آموزش استخراج بیت کوین (نحوه ماینینگ بیت کوین چگونه است؟)

نوشته شده در : 1403/03/29

جستجو


آموزش استخراج بیت کوینموضوعی هستش که قراره در این مقاله بهش بپردازیم. همونطور که میدونین این روزها همه بیت کوین رو طلای ارزهای دیجیتال میدونن و خیلی ها اون رو جایگزینی به جای سرمایه گذاری روی طلا میدونن که البته افت و خیزهای قیمتی بالایی داشته تا به امروز و طرفداران سرمایه گذار طلا هرگز موافق نیستن که سرمایه خودشون رو بجای طلا روی بیت کوین سرمایه گذاری کنن.

در این مقاله قصد داریم به یکی از بهترین راه های کسب درامد از بیت کوین یعنی استخراج بیت کوین بپردازیم. چون راه های زیادی برای درامد زایی از بیت کوین هست مثل سرمایه گذاری یا خرید و فروش روزانه یا استیک و معاملات اهرمی و غیره. اما یکی از بهترین راه هایی که شاید خیلی ها بهتون بگن بیا بجای این همه دردسری های خرید و فروش یه ماینر بیت کوین بخر و استخراجش رو انجام بده.

ما سعی می کنیم در مقاله آموزش استخراج بیت کوین، اطلاعاتی در مورد استخراج ارز دیجیتال بیت کوین برای شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای استخراج بیت کوین بپردازیم و نحوه ماینینگ BTC رو برای شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین با انجام فرایند استخراج علاوه بر خرید یا فروش بیت کوین سود به دست بیارین. امروزه سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال، به یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری تبدیل شده و سرمایه گذاران و معامله گران زیادی وارد این بازار شدن و با خرید و فروش رمز ارزها سود زیادی به دست میارن. همچنین بازار کریپتوکارنسی ها به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران زیادی قرار گرفته و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی با حجم بازار بزرگ تبدیل بشه.

ارز دیجیتال بیت کوین چیست؟

ارز دیجیتال بیت کوین چیست؟

بهتره قبل از اینکه وارد بحث اصلیمون بشیم و به آموزش استخراج بیت کوین بپردازیم، اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال بیت کوین برای شما ارائه کنیم تا بتونین به راحتی فرایند استخراج بیت کوین رو درک کنین. بهتره بدونین ارز دیجیتال بیت کوین با نماد اختصاری BTC نوعی ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتالی هست که در زمان نوشتن این مقاله با داشتن ارزش بازار حدود 389.58 میلیارد دلار و سهم 40.61 درصدی از کل بازار، در رتبه 1 بازار کریپتوکارنسی ها قرار داره. همچنین این رمز ارز در سال 2008 توسط شخص یا گروه ناشناسی با اسم مستعار ساتوشی ناکاموتو راه اندازی شد و به طور رسمی در سال 2009 وارد بازار کریپتوکارنسی ها شد.

جالب اینجاست که بدونین ارز دیجیتال بیت کوین نوعی پول دیجیتالی هست، ولی برخلاف پول های رایج مثل دلار و ریال که هر روزه ازشون استفاده می کنیم و توسط بانک های مرکزی کنترل میشن، بیت کوین تحت کنترل هیچ بانکی نیست و به صورت کاملا غیر متمرکز فعالیت می کنه. همچنین از اونجایی که همه چیز در بیت کوین دیجیتالی و کامپیوتری هست، این رمز ارز برتر توسط هزاران کامپیوتر در سراسر جهان اداره میشه و شبکه اون به لطف کاربرانی که در شبکه حضور دارن، در حال فعالیت هست. نکته قابل توجه این هست که افرادی که در شبکه بیت کوین فعالیت می کنند نیز توسط فرد یا نهاد خاص انتخاب نمیشن.

استخراج بیت کوین چیست؟

استخراج بیت کوین چیست؟

نوبت این رسیده تا در این قسمت از مقاله آموزش استخراج بیت کوین، اطلاعاتی در مورد استخراج ارز دیجیتال بیت کوین برای شما ارائه کنیم. استخراج بیت کوین به استفاده از سخت افزارهایی گفته میشه که از قدرت محاسباتی بالا برای حل مسئله های ریاضی پیچیده استفاده می کنند تا برای حل کردن این مسئله ها بیت کوین به عنوان پاداش به دست بیارن. به عبارت دیگه، استخراج ارز دیجیتال بیت کوین به فرایند ساخت بیت کوین جدید با حل مسائله محاسباتی گفته میشه. این کار نیز توسط کامپیوترهایی با توان محاسباتی بسیار بالا برای حل مسئله های کامپیوتری انجام میشه. نکته قابل توجه این هست که این مسائل اونقدر پیچیده هستن که توسط انسان و به صورت دستی قابل حل نیستن.

