کیف پول بیت کوین چیست؟ معرفی بهترین کیف پول های بیت کوین

1402/04/06


کیف پول بیت کوین چیست؟ بهترین کیف پول های بیت کوین کدامند؟ شاید ده سال پیش کسی مثل امروز به بیت کوین بعنوان یک دارایی با ارزش اهمیت نمیداد اما امروزه این موضوع به کلی فرق کرده و وقتی هر عدد بیت کوین بین 20 تا 70 هزار دلار در نوسان هستش باید خیلی به نگهداری درست و اصولی اون در یک کیف پول اهمیت بدیم. در اصل هدف از ساخت بیت کوین اهمیت دادن به موضوع غیرمتمرکز بود که لازم نباشه برای دارایی هامون دنبال یک واسطه باشیم که اون ها برای ما اون رو نگهداری کنن. در نگاه اول این باعث میشه خیلی ها به بیت کوین و این طرح خوبش افرین بگن. اما در بخش دیگه قضیه میشه این رو دید که خیلی از افراد هنوز با نحوه نگهداری درست و اصولی این ارزهای دیجیتال آشنایی ندارن و همین باعث میشه هکرها همیشه در کمین باش و از کمترین بی توجهی افراد سوء استفاده کنن و خیلی ها خیلی راحت دارایی های دیجیتال شون رو از دست دادن بدون اینکه بدونن کار کی بوده.

برای همین هم باید در قدم اول ورود به این بازار در مورد انواع کیف پول بیت کوین و نحوه نصب صحیح و اصول امینتی انواع کیف پول بیت کوین اطلاعات خوب و جامعی کسب کنیم و نقش کلمات بازیابی کیف پول ها و کلمات عمومی و خصوصی رو کامل بدونین. کیف پول بیت کوین در انواع مختلفی هستش که در این مقاله بظور کامل اون ها رو توضیح دادیم. در اصل کیف پول های ارز دیجیتال نقش حساب های بانکی رو دارن که باید بشدت ازشون مراقبت کنیم.

هممون عادت کردیم پول های کاغذی مون رو برای اینکه سالم و تمیز بمونن داخل یک کیف پول نگهداریم. چون یکی از راه های نگهداری از پول، نگهداری از اون در یک جای مناسب مثل یک کیف پول هستش. در دنیای ارزهای دیجیتال هم برای نگهداری سرمایه مون نیاز به کیف پول داریم. این مقاله در مورد اینه که کیف پول بیت کوین چیست؟ چون اگه بیت کوین داریم باید بدونیم که اون رو تو چه کیف پولی نگهداریم که امن باشه. دلیلش هم اینه که قیمتش در زمان نوشتن این مقاله بالای 32000 دلار هستش و قبلش هم بالای 64000 دلار بوده و به پول خودمون حساب کنیم هر بیت کوین پول خیلی زیادی رو شامل میشه. در این مقاله به هر چی که در مورد کیف پول BTC چیست؟ میپردازیم.

کیف پول بیت کوین به شما امکان می‌دهد تراکنش‌های بیت کوین را انجام دهید، موجودی خود را مدیریت کنید و بیت کوین‌های خود را به سایر افراد ارسال یا از آنها دریافت کنید. همچنین، با داشتن کیف پول بیت کوین، می‌توانید تاریخچه تراکنش‌های خود را مشاهده و اطلاعات مربوط به معاملات خود را رصد کنید.

کیف پول بیت کوین چیست؟

در حوزه ارزهای دیجیتال معاملات بین دو نفر بدون دخالت هیچ واسطه ای صورت میگیرن و دیگه مثل سیستم های سنتی ارزهای فیات، خبری از بانک نیست که بخوایم پول مون رو اونجا نگه داریم و هر کسی خود مسئول نگهداری دارایی های خودش هست و این دارایی های که بصورت ارز های دیجیتال هستن رو در سیستم های نرم افزاری یا سخت افزاری نگه میدارن که بهشون میگن والت Wallet یا کیف پول. تعریف کیف پول Bitcoin چیست؟ در کل این میشه که  نرم افزار یا سخت افزار یا یک کاغذی هستش که از اون برای نگهداری بیت کوین هایی که داریم استفاده میکنیم.

