چرا قیمت بیت کوین بعد از تایید ETF کاهش پیدا کرد؟

نوشته شده در : 1402/10/24

قیمت بیت کوین(BTC) بعد از تایید شدن ETF کاهش یافت و به نظر می رسد این روند نزولی همچنان ادامه داشته باشد. آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ چرا قیمت بیت کوین کاهش می یابد؟ دلیل ریزش قیمت بیت کوین چیست؟ آیا کاهش قیمت بیت کوین بعد از تایید ETF می تواند ادامه داشته باشد؟ بیت کوین تا چه زمانی به کاهش قیمت ادامه می دهد؟
بیت کوین به عنوان پادشاه ارزهای دیجیتال شناخته می شود و شما می توانید با خرید و فروش این رمز ارز سود زیادی به دست آورید. اگر قصد خرید بیت کوین را دارید، باید وضعیت این ارز را تجزیه و تحلیل کرده و بهترین موقعیت های خرید و فروش بیت کوین را تشخیص دهید. اخیرا قیمت بیت کوین بعد از تایید ETF کاهش یافته است. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، وضعیت ارز دیجیتال بیت کوین(BTC) را تجزیه و تحلیل کنیم و به بررسی کاهش قیمت بیت کوین بعد از تایید ETF بپردازیم.

تجزیه و تحلیل ارز بیت کوین(BTC)

ارز دیجیتال بیت کوین در زمان نوشتن این مطلب با قیمت 42900 دلار معامله می شود که نسبت به 24 ساعت گذشته 0.60 و نسبت به هفته گذشته بیش از 2.30 درصد کاهش یافته است. به نظر می رسد روند نزولی بیت کوین تا مدت کوتاهی ادامه داشته باشد و آینده بیت کوین اینچنین رقم بخورد. از آنجایی که بیت کوین وارد روند نزولی شده است، قیمت سایر ارزهای دیجیتال نیز کاهش قابل توجهی را تجربه کرده اند. انتظار می رفت قیمت بیت کوین بعد از تایید شدن ETF افزایش یافته و به سطوح بالاتری برسد، ولی ظاهرا در خلاف جهت حرکت می کند.
اگر به نمودار هفتگی بیت کوین نگاه کنید، می بینید که بیت کوین وارد روند نزولی شده و قیمت آن بیش از 2.30 درصد کاهش یافته است. البته توجه داشته باشید که ارز بیت کوین(BTC) همچنان در بالا خط روند صعودی قرار دارد و می توان نسبت به رشد قیمت آن امیدوار بود. تا زمانی که بیت کوین بالای خط روند صعودی قرار دارد، می تواند افزایش یابد، ولی زمانی که خط روند صعودی را بشکند، ممکن است قیمت آن سقوط کند و به سطوح پایین تری برسد. بیت کوین باید برای ادامه روند صعودی خود، مقاومت های پیش روی خودش را به سمت بالا بشکند.

کاهش قیمت بیت کوین بعد از تایید ETF

توجه داشته باشید که کمیسیون SEC بعد از مدت ها صندوق قابل معامله بیت کوین در بورس(ETF) را تایید کرد که منجر به گمانه زنی هایی در مورد نحوه واکنش بازارها در هفته های آینده شد. در ساعاتی بعد از اعلام خبر تایید ETF بیت کوین، قیمت بیت کوین به 49 هزار دلار رسید و در 12 ژانویه به بیش از 43000 دلار رسید. قیمت بیت کوین تا 30 دسامبر به سختی از مقاومت عبور کرد و به 42265 دلار رسید. این 2265 دلار بالاتر از محدوده بالایی است که تام بلکستون آن را پیش بینی کرده بود.
ما یک عقب نشینی جزئی در بازار ارزهای دیجیتال خواهیم دید، ولی چیزی برای نوشتن در مورد آن نخواهد بود. ممکن است کمی طول بکشد تا از آستانه 50 هزار دلار عبور کند. ولی تا ژوئن نصف شدن از مسیر خارج خواهد شد و قیمت باید بالاتر باشد. ما همچنین می داننیم که معمولا زمان می برد تا هاوینگ بر قیمت بیت کوین تاثیر بگذارد، بنابراین ممکن است لازم باشد کمی صبور باشیم و منتظر یک بالاترین رکورد جدید باشیم.
حداقل از نظر تاریخی، یک همبستگی منفی قوی بین عدم قطعیت و قیمت هر دو بیت کوین و اتریوم وجود دارد که احتمالا در چرخه انتخابات سال 2024 تقویت خواهد شد. حرکت قیمت فعلی برای دارایی های دیجیتال احتمالا ادامه خواهد داشت و مردم به آنها نگاه می کنند. پناهگاهی در میان عدم قطعیت و تصمیم گیری فعال بانک مرکزی و فدرال که باعث افزایش بیشتر قیمت آنها می شود.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، وضعیت ارز دیجیتال بیت کوین(BTC) را تجزیه و تحلیل کنیم و به بررسی کاهش قیمت بیت کوین بعد از تایید ETF بپردازیم. همانطور که گفته شد، بیت کوین در زمان نوشتن این مطلب با قیمت 42900 دلار معامله می شود که نسبت به 24 ساعت گذشته کاهش یافته است. قیمت بیت کوین بعد از اینکه ETF تایید شد، وارد یک روند نزولی شد.

 


نظرات کاربران در مورد چرا قیمت بیت کوین بعد از تایید ETF کاهش پیدا کرد؟
سوال امنیتی :8+97 = ?