صرافی غیرمتمرکز دودو(DODO) چیست و چه مزایایی دارد؟

1402/06/11

صرافی غیرمتمرکز دودو(DODO)؛ یکی از بهترین صرافی های غیرمتمرکز در بازار رمز ارزها! آیا دوست دارین تا با این پلتفرم آشنا بشین؟ آیا می دونین صرافی ارز دیجیتال دودو چیست؟ صرافی غیرمتمرکز دودو چه ویژگی هایی داره؟ کارمزدهای صرافی DODO چقدر هست؟ آیا صرافی دودو واسه کاربران ایرانی مناسب هست؟ کدوم ارز دیجیتال در صرافی DODO قابل معامله هست؟ رمز ارز بومی صرافی دودو چیست؟

اگه در بازار رمز ارزها فعالیت داشته باشین، احتمالا با صرافی های زیادی آشنا هستین. صرافی های ارز دیجیتال از رمز ارزهای مختلفی پشتیبانی می کنند و جای مناسبی واسه انجام معاملات هستن. صرافی دودو رو هم میشه به عنوان یکی از بهترین و معتبرترین صرافی های غیرمتمرکز ارز دیجیتال محسوب کرد. این صرافی در سال 2020 بر روی شبکه اتریوم ایجاد شده و کمک زیادی به تریدرها می کنه. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد صرافی غیرمتمرکز دودو بهتون ارائه بدیم، به بررسی ویژگی های صرافی DODO بپردازیم و کارمزدهای صرافی دودو رو مورد بررسی قرار بدیم تا با این پلتفرم به صورت کامل آشنا بشین.

صرافی غیرمتمرکز دودو چیست؟

صرافی غیرمتمرکز دودو چیست؟

شاید واستون جالب باشه که بدونین صرافی دودو یا DODO Exchange یکی از بهترین صرافی های غیرمتمرکز در بازار ارزهای دیجیتال هست که نحوه کار متفاوتی نسبت به صرافی های دیگه داره. بیشتر صرافی ها واسه مشخص کردن قیمت و تامین نقدینگی خودشون از پروتکل بازارساز خودکار یا AMM بهره می برن. در صورتی که صرافی غیرمتمرکز دودو با استفاده از روش جدیدی با عنوان بازارساز کنش گر، نقدینگی مورد نیاز کاربران رو بر روی شبکه خودش تامین می کنه تا کاربران بتونن به راحتی معاملات خودشون رو انجام بدن.

صرافی غیرمتمرکز دودو(DODO) در آگوست سال 2020 راه اندازی شد و دارای توسعه دهنده ها و سازنده های چینی هست. صرافی دودو به وسیله دو شخص به اسم های Diane Dai و Radar Bear راه اندازی شد. این پلتفرم در حال حاضر با استفاده از رمز ارز بومی DODO که بر مبنای استاندارد ERC20 هست، مدیریت و کنترل میشه. صرافی غیرمتمرکز دودو به عنوان نوعی پروتکل دیفای روی شبکه اتریوم ایجاد شده. همچنین صرافی دودو باعث کاهش ضرر ناپایدار و لغزش قیمت واسه کاربران خودش میشه.

مقاله پیشنهادی: صرافی غیرمتمرکز پولکادکس(PolkaDex) چیست؟

صرافی دودو چه ویژگی هایی دارد؟

صرافی دودو چه ویژگی هایی دارد؟

همونطور که گفتیم، پلتفرم دودو(DODO) یکی از بهترین صرافی های غیرمتمرکز در بازار ارزهای دیجیتال و نوعی پروتکل مالی غیرمتمرکز دیفای هست که از زمان راه اندازی تاکنون تونسته موفقیت های زیادی رو پشت سر بذاره و کاربران زیادی رو به سمت خودش جذب کنه. صرافی دودو ویژگی ها و خصوصیات زیادی داره. در ادامه برخی از ویژگی های صرافی دودو رو بررسی می کنیم:

بازارساز فعال

یکی از ویژگی های صرافی دودو این هست که دارای پروتکل بازارساز خودکار هست. الگوریتم PMM به طور کلی به کمک تیم توسعه دهنده صرافی دودو ایجاد شده که بر طراحی بازارسازهای خودکار واسه بهبود بهره وری سرمایه، کم شدن ضررهای ناپایدار و کاهش اسلیپیج واسه تریدرها، تمرکز کرده. PMM از معیارهایی مثل نسبت سرمایه ها و شیب منحنی واسه پیش بینی وضعیت بازار استفاده می کنه که نتیجه اون استخرهای دودو هست که واسه مدل ها و کاربردهای مختلفی سازگار و انعطاف پذیر هست.