انواع کیف پول بیت کوین چیست؟

کیف پول BTC از نظر طبقه بندی به چند دسته نقسیم بندی میشن که در ادامه بهشون اشاره میکنیم:

کیف پول سخت افزاری بیت کوین(Hardware Wallet)

کیف پول بیت کوین | کیف پول های سخت افزاری

در مبحث کیف پول BTC چیست؟ کیف پول سخت افزاری، یک دستگاه فیزیکی هستش و طوری طراحی شده که ازش برای ذخیره سازی بیت کوین بطور کاملا امن استفاده میشه. در این نوع کیف پول Bitcoin، کلیدهای خصوصی کیف پول به شکل آفلاین (بدون نیاز به اینترنت) در خود کیف پول ذخیره می‌شن و بخاطر همین هم امنیت این نوع کیف پول بیت کوین خیلی بیشتر از کیف پول‌های دسکتاپ و موبایلی بیت کوین هستش. کیف پول‌های سخت‌افزاری ویژگی‌های امنیتی پیشرفته‌ای رو دارن که خطر هک شدنشون رو خیلی کاهش میدن، بخاطر همین هکرها نمی‌تونن بدون اجازه صاحب کیف پول، به دارایی‌ها دسترسی پیدا کنن.

مزیت های کیف پول سخت افزاری بیت کوین چیست؟

  • امنیت: از اونجایی که کلید خصوصی کیف پول های سخت افزاری روی کامپیوتر و موبایل ذخیره نمیشه. این خودش به امنیت این کیف پول ها خیلی کمک میکنه چون همونطور که میدونیم هر روز کامپیوتر ها و موبایل هایی که داریم استفاده میکنم در معرض حمله هکرهایی هستند که در بستر اینترنت دنبال سرقت دارایی های مردم هستن. راه دستیابی به دارایی کیف پول بیت کوین یک نفر دسترسی که کلید خصوصی این کیف پول ها هستش.
  • پشتیبانی از تعداد زیادی ارز دیجیتال: کیف پول های سخت افزاری علاوه بر بیت کوین از ارزهای دیجیتال خیلی زیاد دیگه هم پشتیبانی میکنن که در کنار نگهداری بیت کوین اگه ارز دیجیتال دیگه رو هم دارین یا قصد خریدش رو دارین میتونین اونو تو این کیف پول ها نگهداری کنین.

کیف پول موبایل بیت کوین(Mobile Wallet)

کیف پول بیت کوین | کیف پول موبایل بیت کوین

در ادامه مبحث کیف پول Bitcoin چیست؟ کیف پول موبایلی همانطور که از اسمش پیداست ، کیف پول هایی هستن که تو گوشی همراه نصب و اجرا میشن.در انتخاب کیف پول موبایل باید خیلی دقت کرد و معمولا اگه قصد نگهداری مقدار زیادی ارز دیجیتال داشته باشیم نباید از همچین کیف پول هایی استفاده کنیم بخاطر امنیت کم گوشی های موبایل در برابر هکرها.

کیف پول تحت وب بیت کوین (Web Wallet)

کیف پول بیت کوین چیست | کیف پول تحت وب بیت کوین

 مبحث بعدی کیف پول BTC چیست؟ کیف پول تحت وب بیت کوین هستش. کیف پول تحت وب بیت کوین این امکان رو به شما میده که ارز دیجیتال بیت کوین رو از طریق مرورگر وب خود ارسال، دریافت و ذخیره کنین و برای استفاده از کیف پول تحت وب بیت کوین نیاز به هیچ نرم افزاری ندارین و فقط لازمه که از یه مرورگر که در همه کامپیوتر ها، گوشی های هوشمند وجود داره استفاده کنین.

