آموزش استخراج بیت کوین (نحوه ماینینگ بیت کوین چگونه است؟)

1402/04/06


آموزش استخراج بیت کوین موضوعی هستش که قراره در این مقاله بهش بپردازیم. همونطور که میدونین این روزها همه بیت کوین رو طلای ارزهای دیجیتال میدونن و خیلی ها اون رو جایگزینی به جای سرمایه گذاری روی طلا میدونن که البته افت و خیزهای قیمتی بالایی داشته تا به امروز و طرفداران سرمایه گذار طلا هرگز موافق نیستن که سرمایه خودشون رو بجای طلا روی بیت کوین سرمایه گذاری کنن.

در این مقاله قصد داریم به یکی از بهترین راه های کسب درامد از بیت کوین یعنی استخراج بیت کوین بپردازیم. چون راه های زیادی برای درامد زایی از بیت کوین هست مثل سرمایه گذاری یا خرید و فروش روزانه یا استیک و معاملات اهرمی و غیره. اما یکی از بهترین راه هایی که شاید خیلی ها بهتون بگن بیا بجای این همه دردسری های خرید و فروش یه ماینر بیت کوین بخر و استخراجش رو انجام بده.

فرایند استخراج بیت کوین بقدری درامد زا بوده که شرکت ها و حتی کشورهای زیادی در این کار مقش دارن از جمله مهمترین اون ها میشه به امریکا . چین و روسیه و حتی کشور خودمون اشاره کرد که مزارع استخراج بیت کوین رو راه میندازن و بسته به تعداد و قدرت ماینرها روزانه درامد خیلی خوبی رو از این کار بدست میارن. در این مقاله ما قصد داریم به فرایند استخراج بپردازیم که در طی اون هر شخصی میتونه بعنوان یک ماینر در تایید تراکنش های شبکه بیت کوین نقش داشته باشه و به ازای این کار و ثبت تراکنش های بیت کوین اون رو بعنوان پاداش استخراج دریافت کنن. در اصل فرایند استخراج یکی از مهمترین بخش های شبکه بیت کوین بوده که بدون اون هیچ تراکنشی در این شبکه تایید نمیشه. این مقاله رو تا انتها بخونین و استخراج بیت کوین رو کامل بشناسین.

ما سعی می کنیم در مقاله آموزش استخراج بیت کوین، اطلاعاتی در مورد استخراج ارز دیجیتال بیت کوین برای شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای استخراج بیت کوین بپردازیم و نحوه ماینینگ BTC رو برای شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین با انجام فرایند استخراج علاوه بر خرید یا فروش بیت کوین سود به دست بیارین. امروزه سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال، به یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری تبدیل شده و سرمایه گذاران و معامله گران زیادی وارد این بازار شدن و با خرید و فروش رمز ارزها سود زیادی به دست میارن. همچنین بازار کریپتوکارنسی ها به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران زیادی قرار گرفته و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی با حجم بازار بزرگ تبدیل بشه.

بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور هست که همانند سایر بازارهای مالی نوسانات قیمتی زیادی داره و همین نوسانات فرصت های کسب سود زیادی رو برای معامله گران و تریدرها فراهم می کنه. همچنین شما نیز می تونین وارد بازار ارزهای دیجیتال شده و با خرید و فروش رمز ارزها از این فرصت ها استفاده کنین.

البته به شرط اینکه بتونین بهترین نقاط خرید و فروش رو شناسایی کرده و در این نقاط معامله انجام بدین. جالب اینجاست که بدونین علاوه بر خرید و فروش ارزهای دیجیتال، شما این امکان رو دارین تا با استفاده از سایر روش ها نیز کسب سود کنین. از جمله از این روش ها می تونیم به استیکینگ یا سپرده گذاری ارزهای دیجیتال و استخراج یا ماینینگ رمز ارزها اشاره کنیم.

جالب اینجاست که بدونین شما می تونین با استخراج بیت کوین کسب درآمد داشته باشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله آموزش استخراج بیت کوین، اطلاعاتی در مورد استخراج ارز دیجیتال بیت کوین برای شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای استخراج بیت کوین بپردازیم و نحوه ماینینگ BTC رو برای شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین با انجام فرایند استخراج بیت کوین کسب درآمد کنین. 

