پلتفرم نحوه کار به صورت بازارسازی و اهرمی هست که کاربران می تونن از این دو روش تراکنش ها و معاملات خودشون رو بدون تاثیر قیمت و مبادلات رمز ارزها رو با کارمزدهای پایین انجام بدن. این صرافی واسه اینکه اطلاعات خودش رو در زمینه خرید GMX، قیمت اون و قیمت سایر رمز ارزها بروز نگه داره، اون ها رو در چین لینک دریافت می کنه. ادامه این مطلب را در مقاله صرافی غیرمتمرکز جی ام ایکس(GMX) چیست، بخوانید.

صرافی غیرمتمرکز هش فلو(Hashflow) چیست؟

شاید واستون جالب باشه که بدونین صرافی هش فلو یا Hashflow یکی از انواع صرافی های رمزارز در بازار ارزهای دیجیتال هست که شما می تونین در این صرافی اقدام به سواپ و مبادله توکن های مورد نظر خودتون کنین. همچنین صرافی هش فلو نوعی دکس مبتنی بر شبکه بلاک چینی اتریوم هست و سرویس سواپ بدون نیاز به بریج داره. منظورمون از سواپ بدون نیاز به بریج این هست که همه فرایند سواپ ارزهای دیجیتال بین شبکه های بایننس چین، آوالانچ، آربیتروم، آپتیمیزم و پالیگان درون برنامه انجام میشه. این صرافی غیرمتمرکز از سال 2020 شروع به کار کرد و اهدافی مثل کمترین کارمزد در بین صرافی های غیرمتمرکز داره. ادامه مطلب را در مقاله صرافی غیرمتمرکز هش فلو(Hashflow) چیست، بخوانید.

صرافی غیرمتمرکز ولا(Vela Exchange) چیست؟

صرافی ولا اکسچنج یا Vela Exchange یکی از انواع صرافی های رمزارز مبتنی بر شبکه آربیتروم هست که امکان معامله قراردادهای دائمی رو واسه کاربران خودش فراهم می کنه. شما می تونین با قابلیت استکینگ و کد رفرال صرافی ولا اکسچنج درآمد کسب کنین، ولی خیلی زود و بعد از مهاجرت به شبکه اصلی خودش محصولاتی مثل اسپات تریدینگ و معاملات خارج از بازار رمز ارزها رو هم به قابلیت های خودش اضافی می کنه. همچنین سازنده های این صرافی وعده ایردراپ توکن VELA رو بعد از راه اندازی شبکه مین نت دادن. شما می تونین با استفاده از صرافی ولا اکسچنج اقدام به سواپ و تبدیل ارزهای دیجیتال کنین. ادامه مطلب را در مقاله صرافی غیرمتمرکز ولا(Vela Exchange) چیست، بخوانید.

سرقت وجوه کاربران صرافی FTX برای کمک های سیاسی

شاید واستون جالب باشه که بدونین صرافی FTX یکی از بهترین و یکی از انواع صرافی های رمز ارز در بین صرافی های برتر بازار بود که نتونست به فعالیت خودش ادامه بده و هک شد! این صرافی امکانات زیادی رو در اختیار کاربران خودش قرار میداد وحجم معاملات بالایی داشت. بعدا طی خبری که در 2 نوامبر 2022 توسط سایت کوین دسک منتشر شد، همه چیز تغییر کرد و صرافی FTX رو به ورشکستگی کشیده شد. صرافی FTX مورد حمله هکرها قرار گرفت و ارزهای دیجیتال کاربران این صرافی به سرقت برده شد. ادامه مطلب را در مقاله سرقت وجوه کاربران صرافی FTX برای کمک های سیاسی، بخوانید.

سرنوشت مدیر سابق صرافی FTX چه خواهد شد؟

صرافی FTX یکی از معتبرترین صرافی های ارز دیجیتال در دنیاست که در سال 2019 ایجاد شد؛ اما نحوه کار انواع صرافی های ارز دیجیتال چگونه است؟ این صرافی از زمان راه اندازی تا زمانی که هک شد تونسته بود کاربران فعال زیادی رو به سمت خودش جذب کنه و به یکی از بهترین پلتفرم های معاملاتی ارز دیجیتال تبدیل بشه. صرافی FTX از ارزهای دیجیتال و شبکه های بلاک چینی زیادی پشتیبانی می کرد و کارمزدهای نسبتا پایینی رو از کاربران می گرفت. این صرافی در 11 دسامبر سال 2022 هک شد و دارایی های خیلی از کاربران به سرقت برده شد. ادامه مطلب را در مقاله سرنوشت مدیر سابق صرافی FTX چه خواهد شد، بخوانید.