کیف پول کاغذی بیت کوین (Paper Wallet)

کیف پول بیت کوین | کیف پول کاغذی بیت کوین

یکی دیگه از مباحث کیف پول Bitcoin چیست؟ کیف پول کاغذی بیت کوین هستش که در اون کلید خصوصی و آدرس ارز دیجیتال روی کاغذ چاپ می‌شن. در این نوع کیف پول ها کلیدها به صورت کد QR چاپ شده و امکان دریافت و ارسال ارزهای دیجیتال رو برای کاربر فراهم می‌کنن. نکته مهم در مورد این نوع کیف پول، این هستش که اگه والت به هر دلیلی از بین بره یا گم بشه، کاربر دیگه به حساب ارزهای دیجیتال خودش دسترسی نخواهد داشت. این کیف پول ها رو میتونین خودتون بسازین و نوع خاصی ندارن که بخوایم مثل سایر کیف پول ها بهشون اشاره کنیم. میتونین برای ساخت این کیف پول ها به سایت هایی مراجعه کنین که در ساخت این کیف پول ها تخصص دارن مثل سایت بیت آدرس BitAddress.org.

کیف پول دسکتاپ بیت کوین (Desktop Wallet)

کیف پول بیت کوین | کیف پول دسکاتپ بیت کوین

کیف پول دسکتاپ بیت کوین کیف پولی هستش که روی کامپیوتر نصب میشن. این کیف پول ها رو میشه در سیستم عامل های ویندوز، مکینتاش و لینوکس نصب و استفاده کرد.

 بهترین کیف پول های سخت افزاری بیت کوین

در ادامه انواع کیف پول بیت کوین، کیف پول هایی که سخت افزاری هستن رو بهتون معرفی میکنیم.

کیف پول لجر (Ledger Wallet)

بیت کوین چیست | کیف پول لجر

یکی از انواع کیف پول BTC که سخت افزاری هستش لجر بوده. این کیف پول از سال 2014 برای ارز دیجیتال بیت کوین ساخته شده و محصول یک شرکت فرانسوی هستش و دارای سه مدل بوده " لجر نانو اس" ، " لجر نانو ایکس " و " لجر بلو " . این کیف پول جزو محبوب ترین کیف پول های جهان بوده و علاوه بر بیت کوین از بیش از 1100 تا ارز دیجیتال دیگه هم پشتیبانی میکنه. ظاهر این کیف پول شبیه یک فلش بوده و از طریق یک کابل به کامپیوتر وصل شده. از مزیت های این کیف پول میشه به امنیت بالا و پشتیبانی از تعداد خیلی زیاد ارز دیجیتال دیگه و حفاظت در مقابل صدمه فیزیکی اشاره کرد.

کیف پول ترزور (Trezor)

کیف پول BTC چیست | کیف پول ترزور

یکی دیگه از انواع کیف پول Bitcoin که سخت افزاری هستش ترزور هستش که، اولین کیف پول بیت کوین در نوع سخت افزاری بوده و جزو کیف پول های محبوب در سراسر دنیا به شمار میاد و سازنده این کیف پول شرکت ساتوشی لبز بوده که در جمهوری چک مستقر هستش. از ویژگی های مثبت این کیف پول Bitcoin میشه به امنیت بالا، قیمت مناسب و پشتیبانی از طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال اشاره کرد. این کیف پول دارای دو مدل بنام های ترزور وان (Trezor One) و ترزور مدل تی (Trezor Model-T) بوده و این دو مدل تا حدودی شبیه هم هستن و تفاوت کیف پول ترزور مدل تی با کیف پول ترزور وان در صفحه نمایش رنگی و حذف دکمه های فیزیکی هستش.