جالب اینجاست که بدونین استخراج بیت کوین دو مزیت و هدف اصلی داره. اول اینکه زمانی که کامپیوترها این مسائل ریاضی پیچیده رو در شبکه بیت کوین حل می کنند، بیت کوین های جدیدی تولید می کنند که باعث میشه تا بیت کوین های زیادی عرضه بازار بشه. دومین مورد هم این هست که با حل کردن مسائل محاسباتی ریاضی، استخراج کننده های بیت کوین شبکه پرداخت بیت کوین رو با اعتبارسنجی اطلاعات تراکنش های اون قابل اعتماد و امن می کنند. همچنین هرچقدر دستگاه های بیشتری اقدام به استخراج بیت کوین کنند، سختی شبکه زیادی میشه و با افزایش سختی شبکه امنیت اون افزایش پیدا می کنه و قیمتش نیز رشد زیادی رو تجربه می کنه.

استخر استخراج چیست؟

استخر استخراج

اگه در حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم استخر استخراج ارزهای دیجیتال رو شنیده باشین. استخر استخراج محیط مجازی هست که گروهی از ماینرها هر کدوم توان پردازشی دستگاه های خودشون رو در اونجا با هم ادغام می کنند تا شانس خودشون رو برای سودآوری در ماینینگ افزایش بدن. به این ترتیب شما نیز می تونین با پیوستن به این استخرها شانس خودتون رو برای به دست آوردن پاداش افزایش بدین. همچنین از اونجایی که رقابت بر سر حل کردن مسائل پیچیده ریاضی در شبکه بیت کوین زیاد هست، ماینرها توان محاسباتی خودشون رو در استخر استخراج متمرکز می کنند تا به صورت گروهی مسائل رو حل کنند.

جالب اینجاست که بدونین در در زمان راه اندازی بیت کوین، استخراج کننده ها یا ماینرها به صورت مستقیم در کار استخراج شرکت می کردن و استخر استخراجی وجود نداشت. ولی در حال حاضر از اونجایی که ماینینگ بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال نوعی فرایند رقابتی هست و غول های ثروتمند زیادی وارد صنعت ماینینگ شدن. بنابراین، ماینرهای کوچیک دنیا نمی تونن با فارم ها یا مزرعه های چند ده هزار دستگاهی رقابت کنند و به صورت مستقیم و تنهایی به استخراج ارزهای دیجیتال بپردازن. به همین دلیل استخرهای استخراج به وجود اومدن که ماینرها کوچیک در این استخرها دور هم جمع بشن و با ادغام قدرت محاسبانی خود، فرایند استخراج ارز دیجیتال رو انجام بدن و شانس به دست اوردن پاداش خودشون رو افزایش بدن.

معرفی بهترین استخرهای استخراج بیت کوین:

بهترین استخرهای استخراج بیت کوین

در این قسمت از مقاله آموزش استخراج ارز دیجیتال بیت کوین، محبوب ترین و بهترین استخرهای استخراج بیت کوین رو با ذکر جزئیان اون ها به شما معرفی می کنیم. قطعا با کسب اطلاعات دقیق در مورد هر کدوم از این استخرها از جمله نحوه پرداخت، میزان امنیتی و مزایا و معایب اون ها می تونین انتخاب بهترین داشته باشین و با شرکت در فرایند استخراج بیت کوین سود بیشتری به دست بیارین.

• استخر استخراج انت پول(AntPool)

یکی از بهترین استخرهای استخراج بیت کوین، استخر انت پول هست. بهتره بدونین استخر AntPool بزرگترین استخر استخراج واقع در کشور چین هست که تقریبا 11 درصد از کل بلاک های بیت کوین رو استخراج می کنه. این استخر توسط بزرگترین شرکت تولید کننده سخت افزار بیت کوین در جهان به اسم بیت مین اداره میشه و به کاربران این امکان رو میده تا درآمد خودشون رو در پنل کاربری خودشون مشاهده کنند.

• استخر استخراج Slush

یکی دیگه از بهترین استخرهای استخراج بیت کوین، استخر Slush هست. همچنین Slush اولین استخر بیت کوین هست که در سال 2010 راه اندازی شد. این استخر نیز توسط شرکت فنی مستقر در کشور چک اداره میشه که اولین کیف پول بیت کوین و به صورت آفلاین بود و اولین نقشه جهانی بیت کوین محور نیز توسط همین شرکت به وجود اومد.