ترید هوشمند در صرافی دودو

یکی دیگه از ویژگی های صرافی دودو، قابلیت ترید هوشمند در این پلتفرم هست. بهتره بدونین Smart Trade نوعی پروتکل جمع کننده نقدینگی غیرمتمرکز هست که به منابع نقدینگی مختلف مراجعه و اون ها رو با همدیگه مقایسه می کنه تا نرخ مبادله بهینه بین هر دو توکن رو مشخص کنه. با کمک این قابلیت هوشمند، بهترین اوردر رو از منابع نقدینگی تجمیعی پیدا می کنه تا بهترین قیمت رو به تریدرها پیشنهاد بده.

استخراج در صرافی DODO

قابلیت استخراج در صرافی دودو(DODO) هم یکی دیگه از ویژگی های صرافی دودو هست. کاربران در این صرافی می تونن با شرکت در استخراج نقدینگی، استخر معامله که به شکل تامین کننده های نقدینگی، تریدرها و ایجاد کننده های استخر اختصاص داره، رمز ارز دودو رو به دست میارن. در واقع تریدرها وقتی از خدمات ترید ارز دیجیتال صرافی دودو استفاده می کنند، می تونن رمز ارز DODO رو ماین کنند و این توکن رو به دست بیارن.

کارمزدهای صرافی دودو چقدر است؟

کارمزدهای صرافی دودو چقدر است؟

توجه داشته باشین که کارمزدهای صرافی غیرمتمرکز دودو(DODO) برخلاف سایر صرافی های ارز دیجیتال دیگه، کارمزد ثابتی نداره. بهتره بدونین کارمزد معاملات ارز دیجیتال به تنظیمات استخری بستگی داره که نقدینگی تبادل رو تامین می کنه. معمولا کارمزد تراکنش ها در این صرافی حدود 0.01 درصد هست.

آیا صرافی دودو برای کاربران ایرانی مناسب است؟

نکته قابل توجه این هست که ماهیت غیرمتمرکز صرافی دودو(DODO) در کنار خصوصیات بلاک چین، این پلتفرم رو به دور از معادلات جهان سیاست نگه می داره. به این ترتیب، کاربران ایرانی می تونن بدون اینکه تحت تاثیر تحریم های خزانه داری آمریکا قرار بگیرن، از خدمات و امکانات صرافی غیرمتمرکز دودو استفاده کنند. علاوه بر این، صرافی دودو با پشتیبانی از شبکه های مختلف، کاربران رو واسه دسترسی به تعداد زیادی از توکن ها راحت کرده. علی رغم ریسک های ذاتی پلتفرم های دیفای، صرافی دودو با گرفتن تاییدیه سه شرکت معتبر حسابرسی، سعی می کنه تا امنیت اسمارت کانترکت ها و پلتفرم خودش رو افزایش بده.

مقاله پیشنهادی: صرافی غیرمتمرکز بیسکو(Bisq) چیست؟

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد صرافی غیرمتمرکز دودو بهتون ارائه بدیم، به بررسی ویژگی های صرافی DODO بپردازیم و کارمزدهای صرافی دودو رو مورد بررسی قرار بدیم تا با این پلتفرم به صورت کامل آشنا بشین. همونطور که گفتیم، صرافی دودو یا DODO Exchange یکی از بهترین صرافی های غیرمتمرکز در بازار ارزهای دیجیتال هست که نحوه کار متفاوتی نسبت به صرافی های دیگه داره. این صرافی ویژگی ها و قابلیت های زیادی داره که باعث میشه تا این پلتفرم منحصر به فرد بشه و محبوبیت زیادی به دست بیاره.


نظرات کاربران در مورد صرافی غیرمتمرکز دودو(DODO) چیست و چه مزایایی دارد؟
سوال امنیتی :8+82 = ?