کیف پول کول والت (CoolWallet)

کیف پول بیت کوین چیست | کیف پول کول والت

یکی دیگه از انواع کیف پول BTC، کول والت نام داره که مدل کول والت اس CoolWallet S این کمپانی در سال 2019 توسط شرکت تایوانی CoolBitX طراحی و به بازار عرضه شده. این کیف پول سخت افزار بیت کوین شبیه کارت اعتباری هستش و طراحی خیلی زیبایی داره و یک صفحه نمایش کوچیکی داره و از طریق بلوتوث به تلفن همراه متصل میشه. این کیف پول هم علاوه بر بیت کوین از بیش از 100 ارز دیجیتال پشتیبانی میکنه. از نقات قوت این کیف پول میشه به سازگاری با سیستم عامل های اندروید و هم آی او اس و اتصال با بلوتوث رمزنگاری شده و دارای قابلیت فعال سازی پین ورود به دستگاه اشاره کرد.

کیف پول کیپ کی (KeepKey )

کیف پول بیت کوین | کیف پول سخت افزاری کیپ کی

یکی دیگه از انواع کیف پول Bitcoin که سخت افزاری بوده کیپ کی هستش که در سال 2016 وارد بازار شده و علاوه بر بیت کوین میتونه از بیش از 40 ارز دیجیتال دیگه پشتیبانی کنه. اندازه 4اش اینچ بوده و دارای یک نمایشگر کوچک ال ای دی روی بدنه خودش هستش. این کیف پول هم کلید خصوصی شما رو بصورت آفلاین نگهداری میکنه. این کیف پول روی سیستم عامل های مکینتاش، آی او اس، اندروید، ویندوز و لینوکس قابل راه اندازی هست.

بهترین کیف پول موبایل بیت کوین

کیف پول تراست ولت (Trust Wallet)

کیف پول بیت کوین | کیف پول تراست ولت

در رده بندی انواع کیف پول BTC، تراست والت یکی از محبوب ترین و پر استفاده ترین کیف پول بیت کوین و خیلی ارزهای دیگه در دنیاست که هم از سیستم عامل اندروید و هم از سیستم عامل آی او اس پشتیبانی میکنه و متعلق به صرافی بایننس که در حال حاضر بزرگترین صرافی ارز دیجیتال در دنیاست می باشد و علاوه بر بیت کوین از بیش از هزار ارز دیجیتال دیگه پشتیبانی میکنه. کلید های خصوصی این کیف پول در دسترس خود کاربر قرار میگیره و حتی خود صرافی بایننس هم به دارایی های شما دسترسی نداره. از نقاط قوت این کیف پول میشه به امنیت بالا، پشتیبانی از بیش از هزار ارز دیجیتال و رابط کاربری آسان و پشتیبانی از پین، بک آپ، قفل اثر انگشت و قفل چهره اشاره کرد.

کیف پول اگزودوس (Exodus Wallet)

کیف پول بیت کوین | کیف پول اگزودوس

در مبحث انواع کیف پول Bitcoin، این کیف پول هم یکی از محبوب ترین کیف پول های بازار بوده و از سال 2015 وارد این حوزه شده و علاوه بر بیت کوین از بیش از صد ارز دیجیتال دیگه هم پشتیبانی میکنه. از نقاط قوت این کیف پول میشه به رابط کاربری خیلی خوب و کاربر پسند بودنش و پشتیبانی قوی اشاره کرد. این کیف پول از سیستم عامل های ویندوز و اندروید و آی او اس پشتیبانی میکنه.

کیف پول بلو والت (BlueWallet)

کیف پول بلو والت| کیف پول بیت کوین چیست؟

این کیف پول بطور اختصاصی برای بیت کوین توسعه داده شده و از سیستم عامل اندروید و آی او اس پشتیبانی میکنه و یک کیف پول کاملا متن باز بوده و توسعه دهنده ها میتونن به تمام کد های این کیف پول دسترسی داشته باشن و اگه دوست داشتن کیف پول اختصاصی خودشون رو از روی کدهاش بسازن و همچنین دارای یک طراحی زیبا و خوبی هستش و از شبکه لایتینگ پشتیبانی میکنه که یک شبکه در حوزه بلاکچین بوده که از تراکنش های سریع با هزینه کم پشتیبانی میکنه.

