نام های ساتوشی(Sats Names) بیت کوین چیست؟

1402/06/14

نام های ساتوشی(Sats Names) بیت کوین؛ فناوری جدید که به شما کمک می کنه تا اسمتون رو به کیف پول بیت کوین متصل کنین! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین؟ آیا می دونین نام های ساتوشی بیت کوین چیست؟ نام های ساتوشی چجوری کار می کنند؟ چجوری میشه دسترسی پذیری Sats Names رو بررسی کرد؟ نام های ساتوشی چه کاربردی دارن؟ این نام ها در هنگام خرید بیت کوین ارزش دارند یا نه؟

ممکنه شما هم از آدرس های طولانی کیف پول بیت کوین با دنباله خسته کننده اعداد و حروف خسته شدین و دوست دارین آدرس کیف پولی در شبکه بیت کوین با اسم مخصوص خودتون داشته باشین. در این صورت باید آستین بالا بزنین و قبل از اینکه شخصی هم اسم شما آدرسی در این شبکه ایجاد کنه، اسم مخصوص خودتون رو ثبت کنین. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد نام های ساتوشی یا Sats Names بیت کوین بهتون ارائه بدیم، به بررسی کاربردهای نام های ساتوشی بپردازیم و عملکرد نام های ساتوشی بیت کوین رو مورد بررسی قرار بدیم.

نام های ساتوشی بیت کوین چیست؟

نام های ساتوشی بیت کوین چیست؟

شاید واستون جالب باشه که بدونین استاندارد نام های ساتوشی(Sats Names) بیت کوین که با نماد SNS هم نشون داده میشن، فناوری جدیدی هست که به شما کمک می کنه تا اسمتون رو به کیف پول بیت کوین متصل کنین. همچنین این استاندارد اسم های خوندنی واسه افرادرو با کیف پول مرتبط ترکیب می کنه. پلتفرم های خارجی می تونن از این تکنولوژی واسه کارهای مختلفی مثل توسعه سیستم های پرداخت همتا به همتا استفاده کنند. در این سیستم ها افراد می تونن به جای استفاده از آدرس های قدیمی و طولانی ولت، از اسم های قابل خوندن واسه انسان ها استفاده کنند.

نام های ساتوشی بیت کوین مثل سرویس نام اتریوم کار می کنند که این قابلیت جدید اسم گذاری در بیت کوین رو می تونیم با سرویس های اسم گذاری مشابه سرویس نام اتریوم یا دامنه های توقف ناپذیر اتریوم مقایسه کنیم. همونطور که این سرویس ها در شبکه اتریوم به کاربران کمک می کنند تا اسم های مختلفی رو به کیف پول های خودشون نسبت بدن، استاندارد SNS هم به کاربران بیت کوین این امکان رو میده تا ولت ها رو اسم گذاری کنند. با این حال، باید توجه کنیم که استاندارد اسم های ساتوشی هنوز در ابتدایی ترین مرحله خودش هست و هنوز در حد سرویس نام اتریوم یا سایر سرویس نام ها کاربرد زیادی ندارن.

مقاله پیشنهادی: ساتوشی چیست و نحوه محاسبه ساتوشی چگونه است؟

نام های ساتوشی چه کاربردی دارند؟

نام های ساتوشی چه کاربردی دارند؟

با اینکه استاندارد نام های ساتوشی بیت کوین(SNS) داره مراحل اولیه توسعه و گسترش خودش رو با موفقیت طی می کنه، تکنولوژی های اسم های ساتوشی کاربردها و موارد استفاده مختلفی رو پیدا کرده و احتمالا کاربردهای اون در اینده بیشتر هم بشه. در ادامه برخی از کاربرد نام های ساتوشی رو مورد بررسی قرار بدیم.