علت جابجایی 80 میلیون دلار ارز دیجیتال توسط FTX و Alameda

اگر در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشید و آدرس کیف پول های فعال را بررسی کنید، متوجه می شوید که صرافی FTX که از کار افتاده است و شرکت سرمایه گذاری Alameda در هفته قبل مقدار زیادی ارز دیجیتال جابجا کردند که ارزش این رمز ارزها تقریبا 80 میلیون دلار بود. جابجایی این مقدار ارز دیجیتال برای اولین بار مورد توجه شرکا نانسن قرار گرفت. شرکت نانسن طی تحقیقاتی اعلام کرد که صرافی ارز دیجیتال FTX ارزهای دیجیتال مختلفی مانند پالیگان، سولانا، متیک و... را به آدرس های دیگری انتقال داده است. ادامه این مطلب را در مقاله علت جابجایی 80 میلیون دلار ارز دیجیتال توسط FTX و Alameda، بخوانید.

چرا صرافی FTX 150 میلیون دلار ارز دیجیتال جابجا کرد؟

توجه داشته باشید که صرافی ارز دیجیتال FTX ورشکست شده است، با این حال هنوز هم مقدار زیادی ارز دیجیتال در اختیار دارد و نسبت به جابجایی آنها اقدام می کند. اخیرا خبری منتشر شده است که صرافی FTX به میزان 150 میلیون دلار ارز دیجیتال جابجا کرده است که همین مسئله باعث شد تا نگرانی هایی در بین کاربران بازار کریپتو ایجاد شود. مقدار زیادی از این جابجایی، از طریق ارز دیجیتال سولانا اتفاق افتاد. به همین دلیل، پلتفرم تحلیلی نانسن(Nansen) وارد میدان شد و با تجزیه و تحلیل هایی مشخص کرد که صرافی FTX مقدار زیادی سولانا منتقل کرده است. ادامه مطلب را در مقاله چرا صرافی FTX 150 میلیون دلار ارز دیجیتال جابجا کرد، بخوانید.

چرا مدیر عامل بایننس(CZ) از سمت خود استعفا داد؟

توجه داشته باشید، صرافی ارز دیجیتال بایننس(Binance) مرتکب تخلفاتی شده است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا از آن صرافی شکایت کرده و آن را محکوم به پرداخت 4.3 میلیارد دلار جریمه کرده است. به همین دلیل چانگ پنگ ژائو که به عنوان مدیر عامل صرافی بایننس فعالیت داشت، از سمت خود استعفا داد و قرار است شخصی به اسم ریچارد تنگ جایگزین او و مدیر عامل صرافی بایننس شود. ادامه مطلب را در مقاله چرا مدیر عامل بایننس(CZ) از سمت خود استعفا داد، مطالعه کنید.

آیا صرافی ارز دیجیتال HTX دوباره هک شده است؟

توجه داشته باشید که صرافی ارز دیجیتال HTX اخیرا دوباره هک شده است و حدود 30 میلیون دلار از دارایی های کاربران به سرقت برده شده است. همچنین در اطلاعیه ای که در 24 نوامبر منتشر شد، صرافی HTX قول داده است که خسارت ناشی از این حمله را به طور کامل جبران کند و 100 درصد ایمنی وجوه کاربران را تضمین کند و همچنین خدمات را ظرف 24 ساعت بعد از جمله بازیابی کند. ادامه مطلب را در مقاله آیا صرافی ارز دیجیتال HTX دوباره هک شده است، بخوانید.

علت ممنوع الخروجی مدیرعامل بایننس از ایالات متحده

توجه داشته باشید، چانگ پنگ ژائو(CZ) که اخیرا از سمت مدیر عاملی صرافی بایننس استعفا داد، توسط یکی از قاضیان فدرال از ایالات متحده ممنوع الخروج شده است و تا مدت مشخص شده حق ترک کشور آمریکا را ندارد. به نظر می رسد خروج این شخص از ایالات متحده به معنی فرار او باشد. قاضی فدرال رزرو در پی رسیدگی به شکایت وزارت دادگستری اعلام کرد که چانگ پنگ ژائو هنوز ثروت زیادی دارد و می تواند هر کار دیگه ای انجام دهد. به نظر می رسد این شخص بعدا یک صرافی دیگری راه اندازی و مدیریت آن را بر عهده بگیرد. ادامه مطلب را در مقاله علت ممنوع الخروجی مدیرعامل بایننس از ایالات متحده، بخوانید.

بررسی شکایت از رونالدو به دلیل هکاری با صرافی بایننس

توجه داشته باشید، روی کریس رونالدو ستاره فوتبال شکایت شده است. در این شکایت که در تاریخ 29 نوامبر مطرح شده است، گفته شده که کریس رونالدو با صرافی ارز دیجیتال بایننس مشارکت داشته است و به این صرافی در فروش اوراق بهادار ثبت نشده یاری می داد.
کریس رونالدو در سال 2022 با صرافی ارز دیجیتال بایننس در ایجاد مجموعه ای از توکن های غیرمثلی یا NFT شریک شد که شامل چهره های متحرکی است که لحظاتی از حرفه او را به تصویر می کشد. او متهم است که با تشویق میلیون ها دنبال کننده، طرفدار و حامی خود برای سرمایه گذاری در صرافی بایننس در اوراق بهادار ثبت نشده درخواست سرمایه گذاری کرده است. ادامه مطلب را در مقاله بررسی شکایت از رونالدو به دلیل هکاری با صرافی بایننس، بخوانید.

