کیف پول بیت کوین چیست؟ معرفی بهترین کیف پول های بیت کوین

نوشته شده در : 1403/03/27

جستجو


کیف پول بیت کوین چیست؟بهترین کیف پول های بیت کوین کدامند؟ شاید ده سال پیش کسی مثل امروز به بیت کوین بعنوان یک دارایی با ارزش اهمیت نمیداد اما امروزه این موضوع به کلی فرق کرده و وقتی هر عدد بیت کوین بین 20 تا 70 هزار دلار در نوسان هستش باید خیلی به نگهداری درست و اصولی اون در یک کیف پول اهمیت بدیم. در اصل هدف از ساخت بیت کوین اهمیت دادن به موضوع غیرمتمرکز بود که لازم نباشه برای دارایی هامون دنبال یک واسطه باشیم که اون ها برای ما اون رو نگهداری کنن. در نگاه اول این باعث میشه خیلی ها به بیت کوین و این طرح خوبش افرین بگن. اما در بخش دیگه قضیه میشه این رو دید که خیلی از افراد هنوز با نحوه نگهداری درست و اصولی این ارزهای دیجیتال آشنایی ندارن و همین باعث میشه هکرها همیشه در کمین باش و از کمترین بی توجهی افراد سوء استفاده کنن و خیلی ها خیلی راحت دارایی های دیجیتال شون رو از دست دادن بدون اینکه بدونن کار کی بوده.

هممون عادت کردیم پول های کاغذی مون رو برای اینکه سالم و تمیز بمونن داخل یک کیف پول نگهداریم. چون یکی از راه های نگهداری از پول، نگهداری از اون در یک جای مناسب مثل یک کیف پول هستش. در دنیای ارزهای دیجیتال هم برای نگهداری سرمایه مون نیاز به کیف پول داریم. این مقاله در مورد اینه که کیف پول بیت کوین چیست؟ چون اگه بیت کوین داریم باید بدونیم که اون رو تو چه کیف پولی نگهداریم که امن باشه. دلیلش هم اینه که قیمتش در زمان نوشتن این مقاله بالای 32000 دلار هستش و قبلش هم بالای 64000 دلار بوده و به پول خودمون حساب کنیم هر بیت کوین پول خیلی زیادی رو شامل میشه. در این مقاله به هر چی که در مورد کیف پول BTC چیست؟ میپردازیم.

کیف پول بیت کوین چیست؟

در حوزه ارزهای دیجیتال معاملات بین دو نفر بدون دخالت هیچ واسطه ای صورت میگیرن و دیگه مثل سیستم های سنتی ارزهای فیات، خبری از بانک نیست که بخوایم پول مون رو اونجا نگه داریم و هر کسی خود مسئول نگهداری دارایی های خودش هست و این دارایی های که بصورت ارز های دیجیتال هستن رو در سیستم های نرم افزاری یا سخت افزاری نگه میدارن که بهشون میگن والت Wallet یا کیف پول. تعریف کیف پول Bitcoin چیست؟ در کل این میشه که  نرم افزار یا سخت افزار یا یک کاغذی هستش که از اون برای نگهداری بیت کوین هایی که داریم استفاده میکنیم.

انواع کیف پول بیت کوین چیست؟

کیف پول BTC از نظر طبقه بندی به چند دسته نقسیم بندی میشن که در ادامه بهشون اشاره میکنیم:

کیف پول سخت افزاری بیت کوین(Hardware Wallet)

کیف پول بیت کوین | کیف پول های سخت افزاری

در مبحث کیف پول BTC چیست؟ کیف پول سخت افزاری، یک دستگاه فیزیکی هستش و طوری طراحی شده که ازش برای ذخیره سازی بیت کوین بطور کاملا امن استفاده میشه. در این نوع کیف پول Bitcoin، کلیدهای خصوصی کیف پول به شکل آفلاین (بدون نیاز به اینترنت) در خود کیف پول ذخیره می‌شن و بخاطر همین هم امنیت این نوع کیف پول بیت کوین خیلی بیشتر از کیف پول‌های دسکتاپ و موبایلی بیت کوین هستش. کیف پول‌های سخت‌افزاری ویژگی‌های امنیتی پیشرفته‌ای رو دارن که خطر هک شدنشون رو خیلی کاهش میدن، بخاطر همین هکرها نمی‌تونن بدون اجازه صاحب کیف پول، به دارایی‌ها دسترسی پیدا کنن.

