دییم(Diem) چیست؟ آشنایی با رمز ارز فیسبوک

نوشته شده در : 1402/06/15

ارز دیجیتال دییم(Diem)؛ رمز ارز بومی فیسبوک! آیا دوست دارین تا با این رمز ارز آشنا بشین؟ آیا می دونین ارز دیجیتال دییم چیست؟ رمز ارز دییم چه مزایایی داره؟ مهم ترین تفاوت ارز دیجیتال فیسبوک با سایر رمز ارزها چیست؟ آینده رمز ارز Diem چجوری میشه؟ رمز ارز دییم چجوری کار می کنه؟ آیا خرید ارز دیجیتال Diem گزینه خوبی واسه سرمایه گذاری هست؟ هدف ارز دیجیتال لیبرا چیست؟

اگه از کاربران و معامله گران فعال در بازار ارزهای دیجیتال سوال کنین که رمز ارز فیسبوک چیست؟ ممکنه جواب بدن که نوعی ارز دیجیتال سریع و کاربردی واسه 2 میلیارد کاربر هست. پروژه ارز دیجیتال فیسبوک که با اسم متا هم شناخته میشه، چند سالی هست که در بازار پرهیجان رمز ارزها سروصدای زیادی به پا کرده و افراد زیادی روی این ارز دیجیتال سرمایه گذاری کردن. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد ارز دیجیتال دییم یا Diem بهتون ارائه بدیم، به بررسی مزایای ارز دیجیتال دییم بپردازیم و سرمایه گذاری روی رمز ارز دییم رو مورد بررسی قرار بدیم.

ارز دیجیتال دییم چیست؟

ارز دیجیتال دییم چیست؟

آیا می دونین ارز دیجیتال دییم چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که ارز دیجیتال دییم یا Diem به عنوان رمز ارز بومی فیسبوک شناخته میشه. همچنین دییم نوعی پروژه ارز دیجیتال و محصول ذهنی مارک زاکربرگ مدیر عامل فیسبوک بود. این شخص قصد داشت وارد دنیای کارت های اعتباری بشه و فعالیت های مالی مثل اعتباردهی، پرداخت حقوق در شرکت ها و خریدهای روزانه مردم رو بر یه بستر دیجیتال مشابه با بلاک چین تعریف کنه. مهم ترین مشکل پروژه دییم، شبکه بلاک چین اون بود که برخلاف سایر رمز ارزها مثل بیت کوین، گره هایی داشت که فقط به کمک چند سرور خاص و تحت کنترل فیسبوک اجرا میشدن.

جالب اینجاست که بدونین دییم(Diem) نوعی سیستم پرداخت مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین و همچنین یه روز ارز با پشتوانه هست. شرکت فیسبوک می خواست تا با راه اندازی این پروژه به چند میلیارد کاربر در سراسر دنیا خدمات ارائه بده. این رمز ارز در سال 2020 ایجاد شد. قرار بود ارز دیجیتال دییم یا لیبرا مثل پول دیجیتالی در گوشی های هوشمند مردم باشه و هر کسی بتونه واسه پرداخت هزینه ها و خریدهای خودش از اون استفاده کنه. به صورت کلی، سرویس پرداخت دییم واسه همه کاربران ایجاد شده و فرقی نداره که کجا زندگی می کنین، چه شغلی دارین و یا اینکه درآمد شما چقدر هست. می تونین از این پروتکل به شکل های مختلفی استفاده کنین.

مقاله پیشنهادی: انواع ارزهای دیجیتال کدامند؟

سرویس پرداخت دییم چه مزایایی دارد؟

سرویس پرداخت دییم چه مزایایی دارد؟

همونطور که گفتیم، دییم(Diem) مثل هر رمز ارز دیگه ای، نوعی ارز رمزنگاری شده هست که به صورت دیجیتالی مبادله میشه و از اون میشه واسه پرداخت های آنلاین کالاها و خدمات استفاده کرد. این رمز ارز مزیت های فوق العاده ای به همراه داره که همین مسئله باعث میشه تا افراد تشویق بشن تا از این سرویس پرداخت استفاده کنند و روی این رمز ارز سرمایه گذاری کنند. در ادامه برخی از مزایای ارز دیجیتال دییم رو بررسی می کنیم:

  • یکی از مزایای ارز دیجیتال دییم، دسترسی آسون این پروتکل هست. فقط کافیه یه گوشی هوشمند داشته باشین و به اینترنت متصل بشین. به همین آسونی خدمات پروتکل دییم(Diem) در اختیار شما قرار داده میشه و می تونین از اون ها استفاده کنین.
  • یکی دیگه از مزیت های ارز دیجیتال دییم، استفاده از استیبل کوین هاست. استیبل کوین ها رمز ارزهایی هستن که مهم ترین خصوصیات اون ها ثبات قیمت هست. رمز ارز Diem با پشتوانه پول نقدی و همچنین اوراق دولتی در محدوده قیمت ثابت باقی می مونه.
  • امنیت بالا هم یکی دیگه از مزایای ارز دیجیتال دییم(Diem) هست. بلاک چین کارآمدی خودش رو در جهت حفظ امنیت دارایی های کاربران پروژه های مختلف در طی این سال ها اثبات کرده. بنابراین، جای نگرانی در مورد امنیت پروژه ارز دیجیتال دییم وجود نداره.
  • کارمزدهای پایین تر هم یکی دیگه از مزیت های ارز دیجیتال دییم هست. شبکه ها این امکان رو دارن تا مدیریت داده ها و پردازش تراکنش ها رو به صورت غیرمتمرکز انجام بدن. همچنین این پروتکل در کاهش هزینه های جاری تراکنش ها نقش مهمی رو بر عهده داره.

مقاله پیشنهادی: رتبه بندی ارزهای دیجیتال چگونه است؟

تفاوت ارز دیجیتال فیسبوک با سایر رمز ارزها

تفاوت ارز دیجیتال فیسبوک با سایر رمز ارزها

توجه داشته باشین که مهم ترین تفاوت ارز دیجیتال فیسبوک با سایر رمز ارزها، در استیبل کوین بودن این دارایی و قیمت متناظر با دارایی پوششی اون هست. به عبارت دیگه، ارز دیجیتال فیسبوک، ارزش ذاتی نداشت، بلکه اتصال توکن های اون به دارایی های واقعی و سهام بود که قرار بود به اون ها ارزش مالی بده. دوم اینکه ارز دیجیتال دییم(Diem) شبیه توکن های معمولی نیست که روی سایر شبکه های بلاک چینی قرار می گیره و نه رمز ارز بومی یه بلاک چین خاص هست. دییم نوعی مفهوم بود که در بستر یه بلاک چین رمزنگاری شد، ولی شبه متمرکز ایجاد شد.

آینده رمز ارز Diem چگونه خواهد بود؟

نکته قابل توجه این هست که ارز دیجیتال Diem در بهترین شکل می تونه به عنوان یه فناوری واسه تبادل ارزش مالی بین نهادهای دولتی یا خصوصی مورد استفاده قرار بگیره. با این حال، بلاک چین اون قابلیت تغییر به انواع غیرمتمرکز رو داره، هرچند سازنده ها و مالکان جدید اون هیچ حرفی از تغییر اون به یه بلاک چین غیرمتمرکز به زبون نمیارن. یادمون نره که ارز دیجیتال دییم و شبکه اون شبیه اتر و اتریوم نیستن، اون ها با تفکر اقتصاد آزاد و غیرمتمرکز به وجود نیومدن. به این ترتیب، یا باید در فرمت ابزاری درون سازمانی یا دولتی به کار برده بشن و یا اینکه از مبنا تغییر پیدا کنند و قالب غیرمتمرکز به خودشون بگیرن.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد ارز دیجیتال دییم یا Diem بهتون ارائه بدیم، به بررسی مزایای ارز دیجیتال دییم بپردازیم و سرمایه گذاری روی رمز ارز دییم رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، ارز دیجیتال دییم یا Diem به عنوان رمز ارز بومی فیسبوک شناخته میشه. همچنین دییم نوعی پروژه ارز دیجیتال و محصول ذهنی مارک زاکربرگ مدیر عامل فیسبوک بود. این رمز ارز قابلیت ها و مزیت های زیادی به همراه داره که همین موارد باعث میشن تا این پروژه محبوبیت زیادی به دست بیاره.


نظرات کاربران در مورد دییم(Diem) چیست؟ آشنایی با رمز ارز فیسبوک
سوال امنیتی :9+36 = ?