بررسی علت محکومیت مدیر عامل بایننس در دادگاه

توجه داشته باشید که قاضی فدرال رزرو، مدیر عامل صرافی ارز دیجیتال بایننس یا چانگ پنگ ژائو را مجرم شناخت و گناهکار بودن این شخص را ثابت کرد. چانگ پنگ ژائو متهم به پولشویی شده است، ولی تصمیمی درباره ترک ایالات متحده گرفته نشده است. همچنین قاضی ریچارد جونز در پرونده 6 دسامبر به دادگاه منطقه سیاتل گفت که او اعتراف ژائو به یک مورد از نقض قانون اسرار بانکی را که بیش از دو هفته پیش در 21 نوامبر ارائه کرده بود، در کنار تسویه حساب 4.3 میلیارد دلاری صرافی خودش را پذیرفته است. ادامه مطلب را در مقاله بررسی علت محکومیت مدیر عامل بایننس در دادگاه، بخوانید.

آشنایی با قانون محافظت از دارایی های مشتریان CFTC

توجه داشته باشید، CFTC قانون الهام گرفته از صرافی ارز دیجیتال اف تی ایکس(FTX) را برای محافظت از دارایی های کاربران و مشتریان اعمال می کند. کمیسیونرها قدمی در جهت الزام سازمان های تسویه کننده اوراق مشتقه که نوع کلیدی واسطه در صنعت است، برداشتد تا پول مشتریان خودشان را از وجوه خود جدا نگه دارند. این مسئله باعث می شود تا امنیت دارایی ها و پول مشتریان افزایش پیدا کند.
کریستین جانسون با اشاره به فروپاشی صرافی ارز دیجیتال FTX، تلاش کرد تا در CFTC مسیری را برای تسویه تراکنش های مشتری بدون واسطه ایجاد کند. همچنین شخصی به اسم مرسینگر گفت، حفاظت از مشتری برای کاری که ما در اینجا در CFTC انجام می دهیم، اساسی است، ولی این ما را از مسئولیت ما برای انجام تجزیه و تحلیل هزینه ها سلب نمی کند و همواره باید این کارها را انجام دهیم. ادامه مطلب را در مقاله آشنایی با قانون محافظت از دارایی های مشتریان CFTC، بخوانید.

بررسی علت ضرر سنگین صرافی FTX

توجه داشته باشید، صرافی ارز دیجیتال اف تی ایکس(FTX) که در 11 نوامبر سال 2022 اعلام ورشکستگی کرده بود، اکنون در هر ساعت بیش از 58 هزار دلار ضرر می کند. این صرافی برای دفاع از خود در دادگاه به مشاوران حقوقی و وکلای زیادی پول پرداخت می کند. معلوم شده است بخش بزرگی از هزینه های این صرافی مربوط به پرداخت هزینه شرکت حقوقی آلوارز است. بهتر است بدانید، صرافی FTX از 11 نوامبر 2022 تاکنون بیش از 35.8 میلیون دلار به این شرکت حقوقی پول پرداخت کرده است نا راهنمایی های لازم را دریافت کند. ادامه مطلب را در مقاله بررسی علت ضرر سنگین صرافی FTX، بخوانید.

بررسی علت مسدود سدن دارایی مشتریان در صرافی MEXC

توجه داشته باشید، برخی از تریدرها و معامله گرانی که در صرافی ارز دیجیتال MEXC حساب کاربری دارند، ادعا می کنند که دارایی هایشان مسدود شده است. طبق گزارش های مختلفی که در پلتفرم X منتشر شده است، گفته می شود که صرافی مکسی حساب های چند تریدر را مسدود کرده و دارایی های آن را توقیف کرده است. تیم پشتیبانی صرافی مکسی اذعان کرده است که سیستم کنترل ریسک آنها مشکلی را در معاملات نشان داده است که متعاقبا توسط کارکنان صرافی بررسی شده است. ادامه مطلب را در مقاله بررسی علت مسدود سدن دارایی مشتریان در صرافی MEXC، بخوانید.

بررسی علل سختگیری SEC برای دریافت مجوز برای صرافی های نیجریه

توجه داشته باشید که یکی از تحلیلگران و کارشناسان مشهور ارز دیجیتال در نیجریه گفته است که ضرورت مجوز کمیسیون SEC نیجریه علاوه بر برداشتن محدودیت های بانک مرکزی نیجریه، روی بانک های نیجریه که تراکنش های ارز دیجیتال را تسهیل می کنند نیز به میزان قاب توجهی تعداد صرافی های ارز دیجیتال محلی فعال در این کشور را کاهش می دهد. این خبر توجه بسیاری از سرمایه گذاران و کاربران فعال در بازار رمز ارزها را به خود جلب کرده است. ادامه مطلب را در مقاله بررسی علل سختگیری SEC برای دریافت مجوز برای صرافی های نیجریه، مطالعه کنید.

