معاملات کاغذی(Paper Trading) چیست؟

1402/06/21

معاملات کاغذی(Paper Trading)؛ روش خوب برای آموزش معامله و تست استراتژی معاملاتی واسه افراد مبتدی! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی در این زمینه به دست بیارین؟ آیا می دونین معاملات کاغذی چیست؟ ترید کاغذی چه اهمیتی داره؟ چجوری میشه از معاملات کاغذی استفاده کرد؟ ترید کاغذی چه مزایایی به همراه داره؟ در زمان انجام پیپر تریدینگ چه نکاتی رو باید رعایت کرد؟

خرید و فروش رمز ارزها به دلایل مختلفی می تونه چالش برانگیز باشه، از جمله نداشتن استراتژی معاملاتی کارآمد و ترس از دست دادن پول. اگه به شما بگیم راهی واسه ترید بدون ریسک وجود داره، تعجب نمی کنین؟! این راهی هست واسه تمرین مهارت های معاملاتی و کسب اطمینان از معاملات کاغذی که قبل از معامله در یه حساب واقعی انجام میشه. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد معاملات کاغذی یا Paper Trading بهتون ارائه بدیم، به بررسی مزایا و معایب معاملات کاغذی بپردازیم و نحوه استفاده از پیپر تریدینگ برای ترید در انواع صرافی ارز دیجیتال رو به شما یاد بدیم.

معاملات کاغذی چیست؟

معاملات کاغذی چیست؟

احتمالا واستون جالب باشه که بدونین معاملات کاغذی یا Paper Trading یه روش شبیه سازی شده معاملات در بازار ارزهای دیجیتال و سایر بازارهای مالی هست. در این تکنیک، معامله گران به صورت واقعی خرید و فروش هاشون رو با قیمت های لحظه ای و بدون استفاده از پول واقعی انجام میدن. به عبارت دیگه، شما در معاملات کاغذی می تونین تریدهایی رو با استفاده از پول مجازی انجام بدین. همچنین معاملات کاغذی به شما این امکان رو میدن تا مهارت های مورد نیاز واسه معامله گری رو تمرین، تکنیک های جدید رو تست و استراتژی های معاملاتی مختلف رو بدون خط از دست دادن سرمایه امتحان و ارزیابی کنین.

معاملات کاغذی(Paper Trading) هم مناسب افراد حرفه ای و هم مناسب معامله گران تازه کار هست. افرادی که اخیرا وارد دنیای معامله گری شدن، با خیلی از ابزارها آشنا نیستن و به تمرین های زیادی نیاز دارن. افراد حرفه ای هم واسه تست کردن استراتژی های معاملاتی خودشون از معاملات کاغذی استفاده می کنند. بعضی از افراد وقتی که واسه اولین بار شروع به ترید می کنند، از پیپر تریدینگ استفاده نمی کنند، چون ممکنه احساس واقعی به خطر افتادن پول واقعی و کنترل احساسات بعد از این استرس رو تجربه نکنین که این مسئله در اینجا به شما کمک می کنه تا با خیالی راحت تجربه کسب کنین و شیوه استفاده از ابزارهای مختلفی رو یاد بگیرین.

مقاله پیشنهادی: بهترین استراتژی های معاملاتی در بازار نزولی

مزایا و معایب معاملات کاغذی چیست؟

مزایا و معایب معاملات کاغذی چیست؟

همونطور که گفتیم، معاملات کاغذی(Paper Trading) در بازار ارزهای دیجیتال به معاملات شبیه سازی شده گفته میشه که به تریدهای مبتدی کمک می کنند تا بدون درگیر کردن پول واقعی خودشون، دارایی های مالی مختلف از جمله رمز ارزها رو خرید و فروش کنند. استفاده از معاملات کاغذی مزیت ها و معایب زیادی به همراه داره. در ادامه برخی از مزایا و معایب معاملات کاغذی رو بررسی می کنیم:

مزایای پیپر تریدینگ

  • یکی از مزیت های معاملات کاغذی این هست که تریدرها و معامله گران مبتدی که تازه تحلیل تکنیکال رو یاد گرفتن، می تونن مدتی از معاملات کاغذی استفاده کنند تا درستی و دقیق بودن تحلیل های خودشون رو تست کنند تا با خیالی راحت معاملات واقعی انجام بدن.
  • معامله گران می تونن با استفاده از معاملات کاغذی، استراتژی های معاملاتی خودشون رو امتحان می کنند. تریدرهای موفق در بازار رمز ارزها، واسه خودشون یه استراتژی معاملاتی خوب دارن که خرید و فروش های خودشون رو بر اساس اون انجام میدن.
  • یکی دیگه از مزایای معاملاتی کاغذی این هست که Paper Trading به کاربران اعتماد به نفس میده که بتونن عملکرد بهتری رو در بازار داشته باشن.

معایب پیپر تریدینگ

  • یکی از معایب معاملات کاغذی این هست که تریدر با استفاده از پول مجازی در بخش Paper Trading در حال فعالیت هست و همین مسئله باعث میشه تا معامله گر با خیال راحت سفارش های خودش رو ثبت کنه که در این صورت ممکنه نتایج بهتری هم به دست بیاره که کمی با واقعیت فاصله داره.
  • مقدار سرمایه ای که در بخش پیپر تریدینگ به معامله گران تعلق می گیره، مبلغ صد هزار دلار هست و همین موضوع باعث میشه تا معامله گران اقدام به استفاده از اهرم ها یا لوریج های بالا کنند و معاملات زیادی رو به صورت همزمان باز کرده و سود زیادی کسب کنند. در حالی که در معاملات واقعی میزان سرمایه ممکنه کمتر از 100 هزار دلار باشه.
  • یکی دیگه از معایب معاملات کاغذی این هست که وقتی معامله گری از قابلیت Paper Trading استفاده می کنه، معاملات اون بدون در نظر گرفتن کارمزد و سایر هزینه ها ثبت میشه. چون هیچ بروکر و صرافی ها فرایند ثبت سفارش ها و انجام معاملات تریدر رو بر عهده نمی گیره. بنابراین، سود و ضرر به دست اومده در پیپر تریدینگ با بازار واقعی متفاوت هست.

بیشتر بخوانید: چرا در معاملات باید استراتژی داشت؟

نحوه استفاده از پیپر تریدینگ چگونه است؟

نحوه استفاده از پیپر تریدینگ چگونه است؟

توجه داشته باشین که استفاده از پیپر تریدینگ به ثبت نام در پلتفرم معاملاتی آنلاین نیاز داره. خیلی از پلتفرم ها این قابلیت رو به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار میدن. واسه استفاده از معاملات کاغذی(Paper Trading) لازمه یه پلتفرم که قابلیت پیپر تریدینگ رو ارائه میده، شناسایی کنین. خیلی از بروکرها این قابلیت رو ارائه میدن و شما می تونین بدون استفاده از پول واقعی با این تکنیک معاملات خودتون رو انجام بدین.

پلتفرم هایی مثل تریدینگ ویو و.... امکان استفاده از معاملات کاغذی رو واسه کاربران خودشون فراهم کردن. بعد از این مرحله شما باید حساب پیپر تریدینگ ایجاد کنین. واسه ساخت این حساب، اطلاعات شخصی خودتون رو وارد کنین و توافق نامه مخصوص پلتفرم رو قبول کنین. بعد از ساخت حساب کاربری، شما با یه پول مجازی می تونین معاملات کاغذی رو شروع کنین.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد معاملات کاغذی یا Paper Trading بهتون ارائه بدیم، به بررسی مزایا و معایب معاملات کاغذی بپردازیم و نحوه استفاده از پیپر تریدینگ رو به شما یاد بدیم. همونطور که گفتیم، معاملات کاغذی به معاملات شبیه سازی شده گفته میشه که با پول مجازی عمل می کنند. شما می تونین با استفاده از معاملات کاغذی یا پیپر تریدینگ، استراتژی های معاملاتی خودتون رو امتحان کنین تا با خیال راحت و با استفاده از دارایی های واقعی خرید و فروش انجام بدین.


نظرات کاربران در مورد معاملات کاغذی(Paper Trading) چیست؟
سوال امنیتی :8+56 = ?