کیف پول موبایل بیت کوین(Mobile Wallet)

کیف پول بیت کوین | کیف پول موبایل بیت کوین

در ادامه مبحث کیف پول Bitcoin چیست؟ کیف پول موبایلی همانطور که از اسمش پیداست ، کیف پول هایی هستن که تو گوشی همراه نصب و اجرا میشن.در انتخاب کیف پول موبایل باید خیلی دقت کرد و معمولا اگه قصد نگهداری مقدار زیادی ارز دیجیتال داشته باشیم نباید از همچین کیف پول هایی استفاده کنیم بخاطر امنیت کم گوشی های موبایل در برابر هکرها.

کیف پول تحت وب بیت کوین (Web Wallet)

کیف پول بیت کوین چیست | کیف پول تحت وب بیت کوین

 مبحث بعدی کیف پول BTC چیست؟ کیف پول تحت وب بیت کوین هستش. کیف پول تحت وب بیت کوین این امکان رو به شما میده که ارز دیجیتال بیت کوین رو از طریق مرورگر وب خود ارسال، دریافت و ذخیره کنین و برای استفاده از کیف پول تحت وب بیت کوین نیاز به هیچ نرم افزاری ندارین و فقط لازمه که از یه مرورگر که در همه کامپیوتر ها، گوشی های هوشمند وجود داره استفاده کنین.

 بهترین کیف پول های سخت افزاری بیت کوین

در ادامه انواع کیف پول بیت کوین، کیف پول هایی که سخت افزاری هستن رو بهتون معرفی میکنیم.

کیف پول لجر (Ledger Wallet)

بیت کوین چیست | کیف پول لجر

یکی از انواع کیف پول BTC که سخت افزاری هستش لجر بوده. این کیف پول از سال 2014 برای ارز دیجیتال بیت کوین ساخته شده و محصول یک شرکت فرانسوی هستش و دارای سه مدل بوده " لجر نانو اس" ، " لجر نانو ایکس " و " لجر بلو " . این کیف پول جزو محبوب ترین کیف پول های جهان بوده و علاوه بر بیت کوین از بیش از 1100 تا ارز دیجیتال دیگه هم پشتیبانی میکنه. ظاهر این کیف پول شبیه یک فلش بوده و از طریق یک کابل به کامپیوتر وصل شده. از مزیت های این کیف پول میشه به امنیت بالا و پشتیبانی از تعداد خیلی زیاد ارز دیجیتال دیگه و حفاظت در مقابل صدمه فیزیکی اشاره کرد.

کیف پول ترزور (Trezor)

کیف پول BTC چیست | کیف پول ترزور

یکی دیگه از انواع کیف پول Bitcoin که سخت افزاری هستش ترزور هستش که، اولین کیف پول بیت کوین در نوع سخت افزاری بوده و جزو کیف پول های محبوب در سراسر دنیا به شمار میاد و سازنده این کیف پول شرکت ساتوشی لبز بوده که در جمهوری چک مستقر هستش. از ویژگی های مثبت این کیف پول Bitcoin میشه به امنیت بالا، قیمت مناسب و پشتیبانی از طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال اشاره کرد. این کیف پول دارای دو مدل بنام های ترزور وان (Trezor One) و ترزور مدل تی (Trezor Model-T) بوده و این دو مدل تا حدودی شبیه هم هستن و تفاوت کیف پول ترزور مدل تی با کیف پول ترزور وان در صفحه نمایش رنگی و حذف دکمه های فیزیکی هستش.

کیف پول کول والت (CoolWallet)

کیف پول بیت کوین چیست | کیف پول کول والت

یکی دیگه از انواع کیف پول BTC، کول والت نام داره که مدل کول والت اس CoolWallet S این کمپانی در سال 2019 توسط شرکت تایوانی CoolBitX طراحی و به بازار عرضه شده. این کیف پول سخت افزار بیت کوین شبیه کارت اعتباری هستش و طراحی خیلی زیبایی داره و یک صفحه نمایش کوچیکی داره و از طریق بلوتوث به تلفن همراه متصل میشه. این کیف پول هم علاوه بر بیت کوین از بیش از 100 ارز دیجیتال پشتیبانی میکنه. از نقات قوت این کیف پول میشه به سازگاری با سیستم عامل های اندروید و هم آی او اس و اتصال با بلوتوث رمزنگاری شده و دارای قابلیت فعال سازی پین ورود به دستگاه اشاره کرد.