چرا گوگل پلی در هند صرافی بایننس و OKX را مسدود کرد؟

توجه داشته باشید که گوگل پلی در کشور هند، صرافی های ارز دیجیتال بایننس و OKX را بعد از صدور اخطاریه عدم انطباق دولت علیه آنها حذف کرد. این حذف کردن به دنبال تصمیم مشابه اپ استور اپل در هند در دسامبر 2023 صورت گرفت. در اطلاعیه FIU آمده است که هر صرافی که خدماتی را به کاربران هندی ارائه می کند، باید به عنوان نهاد گزارش دهنده ثبت نام کرده و اظهارنامه ها را به بخش مالیات بر درآمد ارسال کند. FIU پیشنهاد کرد که وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات سایت های صرافی های بایننس و OKX را به دلیل عدم رعایت آن مسدود کند. ادامه مطلب را در مقاله چرا گوگل پلی در هند صرافی بایننس و OKX را مسدود کرد، بخوانید.

چرا صرافی FTX نسبت به فروش ETF بیت کوین گری اسکیل حساس است؟

توجه داشته باشید که قیمت بیت کوین(BTC) از زمان تایید ETFهای بیت کوین کاهش یافته است. در تئوری اکنون که FTX فروش دارایی های قابل توجه خودش را به پایان رسانده است، فشار فروش می تواند کاهش پیدا کند، چون انحلال دارایی های ورشکستگی یک رویداد نسبتا منحصر به فرد است. طبق داده های منتشر شده توسط CoinDesk و دو نفر از آشنایان، قسمت بزرگی از این مهاجرت مربوط به املاک ورشکستگی FTX بود که 22 میلیون سهام ETF بیت کوین گری اسکیل را تخلیه کرد. ادامه مطلب را در مقاله چرا صرافی FTX نسبت به فروش ETF بیت کوین گری اسکیل حساس است، مطالعه کنید.

چرا کمیسیون SEC درخواست سفر CZ را رد کرد؟

توجه داشته باشید که چانگ پنگ ژائو، مدیر عامل سابق بایننس سعی کرد تا با تعهد چند میلیارد دلاری خود در Binance.US به عنوان امنیت اجازه سفر موقت به امارات متحده عربی را داشته باشد. طبق نامه ای به قاضی ریچارد جونز، ارزش سهام ژائو در بورس 4.5 میلیارد دلار بود که طبق دور مالی دو سال پیش بود. ژائو می خواست در اوایل ژانویه تا چهار هفته به امارات سفر کند تا یکی از بستگان خودش را ببیند که تحت عمل جراحی قرار گرفته و در بیمارستان می ماند. سوابق دادگاه نشان می دهد که قاضی ریچارد جونز این درخواست را در جلسه استماع غیرعلنی 29 دسامبر رد کرد. ادامه مطلب را در مقاله چرا کمیسیون SEC درخواست سفر CZ را رد کرد، مطالعه کنید.

چرا صرافی های نیجریه در صدور مجوز با مشکلاتی روبرو هستند؟

توجه داشته باشید، رومی اوفی که یکی از تحلیلگران فعال در حوزه ارزهای دیجیتال است، ضرورت صدور مجوز ارز دیجیتال کمیسیون بورس و اوراق بهادار نیجریه و دستورالعمل های ارائه دهندگان خدمات دارایی مجازی را بازبینی می کند تا صرافی های ارز دیجیتال محلی بتوانند مجوز فعالیت در این کشور را دریافت کنند. همچنین در مصاحبه ای با کوین تلگراف، این تحلیلگر توضیح داد که دستورالعمل های موجود ارائه شده توسط SEC برای هدایت ثبت VASP ها برای صرافی های ارز دیجیتال بومی مطلوب نیست و گفت که صرافی های محلی باید در زمان تدوین دستورالعمل ها در اولویت قرار می گرفتند. ادامه مطلب را در مقاله چرا صرافی های نیجریه در صدور مجوز با مشکلاتی روبرو هستند، بخوانید.

چرا سهم بازار صرافی بایننس افزایش یافته است؟

توجه داشته باشید که صرافی بایننس(Binance) ماه ها بعد از رسیدگی به پرونده خود با وزارت دادگستری ایالات متحده و پرداخت جریمه تسویه حساب 4.3 میلیارد دلاری، شروع به بازیابی و جبران سهم بازار حجم معاملات خود کرده است. طبق دادها های منتشر شده توسط شرکت تحقیقاتی کریپتو Kaiko، سهم بازار حجم معاملات بایننس دو ماه بعد از اینکه صرافی پرونده خودش را با تنظیم کننده های ایالات متحده حل کرد، به 49 درصد افزایش یافت. این افزایش به دنبال پایین ترین سطح چند ساله ای است که صرافی مسائل حقوقی و مالی خودش را تحلیل می کند. ادامه مطلب را در مقاله چرا سهم بازار صرافی بایننس افزایش یافته است، مطالعه کنید.