بلاک‌هایی که توسط استخراج‌ کننده ها یا ماینرها تأیید می‌شوند، نقش بسیار مهمی در امنیت و عملکرد شبکه بیت کوین دارند. هرچقدر تعداد ماینرها و توان پردازشی آن‌ها بیشتر باشد، امنیت شبکه نیز بالاتر خواهد بود. مهمترین نکته در استخراج بیت کوین، مدیریت صحیح هزینه‌ها و بهره‌وری مناسب از تجهیزات است. باید هزینه‌های برق را در نظر گرفته و تجهیزات مصرفی را با دقت انتخاب کرد. همچنین، انتخاب استخراج در محیط‌هایی با هزینه برق کمتر و قیمت بیت کوین بالاتر می‌تواند سودآوری را افزایش دهد.

ارز دیجیتال بیت کوین چیست؟

ارز دیجیتال بیت کوین چیست؟

بهتره قبل از اینکه وارد بحث اصلیمون بشیم و به آموزش استخراج بیت کوین بپردازیم، اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال بیت کوین برای شما ارائه کنیم تا بتونین به راحتی فرایند استخراج بیت کوین رو درک کنین. بهتره بدونین ارز دیجیتال بیت کوین با نماد اختصاری BTC نوعی ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتالی هست که در زمان نوشتن این مقاله با داشتن ارزش بازار حدود 389.58 میلیارد دلار و سهم 40.61 درصدی از کل بازار، در رتبه 1 بازار کریپتوکارنسی ها قرار داره. همچنین این رمز ارز در سال 2008 توسط شخص یا گروه ناشناسی با اسم مستعار ساتوشی ناکاموتو راه اندازی شد و به طور رسمی در سال 2009 وارد بازار کریپتوکارنسی ها شد.

جالب اینجاست که بدونین ارز دیجیتال بیت کوین نوعی پول دیجیتالی هست، ولی برخلاف پول های رایج مثل دلار و ریال که هر روزه ازشون استفاده می کنیم و توسط بانک های مرکزی کنترل میشن، بیت کوین تحت کنترل هیچ بانکی نیست و به صورت کاملا غیر متمرکز فعالیت می کنه. همچنین از اونجایی که همه چیز در بیت کوین دیجیتالی و کامپیوتری هست، این رمز ارز برتر توسط هزاران کامپیوتر در سراسر جهان اداره میشه و شبکه اون به لطف کاربرانی که در شبکه حضور دارن، در حال فعالیت هست. نکته قابل توجه این هست که افرادی که در شبکه بیت کوین فعالیت می کنند نیز توسط فرد یا نهاد خاص انتخاب نمیشن.

ارز دیجیتال بیت کوین توسط الگوریتم اثبات کار یا POW فعالیت می کنه. بنابراین، این امکان رو به کاربران و افراد میده تا ارز دیجیتال بیت کوین رو استخراج کرده و برای خودشون کسب درآمد داشته باشن. همچنین این رمز ارز از زمان راه اندازی تاکنون پیشرفت های چشمگیری داشته و همین موضوع باعث شده تا مورد استقبال سرمایه گذاران و کشورهای زیادی قرار بگیره و به عنوان یکی از روش های پرداخت پذیرفته بشه.

استخراج بیت کوین چیست؟

استخراج بیت کوین چیست؟

نوبت این رسیده تا در این قسمت از مقاله آموزش استخراج بیت کوین، اطلاعاتی در مورد استخراج ارز دیجیتال بیت کوین برای شما ارائه کنیم. استخراج بیت کوین به استفاده از سخت افزارهایی گفته میشه که از قدرت محاسباتی بالا برای حل مسئله های ریاضی پیچیده استفاده می کنند تا برای حل کردن این مسئله ها بیت کوین به عنوان پاداش به دست بیارن. به عبارت دیگه، استخراج ارز دیجیتال بیت کوین به فرایند ساخت بیت کوین جدید با حل مسائله محاسباتی گفته میشه. این کار نیز توسط کامپیوترهایی با توان محاسباتی بسیار بالا برای حل مسئله های کامپیوتری انجام میشه. نکته قابل توجه این هست که این مسائل اونقدر پیچیده هستن که توسط انسان و به صورت دستی قابل حل نیستن.