کیف پول مای سلیوم (Mycelium)

کیف پول BTC چیست؟ | کیف پول مای سلیوم

این کیف پول Bitcoin یکی از کیف پول های قدیمی بازار بوده و اوایل که تازه عرضه شده بود فقط از بیت کوین پشتیبانی میکرد و امروزه از اتریوم و توکن های بستر اتریوم مثل تتر و غیره هم پشتیبانی میکنه. میتونین اونو روی سیستم عامل های اندروید و آی او اس نصب کنین. از نقاط قوت این کیف پول میشه به اتصال سریع، متن باز بودن، سازگاری با کیف پول سخت افزاری بیت کوین مثل لجر و کیپ کی و ترزور اشاره کرد.

کیف پول کوینومی (Coinomi)

کیف پول بیت کوین چیست؟ | کیف پول کوینومی

این کیف پول تو سال 2017 عرضه شده و علاوه بر بیت کوین از بیش از صد ها ارزدیجیتال دیگه پشتیبانی میکنه و میتونین اونو روی سیستم عامل های اندروید، آی او اس، ویندوز، مک و لینوکس نصب کنین. از ویژگی های مثبت این کیف پول میشه به نصب ساده و آسان، پشتیبانی از چندین زبان و پشتیبانی از تعداد زیادی ارز دیجیتال اشاره کرد.

کیف پول اتمیک والت (Atomic Wallet)

کیف پول بیت کوین | کیف پول اتمیک والت

این کیف پول یکی از محبوب ترین و شناخته شده ترین کیف پول های مورد استفاده توسط کاربرها در حوزه ارزهای دیجیتال هستش. میتونین این کیف پول رو روی سیستم عامل های ویندوز، اندروید، آی او اس، مک و لینوکس نصب کنین و از نقاط قوت این کیف پول میشه به پشتیبانی از بیش از 500 ارز دیجیتال، استفاده آسون، امکان خرید ارز دیجیتال در داخل خود کیف پول اشاره کرد.

 

بهترین کیف پول های تحت وب بیت کوین

کیف پول تحت وب بلاکچین Blockchain

کیف پول تحت وب بلاک چین | کیف پول بیت کوین

یکی از کیف پول های محبوب هستش و برای اجرای این کیف پول فقط به یک مرورگر نیاز دارین و البته نرم افزارش هم برای اندروید و آی او اس عرضه شده و میتونین ازش استفاده کنین. 

کیف پول تحت وب کوین پیمنت (Payment)

کیف پول بیت کوین چیست؟ | کیف پول پیمنت

این کیف پول محصول کشور کانادا بوده در سال 2013 ارائه شده و علاوه بر بیت کوین از بیش از 2000 ارز دیجیتال پشتیبانی میکنه و کاربرهای ایرانی بخاطر تحریم ها نمیتونن ازش استفاده کنن. از ویژگی های خوب این کیف پول بیتکوین میشه به امنیت خوب این کیف پول، پشتیبانی از طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال و هزینه ای خیلی کم تراکنش ها اشاره کرد و همچنین این کیف پول دارای گاوصندوق هم هستش.

بهترین کیف پول های دسکتاپ بیت کوین

کیف پول الکتروم (Electrum)

کیف پول بیت کوین | کیف پول تحت وب کوین پیمنت

این کیف پول یکی از قدیمی ترین کیف پول بیت کوین به حساب میاد و تو سال 2011 عرضه شده و متن باز بوده و ظاهر ساده ای داره و کار کردن باهاش خیلی مشکل نیست و در ابتدا فقط برای بیت کوین عرضه شده بود. از نقاط قوت این کیف پول میشه به امنیت بسیار بالای این کیف پول، گزینه های زیاد برای حریم خصوصی و راه اندازی سریع و آسون اشاره کرد و از سیستم عامل های ویندوز، لینوکس و مک پشتیبانی میکنه.

