معرفی بهترین کیف پول های سخت افزاری در سال 2023

1402/06/13

معرفی بهترین کیف پول های سخت افزاری؛ آیا دوست دارین تا با این دسته از کیف پول ارز دیجیتال آشنا بشین؟ آیا می دونین کیف پول سخت افزاری یا Hardware Wallet چیست؟ چرا کیف پول سخت افزاری بهترین گزینه هست؟ کیف پول های سخت افزاری چه ویژگی هایی باید داشته باشن؟ بهترین کیف پول های سخت افزاری کدامند؟ در زمان انتخاب ولت سخت افزاری به چه نکاتی باید دقت کنیم؟

افزایش امنیت و نگهداری راحت رمز ارزها در هنگام خرید از انواع صرافی ارز دیجیتال، از مهم ترین دغدغه ها و چالش های کاربران در بازار کریپتو هست. بهترین روش حفظ امنیت رمز ارزها، استفاده از کیف پول های سخت افزاری هست. داشتن یه ولت سخت افزاری خوب واسه خیلی از کاربران بازار کریپتو ضروری هست. این ولت ها به ما کمک می کنند تا با سرمایه خودمون ارتباط بیشتری داشته باشیم. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد کیف پول سخت افزاری یا Hardware Wallet بهتون ارائه بدیم، به معرفی بهترین کیف پول های سخت افزاری بپردازیم و دلیل استفاده از ولت های سخت افزاری رو مورد بررسی قرار بدیم.

کیف پول سخت افزاری چیست؟

کیف پول سخت افزاری چیست؟

شاید واستون جالب باشه که بدونین، کیف پول سخت افزاری یا Hardware Wallet نوعی دستگاه سخت افزاری قابل حملی هست که به ما کمک می کنه تا به ارزهای دیجیتال خودمون دسترسی داشته باشیم. این ولت ها با تولید کلیدهای خصوصی کاربر در یه محیط امن و آفلاین کار می کنند و با این حال یه صفحه نمایش با کاربری آسون هستن. کیف پول های سخت افزاری معمولا توسط USB یا بلوتوث به دستگاه های متصل  به اینترنت مثل رایانه متصل میشن و یه صفحه مجزا روی ولت واسه تایید تراکنش هم وجود داره تا از افشای اطلاعات حساس و خصوصی به دستگاه متصل به اینترنت جلوگیری بشه.

ولت های سخت افزاری در اصل ولت های امن و آفلاینی هستن که برخلاف کیف پول های نرم افزاری هیچ وقت به اینترنت متصل نمیشن و هکرها نمی تونن به کلیدهای خصوصی شما دسترسی داشته باشن یا از راه دور ارزهای دیجیتال کیف پول شما رو دستکاری کنند. به این ترتیب، ولت های سخت افزاری رو میشه امن ترین نوع کیف پول در مقابل هک و حمله های سایبری دونست.

چرا ولت سخت افزاری بهترین گزینه است؟

چرا ولت سخت افزاری بهترین گزینه است؟

از اونجایی که کیف پول های سخت افزاری(Hardware Wallet) همیشه بدون اتصال به اینترنت و آفلاین کار می کنند، بعضی وقت ها واسه دسترسی به ارزهای دیجیتال باید به دستگاه دیگه ای متصل بشن، ولی حتی اتصال اون ها به کامپیوتر یا سیستم ویروسی مشکلی واسه دارایی های شما ایجاد نمی کنه. ساختار این کیف پول ها جوری طراحی شده که هیچ وقت امکان هک یا کپی کلید خصوصی توسط کامپیوتر یا گوشی های هوشمند آلوده به ویروس یا بدافزارها وجود نداشته باشه. بنابراین، شما می تونین با خیالی راحت با این ولت ها استفاده کنین.

جالب اینجاست که بدونین هر تراکنشی که انجام میدین، ولت های سخت افزاری شما هم باید تراکنش رو تایید و پردازش کنه. به عبارت دیگه، بدون دسترسی به ولت سخت افزاری امکان انجام تراکنش رو ندارین و اگه جای ولت شما امن باشه، می تونین مطمئن بشین که هیچ شخص دیگه ای ارزهای دیجیتال شما رو خرج نمی کنه. گفتنی هست خیلی از ولت های سخت افزاری به شما اجازه میدن رمز ارزهای مختلفی رو به صورت آفلاین نگهداری کنین. این مسئله به شما کمک می کنه تا با خیالی راحت روی رمز ارزهای مختلف سرمایه گذاری کنین.

