تفاوت ترید در بازار نزولی و صعودی رمز ارزها

1402/06/21

تفاوت ترید در بازار نزولی و صعودی رمز ارزها؛ آیا دوست دارین تا اطلاعاتی در این زمینه به دست بیارین؟ آیا می دونین خرید ارز دیجیتال و فروش ان در بازار نزولی چجوریه؟ آیا می دونین بازار صعودی چیست؟ چجوری در بازار صعودی یا گاوی ترید کنیم؟ چرا توجه به نوع بازار مهم هست؟ تفاوت ترید در بازار خرسی و گاوی ارزهای دیجیتال چیست؟ چه چیزی بازارهای گاوی رو از بازارهای خرسی متمایز می کنه؟

در همه بازارهای مالی به خصوص بازار ارزهای دیجیتال، قیمت ها نوسان دارن و همواره نوسان دارن و مدام در حال افزایش یا کاهش هستن، ولی اگه وضعیت بلند مدت رو مثلا در یه ماه یا چند ماه در نظر بگیریم، حرکت کلی قیمت ها در جهتی خاص هست. با توجه به اینکه حرکت بلند مدت قیمت ها به کدوم سمت باشه، انواع بازار در ارزهای دیجیتال به سه دسته صعودی، نزولی و رنج تقسیم میشه. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد بازار صعودی و بازار نزولی بهتون ارائه بدیم، به بررسی ترید در بازار صعودی بپردازیم و تفاوت معامله در بازار صعودی و نزولی ارزهای دیجیتال رو مورد بررسی قرار بدیم.

بازار صعودی چیست؟

بازار صعودی چیست؟

شاید واستون جالب باشه که بدونین بازار صعودی به بازاری گفته میشه که تریدر در اون به راحتی به ارزهای دیجیتال اعتماد می کنه. قیمت رمز ارزها در بازار مدام افزایش یا کاهش پیدا می کنند. در دوره هایی که قیمت ها در یه بازه زمانی، افزایش پیدا می کنند، بازار رو میشه صعودی یا گاوی در نظر گرفت. بازار صعودی ممکنه واسه ماه ها یا حتی سال ها ادامه داشته باشه. تاریخ مشخصی واسه شروع و پایان بازار صعودی ارزهای دیجیتال نمیشه تعیین کرد. در این بازارها همراه با افزایش قیمت ها، اعتماد سرمایه گذاران هم افزایش پیدا می کنه، چون سرمایه گذاران نسبت به رشد بیشتر قیمت ها و ثبت رکوردهای جدید خوش بین هستن.

در بازار صعودی همه جوانب یه بازار مالی می تونن مثبت باشن. در صورتی که این افزایش قیمت رمز ارزها ادامه داشته باشه، تشخیص روند نشون میده که قیمت ارزهای دیجیتال شما در حال افزایش هست. می تونین با این روند صعودی به معاملات مختلفی ورود کنین و به درآمد و سود زیادی برسین. وقتی روند صعودی در بازار رمز ارزها وجود داشته باشه، این ویژگی باعث حرکت تریدرها به سمت خرید دارایی ها میشه. در این صورت افزایش قیمت به رشد خودش ادامه میده. در هر بازار مالی که شاهد افزایش قیمت و روند صعودی بودین، بدونین که احساسات بازار در وضعیت مثبتی قرار داره.

مقاله پیشنهادی: آموزش ترید در ارزهای دیجیتال

نحوه ترید در بازار صعودی چگونه است؟

نحوه ترید در بازار صعودی چگونه است؟

تریدرها و معامله گران معمولا سعی می کنند تا از بازار صعودی ارزهای دیجیتال سود زیادی به دست بیارن، چون آسون ترین زمان واسه کسب درآمد هست. تریدرها این کار رو با خرید در پایین ترین قیمت ممکن انجام میدن و بعدا صبر می کنند تا قیمت رمز ارز افزایش پیدا کنه. زمانی که بازار صعودی هست، معامله گران سعی می کنند هرچه زودتر و در ابتدای روند صعودی، رمز ارزها رو بخرن و زمانی که قیمت به اوج خودش رشد، اون رو بفروشن و از افزایش قیمت ارزهای دیجیتال سود زیادی به دست بیارن.

