صرافی شبکه ای چیست و چه کاربردی دارد؟

1402/06/23

صرافی شبکه ای(Nested Exchange)؛ یه شخص ثالث یا واسطه! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی در مورد این صرافی ها به دست بیارین؟ آیا می دونین صرافی شبکه ای چیست؟ صرافی شبکه ای چه کاربردهایی داره؟ خطرات استفاده از صرافی شبکه ای چیست؟ عملکرد شبکه ای یا تودرتو چجوریه؟ صرافی ارز دیجیتال غیرمتمرکز و صرافی شبکه ای چه تفاوتی با همدیگه دارن؟ چجوری میشه صرافی های شبکه ای رو تشخیص داد؟

در خرید و فروش رمز ارزها باید حواس خودتون رو جمع کنین که از یه وبسایت قابل اطمینان استفاده کنین. با استفاده از صرافی شبکه ای یا تودرتو ممکنه سرمایه و رمز ارزهای شما با خطر روبرو بشن. صرافی های شبکه ای معمولا دارای حساب های مختلفی در صرافی ها هستن و بعضی از اون ها از کاربران مدارک شناسایی نمی خوان. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد صرافی شبکه ای یا Nested Exchange به عنوان یکی از انواع صرافی رمزارز بهتون ارائه بدیم، به بررسی خطرات صرافی شبکه ای بپردازیم و عملکرد صرافی های تودرتو رو مورد بررسی قرار بدیم.

صرافی شبکه ای چیست؟

صرافی شبکه ای چیست؟

شاید واستون جالب باشه که بدونین صرافی شبکه ای یا Nested Exchange نوعی شخص ثالث یا واسطه هست. بیشتر ما از واسطه ها استفاده کردیم. مثل eBay یه واسطه بین کاربران و دارایی هاست که قصد دارن بخرن. بانک ها هم واسطه ای واسه دریافت و ارسال پول در سطح بین المللی هست. صرافی های ارز دیجیتال هم نوعی واسطه هستنف ولی برخلاف بانک ها مشتریان و کاربران خودشون رو نمی شناسن. همچنین صرافی شبکه ای نوعی پروتکلی هست که در محبوب ترین پلتفرم های معاملاتی حساب کاربری داره و به کاربران خودش این امکان رو میده تا از طریق این حساب ها معامله کرده و خرید و فروش انجام بدن.

صرافی شبکه ای(Nested Exchange) با اسم صرافی فوری یا سریع هم شناخته میشه. واسه اینکه بتونین با این صرافی آشنا بشین، باید عملکرد این پلتفرم رو درک کنین. در این صرافی ها فرایند معامله خیلی آسونه و عملکرد اون ها رو میشه در دو مرحله خیلی آسون خلاصه کرد که عبارت هستن از:

  • ایجاد یه حساب توسط یه نهاد یا شخص در صرافی معتبر
  • استفاده از حساب تودرتو برای ارائه خدمات به واسطه ها

توجه داشته باشین که صرافی های شبکه ای یا تودرتو معمولا دارای حساب هایی در پلتفرم های کریپتویی مختلف هستن. در بعضی از این پلتفرم ها از کاربران احراز هویت خواسته میشه و مدارک شناسایی کاربران رو دریافت می کنند و برخی از صرافی ها نیازی به ارائه مدارک شناسایی نیست. همین مسئله باعث شده تا صرافی های شبکه ای گزینه خوبی واسه کلاهبرداران و افراد سودجو محسوب بشه. علاوه بر این، در بعضی از صرافی های شبکه ای امکان معامله یا خرید و فروش رمز ارزها با پول نقد فراهم هست.

مقاله پیشنهادی: صرافی جمینی(Gemini Exchange) چیست؟

خطرات استفاده از صرافی های شبکه ای چیست؟

خطرات استفاده از صرافی های شبکه ای چیست؟

همونطور که گفتیم، صرافی شبکه ای یا تودرتو یکی از پلتفرم های معاملاتی در بازار ارزهای دیجیتال هست که شما می تونین بدون احراز هویت هم در این صرافی ها ترید کنین. به همین دلیل این صرافی ها گزینه خوبی واسه کلاهبرداران و افراد سودجو محسوب میشن. استفاده از صرافی های شبکه ای خطرات زیادی به دنبال داره.

وقتی که از یه پلتفرم معاملاتی شبکه ای یا تودرتو استفاده می کنین، این فقط به صرافی های متمرکز آسیب نمی رسونه، شما و ارزهای دیجیتالتون به دلایل مختلفی در خطر هستین. در ادامه برخی از خطرات استفاده از صرافی های شبکه ای رو بررسی می کنیم:

  • یکی از خطرات استفاده از صرافی های شبکه ای این هست که سپرده ها و ارزهای دیجیتال شما نسبت به یه صرافی رگوله شده از امنیت پایینی برخوردار هست.
  • ممکنه در زمان استفاده از پلتفرم های معاملاتی شبکه ای ناخواسته از فعالیت های غیرقانونی و مجرمانه حمایت کنین. از جمله از این فعالیت ها میشه به تامین مالی تروریست ها اشاره کرد.
  • یکی دیگه از خطرات استفاده از صرافی های شبکه ای این هست که مقامات و موسسه های نظارتی ممکنه صرافی رو تعطیل کنند و باعث از دست دادن دارایی ها بشن.
  • اگه آگاهانه با یه صرافی ارز دیجیتال کار کنین که فعالیت اون غیرقانونی هست، ممکنه پیگرد قانونی قرار بگیرین و مجرم شناخته بشین.

مقاله پیشنهادی: صرافی ارز دیجیتال بیتمکس(BitMex) چیست؟

زمانی که بحث درباره امور مالی سنتی میشه، یکی از اصلی ترین مشکلات خطر پولشویی هست. از اونجایی که بانک کارگزار فقط به صورت مستقیم با بانک پاسخگوی مشخصی ترید می کنه، اون ها نمی تونن دقیقا مشخص کنند که با چه شخصی دارن معامله می کنند. از طرف، بازار رمز ارزها هنوز در حال توسعه و گسترش هست. واسه صرافی های شبکه ای آسونه که به دور از نظارت ها به فعالیت خودشون ادامه بدن. یه صرافی شبکه ای می تونه در یه صرافی بزرگ ارز دیجیتال بدون اینکه اون ها متوجه بشن، اکانت باز کنه.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد صرافی شبکه ای یا Nested Exchange بهتون ارائه بدیم، به بررسی خطرات صرافی شبکه ای بپردازیم و عملکرد صرافی های تودرتو رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، صرافی شبکه ای نوعی پروتکلی هست که در محبوب ترین پلتفرم های معاملاتی حساب کاربری داره و به کاربران خودش این امکان رو میده تا از طریق این حساب ها معامله کرده و خرید و فروش انجام بدن. استفاده از صرافی های شبکه ای خطرات زیادی به همراه داره.

 

 


نظرات کاربران در مورد صرافی شبکه ای چیست و چه کاربردی دارد؟
سوال امنیتی :4+89 = ?