آیا استخراج بیت کوین در ایران با صرفه است؟(محاسبه سود استخراج بیت کوین)

1401/05/19

ما سعی می کنیم در مقاله آیا استخراج بیت کوین در ایران با صرفه است؟ اطلاعاتی در مورد استخراج ارز دیجیتال بیت کوین برای شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای استخراج بیت کوین بپردازیم و نحوه محاسبه سود استخراج بیت کوین رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین بهترین تصمیم رو برای استخراج بیت کوین بگیرین تا سود زیادی به دست بیارین.در اینجا توصیه می کنیم مقاله ای که در رابطه با آموزش استخراج بیت کوین هست رو هم مطالعه کنید.

بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور هست که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران زیادی قرار گرفته و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی با مارکت کپ بالا تبدیل بشه. همچنین شما نیز می تونین وارد بازار کریپتوکارنسی ها شده و با خرید و فروش ارزهای دیجیتال سود به دست بیارین.

جالب اینجاست که بدونین بازار ارزهای دیجیتال نیز همانند سایر بازارهای مالی نوسانات قیمتی زیادی داره و همین نوسانات فرصت های کسب سود زیادی رو برای معامله گران و تریدرها فراهم می کنه. به این ترتیب شما نیز می تونین سودهای زیادی از نوسانات بازار به دست بیارین.

البته به شرطی که بتونین بهترین نقاط خرید و فروش رو پیدا کرده و در این نقاط معامله انجام بدین. نکته قابل توجه این هست که روش های کسب درآمد زیادی از بازار ارزهای دیجیتال وجود داره که شما می تونین با استفاده از اون ها سود به دست بیارین. از جمله از این روش ها می تونیم به استخراج ارزهای دیجیتال، استیکینگ ارزهای دیجیتال، آربیتراژ و... اشاره کنیم.

شما می تونین با استخراج بیت کوین نیز سود زیادی به دست بیارین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله آیا استخراج بیت کوین در ایران با صرفه است؟ اطلاعاتی در مورد استخراج ارز دیجیتال بیت کوین برای شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای استخراج بیت کوین بپردازیم و نحوه محاسبه سود استخراج بیت کوین رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا بتونین بهترین تصمیم رو برای استخراج ارز بیت کوین بگیرین تا سود زیادی به دست بیارین.

استخراج بیت کوین چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، قطعا اسم استخراج بیت کوین رو شنیدین و خواستین که اطلاعاتی در مورد اون به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که استخراج بیت کوین چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که یکی از روش های کسب درآمد از بازار کریپتوکارنسی ها، استخراج ارزهای دیجیتال مخصوصا بیت کوین هست.

استخراج بیت کوین در ایران

همچنین ساده ترین تعریفی که میشه از استخراج بیت کوین برای شما ارائه داد این هست که شما در ازای پردازش تراکنش های بیت کوین پاداش دریافت می کنین. برای این کار نیز باید تجهیزات سخت افزاری مربوط به استخراج ارز دیجیتال بیت کوین رو در اختیار داشته باشین.

جالب اینجاست که بدونین استخراج ارز دیجیتال بیت کوین به استفاده از دستگاه های سخت افزاری با توان محاسباتی بالا برای حل مسئله های پیچیده ریاضی گفته میشه که پاداش حل اون ها دریافت بیت کوین هست. به عبارت دیگه، وقتی شما با استفاده از دستگاه های با توان محاسباتی بالا اقدا به پردازش تراکنش های شبکه بیت کوین می کنین، شبکه به شما بیت کوین پاداش میده که به این فرایند استخراج بیت کوین گفته میشه.

نکته قابل توجه این هست که استخراج ارز دیجیتال بیت کوین فرایندی پر هزینه هست و برای شرکت در این فرایند باید سرمایه زیادی در اختیار داشته باشین تا استخراج برای شما با صرفه باشه.

استخراج ارز دیجیتال بیت کوین به فرایند تولید بیت کوین جدید با حل کردن مسائل محاسباتی گفته میشه و به وسیله کامپیوترهایی با توان محاسباتی بالا انجام میشه. همچنین این مسئله ها اونقدر پیچیده هستن که امکان حل کردن اون ها به کمک انسان و به صورت دستی وجود نداره و اونقدر پیچیده هستن که حتی کامپیوترهای بسیار قدرتمند نیز باید زمان قابل توجهی رو به حل کردن اون ها اختصاص بدن.