جالب اینجاست که بدونین استخراج بیت کوین دو مزیت و هدف اصلی داره. اول اینکه زمانی که کامپیوترها این مسائل ریاضی پیچیده رو در شبکه بیت کوین حل می کنند، بیت کوین های جدیدی تولید می کنند که باعث میشه تا بیت کوین های زیادی عرضه بازار بشه. دومین مورد هم این هست که با حل کردن مسائل محاسباتی ریاضی، استخراج کننده های بیت کوین شبکه پرداخت بیت کوین رو با اعتبارسنجی اطلاعات تراکنش های اون قابل اعتماد و امن می کنند. همچنین هرچقدر دستگاه های بیشتری اقدام به استخراج بیت کوین کنند، سختی شبکه زیادی میشه و با افزایش سختی شبکه امنیت اون افزایش پیدا می کنه و قیمتش نیز رشد زیادی رو تجربه می کنه.

اگه بخواهیم به زبان ساده تر تعریفی از فرایند استخراج داشته باشیم، می تونیم بگیم که استخراج بیت کوین یا همون ماینینگ بیت کوین، نوعی فعالیت داوطلبانه هست که در اون افرادی به صورت داوطلب به اسم استخراج کنند قدرت پردازش دستگاه های استخراج خودشون رو در اختیار شبکه قرار میدن تا امنیت شبکه حفظ و تراکنش های بیت کوین تایید بشه. البته ماینرها این کار رو محض رضای خدا انجام نمیدن، بلکه برای اون پاداش می گیرن و این پاداش همون بیت کوین هست. به عبارت دیگه، ماینرها تراکنش های شما رو تایید کرده و پاداش به دست میارن.

مزایای استخراج بیت کوین چیست؟

مزایای استخراج بیت کوین

استخراج ارز دیجیتال بیت کوین مزایای زیادی به همراه داره و شما می تونین با شرکت در فرایند استخراج بیت کوین، از این مزایا برخوردار بشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله آموزش استخراج بیت کوین، به بررسی مزایای استخراج بیت کوین بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و با این مزایا اشنایی داشته باشین تا بتونین بهترین تصمیم رو برای استخراج ارز دیجیتال بیت کوین بگیرین.

• یکی از مزایای استخراج بیت کوین که باعث میشه تا مورد استقبال سرمایه گذاران و افراد زیادی در بازار ارزهای دیجیتال قرار بگیره و محبوبیت زیادی به دست بیاره این هست که فرایند استخراج بیت کوین باعث میشه تا بیت کوین های جدیدی به عنوان پاداش به دست بیان. بهتره بدونین ماینرها سعی می کنند تا معادله پیچیده ریاضی رو حل کنند و ماینری که بتونه با موفقیت معادله رو حل کنه، بیت کوین به عنوان پاداش دریافت می کنه.

• یکی دیگه از مزایای استخراج بیت کوین این هست که افرادی که بیت کوین استخراج می کنند، بیت کوین های زیادی با قیمت پایین تر به دست میارن. به عبارت دیگه، شما می تونین برای داشتن بیت کوین اون رو بخرین و یا اون رو استخراج کنین. این کار پر هزینه هست، ولی در عوض بیت کوین که به دست میارین، با مبلغ پایین تر به دستتون میرسه.

• یکی دیگه از مزایای استخراج بیت کوین این هست که امنیت شبکه رو افزایش میدن. بهتره بدونین ماینرها باعث میشن تا سختی شبکه افزایش پیدا کنه و هرچقدر سختی شبکه بالا بره، امنیت شبکه بیت کوین نیز افزایش پیدا می کنه و از خیلی از حمله ها مثل حمله 51 درصدی جلوگیری میشه.

• یکی دیگه از مزایای استخراج بیت کوین این هست که در زمان ریزش قیمت ارزهای دیجیتال نیز می تونین کسب درآمد داشته باشین.

استخر استخراج چیست؟

استخر استخراج

اگه در حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم استخر استخراج ارزهای دیجیتال رو شنیده باشین. استخر استخراج محیط مجازی هست که گروهی از ماینرها هر کدوم توان پردازشی دستگاه های خودشون رو در اونجا با هم ادغام می کنند تا شانس خودشون رو برای سودآوری در ماینینگ افزایش بدن. به این ترتیب شما نیز می تونین با پیوستن به این استخرها شانس خودتون رو برای به دست آوردن پاداش افزایش بدین. همچنین از اونجایی که رقابت بر سر حل کردن مسائل پیچیده ریاضی در شبکه بیت کوین زیاد هست، ماینرها توان محاسباتی خودشون رو در استخر استخراج متمرکز می کنند تا به صورت گروهی مسائل رو حل کنند.

