چرا سختی استخراج بیت کوین به 80 تریلیون افزایش یافت؟

1402/11/29

طبق بررسی های انجام شده، سختی استخراج بیت کوین قبل از هاوینگ افزایش یافته و به 80 تریلیون رسیده است. تحلیلگران انتظار دارند که میزان سختی استخراج بیت کوین به 100 تریلیون نیز خواهد رسید! آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ چرا دشوار استخراج بیت کوین در حال افزایش است. افزایش سختی استخراج ارز دیجیتال چه تاثیری بر قیمت بیت کوین و خرید بیت کوین می گذارد؟
بیت کوین که به عنوان پادشاه ارزهای دیجیتال شناخته می شود، نوسانات شدیدی دارد و قیمت آن تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می گیرد. ماینینگ بیت کوین یکی از روش های رایج برای کسب درآمد از بیت کوین بدون ترید کردن است. امروزه افراد زیادی از این روش درآمد کسب می کنند که این مسئله باعث بالا رفتن دشواری استخراج بیت کوین و در نتیجه افزایش قیمت بیت کوین می شود. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد کسب درآمد از استخراج بیت کوین برای شما ارائه کنیم و به بررسی افزایش سختی استخراج بیت کوین به 80 تریلیون بپردازیم.

کسب درآمد از استخراج بیت کوین

استخراج بیت کوین یکی از روش های کسب درآمد در بازار کریپتو است. معمولا افراد مبتدی صنعت بیت کوین درآمد زیادی از طریق استخراج بیت کوین به دست آوردند. ماینینگ بیت کوین فرایندی است که طی آن کوین های جدید ساخته می شوند. استخراج با استفاده از برنامه های کامپیوتری مشخص و با توجه به قدرت پردازشی کامپیوتر شخصی استخراج کننده یا ماینر صورت می گیرد. در ابتدا استخراج بیت کوین بسیار راحت بود و ماینرهای اولیه با مخارج کم، هزاران هزار بیت کوین ماین می کردند. ولی در حال حاضر استخراج بیت کوین کار سخت و دشواری شده است و برای استخراج یک واحد کامل بیت کوین به زمان و انرژی بیشتری نیاز دارید.
در چند مدت گذشته، استخراج ارز بیت کوین(BTC) سخت تر از قبل شده است و این کار زمان بر است. استخراج بیت کوین از طریق دو روش استخراج شخصی و استخراج ابری امکان پذیر است. در روش استخراج شخصی، ماینینگ به صورت انفرادی انجام می شود. برای تصمیم گیری در جهت کسب درآمد از بیت کوین با این روش، بهتر است هزینه برق، هزینه خرید و نگهداری دستگاه های ماینر و.... را زیر نظر بگیرید. در استخراج بیت کوین با روش انفرادی باید یک یا چند دستگاه ماینر خریداری کنید. زمانی که خودتان بیت کوین ماین می کنید، احتمال استخراج بلاک های جدید بیت کوین توسط ماینر شما به حداقل می رسد.

افزایش سختی استخراج بیت کوین به 80 تریلیون

توجه داشته باشید که سختی استخراج بیت کوین(BTC) قبل از رویداد هاوینگ افزایش یافت و به 80 تریلیون رسید که عدد قابل توجهی است. در تنظیم مجدد خودکار آن در 15 فوریه، سختی استخراج بیت کوین تقریبا 6 درصد بالا رفته است. بر اساس گزارش BTC.com نرخ هش شبکه که کل توان محاسباتی استفاده شده توسط ماینرها را اندازه گیری می کند، به 562.81 اگزاهش در ثانیه رسید و میزان سختی استخراج به رکورد 81.73 تریلیون رسید.
نکته قابل توجه این است که سختی ماینینگ از ژانویه 2023 به طور مداوم در حال افزایش است و انتظار می رود در چند ماه آینده به 100 تریلیون دلار برسد. در مکانیزم اجماع اثبات کار بیت کوین، سختی بالاتر به این معنی است که ماینرها برای پیدا کردن هش صحیح به قدرت و انرژی محاسباتی زیادی نیاز دارند. در سال گذشته، سطح دشواری بیت کوین بیش از دو برابر شده بود. پاداش ماینینگ بیت کوین در ماه آوریل به نصف کاهش می یابد که به آن نیمه بیت کوین گفته می شود. برای مبارزه با تورم، توسعه دهندگان بیت کوین، هر چهار سال یکبار پاداش شبکه بیت کوین را نصف می کنند. یکی از مسائل مهم برای فعالان استخراج بیت کوین در ایران این است که آیا استخراج بیت کوین در ایران با صرفه است؟

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد کسب درآمد از استخراج بیت کوین برای شما ارائه کنیم و به بررسی افزایش سختی استخراج بیت کوین به 80 تریلیون بپردازیم. همانطور که گفته شد، ماینینگ بیت کوین فرایندی است که طی آن کوین های جدید ساخته می شوند. هرچقدر میزان سختی استخراج بیت کوین افزایش یابد، تولید بیت کوین های جدید سخت تر می شود و قیمت بیت کوین بالا می رود.

 


نظرات کاربران در مورد چرا سختی استخراج بیت کوین به 80 تریلیون افزایش یافت؟
سوال امنیتی :4+66 = ?