مزایای استخراج بیت کوین چیست؟

استخراج ارز بیت کوین در ایران

استخراج بیت کوین دارای مزایای زیادی هست که همین موضوع باعث شده تا مورد استقبال سرمایه گذاران و کاربران فعال بازار ارزهای دیجیتال قرار بگیره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله ایا استخراج بیت کوین در ایران با صرفه است؟ به بررسی مزایای استخراج بیت کوین بپردازیم تا بتونین بهترین تصمیم رو برای شرکت در فرایند ماینینگ بیت کوین بگیرین.

• سودده بودن

یکی از مزایای استخراج بیت کوین که باعث میشه تا مورد استقبال افراد و کاربران فعال بازار کریپتوکارنسی ها قرار بگیره و به یکی از محبوب ترین روش های کسب درآمد تبدیل بشه این هست که استخراج بیت کوین فرایندی سودده هست. بنابراین، شما می تونین با حل کردن مسائل پیچیده ریاضی در شبکه بیت کوین، ارز BTC رو به عنوان پاداش دریافت کرده و با فروش اون ها سود به دست بیارین.

• افزایش امنیت شبکه

یکی دیگه از مزایای استخراج بیت کوین این هست که سطح امنیت شبکه رو افزایش میده. بهتره بدونین از اونجایی که فرایند استخراج بیت کوین سختی شبکه بیت کوین رو افزایش میده، باعث میشه تا امنیت شبکه افزایش پیدا کنه. به عبارت دیگه با افزایش سختی استخراج بیت کوین، امنیت شبکه بیت کوین بالا میره.

• دریافت بیت کوین با قیمت پایین تر

یکی دیگه از مزایای استخراج بیت کوین این هست که بیت کوین های با قیمت پایین تری دریافت می کنین. به عبارت دیگه، شما می تونین برای داشتن ارز دیجیتال بیت کوین اون رو بخرین و به جای اون می تونین بیت کوین استخراج یا ماین کنین. این کار پر هزینه هست، ولی بیت کوین ها با قیمت پایین تر به دستتون میرسه.

چرا استخراج بیت کوین محبوبیت زیادی دارد؟

احتمالا این سوال رو از خودتون پرسیده باشین که چرا استخراج بیت کوین محبوبیت زیادی دارد و اکثر افراد تمایل به استخراج بیت کوین دارند؟ بهتره بدونین بالا رفتن قیمت بیت کوین در سال های گذشته و جلب توجه بیشتر به پادشاه ارزهای دیجیتال باعث شده تا خیلی از افراد به فکر استخراج بیت کوین و کسب درآمد از این راه باشن.

استخراج بیت کوین در ایران

 

به عبارت دیگه، افزایش قیمت بیت کوین از یه طرف و محبوبیت اون از طرف دیگه باعث شده تا استخراج ارز دیجیتال بیت کوین به یکی از محبوب ترین و پرسود ترین روش های کسب درآمد از بازار ارزهای دیجیتال تبدیل بشه. همچنین شما نیز می تونین وارد این فرایند شده و با استخراج بیت کوین سود به دست بیارین.

ماینینگ بیت کوین امروزه هزینه های زیادی رو دست ماینرها می ذاره. از هزینه تهیه دستگاه های قدرتمند ماینینگ تا هزینه های سنگین برق گرفته تا سختی شبکه و از همه مهم تر نصف شدن پاداش شبکه از چالش های پیش روی ماینرهاست. با این جال در مجموع میشه گفت هنوز هم ماینینگ بیت کوین فرایند سودآوری هست، ولی به موضوع ها و موارد زیادی بستگی داره.

نگاهی به استخراج بیت کوین از آغاز تا کنون:

استخراج کننده های اولیه به راحتی این امکان رو داشتن تا هر ده دقیقه 50 واحد بیت کوین استخراج کنند و برای این کار حتی نیاز نبود دستگاه قدرتمندی باشه. در اصل در سال 2010 اگه یه ماینر می تونست یه بلاک رو به تنهایی به شبکه اضافی کنه، تعدادی بیت کوین که به دست میاورد در سال 2021 حدود 2 میلیون دلار ارزش داشت. ولی شرایط امروز ماینینگ بیت کوین فرق کرده. الان به ریگ های عظیم و استخرهای چند هزار نفره نیاز هست تا با مصرف انرژی زیاد بشه با همکاری هم 6.25 بیت کوین استخراج کرد.

آیا استخراج بیت کوین در ایران با صرفه است؟

نوبت این رسیده تا بررسی کنیم و ببینیم که آیا استخراج بیت کوین در ایران با صرفه است؟ بهتره بدونین درحال جاضر در سال 1401 شما می تونین با یه دستگاه ماینر معمولی مثل M20S مشغول ماینینگ بیت کوین بشین و با این روش روزانه 17 دلار درآمد به دست بیارین. البته هزینه های برق رو هم از این درآمد باید کسر کنین تا به سود خالص دست پیدا کنین.