بهترین کیف پول موبایل بیت کوین

کیف پول تراست ولت (Trust Wallet)

کیف پول بیت کوین | کیف پول تراست ولت

در رده بندی انواع کیف پول BTC، تراست والت یکی از محبوب ترین و پر استفاده ترین کیف پول بیت کوین و خیلی ارزهای دیگه در دنیاست که هم از سیستم عامل اندروید و هم از سیستم عامل آی او اس پشتیبانی میکنه و متعلق به صرافی بایننس که در حال حاضر بزرگترین صرافی ارز دیجیتال در دنیاست می باشد و علاوه بر بیت کوین از بیش از هزار ارز دیجیتال دیگه پشتیبانی میکنه. کلید های خصوصی این کیف پول در دسترس خود کاربر قرار میگیره و حتی خود صرافی بایننس هم به دارایی های شما دسترسی نداره. از نقاط قوت این کیف پول میشه به امنیت بالا، پشتیبانی از بیش از هزار ارز دیجیتال و رابط کاربری آسان و پشتیبانی از پین، بک آپ، قفل اثر انگشت و قفل چهره اشاره کرد.

کیف پول اگزودوس (Exodus Wallet)

کیف پول بیت کوین | کیف پول اگزودوس

در مبحث انواع کیف پول Bitcoin، این کیف پول هم یکی از محبوب ترین کیف پول های بازار بوده و از سال 2015 وارد این حوزه شده و علاوه بر بیت کوین از بیش از صد ارز دیجیتال دیگه هم پشتیبانی میکنه. از نقاط قوت این کیف پول میشه به رابط کاربری خیلی خوب و کاربر پسند بودنش و پشتیبانی قوی اشاره کرد. این کیف پول از سیستم عامل های ویندوز و اندروید و آی او اس پشتیبانی میکنه.

کیف پول اتمیک والت (Atomic Wallet)

کیف پول بیت کوین | کیف پول اتمیک والت

این کیف پول یکی از محبوب ترین و شناخته شده ترین کیف پول های مورد استفاده توسط کاربرها در حوزه ارزهای دیجیتال هستش. میتونین این کیف پول رو روی سیستم عامل های ویندوز، اندروید، آی او اس، مک و لینوکس نصب کنین و از نقاط قوت این کیف پول میشه به پشتیبانی از بیش از 500 ارز دیجیتال، استفاده آسون، امکان خرید ارز دیجیتال در داخل خود کیف پول اشاره کرد.

 

بهترین کیف پول های تحت وب بیت کوین

کیف پول تحت وب بلاکچین Blockchain

کیف پول تحت وب بلاک چین | کیف پول بیت کوین

یکی از کیف پول های محبوب هستش و برای اجرای این کیف پول فقط به یک مرورگر نیاز دارین و البته نرم افزارش هم برای اندروید و آی او اس عرضه شده و میتونین ازش استفاده کنین. 

کیف پول تحت وب کوین پیمنت (Payment)

کیف پول بیت کوین چیست؟ | کیف پول پیمنت

این کیف پول محصول کشور کانادا بوده در سال 2013 ارائه شده و علاوه بر بیت کوین از بیش از 2000 ارز دیجیتال پشتیبانی میکنه و کاربرهای ایرانی بخاطر تحریم ها نمیتونن ازش استفاده کنن. از ویژگی های خوب این کیف پول بیتکوین میشه به امنیت خوب این کیف پول، پشتیبانی از طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال و هزینه ای خیلی کم تراکنش ها اشاره کرد و همچنین این کیف پول دارای گاوصندوق هم هستش.

سخن پایانی

همه ما به نگهداری پول هامون تو یک بانک مطمئن خیلی اهمیت میدیم. در واقع باید بیشتر از اون به نگهداری ارزهای دیجیتال مون هم اهمیت بدیم. در این بین بیت کوین بعنوان پادشاه ارزهای دیجیتال از جایگاه و قیمت بخصوصی برخوردار هستش که باید در نگهداری اون خیلی دقت کنیم. در این مقاله سعی شد کیف پول های پر استفاده و مطمئن بیت کوین رو بهتون معرفی کنیم تا بتونین با خیالی راحت بعد از خرید بیت کوین، اون رو جایی مطمئن نگهداری کنیم.

نظرات کاربران در مورد کیف پول بیت کوین چیست؟ معرفی بهترین کیف پول های بیت کوین
  • ممنون از راهنمایی هایی که برای انتخاب کیف پول تو این مقاله نوشته بودین. استفاده از کیف پول هایی که معرفی کردین رایگانه و یا باید حق اشتراکی رو بهشون پرداخت کنیم؟

    • رایگان هست

    • رایگان هست

سوال امنیتی :6+83 = ?