مقاله پیشنهادی: کیف پول اچ دی(HD Wallet) چیست؟

معرفی بهترین کیف پول های سخت افزاری

معرفی بهترین کیف پول های سخت افزاری

همونطور که گفتیم، کیف پول های سخت افزاری، دستگاه های قابل حملی هستن که ما می تونیم با استفاده از این دستگاه ها، رمز ارزهای خودمون رو در این ولت ها ذخیره و نگهداری کنیم. ولت های سخت افزاری زیادی در بازار وجود دارن که انتخاب بهترین ولت در بین اون ها کار سختیه. در ادامه بهترین کیف پول های سخت افزاری رو واستون معرفی می کنیم تا بتونین یکی از این ولت ها رو انتخاب کنین:

کیف پول ترزور(Trezor) مدل T

یکی از بهترین کیف پول های سخت افزاری در بازار، کیف پول ترزور مدل T هست که از طرف کمپانی SatoshiLabs ساخته و عرضه بازار میشه. این کیف پول از نظر ظاهری تفاوت زیادی با نسل های قبلی خودش مثل کیف پول مدل ONE نداره و از جمله خصوصیات اون میشه به صفحه نمایش لمسی بزرگ تر اشاره کرد. این ولت سخت افزاری قیمت بالایی داره، ولی به دلیل پشتیبانی از انواع ارزهای دیجیتال و امنیت بالا گزینه خوبی هست.

کیف پول لجر نانو ایکس

کیف پول Ledger Nano X هم یکی دیگه از بهترین کیف پول های سخت افزاری هست. بهتره بدونین کیف پول لجر طراحی بهینه و خاصی داره و با سطح امنیت بالا و قابلیت دسترسی و نظارت کامل روی همه ارزهای دیجیتال یکی از بهترین گزینه هاست. شما می تونین بدون هیچ مشکلی از کیف پول لجر نانو ایکس چه در گوشی های هوشمند و چه در کامپیوتر استفاده کنین. یکی از مزیت های این ولت، پشتیبانی از امکان اتصال بلوتوثی هست. با این قابلیت شما می تونین توسط بلوتوث به ولت متصل بشین.

کیف پول سخت افزاری SafePal S1

یکی دیگه از بهترین کیف پول های سخت افزاری موجود در بازار رمز ارزها، کیف پول سخت افزاری سیف پل یا SafePal S1 هست. این ولت یکی از کیف پول های سخت افزاری قابل جابجایی هست و ابعادی برابر با یه کارت اعتباری داره. این ولت به صورت آفلاین کار می کنه و قابلیت های مختلفی در اختیار کاربران خودش قرار میده که باعث میشه تا محبوبیت زیادی به دست بیاره.

کیف پول لجر نانو اس

کیف پول Ledger Nano S هم یکی دیگه از کیف پول سخت افزاری برتر در بازار ارزهای دیجیتال هست. این ولت به صورت سفارشی ساخته میشه و با فروش بیشتر از یک و نیم میلیون دستگاه، محبوبیت زیادی به دست آورده. وجود تراشه امنیت در کیف پول لجر نانو اس هم یکی از قابلیت های این کیف پول هست. این تراشه امنیتی شبیه چیزی هست که در پاسپورت ها استفاده میشه.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد کیف پول سخت افزاری یا Hardware Wallet بهتون ارائه بدیم، به معرفی بهترین کیف پول های سخت افزاری بپردازیم و دلیل استفاده از ولت های سخت افزاری رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، کیف پول سخت افزاری یا Hardware Wallet نوعی دستگاه سخت افزاری قابل حملی هست که به ما کمک می کنه تا به ارزهای دیجیتال خودمون دسترسی داشته باشیم.


نظرات کاربران در مورد معرفی بهترین کیف پول های سخت افزاری در سال 2023
سوال امنیتی :2+36 = ?