استخراج بیت کوین در ایران به صرفه است

در آمریکا با کسر هزینه های برق فقط 8 دلار برای شما باقی می مونه که به صرفه نیست و شاید کمتر کسی در آمریکا اقدام به استخراج بیت کوین بکنه. ولی در کشور ایران هزینه برق خانگی بسیار پایین هست و درآمد شما می تونه به روزی 15 دلار هم برسه. بنابراین، استخراج ارز دیجیتال بیت کوین در کشور ایران با صرفه است و شما می تونین با شرکت در فرایند ماینینگ بیت کوین سود به دست بیارین.

با توجه به توضیحاتی که برای شما ارائه کردیم، میشه این نتیجه رو گرفت که ماینینگ بیت کوین در ایران با صرفه هست و همین موضوع باعث شده تا خیلی از افراد در کشور ایران مشغول استخراج ارز دیجیتال بیت کوین بشن. البته یه نکته رو نباید فراموش کنین که چنین دستگاهی با قدرت هش ریت 68 و مصرف برق 3360 وات می تونه چنین درآمد رو برای شما کسب کنه. هر دستگاه ماینری درآمد متفاوتی رو برای شما به ارمغان میاره.

بنابراین هر چقدر هش ریت دستگاه شما قوی تر باشه، بیت کوین های زیادی تولید می کنه. به عبارت دیگه، دستگاه های قدرتمند با هش ریت بالاتر و مصرف انرژی کمتر سوددهی بیشتری خواهند داشت.

البته نکته مهمی در مورد قیمت دستگاه های ماینر وجود داره. برای مثال دستگاه Whatsminer M20S در نسخه دست دوم حدود 5 هزار دلار قیمت گذاری شده. شما با کمک ماینرهای بیت کوین می تونین سایر ارزهای دیجیتال دیگه مثل لایت کوین رو هم استخراج کنین و درآمد داشته باشین. بنابراین، هرچقدر سرمایه زیادی در اختیار داشته باشین، می تونین دستگاه قدرتمندی تهیه کنین و درآمدتون هم بیشتر بشه. شما می تونین با مطالعه مقاله بهترین ماینر برای استخراج بیت کوین اطلاعات بیشتری در این زمینه بدست بیارین.

چگونه بفهمیم استخراج بیت کوین سودآور است؟

بعد از به دست آوردن اطلاعاتی در مورد ماینینگ بیت کوین، این سوال رو از خودتون بپرسین که چگونه بفهمیم استخراج بیت کوین سودآور است؟ در پاسخ به این سوال می تونیم بگیم که درآمد شما از ماینینگ بیت کوین به فاکتورها و عوامل مختلفی بستگی داره. به همین دلیل خرید بیت کوین از یه صرافی آنلاین راه ساده تری برای کسب درآمد محسوب میشه.

جگونه بفهمیم استخراج بیت کوین در ایران به صرفه است

همونطور که گفتیم، فرایند ماینینگ بیت کوین یه فرایند پر هزینه ولی پرسود هست و شما می تونین با تهیه دستگاه های ماینر قدرتمند بیت کوین های زیادی رو تولید کنین و با فروش اون ها سود به دست بیارین. نکته قابل توجه این هست که هزینه های برق یکی از عوامل تاثیرگذار در سودآوری ماین بیت کوین هست.

جالب اینجاست که بدونین فاکتور اصلی تعیین سودآوری استخراج بیت کوین، قیمت ارز دیجیتال BTC هست. شما در حال پردداخت هزینه های استخراج خود با ارزهای فیات مثل ریال هستین، بنابراین هرچقدر قیمت ارز دیجیتال بیت کوین در مقابل ریال افزایش پیدا کنه، بدون شک سود شما نیز بیشتر میشه.

از طرف دیگه در صورت افزایش قیمت دلار نیز استخراج کننده ها یا ماینرها در ایران سود زیادی به دست میارن. چون قیمت بیت کوین در کشور ایران بر حسب قیمت دلار محاسبه میشه و سپس به ریال. بنابراین اگه می خواهین تا سودآوری استخراج بیت کوین رو محاسبه کنین، باید عوامل مختلفی رو مورد توجه قرار بدین.

ایران چند درصد از هش ریت بیت کوین را در اختیار دارد؟

طبق گزارش وبسایت تحلیل Cbeci در سپتامبر 2019 یا شهریور 98 کشور ایران 1.74 درصد از کل هش ریت شبکه بیت کوین رو در اختیار داشت و تا ماه آپریل 2021 یا فروردین 1400 نیز این مقدار به 4.64 درصد رسید. یعنی چیزی حدود 2.5 برابر نسبت به دو سال قبل. همچنین این مقدار تغییر نشون دهنده استقبال استخراج کننده ها و ماینرهای ایرانی از استخراج ارز بیت کوین و میزان سودآوری استخراج بیت کوین در ایران هست.

