استیکینگ خودکار چیست و چه مزایایی دارد؟

نوشته شده در : 1402/06/19

استیکینگ خودکار(Auto Staking)؛ بدون دردسر از حوزه دیفای کسب درآمد کنین! آیا می خواهین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین؟ آیا می دونین استیکینگ خودکار چیست؟ استیکینگ خودکار چه مزایا و معایبی به همراه داره؟ فرایند استیکینگ اتوماتیک چجوریه؟ توکن های استیکینگ خودکار کدامند؟ نمونه هایی از استیکینگ خودکار کدامند؟ چجوری میشه از این طریق به کسب درآمد از ارزهای دیجیتال پرداخت؟

فرایند استیکینگ یا سپرده گذاری رمز ارزها به کمک شهرت امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای محبوبیت زیادی پیدا کرده. در طی ماه های گذشته شاهد ظهور مفهومی تحت عنوان استیکینگ خودکار در بازار ارزهای دیجیتال بودیم. لازمه بدونین که این قابلیت در پلتفرم های مختلف به شما این امکان رو میده تا از نظارت مداوم بر روی منابع مالی خودتون خلاص بشین. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد استیکینگ خودکار یا Auto Staking بهتون ارائه بدیم، به بررسی مزایا و معایب استیکینگ خودکار بپردازیم و توکن های استیکینگ خودکار رو مورد بررسی قرار بدیم.

استیکینگ خودکار چیست؟

استیکینگ خودکار چیست؟

شاید واستون جالب باشه که بدونین استیکینگ یا Staking یکی از روش های معاملاتی سودآوری هست که در اون سرمایه گذاران و معامله گران به جای خرید و فروش رمز ارزها، سرمایه ها و دارایی های خودشون رو در صرافی ها یا ولت های معتبر ذخیره و نگهداری می کنند. صرافی ارز دیجیتال یا پلتفرم هایی که امکان استیکینگ خودکار رو دارن، در مدت زمان مشخصی ارزهای دیجیتال رو ذخیره می کنند و به این ترتیب توکن های ذخیره شده خود به خود افزایش پیدا می کنند و کاربر درآمد زیادی به دست میاره.

توجه داشته باشین که در روش استیکینگ خودکار(Auto Staking) کاربران فعال در بازار ارزهای دیجیتال می تونن به سود زیادی دست پیدا کنند و همچنین دارای امنیت زیادی در شبکه بلاک چین هست. به طور خلاصه میشه گفت استیکینگ خودکار یعنی کسب سود در ازای نگهداری رمز ارزهای مخصوص هست. در استیکینگ خودکار کاربران نیاز ندارن تا روی دارایی ها و سرمایه های خودشون نظارت مداوم داشته باشن. بازار رمز ارزها دنیای شگفت انگیزی هست که واسه فعالیت در اون نیازمند ابزارهای مختلفی هستین. از جمله از این ابزارها میشه به اندیکاتورها و سیگنال های معاملاتی اشاره کرد. به این ترتیب، استیکینگ خودکار روشی آسون واسه کسب درآمد محسوب میشه.

مقاله پیشنهادی: استخراج نقدینگی(Liquidity Mining) چیست؟

استیکینگ خودکار چه مزایا و معایبی دارد؟

استیکینگ خودکار چه مزایا و معایبی دارد؟

همونطور که گفتیم، دیفای با افزایش نیازهای کاربران، بیشتر و بیشتر توسعه پیدا می کنه تا این نیازها و خواسته های افراد رو برطرف کنه. در این بین، استیکینگ خودکار یا Auto Staking یکی از زمینه هایی هست که توجه خیلی از کاربران رو به خودش جلب می کنه. با هر پروژه نقاط قوت و ضعفی وجود داره که کاربران باید بهش توجه داشته باشن. در ادامه برخی از مزایا و معایب استیکینگ خودکار رو بررسی کنیم:

مزایای استیکینگ خودکار

  • یکی از مزایای استیکینگ خودکار رمز ارزها این هست که با استفاده از این روش می تونین سود زیادی رو از منابع مالی سپرده گذاری شده به دست بیارین و به بررسی دستی مبلغ استیک شده خودتون نیازی ندارین. با استفاده از استیکینگ خودکار هیچ وقت بازه زمانی سپرده گذاری و پتانسیل کسب سود رو از دست نمیدین.
  • انتظار میره با گذشت زمان و در صورتی که محبوبیت اون پروتکل حفظ بشه، ارزش اون توکن و میزان تقاضای اون هم به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کنه. این موضوع باعث میشه تا از سود تعلق گرفته هم منفعت زیادی به دست اورد.
  • هیچ وقت نیاز نیست تا توکن های خودتون رو در سایت های مختلف جابجا کنین. در طی این فرایند، وقتی که توکن مورد نظر خودتون رو خریداری می کنین، از همون اول ارزهای دیجیتال شما استیک میشن و پاداش به دست اومده از این فرایند هم به شما داده میشه.
  • یکی دیگه از مزیت های استیکینگ خودکار، فرایند سوزوندن خودکار هست. رویکرد ضدتورمی مورد استفاده در این بستر به سوزونده شدن درصد ثابتی از توکن ها در طول هر کدوم از تراکنش ها باعث میشه.

مقاله پیشنهادی: تفاوت ییلد فارمینگ و استیکینگ چیست؟

معایب استیکینگ خودکار

  • در فرایند Auto Staking نیاز هست تا بر اساس بازه های زمانی مشخص پول خودتون رو قفل یا استیک کنین. در طی این بازه های زمانی، امکان دسترسی به منابع مالی خودتون رو نخواهین داشت. اگه قیمت ارزهای دیجیتال شما خیلی کاهش پیدا کنه و نتونین رمز ارزهای خودتون رو برداشت کنین، این کار تاثیر بدی روی سود شما می ذاره.
  • حرکت قیمت رمز ارزهایی که سرمایه گذاران منابع مالی خودشون رو به اون ها اختصاص دادن، مثل ریسک های محتملی که ممکنه نامطلوب باشه.
  • یکی دیگه از معایب استیکینگ خودکار این هست که ممکنه نتونین تنظیمات استیکینگ خودکار خودتون رو به صورت خوکار تنظیم کنین. این یعنی در آخر سود کمتر و پایین تری نسبت به چیزی که در نظر دارین، به دست میارین.

توکن های استیکینگ خودکار کدامند؟

توکن های استیکینگ خودکار کدامند؟

این توکن ها در ولت به صورت اتوماتیک یا خودکار و دوره ای با هر تغییر افزایش پیدا می کنند و نیازی به انجام فرایند به صورت دستی نیست. این توکن ها معمولا با APYهای خیلی بالا و دوره های تایید مکرر ارائه میشن. این پروتکل ها محدودیتی واسه تحویل و تبدیل رمز ارزها ندارن. با هر تغییر، قرارداد هوشمند توکن های جدید به وجود میاره و اون ها رو متناسب با ولت دارنده ها توزیع می کنه. برخی از توکن های استیکینگ خودکار عبارت هستن از:

  • اتریوم 2.0(ETH 2.0)
  • کاردانو(ADA)
  • پولکادات(DOT)
  • تزوس(XTZ)
  • الگوراند(ALGO)
  • کازماس(ATOM)

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد استیکینگ خودکار یا Auto Staking بهتون ارائه بدیم، به بررسی مزایا و معایب استیکینگ خودکار بپردازیم و توکن های استیکینگ خودکار رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، در روش استیکینگ خودکار(Auto Staking) کاربران فعال در بازار ارزهای دیجیتال می تونن به سود زیادی دست پیدا کنند و همچنین دارای امنیت زیادی در شبکه بلاک چین هست. استیکینگ مزیت ها و معایب زیادی داره که شما قبل از استفاده از این روش، حتما باید با این موارد آشنا بشین.

 


نظرات کاربران در مورد استیکینگ خودکار چیست و چه مزایایی دارد؟
سوال امنیتی :9+52 = ?