بررسی علل افزایش حجم معاملات صرافی بایننس

توجه داشته باشید که طبق گزارش های اخیر CoinGecko، صرافی بایننس از نظر حجم معاملات جایگاه رهبری بازار خودش را در سال 2023 حفظ کرده است. بایننس علیرغم اینکه با نظارت زیادی روبرو شده است و تغییرات چشمگیری در رهبری داشت، سهم بازار 43.7 درصدی را حفظ کرد و شاهد افزایش حجم معاملات لحظه ای خود به 427.1 میلیارد دلار در دسامبر 2023 بود که نشان هنده افزایش 37.5 درصدی ماه به ماه است. ادامه مطلب را در مقاله بررسی علل افزایش حجم معاملات صرافی بایننس، بخوانید.

چرا صرافی FTX می خواهد سهام Anthropic خود را بفروشد؟

توجه داشته باشید که صرافی ارز دیجیتال FTX به دنبال دریافت مجوز برای فروش سهام استارتاپ هوش مصنوعی Anothropic برای جبران دارایی های کاربران است. به عبارت دیگر، FTX درخواستی را به دادگاه ورشکستگی ایالات متحده ارائه کرد که به دنبال فروش سهام ترجیحی آنتروپیک که شامل حقوق یا منافع زیادی است، بود. مدیر عامل این صرافی در آوریل 2022 تقریبا 530 دلار در آنتروپیک سرمایه گذاری کرد.
سهام Anthropic اوراق بهادر دیگری را در دوره های تامین مالی بعدی منتشر کرد که مشارکت آلامدا را تا ژانویه به 7.48 درصد کاهش داد. ارزش سهام آنتروپیک تا دسامبر 2023 به 18 میلیارد دلار رسید و سهام آلامدا در این شرکت تقریبا 1.4 میلیارد دلار ارزش داشت. صرافی اف تی ایکس همچنین به دنبال کوتاه کردن جدول زمانی بررسی برای پیشنهاد فروش خود است و تصمیم گیری در جلسه آتی دادگاه ورشکستگی در 22 فوریه را هدف قرار داد. ادامه مطلب را در مقاله چرا صرافی FTX می خواهد سهام Anthropic خود را بفروشد، بخوانید.

بررسی علت تاخیر صدور حکم مدیرعامل بایننس

توجه داشته باشید که حکم کیفری برای موسس بایننس چانگ پنگ ژائو تا 30 آوریل به تعویق افتاد. اعلامیه رسیدگی مجدد در 12 فوریه در دادگاه فدرال سیاتل ثبت شد. ژائو در ابتدا قرار بود در 23 فوریه بعد از اعتراف به اتهامات پولشویی محکوم شود. انتظار می رود که او با 18 ماه زندان روبرو شود. انتظار می رود که او با 18 ماه زندان روبرو شود، اگرچه پرونده 24 نوامبر از سوی دادستانی نشان می دهد که ممکن است با مجازات سخت تری از آنچه در ابتدا پیش بینی شده بود روبرو شود. ادامه مطلب را در مقاله بررسی علت تاخیر صدور حکم مدیرعامل بایننس، مطالعه کنید.

چرا صرافی کوین بیس به توسعه دهندگان بیت کوین کمک می کند؟

توجه داشته باشید که صرافی کوین بیس Coinbase 3.6 میلیون دلار به توسعه دهندگان بیت کوین کمک کرده است. این کمک مالی از طریق ابتکار GiveCrypto Coinbase انجام شد که صرافی در دسامبر اعلام کرد که قصد دارد آن را پایان دهد. در تاریه 16 فوریه یک پست در شبکه اجتماعی X منتشر شد که در آن برینک، برایان آرمسترانگ، مدیر عامل کوین بیس و تیم صرافی را به دلیل کمک مالی به تلاش های تامین مالی در حال توسعه بیت کوین قدرداتی کرد. این پلتفرم گفت که این کمک مالی هیچ رشته ای ندارد و از مهندسانی که روی توسعه منبع باز برای بلاک چین BTC کار می کنند، حمایت می کند. ادامه مطلب را در مقاله چرا صرافی کوین بیس به توسعه دهندگان بیت کوین کمک می کند، بخوانید.

