معرفی 5 مزرعه بزرگ استخراج ارز دیجیتال بیت کوین

نوشته شده در : 1402/06/17

معرفی 5 مزرعه بزرگ استخراج بیت کوین؛ آیا دوست دارین با این مزارع آشنا بشین؟ آیا می دونین مزرعه استخراج ارز دیجیتال چیست؟ بزرگ ترین مزارع بیت کوین در دنیا کجا هستن؟ مزرعه یا فارم ارز دیجیتال چه کاری انجام میده؟ بزرگ ترین مزرعه استخراج رمز ارز چه ویژگی هایی داره؟ اهمیت راه اندازی فارم ارز دیجیتال چیست؟ چرا برخی از افراد اقدام به ایجاد مزرعه بیت کوین می کنند؟

سرمایه گذاری در حوزه بلاک چین، به خصوص رمز ارزها در حال حاضر مورد توجه خیلی از سرمایه گذاران قرار گرفته. خیلی از سرمایه گذاران صنایع مختلف از این مسئله باخبر شدن که میشه با کمک رمز ارزها در مدت زمان خیلی کوتاه به سرمایه های چشمگیری دست پیدا کرد و بهترین شکل ممکن به سوددهی رسید. از بین روش های زیادی که واسه سرمایه گذاری در حوزه رمز ارزها وجود داره، استخراج یا ماینینگ رو میشه جزء یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری به جای خرید بیت کوین بصورت مستقیم دونست. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد مزرعه استخراج ارز دیجیتال بهتون ارائه بدیم، به معرفی بزرگ ترین مزارع استخراج بیت کوین بپردازیم و اهمیت فارم استخراج بیت کوین رو مورد بررسی قرار بدیم.

مزرعه استخراج ارز دیجیتال چیست؟

مزرعه استخراج ارز دیجیتال چیست؟

شاید واستون جالب باشه که بدونین استخراج ارز دیجیتال یا ماینینگ فرایندی هست که به وسیله ماینرها که در اصل کاربران شبکه هستن، انجام میشه. ماینرها باید واسه تایید تراکنش های شبکه، مسئله های سخت و پیچیده ریاضی رو حل کنند و با انجام این کار، شبکه رو ایمن کرده و رمز ارزهای جدیدی رو به دست بیارن. تاثیر ماینرها بر موجود ارزهای دیجیتال و همچنین امنیت کلی شبکه خیلی مهم هست. اون ها واسه فعالیتی که انجام میدن و در زمانی که تراکنش های جدید به شبکه اضافی میشه، پاداش بلوکی به دست میارن. ولی متاسفانه واسه ماینرهای انفرادی، ماینینگ سودآور رمز ارزها خیلی سخت و دشوار میشه.

مزرعه های ارز دیجیتال در پاسخ به این وضعیت ایجاد شدن. یه مزرعه یا فارم ارز دیجیتال در فضایی بزرگ مثل یه انبار قرار داره و از سخت افزارها و ابزارهای خاص ماینینگ و همچنین تهویه مطبوع واسه جلوگیری از داغ شدن بیش از حد تجهیزات و سایر منابع واسه دستیابی به بهترین نتایج از استخراج بیت کوین استفاده می کنه.

مزرعه استخراج ارز دیجیتال می تونه یه اتاق یا سوله باشه که اون رو به ماینینگ ارزهای دیجیتال اختصاص میدن. توجه داشته باشین که فارم استخراج ارز دیجیتال می تونه در زیرزمین یه خونه با چند دستگاه ماینر و یا یه سوله بزرگ با تعداد زیادی دستگاه اسیک باشه. ولی از اونجایی که دستگاه های ماینر سروصدای زیادی دارن، معمولا اون ها رو در سوله هایی خارج از شهر نگهداری می کنند.

