سرقت وجوه کاربران صرافی FTX برای کمک های سیاسی

نوشته شده در : 1402/07/27

رمز ارزهای به سرقت رفته در صرافی FTX برای کمک های سیاسی استفاده شدن! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی در این زمینه به دست بیارین؟ آیا می دونین چرا صرافی ارز دیجیتال FTX سقوط کرد؟ چه کسی مسئول هک شدن صرافی FTX هست؟ آیا نیشاد سینگ به سرقت وجوه کاربران اعتراف کرده؟ دارایی های کاربران که در صرافی FTX به سرقت برده شد در کجا استفاده میشه؟
با گسترش بازار ارزهای دیجیتال، هکرها هم وارد این بازار شدن و با استفاده از روش هایی صرافی ارز دیجیتال و کیف پول ها رو هک کردن و دارایی های کاربران رو به سرقت بردن. هک ها و سرقت های زیادی در بازار کریپتو رخ داده که در این حملات دارایی های کاربران به سرقت برده شده. صرافی FTX هم قربانی هک شده و ارزهای دیجیتال کاربران در این هک به سرقت برده شدن. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد سقوط صرافی FTX واستون ارائه بدیم و به بررسی اعتراف نیشاد سینگ به سرقت وجوه کاربران FTX بپردازیم.

چرا صرافی ارز دیجیتال FTX سقوط کرد؟

صرافی ارز دیجیتال FTX

شاید واستون جالب باشه که بدونین صرافی FTX یکی از بهترین و یکی از انواع صرافی های رمز ارز در بین صرافی های برتر بازار بود که نتونست به فعالیت خودش ادامه بده و هک شد! این صرافی امکانات زیادی رو در اختیار کاربران خودش قرار میداد وحجم معاملات بالایی داشت. بعدا طی خبری که در 2 نوامبر 2022 توسط سایت کوین دسک منتشر شد، همه چیز تغییر کرد و صرافی FTX رو به ورشکستگی کشیده شد. صرافی FTX مورد حمله هکرها قرار گرفت و ارزهای دیجیتال کاربران این صرافی به سرقت برده شد.
توجه داشته باشین که سرمایه گذاری های غلط مدیر عامل صرافی FTX، تخلفات مالی زیاد و سوء استفاده از دارایی های کاربران توسط صرافی FTX از جمله مشکلاتی هستن که دست به دست هم دادن و باعث شدن تا صرافی ارز دیجیتال FTX شکست بخوره و سقوط کنه. به دنبال سقوط صرافی FTX، اعتبار کاربران به بازار ارزهای دیجیتال کاهش پیدا کرد و باعث شد تا خیلی از تریدرها رمز ارزهای خودشون رو بفروشن. به همین دلیل، رمز ارزها با فروش گسترده ای روبرو شدن و قیمت ارزهای دیجیتال ریزش کرد!

اعتراف نیشاد سینگ به سرقت وجوه کاربران FTX

صرافی ارز دیجیتال FTX

بعد از اینکه صرافی ارز دیجیتال FTX که یک صرافی ارز دیجیتال محبوبی بود، هک شد و دارایی های کاربران به سرقت برده شد، دادگاهی تشکیل شد و همه عوامل اجرایی صرافی FTX به دادگاه احضار شدن. نیشاد سینگ که مدیر عامل سابق ایم صرافی بود، به سرقت دارایی ها و وجوه کاربران اعتراف کرد و در دادگاه گفت که از ارزهای دیجیتالی که از مشتریان سرقت برده شده، برای کمک های مالی سیاسی استفاده میشه.
نیشاد سینگ در اعترافات خودش تاکید کرد که ارزهای دیجیتال یا دارایی های کاربران که به سرقت برده شدن، اول به حساب خودش واریز میشد و بعدا این مبلغ رو به حساب شخصی به اسم آلامدا ارسال می کرد تا با استفاده از رمز ارزها کمک های مالی سیاسی و غیرقانونی انجام بده. همچنین بخشی از وجوه به سرقت برده شده واسه سرمایه گذاری ها و سایر هزینه ها استفاده شده. دادگاه نیشاد سینگ رو محکوم به حبس و پرداخت خسارت کرد. البته توجه داشته باشین که افراد دیگه هم در هک شدن صرافی ارز دیجیتال FTX نقش دارن که برخی از اون ها هنوز به جرم خودشون اعتراف نکردن و به زودی قراره که حکم نهایی صادر بشه و تکلیف دارایی ها و ارزهای دیجیتال کاربران مشخص بشه.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد سقوط صرافی FTX واستون ارائه بدیم و به بررسی اعتراف نیشاد سینگ به سرقت وجوه کاربران FTX بپردازیم. همونطور که گفتیم، صرافی FTX یکی از بهترین و معتبرترین صرافی های ارز دیجیتال در بین صرافی های برتر بازار بود که نتونست به فعالیت خودش ادامه بده و هک شد. نیشاد سینگ که مدیر عامل سابق صرافی FTX هست که در دادگاه به سرقت وجوه کاربران اعتراف کرد و گفته که وجوه به سرقت برده شده از کاربران برای کمک های سیاسی استفاده شده.

 


نظرات کاربران در مورد سرقت وجوه کاربران صرافی FTX برای کمک های سیاسی
سوال امنیتی :4+65 = ?