  • آدرس های خواندنی

یکی از کاربردهای استاندارد نام های ساتوشی(SNS) این هست که می تونیم با استفاده از اون، آدرس های خواندنی واسه کیف پول بیت کوین خودمون ایجاد کنیم. بهتره بدونین مهم ترین هدف استاندارد SNS این بود که مجموعه ای از اسم واسه شبکه بیت کوین ایجاد کنه و کارکردی شبیه سرویس نام اتریوم رو این شبکه اجرا کنه. هم اکنون، اسم های ساتوشی بیت کوین هنوز در حد عملکرد سرویس نام اتریوم واسه آدرس های کیف پول اتریوم عمل نکردن و با آدرس های کیف پول بیت کوین ترکیب نشدن. ولی کیف پول بومی پلتفرم اوردینال یونی سات(UniSat) تونسته از این قابلیت بهره ببره و اون رو پیاده سازی کنه.

  • دارایی های غیرمثلی معامله شدنی

یکی دیگه از کاربردهای استاندارد نام های ساتوشی، دارایی های غیرمثلی معامله شدنی هست. اسم های ساتوشی رو میشه در اون دسته از بازارهای توکن های NFT معامله کرد که با توکن های اوردینال سازگار هستن. قابلیت معامله نام های ساتوشی در بازارهایی مثل Magic Eden و Ordinals Wallet و یونی سات وجود داره. در این بازارها می تونین اسم های ساتوشی خودتون رو واسه فروش عرضه کنین و اسم های ولت مورد نظر خودتون رو بخرین.

  • ذخیره سازی اطلاعات

ذخیره سازی داده و اطلاعات هم یکی دیگه از کاربردهای نام های ساتوشی هست. علاوه بر داده های اسمی، داده های اضافی دیگه رو با استفاده از پروتکل اوردینال میشه روی ساتوشی ها ثبت و فایل های چند رسانه ای و فایل های داده و رشته های داده رو ضمیمه ساتوشی ها کرد. بنابراین، این داده ها واسه همیشه در شبکه بیت کوین به عنوان بخشی از محتویات اسم های ساتوشی ذخیره میشن. با توجه به اینکه بلاک چین خودش گزینه مناسبی واسه ذخیره سازی اطلاعات هست، نگهداری و ذخیره داده ها در قالب کیف پول به دسترسی ساده داده ها کمک می کنه.

عملکرد نام های ساتوشی بیت کوین چگونه است؟

عملکرد نام های ساتوشی بیت کوین چگونه است؟

توجه داشته باشین که همه چیز از آپدیت تپروت ارز دیجیتال بیت کوین در نوامبر سال 2021 شروع شد. Taproot اصلی ترین آپدیت شبکه بیت کوین از ابتدای پیدایش محسوب میشه. بروزرسانی تپروت قرار بود قابلیت های جدیدی به شبکه بیت کوین اضافی کنه تا اون رو در فضای رو به رشد برنامه های بلاک چینی در شرایط و وضعیت بهتری قرار بده. با این وجود، قابلیت پیش بینی نشده در تپروت اجازه داد تا داده های اضافی هم به رمز ارزهای جدید شبکه بیت کوین متصل بشن. این داده ها می تونن اشکال و قالب های مختلفی مثل متن یا عکس یا فیلم داشته باشن. از رمز ارزهای جدید می تونیم مثل بیت کوین های معمولی قبلی استفاده و اون ها رو خرج کنیم. با این تفاوت که شبکه می تونه اطلاعات ثبت شده رو تشخیص و اون ها رو اجرا کنه.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد نام های ساتوشی یا Sats Names بیت کوین بهتون ارائه بدیم، به بررسی کاربردهای نام های ساتوشی بپردازیم و عملکرد نام های ساتوشی بیت کوین رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، استاندارد نام های ساتوشی(Sats Names) بیت کوین که با نماد SNS هم نشون داده میشن، فناوری جدیدی هست که به شما کمک می کنه تا اسمتون رو به کیف پول بیت کوین متصل کنین. همچنین این استاندارد اسم های خوندنی واسه افرادرو با کیف پول مرتبط ترکیب می کنه.


نظرات کاربران در مورد نام های ساتوشی(Sats Names) بیت کوین چیست؟
سوال امنیتی :9+60 = ?