استیبل کوین پی پال(PYUSD) چیست و چگونه کار می کند؟

1402/06/14

استیبل کوین پی پال(PYUSD)؛ یکی از بهترین ارزهای دیجیتال باثبات مبتنی بر شبکه اتریوم! آیا دوست دارین تا با این رمز ارز آشنا بشین؟ آیا می دونین استیبل کوین پی پال چیست؟ استیبل کوین PYUSD چجوری کار می کنه؟ چه افرادی می تونن در کنار خرید ارز دیجیتال از استیبل کوین پی پال استفاده کنند؟ چرا پی پال استیبل کوین PYUSD رو عرضه کرده؟ دلایل عرضه استیبل کوین پی پال کدامند؟

با گسترش بازار رمز ارزها و فناوری بلاک چین، هر روز به تعداد ارزهای دیجیتال موجود در بازار اضافی میشه. در این میان استیبل کوین های زیادی هم به وجود میان. پی پال، غول پرداخت جهانی، اخیرا استیبل کوین دلاری خودش رو با اسم PYUSD عرضه کرده. بر اساس اعلام پی پال، هدف اصلی از عرضه این استیبل کوین، تسهیل پرداخت های آنلاین به خصوص پرداخت های اکوسیستم بلاک چین هست. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد استیبل کوین پی پال یا PYUSD بهتون ارائه بدیم، به بررسی دلایل عرضه استیبل کوین پی پال بپردازیم و کارمزد ارز باثبات پی پال رو به طور کامل مورد بررسی قرار بدیم.

استیبل کوین پی پال چیست؟

استیبل کوین پی پال چیست؟

شاید واستون جالب باشه که بدونین استیبل کوین پی پال یا PYUSD نوعی ارز دیجیتال با ثبات در شبکه بلاک چینی اتریوم هست که به وسیله شرکت پکسوس تولید میشه. PYUSD نوعی استیبل کوین هست، یعنی قیمت اون به ارزش پول یه کشور متصل هست و در این مورد هر استیبل کوین پی پال برابر با یه دلار آمریکا هست. مشتریان و کاربران پی پال می تونن استیبل کوین PYUSD رو با نرخ تبدیل یک به یک و بدون کارمزد خریداری کنند. البته افرادی که می خوان این استیبل کوین رو با رمز ارزهای پشتیبانی شده توسط پی پال بخرن، باید مقداری هزینه رو به عنوان کارمزد پرداخت کنند تا تراکنش اون ها انجام بشه.

استیبل کوین پی پال(PYUSD) که فقط واسه کاربران دارای شرایط پی پال در ایالات متحده آمریکا در دسترس هست، ویژگی ها و قابلیت های مختلفی داره. از جمله از این ویژگی ها می تونیم به قابل مبادله با ارز فیات در پلتفرم پی پال از طریق یه فرایند تبدیل ساده هست. در واقع، PYUSD نوعی ارز باثبات هست که ارزش اون برابر با ارزش دارایی های ثابت یعنی دلار آمریکا تعیین میشه. پی پال عنوان کرد که این استیبل کوین به صورت کامل به وسیله سپرده های USD، خزانه های کوتاه مدت ایالات متحده و معادل های نقدی مشابه پشتیبانی میشه.

مقاله پیشنهادی: انواع ارزهای دیجیتال کدامند؟

دلایل عرضه استیبل کوین پی پال

دلایل عرضه استیبل کوین پی پال

همونطور که گفتیم، استیبل کوین پی پال(PYUSD) نوعی ارز دیجیتال باثبات هست که قیمت اون برابر با ارزش دارایی ثابت اون هست. کاربران می تونن این استیبل کوین رو از طریق برنامه پی پال یا سایت رسمی اون خرید و فروش کنند. استیبل کوین PYUSD به دلایل مختلفی عرضه شده. در ادامه برخی از دلایل عرضه استیبل کوین پی پال رو مورد بررسی قرار میدیم:

  • پذیرش رمز ارزها در جریان اصلی اقتصاد

یکی از دلایل عرضه استیبل کوین پی پال، پذیرش رمز ارزها در جریان اصلی اقتصاد هست. بهتره بدونین پی پال نوعی پروتکل مشهور و معتبر با پایگاه کاربری گسترده در آمریکا، اروپا و جاهای دیگه در دنیا هست. پذیرش این استیبل کوین می تونه کاربران زیادی رو در معرض مفهوم رمز ارزها قرار بده و به طور قابل توجهی باعث افزایش آگاهی، پذیرش و عمومی شدن رمز ارزها بشه.