چرا طلبکاران FTX از شرکت S&C شکایت کردند؟

توجه داشته باشید که طلبکاران صرافی ارز دیجیتال FTX، بر علیه شرکت حقوقی S&C به اتهام کلاهبرداری شکایت کردند و خواستار جبران دارایی های از دست رفته خود شده اند. همچنین طلبکاران FTX به دنبال خسارت علیه شرکت حقوقی سالیوان و کارمول به دلیل مشارکت قبلی آن با صرافی ارزهای دیجیتال هستند. پرونده شکایت ورشکستگی FTX به فصل جدیدی تبدیل شده است. چون طلبکاران صرافی یک دادخواست دسته جمعی را علیه شرکت حقوقی ناظر بر پرونده ارائه کرده اند. در یک پرونده قضایی در 16 فوریه، طلبکاران FTX ادعا کردند که شرکت حقوقی سالیوان و کرامول، همچنین به عنوان S&C فعالان در کلاهبرداری چند میلیارد دلاری گروه FTX شرکت کرده است. ادامه مطلب را در مقاله چرا طلبکاران FTX از شرکت S&C شکایت کردند، بخوانید.

بررسی افزایش درآمد صرافی کوین بیس

توجه داشته باشید که درآمد صرافی کوین بیس نشان می دهد که یک سال قوی در پیش داریم، اگرچه چالش های زیادی وجود دارند. گزارش درآمد سه ماهه کوین بیس Coinbase که در هفته گذشته منتشر شد نشان داد که این صرافی در موقعیت خوبی برای بهره برداری از تعداد جریان درآمد رو به رشد قرار گرفته است. این صرافی در 15 فوریه گزارش درآمد خودش را برای سه ماهه چهارم سال 2023 منتشر کرد و واضح است که این صرافی به لطف بیت کوین معمولا برای نقشی غالب در سال آینده آماده است. ادامه مطلب را در مقاله بررسی افزایش درآمد صرافی کوین بیس، مطالعه کنید.

بررسی ابعاد مختلف قرارداد بایننس با دادستان های ایالات متحده

توجه داشته باشید که یک قاضی فدرال قرارداد 4.3 میلیارد دلاری صرافی ارز دیجیتال بایننس(Binance) با وزارت دادگستری ایالات متحده را امضا کرده است. در طول جلسه دادگاه روز جمعه، قاضی ریچارد جونز از دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای منطقه غربی واشنگتن جریمه اصلی خودش را تایید کرد، اگرچه او هنوز هیچ نظارتی را برای مبادله امضا نکرده است. بلومبرگ اولین بار اوایل روز جمعه این خبر را گزارش داد. این خبر توانست تا خیلی سریع مورد توجه رسانه های مختلفی قرار بگیرد و بحث هایی در میان کاربران صرافی بایننس به وجود بیاورد. ادامه مطلب را در مقاله بررسی ابعاد مختلف قرارداد بایننس با دادستان های ایالات متحده، بخوانید.

چرا صرافی BitForex برداشت های ارز دیجیتال را متوقف کرده است؟

توجه داشته باشید که صرافی ارز دیجیتال بیت فارکس BitForex مستقر در هنگ کنگ برداشت های خودش را برای حداقل سه روز بدون ذکر دلیل متوقف کرده است. در روز قبل از توقف، حدود 56 میلیون دلار ارز دیجیتال از کیف پول صرافی خارج شده بود. در پستی در 23 فوریه X کارمزد زنجیره ای ZachXBT گفت که سه کیف پول ارز دیجیتال بیت فارکس قبل از اینکه صرافی پردازش تراکنش های خودش را متوقف کند، حدود 56.5 میلیون دلار ارزهای دیجیتال خروجی داشته اند. ادامه مطلب را در مقاله چرا صرافی BitForex برداشت های ارز دیجیتال را متوقف کرده است، بخوانید.

چرا صرافی بایننس ارز نیجریه را از پلتفرم خود حذف کرد؟

توجه داشته باشید که پلتفرم معاملات ارزهای دیجیتال بایننس، ارز نیجریه نایرا را از خدمات همتا به همتای خود حذف کرد. چون دولت نیجریه به دنبال غرامت 10 میلیارد دلاری در بحبوحه سرکوب صرافی ارز دیجیتال است. بایو اونانگو مشاور ویژه رئیس جمهور بولا تینوبو، در مصاحبه ای با BBC در اول مارس، بروزرسانی در مورد تقاضای غرامت را به عنوان بخشی از تلاش ها برای تثبیت پول محلی فاش کرد. اونانگو گفت که بایننس اگر متوقف نشود، اقتصاد نیجریه را نابود خواهد کرد، چون به طور خودسرانه نرخ ارز خارجی را مشخص می کند. ادامه مطلب را در مقاله چرا صرافی بایننس ارز نیجریه را از پلتفرم خود حذف کرد، بخوانید.

چرا صرافی FTX در مورد فروش دارایی های قفل شده هشدار داد؟

توجه داشته باشید در حالی که صرافی ورشکسته FTX آماده می شود تا تعهدات خودش را در قبال طلبکارانی که از سقوط آن در سال 2022 متاثر شده اند را تسویه کند، به مردم در مورد تنها مدیر سرمایه گذاری مجاز خود هشدار داده است. در یک پست X در یک مارس، صرافی ارز دیجیتال FTX گفت که فروش دارایی های دیجیتال توسط بدهکاران FTX که توسط دادگاه ورشکستگی اجباری شده است، تنها توسط Galaxy Asset Management مدیر سرمایه گذاری مدیریت می می شود. ادامه مطلب را در مقاله چرا صرافی FTX در مورد فروش دارایی های قفل شده هشدار داد، بخوانید.