جالب اینجاست که بدونین در در زمان راه اندازی بیت کوین، استخراج کننده ها یا ماینرها به صورت مستقیم در کار استخراج شرکت می کردن و استخر استخراجی وجود نداشت. ولی در حال حاضر از اونجایی که ماینینگ بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال نوعی فرایند رقابتی هست و غول های ثروتمند زیادی وارد صنعت ماینینگ شدن. بنابراین، ماینرهای کوچیک دنیا نمی تونن با فارم ها یا مزرعه های چند ده هزار دستگاهی رقابت کنند و به صورت مستقیم و تنهایی به استخراج ارزهای دیجیتال بپردازن. به همین دلیل استخرهای استخراج به وجود اومدن که ماینرها کوچیک در این استخرها دور هم جمع بشن و با ادغام قدرت محاسبانی خود، فرایند استخراج ارز دیجیتال رو انجام بدن و شانس به دست اوردن پاداش خودشون رو افزایش بدن.

مهم ترین مزیت در عضو شدن یه استخراج کننده در یه استخر استخراج، بالا رفتن شانس سوددهی هست. ماینرهای کوچیک قدرت پردازش خودشون رو در اختیار یه استخر استخراج قرار میدن و استخر استخراج به نمایندگی از همه در فرایند ماینینگ ارزهای دیجیتال شرکت می کنه، پاداش استخراج به دست میاره و نسبت به قدرت هر ماینر اون رو در بین ماینرها و استخراج کننده ها تقسیم می کنه.

معرفی بهترین استخرهای استخراج بیت کوین:

بهترین استخرهای استخراج بیت کوین

در این قسمت از مقاله آموزش استخراج ارز دیجیتال بیت کوین، محبوب ترین و بهترین استخرهای استخراج بیت کوین رو با ذکر جزئیان اون ها به شما معرفی می کنیم. قطعا با کسب اطلاعات دقیق در مورد هر کدوم از این استخرها از جمله نحوه پرداخت، میزان امنیتی و مزایا و معایب اون ها می تونین انتخاب بهترین داشته باشین و با شرکت در فرایند استخراج بیت کوین سود بیشتری به دست بیارین.

• استخر استخراج انت پول(AntPool)

یکی از بهترین استخرهای استخراج بیت کوین، استخر انت پول هست. بهتره بدونین استخر AntPool بزرگترین استخر استخراج واقع در کشور چین هست که تقریبا 11 درصد از کل بلاک های بیت کوین رو استخراج می کنه. این استخر توسط بزرگترین شرکت تولید کننده سخت افزار بیت کوین در جهان به اسم بیت مین اداره میشه و به کاربران این امکان رو میده تا درآمد خودشون رو در پنل کاربری خودشون مشاهده کنند.

• استخر استخراج Slush

یکی دیگه از بهترین استخرهای استخراج بیت کوین، استخر Slush هست. همچنین Slush اولین استخر بیت کوین هست که در سال 2010 راه اندازی شد. این استخر نیز توسط شرکت فنی مستقر در کشور چک اداره میشه که اولین کیف پول بیت کوین و به صورت آفلاین بود و اولین نقشه جهانی بیت کوین محور نیز توسط همین شرکت به وجود اومد.

• استخر استخراج F2Pool

یکی دیگه از بهترین استخرهای استخراج بیت کوین، استخر F2Pool هست. استخر F2Pool در سال 2013 راه اندازی شد و به غیر از بیت کوین، ارزهای دیجیتال دیگه ای مثل اتریوم، لایت کوین و زی کش نیز در این استخر استخراج میشن. سطح سختی استخراج در این استخر نیز مبتنی بر قدرت هش هست.

ماینر چیست و از کجا می توانیم بخریم؟

ماینر چیست

احتمالا این سوال برای شما نیز پیش اومده که ماینر چیست و از کجا می توانیم بخریم؟ بهتره بدونین دستگاه ماینر یا Asic اصطلاحی هست که برای دستگاه های استخراج ارزهای دیجیتال به کار گرفته میشه و در حال حاضر این دستگاه ها تنوع زیادی دارن که هر کدوم ویژگی ها و مزایای خاص خودشون رو دارن. برای استخراج ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، لایت کوین، اتریوم و... تجهیزاتی نیاز هست که در بازار قطعات کامپیوتر، تحت عنوان تجهیزات ماینینگ به فروش میرسن. همچنین تجهیزات ماینینگ شامل انواع کارت گرافیک و پردازنده های بسیار قوی هست که به دلیل مضرف انرژی بسیار بالایی که دارن، دستگاه های ماینر جایگزین اون شدن.