مقاله پیشنهادی: کارمزد انتقال چیست و چرا اخذ میشود؟

  • تسهیل انجام پرداخت ها

یکی دیگه از دلایل عرضه استیبل کوین پی پال، تسهیل انجام پرداخت ها و تراکنش هاست. توجه داشته باشین که استیبل کوین ها می تونن تراکنش های برون مرزی سریع تر و کم هزینه تری رو نسبت به روش های سنتی تسهیل و ارائه کنند. استیبل کوین PYUSD می تونه نقل و انتقال های بین المللی پول و حواله ها رو آسون کنه و کارمزدها و زمان پردازش تراکنش ها رو واسه کاربران در سراسر دنیا کاهش بده.

کاهش نوسانات و تغییرات قیمتی

کاهش نوسانات هم یکی دیگه از دلایل عرضه استیبل کوین پی پال(PYUSD) هست. خیلی از سرمایه گذاران و معامله گران از نوسانات شدید بیت کوین انتقاد می کنند. همونطور که از اسم اون هم پیداست، استیبل کوین ها ثبات ارزش رو ارائه میدن و واسه تراکنش های روزمره مناسب هستن. این قابلیت پیش بینی می تونه استفاده از اون ها رو واسه خریدهای آنلاین و آفلاین تشویق کنه.

موانع و مشکلات استیبل کوین PYUSD

موانع و مشکلات استیبل کوین PYUSD

توجه داشته باشین که تا الان استیبل کوین پی پال(PYUSD) از ظرفیت های زیادی واسه رقابت با استیبل کوین های دیگه استفاده می کنه، ولی با مشکلاتی روبرو هست. معرفی استیبل کوین پی پال به معنی ورود یکی از موسسه های مالی قانونی و معروف به بازار ارزهای دیجیتال هست که قطعا تاثیر قابل توجهی روی پذیرش گسترده ارزهای دیجیتال می ذاره. با وجود محدودیت های سفت و سختی که قانون گذاران آمریکا واسه رمز ارزها به وجود آوردن، ورود یکی از شرکت های بزرگ دنیا به این حوزه، با استقبال معامله گران رمز ارزها روبرو میشه.

با این وجود، مشکلاتی در مسیر حرکت استیبل کوین پی پال وجود داره. مثلا دسترسی محدود این رمز ارز فقط واسه کاربران آمریکایی می تونه رشد قیمتی اون رو هم محدود کنه. همچنین بعضی از کاربران دنیای بلاک چین، ممکنه در ازای متمرکز بودن و توانایی نهاد مرکزی واسه مسدود کردن رمز ارزهاشون هم ابزار نگرانی کنند. علاوه بر این، در میان افرادی که اهمیت زیادی واسه اطلاعات خصوصی قائل هستن نگرانی هایی در مورد حفظ حریم خصوصی وجود داره.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد استیبل کوین پی پال یا PYUSD بهتون ارائه بدیم، به بررسی دلایل عرضه استیبل کوین پی پال بپردازیم و عملکرد استیبل کوین PYUSD رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، استیبل کوین پی پال یا PYUSD نوعی ارز دیجیتال با ثبات در شبکه بلاک چینی اتریوم هست که به وسیله شرکت پکسوس تولید میشه. PYUSD نوعی استیبل کوین هست، یعنی قیمت اون به ارزش پول یه کشور متصل هست و در این مورد هر استیبل کوین پی پال برابر با یه دلار آمریکا هست.


نظرات کاربران در مورد استیبل کوین پی پال(PYUSD) چیست و چگونه کار می کند؟
سوال امنیتی :8+56 = ?