• استخر استخراج F2Pool

یکی دیگه از بهترین استخرهای استخراج بیت کوین، استخر F2Pool هست. استخر F2Pool در سال 2013 راه اندازی شد و به غیر از بیت کوین، ارزهای دیجیتال دیگه ای مثل اتریوم، لایت کوین و زی کش نیز در این استخر استخراج میشن. سطح سختی استخراج در این استخر نیز مبتنی بر قدرت هش هست.

ماینر چیست و از کجا می توانیم بخریم؟

ماینر چیست

احتمالا این سوال برای شما نیز پیش اومده که ماینر چیست و از کجا می توانیم بخریم؟ بهتره بدونین دستگاه ماینر یا Asic اصطلاحی هست که برای دستگاه های استخراج ارزهای دیجیتال به کار گرفته میشه و در حال حاضر این دستگاه ها تنوع زیادی دارن که هر کدوم ویژگی ها و مزایای خاص خودشون رو دارن. برای استخراج ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، لایت کوین، اتریوم و... تجهیزاتی نیاز هست که در بازار قطعات کامپیوتر، تحت عنوان تجهیزات ماینینگ به فروش میرسن. همچنین تجهیزات ماینینگ شامل انواع کارت گرافیک و پردازنده های بسیار قوی هست که به دلیل مضرف انرژی بسیار بالایی که دارن، دستگاه های ماینر جایگزین اون شدن.

جالب اینجاست که بدونین در سراسر جهان به افرادی که به کار استخراج ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین یا سایر رمز ارزها مشغول شدن، ماینر گفته میشه و اون ها سعی دارن تا با استفاده از ابزارهای مختلف استخراح به تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال استخراج نشده دست پیدا کنند و با فروش اون سود کرده و درآمد کسب کنند. این افراد برای اینکه بتونین در فرایند استخراج ارزهای دیجیتال شرکت داشته باشن، باید برخی از دستگاه های سخت افزاری مثل دستگاه ماینر یا ASIC رو بخرن و با اتصال به استخر استخراج در این فرایند شرکت کنند. نکته قابل توجه این هست که خرید دستگاه های ماینر کار سختی نیست و به راحتی خرید کالا هست. بنابراین شما می تونین با جستجوی ساده در سایت ها و بازارهای آی تی، قیمت دستگاه های ماینر رو رویت کرده و دستگاه مورد نظر خودتون رو بخرین. البته می تونستین بخرین، ولی دیگه این کار به راحتی گذشته نیست.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله آموزش استخراج ارز دیجیتال بیت کوین، اطلاعاتی در مورد ماینینگ بیت کوین برای شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای استخراج بیت کوین بپردازیم و نحوه ماینینگ BTC رو برای شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، استخراج ارز دیجیتال بیت کوین به فرایند ساخت بیت کوین جدید با حل مسائله محاسباتی گفته میشه. این کار نیز توسط کامپیوترهایی با توان محاسباتی بسیار بالا برای حل مسئله های کامپیوتری انجام میشه. همچنین شما نیز می تونین با تهیه دستگاه های ماینر، بیت کوین ماین کرده و با فروش بیت کوین ها به دست اومده سود به دست بیارین.

نظرات کاربران در مورد آموزش استخراج بیت کوین (نحوه ماینینگ بیت کوین چگونه است؟)
  • استخراج ارزهای دیجیتال دیگه داره از POW میره سمت POS و اتریم هم در مرج که قرار لانچ بکنه داره استخراج رو POS میکنه و بیشتر ارزها هم همین هدف رو دنبال میکنن و دیگه نیازی به دستگاه های ماینینگ گرون نیستش و با قفل کردن میزان مشخصی ارز میتونید ماین کنید

    الان که قیمت بیت کوین تا این حد پایین اومده، همچنان استخراجش میتونه سودآور باشه؟

    • وقتی قیمت یک ارزی بالا میره مسلما سود خوبی خواهد داشت، اما در مواقعی که قیمت پایین هست هم میشه سود بدست آورد اما شاید کم باشه سودتون

    سپاس از مقاله خوبتون یه سوال داشتم خدمتتون. نحوه ماینینگ بیت کوین چطوریه ؟ منظورم این که دستگاه ماینینگ از کجا میشه تهیه کرد؟ آیا قانونی است یا ن؟

سوال امنیتی :5+47 = ?