جالب اینجاست که بدونین در سراسر جهان به افرادی که به کار استخراج ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین یا سایر رمز ارزها مشغول شدن، ماینر گفته میشه و اون ها سعی دارن تا با استفاده از ابزارهای مختلف استخراح به تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال استخراج نشده دست پیدا کنند و با فروش اون سود کرده و درآمد کسب کنند. این افراد برای اینکه بتونین در فرایند استخراج ارزهای دیجیتال شرکت داشته باشن، باید برخی از دستگاه های سخت افزاری مثل دستگاه ماینر یا ASIC رو بخرن و با اتصال به استخر استخراج در این فرایند شرکت کنند. نکته قابل توجه این هست که خرید دستگاه های ماینر کار سختی نیست و به راحتی خرید کالا هست. بنابراین شما می تونین با جستجوی ساده در سایت ها و بازارهای آی تی، قیمت دستگاه های ماینر رو رویت کرده و دستگاه مورد نظر خودتون رو بخرین. البته می تونستین بخرین، ولی دیگه این کار به راحتی گذشته نیست.

همونطور که می دونین، استخراج ارزهای دیجیتال یه کسب و کاری هست که از طریق خرید دستگاه های ماینر شروع میشه. به این ترتیب، به دنبال دستگاهی باشین که درآمد زیادی رو نصیب شما بکنه. به همین دلیل، دستگاه ها قیمت بالایی دارن که از جمله از عوامل تاثیرگذار در قیمت دستگاه های ماینر می تونیم به مصرف برق، هش ریت دستگاه، خرابی دستگاه و پشتیبانی از ارزهای دیجیتال پر طرفدار اشاره کنیم.

معایب استخراج بیت کوین کدامند؟

معایب استخراج بیت کوین

ماینینگ بیت کوین با وجود مزایای زیادی که به همراه داره، معایب زیادی رو هم به دنبال داره که همین موضوع باعث میشه تا خیلی از افراد از استخراج بیت کوین منصرف بشن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله آموزش استخراج ارز دیجیتال بیت کوین، برخی از معایب استخراج بیت کوین رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

• یکی از معایب استخراج بیت کوین این هست که این فرایند کار پیچیده ای هست. به عبارت دیگه شروع کار در صنعت استخراج ارز دیجیتال بیت کوین اصلا ساده نیست، حتی افرادی که درک خوبی از نحوه کارکرد بلاک چین دارن نیز ممکنه در روزهای ابتدایی بسیار سردرگم بشن.

• یکی دیگه از معایب استخراج بیت کوین این هست که هزینه برق شما ممکنه به شدت افزایش پیدا کنه. بهتره بدونین ماینرها به شدت انرژی برق مصرف می کنند. همچنین گرمای زیادی تولید می کنند. این موضوع اونقدر جدی هست که حافظان محیط زیست باور دارن که استفاده روز افزون ماینرها به شدت روی فرایند گرم شدن زمین موثر بوده و به اون سرعت میده.

• یکی دیگه از معایب استخراج بیت کوین ای هست که تهیه سخت افزارهای ماینر سخت و پر هزینه هست. برق تنها هزینه ای نیست که شما باید نگران اون باشین. اگه نمی خواهین مسیر استخراج ابری رو دنبال کنین، قطعا به تجهیزات سخت افزاری پر مصرف نیاز پیدا می کنین.

• یکی دیگه از معایب استخراج بیت کوین این هست که کلاهبرداری در این حوزه زیاد هست. افرادی که تصمیم می گیرن از استخراج ابری استفاده کنند، بیشتر در معرض خطر قرار دارن. همچنین شرکت های جعلی زیادی وجود دارن که برای بیت کوین های شما نقشه می کشن.

