سولند(Solend) چیست و چه کاربردی دارد؟

نوشته شده در : 1402/06/17

پلتفرم سولند(Solend)؛ نوعی پروتکل استقراض و تامین اعتبار غیرمتمرکز در بستر سولانا! آیا می خواهین تا اطلاعاتی در مورد این پلتفرم به دست بیارین؟ آیا می دونین پلتفرم سولند چیست؟ به نظر شما پروتکل سولند چجوری کار می کنه؟ خطرات احتمالی استفاده از پلتفرم Solend کدامند؟ چه آینده ای در انتظار پلتفرم سولند وجود داره؟ نحوه خرید ارز دیجیتال و کار با این پلتفرم چجوریه؟ سولند چه ویژگی هایی داره؟

سولند نوعی پلتفرم غیرمتمرکز در بستر سولانا هست که کاربردهای زیادی داره. این پلتفرم تونسته کاربران خیلی زیاد شبکه سولانا رو از مزیت های یه پروتکل وام دهی بهره مند کنه. سولند در هیاهوی استقبال کاربران فعال بازار به شبکه سولانا ایجاد شد و تونست از ظرفیت عملیاتی بالا و کارمزدهای پایین این بلاک چین برخوردار بشه. با این حال، خیلی از کاربران با پروتکل سولند آشنا نیستن. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد پلتفرم سولند یا Solend بهتون ارائه بدیم، به بررسی خطرات احتمالی استفاده از سولند بپردازیم و عملکرد پروتکل وامی دهی سولند رو مورد بررسی قرار بدیم تا با این پروتکل آشنا بشین.

پلتفرم سولند چیست؟

پلتفرم سولند چیست؟

آیا می دونین پلتفرم سولند چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که پلتفرم سولند یا Solend نوعی پلتفرم وام دهی غیرمتمرکز مبتنی بر شبکه بلاک چینی ارز سولانا واسه تامین اعتبار هست که به کاربران کمک می کنه تا ارزهای دیجیتال خودشون رو در بستر شبکه سولانا به سایر کاربران وام بدن و از این طریق درآمد زیادی به دست بیارن. در پلتفرم سولند یه الگوریتم رایانه ای، نرخ بهره و وثایق مورد نیاز خودشون رو واسه دریافت یا اعطای وام رو مشخص می کنه و به کاربران این امکان رو میده تا بتونن از ارزهای دیجیتال خودشون در بستر سولانا سود کسب کنند.

جالب اینجاست که بدونین پلتفرم وام دهی سولند(Solend) واسه اولین بار در سال 2021 راه اندازی شد. در اون زمان محبوبیت شبکه سولانا به دلیل تراکنش های پرسرعت و کارمزدهای پایین در حال افزایش بود. اضافی کردن پلتفرم وام دهی به اکوسیستم اون باعث جذب سرمایه بیشتری به اون شده، چون در حال حاضر کاربران این پلتفرم بیشتر از گذشته سود به دست میارن. پلتفرم سولند به دلیل حضور سرمایه گذاران بزرگی مثل دراگون کپیتال و..... فقط در چند ماه اول راه اندازی به سرمایه 100 میلیون دلاری دست پیدا کرد.

مقاله پیشنهادی: آموزش سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

عملکرد پروتکل وامی دهی سولند چگونه است؟

عملکرد پروتکل وامی دهی سولند چگونه است؟

توجه داشته باشین که پلتفرم سولند(Solend) به کاربران این امکان رو میده تا از مزیت های وام دهی غیرمتمرکز در شبکه بلاک چینی سولانا بهره ببرن. کاربران ارزهای دیجیتال خودشون رو به حساب سولند واریز می کنند و از این طریق سود به دست میارن. همچنین می تونین در ازای سپرده خودتون بدون اینکه وسیله بازپرداخت خودتون رو توجیح کنین. سولند به عنوان یه اپلیکیشن اختصاصی، نیاز وام گیرنده ها رو واسه طی کردن فرایندهای پیچیده پذیره نویسی واسه تعیین ریسک مالی موسسه های مالی در زمان تایید وام از بین میبره.