آیا سام بنکمن فرید ورشکسته شده است؟

توجه داشته باشید که یک سند گوگل که به یادداشت احکام دولت ایالات متحده پیوست شده است، ایده های تصادفی احتمال بد را نشان می دهد که سام بنکمن فرید مجبور بود تصویر عمومی خودش را اصلاح کند. دادستان های ایالات متحده اسناد دادگاه جدیدی را ارائه کردند که نشان می دهد سام برنامه های خودش را برای بازگرداندن چهره عمومی خود بعد از فروپاشی صرافی FTX در سال 2022 نشان می دهد. بر اساس یک سند گوگل پیوست شده به یادداشت صدور احکام دولتی که در 15 مارس ثبت شد، بانکمن فرید 19 ایده جدید را فهرست کرده است که قصد تغییر روایت رسانه های اجتماعی از سقوط چشمگیر صرافی ارز دیجیتال را دارند. ادامه مطلب را در مقاله آیا سام بنکمن فرید ورشکسته شده است، بخوانید.

بررسی اظهارات سام بنکمن فرید بعد از صدور حکم

سام بنکمن فرید مدیر عامل سابق صرافی ارز دیجیتال FTX بنا به گزارش ها بعد از محکومیت به 25 سال زندان فدرالف به سوالات رسانه های خبری پاسخ داده است. بر اساس گزارش 1 آوریل از ABS News بانکمن فرید از طریق ایمیل به سوالات بازداشتگاه متروپولتین در بروکلین، جایی که از اوت 2023 در آن نگهداری می شود پاسخ داد. در 28 مارس قاضی لوئیس کاپلان از دادگاه ناحیه ایالات متحده برای ناحیه جنوبی نیویورک، مدیر عامل سابق FTX را بعد از محکومیت در هفت مورد جنایت به 25 سال زندان محکوم کرد. ادامه مطلب را در مقاله بررسی اظهارات سام بنکمن فرید بعد از صدور حکم، مطالعه کنید.

آیا صرافی BingX از کاربران ایرانی پشتیبانی می کند؟

توجه داشته باشید که صرافی BingX آشکارا از کاربران ایرانی پشتیبانی می کند و تحریم ها را به چالش می کشد. یک ادمین تلگرام برای صرافی بینگ ایکس مدعی است که این صرافی هیچ مشکلی با کاربران ایرانی ندارد و حتی امکان احراز هویت با کارت ملی وجود دارد. صرافی ارز دیجیتال BingX به کاربران ایرانی تحریم شده این اجازه را می دهد تا از محدودیت ها فرار کنند. این صرافی نسخه ایرانی سایت خودش را نشان می دهد و مقامات آن در گروه تلگرام رسمی صرافی به زبان فارسی اظهاراتی را بیان کرده اند. ادامه مطلب را در مقاله آیا صرافی BingX از کاربران ایرانی پشتیبانی می کند، مطالعه کنید.

بررسی عواقب محکوم شدن چانگ پنگ ژائو در دادگاه

توجه داشته باشید که سام بنکمن فرید، مدیر عامل سابق صرافی FTX بعد از محکومیت به هفت فقره جنایت، به 25 سال حبس محکوم شد و بسیاری در مورد اینکه این برای چانگ پنگ ژائو چه معنایی دارد، حدس می زنند. چانگ پنگ ژائو مدیر عامل سابق بایننس قرار است بیش از 160 روز بعد از اعتراف به یک جرم به عنوان بخشی از توافقنامه حل و فصل با مقامات ایالات متحده در برابر یک قاضی فدرال حاضر شود. در 30 آوریل قاضی ریچارد جونز از دادستان ها و وکلای CZ در دادگاه ناحیه غربی واشنگتن برای یکی از مورد انتظارترین روند قانونی در فضای ارز دیجیتال از زمان محکومیت مدیر عامل سابق FTX استماع خواهد کرد. ادامه مطلب را در مقاله بررسی عواقب محکوم شدن چانگ پنگ ژائو در دادگاه، بخوانید.

چرا مدیر عامل سابق FTX به 7.5 سال زندان محکوم شد؟

توجه داشته باشید که بعد از سام بنکمن فرید، رایان سلامه یکی از اولین افرادی است که به صرافی FTX و Alameda Research متصل شده و به مدتی زندان محکوم شده است. یک قاضی فدرال بعد از اعتراف به دو اتهام جنایتکار، یکی از مدیران عامل سابق FTX Digital Markets رایان سلامه را به 7.5 سال زندان محکوم کرد. در جلسه 28 ماه مه در دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای ناحیه جنوبی نیویورک، قاضی لوئیس کاپلان به سلامه به دلیل توطئه برای اداره یک تجارت انتقال پول بدون مجوز و مشارکت در تقلب در امور مالی مبارزات انتخاباتی به 7.5 سال زندان محکوم کرد. مدیر سابق FTX در سپتامبر 2023 به اتهامات وارده اعتراف کرد و در انتظار صدور حکم بود. ادامه مطلب را در مقاله چرا مدیر عامل سابق FTX به 7.5 سال زندان محکوم شد، بخوانید.

