کسب درآمد از نود لایتنینگ بیت کوین چگونه است؟

1402/06/24

کسب درآمد از نود لایتنینگ بیت کوین؛ آیا دوست دارین تا اطلاعاتی در این زمینه به دست بیارین؟ آیا می دونین منظور از نود لایتنینگ چیست؟ نحوه کار نود لایتنینگ در شبکه لایتنینگ چجوریه؟ چجوری میشه نود لایتنینگ رو در شبکه بیت کوین راه اندازی کرد؟ چجوری از نود لایتنینگ بجای خرید بیت کوین درآمد کسب کنیم؟ به نظر شما کسب درآمد از شبکه لایتنینگ به صرفه هست یا نه؟!

کارمزد بالای تراکنش ها در شبکه بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، دغدغه ای هست که کاربران فعال بازار کریپتو باهاش دست و پنجه نرم می کنند. مشکلی که توسعه دهنده ها با ایجاد شبکه ای مثل لایتنینگ بهش پاسخ دادن. شبکه لایتنینگ، شبکه ای فعال در لایه دوم شبکه بیت کوین هست. این شبکه انجام تراکنش های خارجی رو امکان پذیر می کنه و به کاربران کمک می کنه تا با استفاده از نود لایتنینگ درآمد کسب کنند. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد نود لایتنینگ بهتون ارائه بدیم، به بررسی راه اندازی نود لایتنینگ در شبکه بیت کوین بپردازیم و نحوه کسب درآمد از نود لایتنینگ رو به شما یاد بدیم.

نود لایتنینگ چیست؟

نود لایتنینگ چیست؟

شاید واستون جالب باشه که بدونین نود لایتنینگ یا Lightning به صورت همزمان به شبکه لایتنینگ و شبکه های بلاک چینی مثل بیت کوین و لایت کوین متصل میشن. نودهای شبکه لایتنینگ از لحاظ زیادی با نودهای بیت کوین متفاوت هستن، ولی مهم ترین تفاوت اون ها در نحوه تایید تراکنش هاست. شبکه بیت کوین واسه تایید همه تراکنش ها از نودها استفاده می کنه، در حالی که شبکه لایتنینگ فقط واسه تایید تراکنش هایی که به صورت مستقیم با این بلاک چین در ارتباط هستن، از نودها استفاده می کنند.

شبکه لایتنینگ نوعی راه حل لایه دوم هست که روی شبکه بلاک چینی بیت کوین واسه حل مسئله هایی مثل زمان طولانی تایید تراکنش ها ایجاد شده. یه شبکه بدون ساختار اون رو احاطه کرده و پرداخت ها با استفاده از کانال هایی انجام میشه که اتصال ها همتا به همتا هستن. در یه کانال، هر تعداد پرداخت قابل ارسال هست. نودهایی که به وسیله افراد اجرا میشن، پرداخت ها رو واسه ادامه فعالیت شبکه ارسال می کنند. قبل از استفاده از شبکه لایتنینگ، کمی بیت کوین باید در یه کانال پرداخت قفل بشه.

مقاله پیشنهادی: آموزش استخراج بیت کوین

راه اندازی نود لایتنینگ در شبکه بیت کوین

راه اندازی نود لایتنینگ در شبکه بیت کوین

توجه داشته باشین که واسه راه اندازی یه نود در شبکه لایتنینگ، به مقداری بیت کوین(Bitcoin) واسه راه اندازی و ایجاد کانال انتقال در شبکه نیاز دارین. همچنین این باید هزینه خرید سخت افزارها و تجهیزات مورد نیاز رو کنار بذارین و از ولت های دیجیتالی استفاده کنین که از شبکه Lightning پشتیبانی می کنه. به این مسئله توجه کنین که نودهای لایتنینگ، نود ماینینگ نیستن و نمی تونن ارز دیجیتال بیت کوین رو استخراج یا ماین کنند. این نودها فقط واسه تایید اعتبار تراکنش ها مورد استفاده قرار می گیرن و نودهای اعتبارسنجی مشهور هستن. Umbrel و MyNode دو مورد از محبوب ترین سخت افزارهای تخصصی واسه راه اندازی نودهای اعتبارسنجی هستن.

عملکرد نود در شبکه لایتنینگ چگونه است؟

نکته قابل توجه این هست که شبکه لایتنینگ راه حلی لایه 2 واسه مشکل هزینه و طولانی شدن فرایند انجام تراکنش ها در شبکه بیت کوین هست. همه تراکنش های این بلاک چین توسط کانال هایی انجام میشه که از اتصال های همتا به همتا ایجاد شدن. وظیفه نودهای لایتنینگ که به وسیله افراد یا شرکت ها اجرا میشه، هدایت پرداختی هاست تا شبکه بتونه به فعالیت خودش ادامه بده. واسه استفاده از شبکه لایتنینگ بیت کوین باید مقدار بیت کوین رو در کانال های پرداختی شبکه قفل یا استیک کنین. تا وقتی که بیت کوین در کانال پرداختی قفل شده باشه، می تونین از اون واسه انجام تراکنش های مختلف در شبکه استفاده کنین.

نحوه کسب درآمد از نود لایتنینگ

نحوه کسب درآمد از نود لایتنینگ

جالب اینجاست که بدونین، نودهای Lightning به منظور پردازش و تایید تراکنش ها به سراغ کم هزینه ترین روش ها میرن. بنابراین، باید هزینه فعالیت نود خودتون رو اونقدر کاهش بدین که از نظر شبکه به صرفه باشه، ولی به قدری بالا نگه دارین که بشه از اون کسب درآمد کرد. استفاده از نودها بیشتر از علوم فنی به هنر شباهت داره، چون هر کدوم از کانال های مالی به توجه و نگهداری نیاز دارن. در اصل، این شما هستین که باید با بررسی جریان بازار، هزینه ها رو محاسبه کنین و به صرفه ترین روش رو انتخاب کنین. علاوه بر این، باید بتونین با باز و بسته کردن کانال های مالی شرایط و وضعیت بازار رو تحت کنترل بگیرین.

کسب درآمد از شبکه لایتنینگ به نودها محدود نمیشه. شما می تونین با ایجاد حساب کاربری در Tippin.me و پذیرفتن شرایط دریافت اطلاعات در شبکه های اجتماعی، از LN درآمد کسب کنین. همچنین در صورت استفاده سایر افراد از کانال درآمدزایی که به وجود آوردین، شما هم پاداش به دست میارین. روش دیگه، راه اندازی حساب کاربری در پلتفرم Light Tube هست. کسایی که به تولید محتوای ویدیویی علاقه دارن، می تونن با استفاده از این پروتکل و تولید محتوای ویدیویی درآمد زیادی به دست بیارن.

مقاله پیشنهادی: بیت کوین چگونه تولید می شود؟

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد نود لایتنینگ بهتون ارائه بدیم، به بررسی راه اندازی نود لایتنینگ در شبکه بیت کوین بپردازیم و نحوه کسب درآمد از نود لایتنینگ رو به شما یاد بدیم. همونطور که گفتیم، نود لایتنینگ یا Lightning به صورت همزمان به شبکه لایتنینگ و شبکه های بلاک چینی مثل بیت کوین و لایت کوین متصل میشن. شما می تونین با استفاده از روش های مختلفی از شبکه لایتنینگ درآمد کسب کنین.


نظرات کاربران در مورد کسب درآمد از نود لایتنینگ بیت کوین چگونه است؟
سوال امنیتی :8+73 = ?