نکته قابل توجه این هست که پلتفرم سولند به کاربران قابلیت دریافت وام های کوتاه مدت با سپرده های ساده تر رو بدون فرایند طولانی مدت پذیره نویسی میده. در این پلتفرم، اسمارت کانترکت ها سقف و کف وام رو مشخص کرده و سود رو جمع می کنند. کاربران واسه اینکه بتونن از پلتفرم Solend استفاده کنند، باید واسه خودشون کیف پول سولانا تهیه کنند. ارز دیجیتال SOL ستون اصلی این پلتفرم وام دهی غیرمتمرکز هست. اون ها اگه دوست داشته باشن می تونن دارایی های مختلفی رو انتقال بدن، ولی خرید SOL دارایی بومی این پروتکل هست.

خطرات احتمالی استفاده از سولند کدامند؟

خطرات احتمالی استفاده از سولند کدامند؟

همونطور که گفتیم، سولند(Solend) نوعی پروتکل وام دهی غیرمتمرکز بر روی بلاک چین سولانا هست که ویژگی های هیجان انگیزی داره. با این حال، ریزش اخیر قیمت ارز دیجیتال سولانا، خطرات زیادی که در این پلتفرم وجود داره رو هم مشخص کرد. استفاده از این پلتفرم خطرات و ریسک هایی به همراه داره که باید با اون ها آشنا بشین. در ادامه برخی از خطرات احتمالی استفاده از سولند رو بررسی می کنیم:

مقاله پیشنهادی: فاست Faucet ارز دیجیتال چیست؟

  • قیمت دهی اشتباه اوراکل ها

یکی از خطرات استفاده از پلتفرم سولند(Solend)، قیمت دهی اشتباه اوراکل هاست. بهتره بدونین اوراکل های استفاده شده در این پلتفرم با قیمت دهی اشتباه می تونه باعث شکست این پروتکل بشه. دو اوراکل اصلی این پلتفرم، کافیه کوچیک ترین خطایی رو در قیمت دهی مرتکب بشن تا دومینوی لیکویید شدن در پروتکل سولند شروع بشه. در 2 نوامبر 2020، بروز اختلال در فعالیت اوراکل های سولند، بیشتر از 1.25 میلیون دلار بدهی به بار آورد.

  • ریسک لیکویید شدن

یکی دیگه از خطرات احتمالی استفاده از پلتفرم سولند، ریسک لیکویید شدن هست. توجه داشته باشین که لیکویید شدن یکی از ریسک هایی هست که کاربران در زمان استفاده از این پلتفرم باهاش روبرو میشن و نباید ازش غافل شد. با اینکه دریافت وام از پلتفرم Solend به وثیقه گذاری با ارزشی بیشتر از وام دریافتنی نیاز داره، ولی بازار پرنوسان ارزهای دیجیتال و تغییرات قیمتی این دارایی ها می تونن ارزش وثیقه ها رو کاهش بدن و حساب شما لیکویید بشه.

  • ریسک بهره برداری 100 درصدی

یکی دیگه از خطرات احتمالی استفاده از پلتفرم سولند، ریسک بهره برداری 100 درصدی در این پروتکل هست. به عبارت ساده تر، مثل پروتکل های دیفای دیگه، سولند(Solend) هم با ریسک بهره برداری صد درصدی منابع خودش روبرو هست. در صورتی که هیچ ارز دیجیتالی در استخر باقی نمونه و همه نقدینگی صرف تامین اعتبار و وام دهی بشه، اون وقت دیگه کسی نمی تونه تقاضای دریافت وام کنه.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد پلتفرم سولند یا Solend بهتون ارائه بدیم، به بررسی خطرات احتمالی استفاده از سولند بپردازیم و عملکرد پروتکل وامی دهی سولند رو مورد بررسی قرار بدیم تا با این پروتکل آشنا بشین. همونطور که گفتیم، پلتفرم سولند یکی از بهترین پروتکل های وام دهی غیرمتمرکز در شبکه بلاک چینی سولانا هست که شما می تونین با استفاده از این پلتفرم، رمز ارزهای خودتون رو به عنوان وثیقه قرار بدین وام دریافت کنین. این پلتفرم ویژگی ها و قابلیت های زیادی داره، ولی با این حال شما در زمان استفاده از پلتفرم سولند با خطراتی روبرو میشین.

 

 


نظرات کاربران در مورد سولند(Solend) چیست و چه کاربردی دارد؟
سوال امنیتی :4+80 = ?