بررسی بزرگترین روز معاملاتی صرافی بایننس

در میان افت و رکود در بازار ارزهای دیجیتال، صرافی ارز دیجیتال بایننس توانست 1.2 میلیارد دلار ورودی خالص جذب کند. این جریان نشان دهنده اعتماد سرمایه گذاران به این پلت فرم معاملاتی بزرگ است، حتی اگر بازار به طور کلی در وضعیت نوسانی قرار دارد. بایننس که یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال در جهان به حساب می‌آید، در این روزهای سخت توانست عملکرد مثبتی داشته باشد. این جریان سرمایه می تواند به افزایش نقدینگی و تقویت جایگاه بایننس در بازار جهانی کمک کند. ادامه مطلب را در مقاله بررسی بزرگترین روز معاملاتی صرافی بایننس، بخوانید.

چگونه صرافی کانادا سرمایه کاربران خود را نابود کرد؟

صنعت ارزهای دیجیتال در سال های اخیر به سرعت توسعه یافته و توجه بسیاری از سرمایه گذاران و کاربران را به خود جلب کرده است. با این حال، این بازار نوظهور با خطرات و چالش های خاص خود همراه است که می تواند منجر به نابودی سرمایه کاربر شود. صرافی های ارزهای دیجیتال به عنوان یکی از بسترهای اصلی خرید و فروش سکه های دیجیتال، صرافی ارز دیجیتال است که به دلیل مدیریت، امنیت و نوسانات بازار، گاه نتایج ناگواری را برای کاربران به دنبال دارد. ادامه مطلب را در مقاله چگونه صرافی کانادا سرمایه کاربران خود را نابود کرد، بخوانید.

آیا پلتفرم رابین هود در مقابل SEC در دادگاه پیروز می شود؟

توجه داشته باشید که در این گزارش آمده است که این پلتفرم با توجه به رویکرد محافظه کارانه این شرکت در فهرست دارایی های دیجیتال، اعلان ولز توسط SEC صادر شده است. KBW گفت که SEC که اعلامیه رابین هود را صادر می کند، شگفت آور است. این کارگزار انتظار دارد هیچ تغییری در عملیات فعلی ارز دیجیتال ایالات متحده یا فهرست دارایی های پلتفرم ایجاد نشود. در این گزارش آمده است که رابین هود نسبت به بسیاری از رقبای آمریکایی خود، احتمال بیشتری برای برنده شده در پرونده با SEC دارد. ادامه مطلب را در مقاله آیا پلتفرم رابین هود در مقابل SEC در دادگاه پیروز می شود، بخوانید.

علت بسته شدن حساب های کاربران کانادایی در صرافی Gemini

در فوریه ۲۰۲۴، نهاد مدیران اوراق بهادار کانادا (CSA) قوانینی جدید را برای فعالیت پلتفرم‌های معاملاتی ارزهای دیجیتال و انواع صرافی های رمزارز در این کشور معرفی کرد. بر اساس این مقررات، تمامی صرافی‌ها ملزم به امضای یک توافق‌نامه پیش‌ثبت‌نام قانونی هستند تا بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند. این پیش‌ثبت‌نام تضمین می‌کند که صرافی‌ها مطابق با قوانین کانادا عمل کرده و استانداردهای تعیین‌شده در زمینه حفاظت از سرمایه‌گذاران را رعایت می‌کنند. ادامه مطلب را در مقاله علت بسته شدن حساب های کاربران کانادایی در صرافی Gemini، بخوانید.

 

جمع بندی و نتیجه گیری:

در این مقاله سعی کردیم که انواع صرافی رمز ارز؛ اعم از متمرکز و غیرمتمرکز رو برای شما بیان کردیم. و شما می تونین بسته به سطح تجربه و علاقه خودتون یک دسته یا هر دو دسته از پلتفرم های خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو برای انجام معاملات خودتون انتخاب کنین. چرا که بهترین مکان برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال همین صرافی رمز ارز هستن. اکسچنج رمز ارز ایران بایننس هم در داخل کشور با خرید و فروش 500 ارز دیجیتال و 200 شت کوین یکی از بهترین صرافی هایی هستش که می تونین برای خرید و فروش ارزهای مد نظر خودتون ازش استفاده کنین.

نظرات کاربران در مورد انواع صرافی های رمزارز (معرفی صرافی های متمرکز و غیرمتمرکز)
سوال امنیتی :3+83 = ?