توجه داشته باشین که هر ضرری که تریدرها در بازار صعودی محتمل میشن، موقتی میشه چون می دونن به احتمال زیاد می تونن ضررهای خودشون رو جبران کنند. یکی از استراتژی های محبوب، همراهی با روند بازار ارزهای دیجیتال هست. به این صورت که معامله گران رمز ارزهایی رو که در یه روند صعودی قوی هستن، انتخاب کرده و می خرن تا از باقی مونده حرکت صعودی اون سود کسب کنند. یکی دیگه از استراتژی های معاملاتی در بازار صعودی این هست که تریدرها در بازار صعودی، ارزهای دیجیتال خودشون رو نگه می دارن یا به اصطلاح هولد می کنند تا زمانی که قیمت ها اون ها به بالاترین حد رسید، با فروش اون ها سود به دست بیارن.

مقاله پیشنهادی: درس های وارن بافت برای تریدرهای ارز دیجیتال

بازار نزولی چیست؟

بازار نزولی چیست؟

جالب اینجاست که بدونین بازارهای نزولی وقتی به وجود میاد که قیمت رمز ارزها همزمان با اعتماد تریدرها و معامله گران کاهش پیدا می کنه. در بازار نزولی نمودار قیمت حرکتی به سمت پایین خواهد داشت. بازار نزولی برعکس بازار گاوی عمل می کنه و باعث کاهش قیمت رمز ارزها میشه. اگه قیمت ارزهای دیجیتال در یه بازه زمانی تقریبا 2 ماهه بیشتر از 20 درصد ریزش کنند، میشه گفت وضعیت بازار نزولی هست. بازار نزولی معمولا بعد از بازار صعودی اتفاق می افته و بعضی وقت ها تا چند سال می تونه ادامه داشته باشه.

در طی روند نزولی ارزهای دیجیتال، ترس، عدم اعتماد و شک، احساسات اصلی معامله گران رو تشکیل میدن. به این شرایط فاد گفته میشه. در این دوره معامله گران و تریدرهای جدید هم تمایلی به ورود به بازار رمز ارزها نخواهن داشت. بازار ارزهای دیجیتال این امکان رو دارن که می تونین در سراشیبی طوفانی هم سود زیادی به دست بیارین. به عبارت دیگه، ترید در بازار نزولی هم می تونه به سود منجر بشه.

مقاله پیشنهادی: بهترین استراتژی های معاملاتی در بازار نزولی

چطور در بازار نزولی ترید کنیم؟

تریدرها اکثر مواقع بازار نزولی ارزهای دیجیتال رو به عنوان فرصتی مناسب واسه خرید رمز ارزها در قیمت پایین می بینن که البته به صبر نیاز داره، چون مدتی نامشخص طول می کشه تا بازار صعودی بعدی ارزهای دیجیتال شروع بشه. معامله در بازار نزولی می تونه واسه افراد مبتدی سخت باشه، چون احتمال ضرر در بازار نزولی زیاد هست. در ابتدای بازار نزولی، اگه معامله گر بتونه ریزش قیمت ها رو پیش بینی کنه، می تونه با باز کردن موقعیت های شورت یا فروش از ریزش قیمت ارزهای دیجیتال سود به دست بیاره. توجه داشته باشین که هیچ کسی نمی تونه تعیین کنه که یه روند نزولی چه مدت می تونه ادامه داشته باشه یا قیمت ها تا کجا می تونن ریزش کنند.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد بازار صعودی و بازار نزولی بهتون ارائه بدیم، به بررسی ترید در بازار صعودی بپردازیم و تفاوت معامله در بازار صعودی و نزولی ارزهای دیجیتال رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، بازار ارزهای دیجیتال می تونه هم صعودی باشه و هم نزولی. استراتژی های معاملاتی مختلفی وجود دارن که شما می تونین با استفاده از این استراتژی از هر دو روند بازار هم سود به دست بیارین. البته ترید در بازارهای صعودی و نزولی تفاوت هایی زیادی با همدیگه دارن.


نظرات کاربران در مورد تفاوت ترید در بازار نزولی و صعودی رمز ارزها
سوال امنیتی :8+54 = ?