کالکشن NFT چیست و دلایل ساخت آن کدامند؟

نوشته شده در : 1402/06/18

کالکشن NFT؛ مجموعه ای از کاراکترهای تولید شده توسط کامپیوتر! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین؟ آیا می دونین کالکشن NFT چیست؟ چرا باید کالکشن توکن های غیرمثلی رو بسازیم؟ نکات مهم در زمان ساخت کالکشن NFT کدامند؟ کسب درآمد از ساخت و فروش مجموعه توکن های غیرقابل تعویض چجوریه؟ آیا کاربران ایرانی می تونن کالکشن NFT بسازن؟

توکن های غیرقابل تعویض در سال های گذشته به یکی از منابع درآمدی کاربران فعال حوزه ارزهای دیجیتال تبدیل شدن. روند افزایش محبوبیت توکن های غیرمثلی(NFT) در دو سال 2021 و 2022 شدت گرفته و در این دو سال خیلی از کاربران بازار رمز ارزها تونستن با فروش میلیونی آثار خودشون به درآمدهای میلیونی دست پیدا کنند. کالکشن NFT هم یکی از مفاهیم رایج در این بازار و در بین انواع صرافی ارز دیجیتال هست. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد کالکشن NFT بهتون ارائه بدیم، به بررسی دلایل ساخت کالکشن NFT بپردازیم و نکات مهم در زمان ساخت کالکشن توکن های غیرمثلی رو مورد بررسی قرار بدیم.

کالکشن NFT چیست؟

کالکشن NFT چیست؟

آیا می دونین منظور از کالکشن NFT چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که کالکشن توکن های غیرمثلی به مجموعه ای از کاراکترهای ساخته شده به وسیله کامپیوترها گفته میشه که ایده خاصی رو به تصویر می کشه. معروف ترین این نوع توکن که ممکنه باهاش آشنا بشین، کریپتوپانک ها، میمون های کسل هستن. البته توجه داشته باشین که کالکشن های زیادی در بازار وجود دارن. هر کالکشن NFT یا هر اثر هنری اول باید روی بلاک چین مینت بشه تا از این طریق به یه اثر هنری خاص تبدیل بشه.

جالب اینجاست که بدونین کالکشن NFT مجموعه ای از دارایی های دیجیتال هست که توسط یه هنرمند و یا تعدادی از هنرمندان ساخته میشه. معمولا همه توکن های غیرمثلی که در یه کالکشن قرار دارن، همشون دارای یه سبک هنری هستن و فقط تغییراتی جزئی دارن. بعد از اینکه موفق شدین کالکشن NFT مورد نظر خودتون رو بر روی بلاک چین ذخیره کنین، اون ها با کمک یه کد خاص رمزنگاری میشن تا به کمک این کد خاص، مالکیت شما بر روی این کالکشن توکن های غیرمثلی اثبات بشه.

مقاله پیشنهادی: مجموعه NFT میمون های کسل Bored Ape Yacht Club چیست؟

بررسی دلایل ساخت کالکشن NFT

بررسی دلایل ساخت کالکشن NFT

همونطور که گفتیم، ساخت کالکشنNFT باعث رشد قیمت توکن های غیرمثلی میشه. درسته که هزینه ساخت و آپلود این توکن ها به درون یه کالکشن یا مجموعه هزینه های زیادی به دنبال داره، ولی با فروش یکی از این آثار همه هزینه هایی که کردین، جبران میشه. NFTهای دلخواه خودشون رو می تونین خیلی راحت در یکی از پلتفرم های اوپن سی و یا پلتفرم رریبل به وجود بیارین. در ادامه برخی از دلایل ساخت کالکشن NFT رو بررسی می کنیم:

• یکی از دلایل ساخت کالکشن NFT این هست که ساخت یه مجموعه از توکن های غیرمثلثی جذاب و هیجان انگیز هست و میشه از این طریق کسب درآمد کرد.

• یکی دیگه از دلایل ساخت کالکشن NFT این هست که هیجان انگیز از این نظر که می تونین کاراکترهایی با خلاقیت خودتون تولید کنین و کاربران با ایده شما آشنا میشن.

• شما با ساخت مجموعه منحصر به فرد از توکن های NFT در لبه فناوری بلاک چین حرکت می کنین و تجربه های جالبی به دست میارین.

• یکی دیگه از دلایل ساخت کالکشن NFT این هست که شما می تونین آثار موجود در کالکشن رو می تونین خیلی سریع به فروش برسونین و درآمد قابل توجهی به دست بیارین.

تفاوت کالکشن NFT با توکن های تکی چیست؟

مهم ترین تفاوت کالکشن های توکن Nft با توکن های غیرمثلی تکی این هست که این مجموعه ها با استاندارد erc-1155 ساخه میشن و هر کدوم از کاراکترهایی که در داخل اون قرار داره، با استاندارد erc-721 ایجاد میشن. ERC-1155 مخصوص مجموعه های بی همتا هست که یه کانترکت مادر داره و هر کدوم از آیتم هایی که در زیر مجموعه اون قرار دارن هم واسه مشخص کردن اصل بودن آیتم هاست.

واسه فروش آثار هنری و توکن های NFT به هزینه های زیادی نیاز هست، چون باید اون ها رو در پلتفرم های فروش NFT لیست کنین. مثلا اگه کالکشن شما 10 هزارتایی باشه و قصد بارگذاری 10 هزار توکن غیرمثلی رو داشته باشین، هزینه لیست کردن هر کدوم از این توکن ها 100 دلار هست. الان اگه 100 هزار رو در 100 دلار ضرب کنین، می فهمین که عدد قابل توجهی میشه.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد کالکشن NFT بهتون ارائه بدیم، به بررسی دلایل ساخت کالکشن NFT بپردازیم و نکات مهم در زمان ساخت کالکشن توکن های غیرمثلی رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، کالکشن توکن های غیرمثلی به مجموعه ای از کاراکترهای ساخته شده به وسیله کامپیوترها گفته میشه که ایده خاصی رو به تصویر می کشه. شما می تونین با ساخت کالکشن توکن های NFT، همه آثار هنری خودتون رو در معرض دید قرار بدین و با فروش این آثار درآمد زیادی کسب کنین.


نظرات کاربران در مورد کالکشن NFT چیست و دلایل ساخت آن کدامند؟
سوال امنیتی :2+87 = ?