کیف پول آرموری (Armory)

کیف پول بیت کوین | کیف پول آرموری

این کیف پول بیتکوین منبع باز بوده و جزو امن ترین کیف پول های بیت کوین بشمار میاد و میشه اونو تو سیستم عامل های ویندوز، لینوکس و مک نصب کرد و دارای فضای ذخیره سازی سرد بوده و میتونین کلید خصوصی کیف پولتون رو بصورت سرد نگهداری کنین. از نقاط قوت این کیف پول میشه به قابلیت چند امضایی، امنیت بسیار بالا، متن باز بودن و امکان ذخیره آفلاین اشاره کرد.

 

  1. کیف پول کوپی (Copay)

کوپی کیف پول بیت کوین | کیف پول

یکی از محبوب ترین کیف پول های بیت کوین بوده و تو سال 2012 توسط بیت پی عرضه شده و میشه اون و روی سیستم عامل های لینوکس و مک و ویندوز نصب کرد. از نقاط قوتش میشه به متن باز بودن و چند کاربره بودن و کاربر پسند بودنش اشاره کرد و میشه براش چند کلید خصوصی ساخت. چند کاربره بودن این کیف پول به این معنی هستش که میشه چند کیف پول رو روی یک کیف پول نصب کرد. امروزه این کیف پول برای اندروید و آی او اس هم عرضه شده است.

کیف پول بیت کوین کور (Bitcoin Core Wallet)

جزو اولین کیف پول های بیت کوین بوده و در اصل کیف پول اصلی بیت کوین هستش و جزو پروژه های اصلی بیت کوین به شمار میاد. برای نصب و راه اندازی این کیف پول به 145 گیگ فضای خالی نیاز دارین. از نقاط قوت این کیف پول میشه به بالاترین سطح امنیت و حریم شخصی و پایداری اشاره کرد.

کیف پول های دیگه مثل اتمیک والت و اگزودوس هم هستند که نسخه دسکتاپ دارن و در بخش کیف پول های موبایل بهشون اشاره کردیم.

سخن پایانی

همه ما به نگهداری پول هامون تو یک بانک مطمئن خیلی اهمیت میدیم. در واقع باید بیشتر از اون به نگهداری ارزهای دیجیتال مون هم اهمیت بدیم. در این بین بیت کوین بعنوان پادشاه ارزهای دیجیتال از جایگاه و قیمت بخصوصی برخوردار هستش که باید در نگهداری اون خیلی دقت کنیم. در این مقاله سعی شد کیف پول های پر استفاده و مطمئن بیت کوین رو بهتون معرفی کنیم تا بتونین با خیالی راحت بعد از خرید بیت کوین، اون رو جایی مطمئن نگهداری کنیم.

سوالات متداول

  • بهترین کیف پول های نرم افزاری بیت کوین کدام موارد می باشند؟

تراست ولت، کوینومی و متامسک میتوانند بهترین کیف پول هایی باشند که از آنها برای نگهداری بیت کوین استفاده کنید. 

  • بهترین کیف پول های بیت کوین برای کاربران آیفون چه مواردی می باشند؟

کاربران آیفون میتوانند برای نگهداری بیت کوین از کیف پول هایی مانند کیف پول BRD یا کیف پول جکس لیبرتی و یا کوینومی و تراست ولت استفاده کنند.

  • کیف پول سخت افزاری مناسب برای بیت کوین چه موردی می تواند باشد؟

در این زمینه میتوان از کیف پول هایی مانند لجر و یا ترزور استفاده کرد.


نظرات کاربران در مورد کیف پول بیت کوین چیست؟ معرفی بهترین کیف پول های بیت کوین
  • ممنون از راهنمایی هایی که برای انتخاب کیف پول تو این مقاله نوشته بودین. استفاده از کیف پول هایی که معرفی کردین رایگانه و یا باید حق اشتراکی رو بهشون پرداخت کنیم؟

    • رایگان هست

    • رایگان هست

سوال امنیتی :8+37 = ?