مقاله پیشنهادی: استخراج کدام رمز ارزها به صرفه تر است؟

فارم ارز دیجیتال چگونه کنترل می شود؟

توجه داشته باشین که فارم های استخراج ارز دیجیتال با مستقر کردن نیروهای متخصص در محل فارم، اقدام به نگهداری و پشتیبانی از ماینرها می کنند. ولی علاوه بر حضور فیزیکی در محل، نرم افزارهای مدیریتی و نظارتی هم کنترل و نظارت از راه دور بر روی مزرعه ارز دیجیتال انجام میدن. واسه افزایش دقت در نگهداری ماینرها و کاهش هزینه های نیروی انسانی، استفاده از این برنامه ها در فارم استخراج ارز دیجیتال توصیه میشه.

معرفی بزرگ ترین مزارع استخراج بیت کوین

معرفی بزرگ ترین مزارع استخراج بیت کوین

همونطور که گفتیم، استخراج از زمان پیدایش ارزهای دیجیتال، به صنعت مولتی میلیون دلاری تبدیل شده. استخر ارز دیجیتال فضایی هست که در اون تعداد زیادی ماینر فعالیت می کنند و بیت کوین های زیادی به دست میارن. در حال حاضر در دنیا مزرعه ها و ریگ های زیادی واسه استخراج رمز ارزها وجود داره. در ادامه برخی از بزرگ ترین مزارع استخراج بیت کوین رو واسه شما معرفی می کنیم:

  • مزرعه Genesis Mining در ایسلند

یکی از بزرگ ترین مزارع استخراج بیت کوین در دنیا، مزرعه Genesis Mining در کشور ایسلند هست. بهتره بدونین کشور ایسلند که جزیره کوچیکی هست، با کمک انرژی های تجدیدپذیر به دست اومده از نیروهای برق آبی و زمین گرمایی، انرژی مقرون به صرفه ای رو تولید می کنه و مقصد خوبی واسه ماینرهای بیت کوین و راه اندازی فارم ارز دیجیتال هست. از اونجایی که واسه استخراج رمز ارزها علاوه بر مشکلات تامین انرژی، فضای خنک واسه ماینرها هم خلی مهمه، ایسلند با دمای پایین خودش، واسه این منظور هم مناسبه.

  • مزرعه Linthal در سوئیس

یکی دیگه از بزرگ ترین مزارع استخراج بیت کوین در دنیا، مزرعه لینتال در سوئیس هست. این فارم برخلاف مزرعه مسکو هست. مزرعه لینتال در سال 2014 راه اندازی شد و ابتدا در زوریخ قرار داشت، ولی به دلیل هزینه های برق خیلی زیاد و هزینه های دیگه در این شهر، اون رو به دهکده ای کوچیک به اسم Linthal انتقال دادن. این فارم استخراج ارز دیجیتال در ساختمون یه کارخونه قرار داره و از سال 2016 با موفقیت بیت کوین ماین می کنه.

  • مزرعه دالیان در چین

مزرعه دالیان در چین هم یکی دیگه از بزرگ ترین مزارع استخراج بیت کوین هست که بر اساس داده های منتشر شده و تحقیقات انجام شده، ماهانه 750 بیت کوین استخراج می کنه. قدرت محاسباتی یا هش ریت این مزرعه تقریبا 360000TH هست. مزرعه دالیان در سه طبقه با سیستم تهویه هوای خاص ایجاد شده و هم اکنون در حدود 3 درصد از کل بیت کوین های شبکه رو ماین می کنه.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد مزرعه استخراج ارز دیجیتال بهتون ارائه بدیم، به معرفی بزرگ ترین مزارع استخراج بیت کوین بپردازیم و اهمیت فارم استخراج بیت کوین رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، مزرعه های ارز دیجیتال در پاسخ به این وضعیت ایجاد شدن. یه مزرعه یا فارم ارز دیجیتال در فضایی بزرگ مثل یه انبار قرار داره و از سخت افزارها و ابزارهای خاص ماینینگ برخوردار هست. از جمله از بزرگ ترین مزارع استخراج بیت کوین میشه به مزرعه دالیان چین، مزرعه لینتال سوئیس، مزرعه Genesis Mining در ایسلند و.... اشاره کرد.


نظرات کاربران در مورد معرفی 5 مزرعه بزرگ استخراج ارز دیجیتال بیت کوین
سوال امنیتی :6+41 = ?