آیا استخراج بیت کوین در ایران با صرفه است؟

استخراج بیت کوین در ایران

با وجود مشکلات و دردسرهای زیادی که در زمینه ماینینگ بیت کوین در ایران وجود داره، ولی باز هم هینه برق در این کشور نسبت به سایر کشورها بسیار کم هست. همچنین ایران به دلیل وجود تورم بسیار شدید، همواره با افزایش قیمت دلار روبرو هست. به همین دلیل، اگه قیمت بیت کوین ثابت بمونه، ارزش اون در ایران افزایش پیدا می کنه و در حالی که می بینیم که قیمت بزرگترین ارز دیجیتال دنیا یعنی بیت کوین نیز رشد می کنه، پس ماینینگ بیت کوین در ایران می تونه سود زیادی رو برای ماینرهای ایرانی به ارمغان بیاره. البته از طرفی ما با هزینه های زیاد گمرک برای وارد کردن دستگاه های ماینر مواجه هستیم که این موضوع نیز می تونه باعث بشه تا هزینه تهیه دستگاه های ماینر در کشور ایران نسبت به سایر کشورها بالاتر باشه.

موضوع گمرک و مالیات های سنگینی که برای دستگاه های ماینر در نظر گرفته میشه، باعث کمتر شدن میزان سودآوری استخراج بیت کوین میشه. در خیلی از مواقع نیز این دستگاه ها به عنوان کالای قاچاق ضبط میشه و تا مدت ها به دست استخراج کننده ها یا افراد نمیرسن و زمانی ماینر می تونه از دستگاه های خودش استفاده کنه که دیگه دیر شده و یا قیمت بیت کوین و سختی شبکه افزایش پیدا کرده و یا این دستگاه ها دیگه توانایی استخراج یا ماین مفید رو ندارن. این موارد از جمله از مشکلات موجود در کشور ایران هست که فرایند استخراج ارز دیجیتال بیت کوین رو برای ماینرهای ایرانی سخت کرده. ولی با این حال نیز افراد زیادی در کشور ایران مشغول ماینینگ بیت کوین هستن و از این طریق درآمدهای زیادی به دست میارن.

با توجه به توضیحاتی که برای شمما ارائه کردیم، افرادی که دوست دارن تا وارد صنعت ماینینگ BTC بشن، باید ابتدا با ابزارهایی مثل ماشین حساب های ماینینگ، هزینه ها و میزان درآمدزایی دستگاه مورد نظر خود رو محاسبه کنند و اگه سودآوری لازم رو داشته باشه، اقدام به خرید دستگاه ها و شروع استخراج بیت کوین کنند. به عبارت دیگه، باید همه نکات لازم رو رعایت کنین تا سودآوری بیشتری داشته باشین.

استخراج بیت کوین یا اتریوم؟

استخراج بیت کوین یا اتریوم

همونطور که در بخش های قبلی نیز گفتیم، شما می تونین ارز دیجیتال اتریوم رو هم استخراج کنین. بهتره بدونین اتریوم از نظر رتبه بندی بازار، بسیار به بیت کوین نزدیک هست و دومین توکن محبوب بعد از بیت کوین محسوب میشه. این دو ارز دیجیتال از زاویه های زیادی شبیه به هم هستن. هر کدوم ارز دیجیتالی هستن که از طریق مبادله های آنلاین معامله میشن و در انواع مختلف کیف پول ارز دیجیتال ذخیره و نگهداری میشن. همچنین هر دو توکن غیر متمرکز هستن، به این معنی که توسط یه بانک مرکزی یا نهاد دیگه صادر یا تنظیم نمیشن. علاوه بر این، هر دوی قابلیت ماین شدن دارن و شما می تونین با استخراج اون ها سود به دست بیارین.

برای مقایسه روند استخراج بیت کوین و اتریوم، به تفاوت های اساسی بین اون ها می رسیم. از این نظر که ماینرهای بیت کوین با حل یه معادله پیچیده، تراکنش های انجام شده در شبکه بیت کوین رو تایید می کنند تا یه بلوک جدید به بلاک چین اضافی کنند. این فرایند اثبات کار نامیده میشه. در مقابل نیز ماینرهای اتریوم روی شکلی متفاوت از معادله های کار می کنند و روند اعتبارسنجی اون ها اثبات سهام هست. در استخراج اتریوم، یه فرد می تونه معامله رو بر اساس تعداد اتری که در اختیار داره، استخراج کنه، یعنی بهترین و قدرتمندترین ماینر اتریوم، ماینری هست که توکن های بیشتری در اختیار داره. به این ترتیب شمما نیز می تونین با تهیه تجهیزات لازم برای استخراج اتریوم، از این طریق سود به دست بیارین.

