چرا گوگل پلی در هند صرافی بایننس و OKX را مسدود کرد؟

نوشته شده در : 1402/10/25

گوگل پلی(Google Play) در هند صرافی ارز دیجیتال بایننس و OKX را مسدود کرد! آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ آیا می دانید چرا هند به برخی از پلتفرم های معاملاتی ارز دیجیتال هشدار داده است؟ چرا صرافی بایننس و OKX اجازه ندارند به کاربران هندی خدمات ارائه کنند؟ به نظر شما صرافی بایننس در حال حاضر برای کاربران هندی در دسترس نیست؟
بازار ارزهای دیجیتال یکی از بهترین بازارهای مالی در دنیا است که شما می توانید در این بازار با خرید و فروش رمز ارزها سود زیادی به دست آورید. برای اینکه بتوانید رمز ارزهایی را خرید و فروش کنید، باید به صرافی ارز دیجیتال مراجعه کنید. صرافی های مختلفی وجود دارند که هر کدام خدماتی را در اختیار کاربران قرار می دهند. اخیرا کشور هند دستور توقف فعالیت صرافی بایننس را صادر کرده است. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد مقررات ارزهای دیجیتال در هند برای شما ارائه کنیم و به بررسی مسدود شدن صرافی بایننس و OKX در کشور هند بپردازیم.

مقررات ارزهای دیجیتال در کشور هند

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که مقررات ارزهای دیجیتال در کشور هند چگونه است یا اینکه انواع صرافی های رمز ارز کدامند؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که ارزهای دیجیتال در سال 2013 وارد کشور هند شدند و جنب و جوش عظیمی را میان افراد متعلق به تمام طبقه های اجتماعی راه انداختند. مردم هند از همان ابتدا با اشتیاق زیاد در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری و با آنها معامله کردند. مراجع دولتی در آن زمان، نظر خاصی در مورد وضعیت مقررات در مورد ارزهای دیجیتال نداشتند و به انتشار هشدارهایی اکتفا کردند.
جالب است بدانید، دولت هند از ابتدا رفتار دوستانه ای را با ارزهای دیجیتال نداشت، ولی همواره مایل به ترغیب استفاده از فناوری های مرتبط با بلاک چین در بسیاری از خدمات دولتی بوده است. بانک مرکزی هند می خواست فعالیت های مرتبط با ارزهای دیجیتال را ممنوع کند. ماهیت غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال و نوسانات دائم در حجم معاملات باعث شدند تا بانک مرکزی هند با احتیاط با آنها رفتار کند. قوانین ارزهای دیجیتال در هند، این دارایی ها را مشمول پرداخت مالیات 30 درصدی می کنند. استفاده از رمز ارزها در هند قانونی، ولی باید تحت نظارت انجام شود.

مسدود شدن صرافی بایننس و OKX در کشور هند

توجه داشته باشید که گوگل پلی در کشور هند، صرافی های ارز دیجیتال بایننس و OKX را بعد از صدور اخطاریه عدم انطباق دولت علیه آنها حذف کرد. این حذف کردن به دنبال تصمیم مشابه اپ استور اپل در هند در دسامبر 2023 صورت گرفت. در اطلاعیه FIU آمده است که هر صرافی که خدماتی را به کاربران هندی ارائه می کند، باید به عنوان نهاد گزارش دهنده ثبت نام کرده و اظهارنامه ها را به بخش مالیات بر درآمد ارسال کند. FIU پیشنهاد کرد که وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات سایت های صرافی های بایننس و OKX را به دلیل عدم رعایت آن مسدود کند.
بعد از اینکه هند 30 درصد مالیات بر ارزهای دیجیتال و 1 درصد کسر مالیات در مبدا برای هر معامله ارز دیجیتال اعمال کرد، حجم مبادلات ارزهای دیجیتال کاهش یافت و کاربران هندی برای اجتناب از رژیم مالیاتی سنگین به سمت صرافی های ارز دیجیتال هجوم بردند. در اطلاعیه FIU آمده است که هر صرافی که خدماتی را به کاربران هندی ارائه می کند، باید به عنوان نهاد گزارش دهنده ثبت نام کرده و اظهار نامه ها را به بخش مالیات بر درآمد ارسال کند. با اینکه فروشگاه Google Play صرافی بایننس و OKX را مسدود کرده است، برنامه و سایت رسمی بایننس هنوز در دسترس است و برای کاربران فعلی کار می کند. یکی از پیشنیازهای استفاده از صرافی های ارز دیجیتال آشنایی با نحوه کار انواع صرافی های ارز دیجیتال 

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد مقررات ارزهای دیجیتال در هند برای شما ارائه کنیم و به بررسی مسدود شدن صرافی بایننس و OKX در کشور هند بپردازیم. همانطور که گفته شد، کشور هند هشدارها و اخطاریه هایی را برای برخی از صرافی های ارز دیجیتال ارسال کرده است. همچنین گوگل پلی در کشور هند صرافی ارز دیجیتال بایننس و OKX را مسدود کرده است.

 


نظرات کاربران در مورد چرا گوگل پلی در هند صرافی بایننس و OKX را مسدود کرد؟
سوال امنیتی :2+82 = ?