استخراج بیت کوین در گوشی و لپ تاپ! از دروغ تا واقعیت

شاید در شبکه های اجتماعی یا گوگل سایت هایی با عنوان استخراج بیت کوین با گوشی رو دیده باشین و کنجکاو شدین تا از این طریق ماین کنین. بهتره بدونین اکثر این سایت ها کلاهبرداری هستن و با کار در این سایت ها فقط وقت خودتون رو تلف می کنین. همچنین با استخراج بیت کوین به گوشی، CPU گوشی یا لپ تاپ خودتون رو به مشکل میندازین و ممکنه موبایل شما آسیب ببینه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله آموزش استخراج ارز دیجیتال بیت کوین، اطلاعاتی در مورد ماینینگ بیت کوین برای شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای استخراج بیت کوین بپردازیم و نحوه ماینینگ BTC رو برای شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، استخراج ارز دیجیتال بیت کوین به فرایند ساخت بیت کوین جدید با حل مسائله محاسباتی گفته میشه. این کار نیز توسط کامپیوترهایی با توان محاسباتی بسیار بالا برای حل مسئله های کامپیوتری انجام میشه. همچنین شما نیز می تونین با تهیه دستگاه های ماینر، بیت کوین ماین کرده و با فروش بیت کوین ها به دست اومده سود به دست بیارین.

سوالات متداول

  • استخراج بیت کوین چیست؟

استخراج بیت کوین فرآیندی است که به وسیله‌ی آن بیت کوین‌های جدید تولید می‌شوند و تراکنش‌ های بیت کوین تأیید می‌ شوند. در این فرآیند، از ماینرهای با قابلیت پردازش بالا برای حل مسائل ریاضی پیچیده استفاده می‌شوند. وقتی یک مسئله ریاضی حل شود، بلاکی از تراکنش‌ های بیت کوین به زنجیره بلاکها اضافه می ‌شود و استخراج‌ کننده ها به عنوان پاداش بیت کوین دریافت می‌کنند.

  • چه تجهیزاتی برای استخراج بیت کوین نیاز است؟

برای استخراج بیت کوین، نیاز به تجهیزات خاصی دارید. یکی از تجهیزات رایج برای استخراج بیت کوین، دستگاه‌ های معروف به "ماینرها" هستند. این دستگاه ‌ها با استفاده از توان پردازشی قوی خود، محاسبات ریاضی پیچیده‌ای را حل کرده و به تأیید تراکنش ‌های بیت کوین می‌پردازند.

  • آیا استخراج بیتکوین سودآور است؟

سودآوری استخراج بیت کوین به عوامل متعددی بستگی دارد، از جمله قیمت بیت کوین، هزینه‌ های برق، هزینه تجهیزات و سختی استخراج. همچنین، با گذشت زمان و افزایش تعداد استخراج‌ کننده ها، سختی استخراج نیز افزایش می‌یابد. بنابراین، پیشنهاد می‌شود قبل از ورود به استخراج بیت کوین، هزینه ‌ها و سودمندی آن را به دقت بررسی کنید و مطمئن شوید که بهره‌ وری و سرمایه‌گذاری شما از آن مناسب خواهد بود.


نظرات کاربران در مورد آموزش استخراج بیت کوین (نحوه ماینینگ بیت کوین چگونه است؟)
  • استخراج ارزهای دیجیتال دیگه داره از POW میره سمت POS و اتریم هم در مرج که قرار لانچ بکنه داره استخراج رو POS میکنه و بیشتر ارزها هم همین هدف رو دنبال میکنن و دیگه نیازی به دستگاه های ماینینگ گرون نیستش و با قفل کردن میزان مشخصی ارز میتونید ماین کنید

    الان که قیمت بیت کوین تا این حد پایین اومده، همچنان استخراجش میتونه سودآور باشه؟

    • وقتی قیمت یک ارزی بالا میره مسلما سود خوبی خواهد داشت، اما در مواقعی که قیمت پایین هست هم میشه سود بدست آورد اما شاید کم باشه سودتون

    سپاس از مقاله خوبتون یه سوال داشتم خدمتتون. نحوه ماینینگ بیت کوین چطوریه ؟ منظورم این که دستگاه ماینینگ از کجا میشه تهیه کرد؟ آیا قانونی است یا ن؟

سوال امنیتی :5+36 = ?