عوامل موثر در سودآوری استخراج بیت کوین کدامند؟

عوامل مختلفی وجود دارن که در سودآوری استخراج بیت کوین تاثیر می ذارن و باید اون ها رو مورد توجه قرار بدین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله آیا استخراج بیت کوین در ایران با صرفه است؟ برخی از عوامل موثر در سودآوری استخراج بیت کوین رو برای شما معرفی کنیم تا با این عوامل آشنایی داشته باشین و با در نظر گرفتن اون ها اقدام به ماینینگ بیت کوین کنین.

• یکی از عوامل موثر در سودآوری استخراج بیت کوین که باید مورد توجه قرار بگیره، قدرت دستگاه ماینر و قیمت اون هست. هر دستگاه قدرت پردازش متفاوتی داره که بهش نرخ هش یا هش ریت نیز گفته میشه و اگه مصرف انرژی و تعرفه برق رو در نظر نگیریم، هرچه دستگاه قدرت بیشتری داشته باشه، سودآوری اون هم بالاتر میره.

استخراج بیت کوین در ایران

• یکی دیگه از عوامل موثر در سودآوری استخراج بیت کوین، مصرف انرژی و هزینه برق مصرفی هست. هر ماینر مصرف برق متفاوتی داره و باید در زمان تهیه دستگاه ماینر باید به این مورد توجه کنین، چون هزینه برق مصرفی دستگاه ماینر می تونه نقش هش ریت رو در سودآوری از بین ببره و باعث ضرر بشه.

• یکی دیگه از عوامل موثر در سودآوری استخراج بیت کوین، قیمت بیت کوین هست. هرچقدر قیمت بیت کوین پایین بیاد، سودآوری استخراج ارز بیت کوین نیز کاهش پیدا می کنه.

• یکی دیگه از عوامل موثر در سودآوری استخراج بیت کوین، سختی استخراج هست. بهتره بدونین سختی استخراج بالا در کنار قیمت پایین بیت کوین می تونه در پایین آوری سودآوری ماینینگ مکمل همدیگه باشن.

• یکی دیگه از عوامل موثر در سودآوری استخراج بیت کوین، قوانین و سیاست های اتخاذ شده در مورد ماینینگ هست. این مورد در سودآوری تاثیر مستقیمی نداره، ولی می تونه سرمایه گذاری شما رو به خطر بندازه.

نحوه محاسبه سود استخراج بیت کوین چگونه است؟

بهترین روش برای محاسبه سود استخراج بیت کوین، استفاده از ماشین حساب ماینینگ هست. به این ترتیب، با وارد کردن قدرت پردازش دستگاه ها، میزان برق مصرفی و هزینه برق در یه ماشین حساب ماینینگ می تونین به طور تقریبی درآمد خودتون رو از استخراج ارز بیت کوین محاسبه کنین و بهترین تصمیم رو برای تهیه و انتخاب دستگاه ماینر بیت کوین بگیرین و دستگاه سوددهی رو بخرین.

استخراج بیت کوین چگونه است

همچنین با حساب کردن میزان هزینه های کلی مثل هزینه خرید دستگاه و تجهیزان نیز میشه زمان بازگشت سرمایه رو تخمین زد. ماشین حساب ماینینگ به شما کمک می کنه تا سودآوری استخراج ارز بیت کوین رو در دستگاه های ماینر مختلفی رو مقایسه کنین و دستگاه بهتری برای این کار انتخاب کنین.

فراموش نکنین که ماشین حساب ماینینگ درآمد شما رو بر اساس قیمت و سختی استخراج لحظه ای بیت کوین محاسبه می کنه و اگه قیمت یا سختی شبکه در اینده تغییر کنه، درآمد شما و زمان بازگشت سرمایه هم تغییر می کنه. برای مثال اگه یه دستگاه ماینر به جز هزینه برق، ماهانه 1 میلیون تومان سود برای شما کسب کنه و هزینه تمام شده ما برای دستگاه ماینر به علاوه تجهیزات جانبی حدود 10 میلیون تومان باشه، با فرض ثابت موندن قیمت بیت کوین و سختی شبکه و سالم موندن دستگاه ماینر بازگشت سرمایه حدود 10 ماه طول می کشه. در حالی که اگه دستگاه ماینر ماهانه بیشتر از 1 میلیون تومان سود برسونه، بازگشت سرمایه شما نیز سریع تر انجام میشه.

آیا با استخراج بیت کوین می توان به سود رسید؟

تجربه نشون میده استخراج بیت کوین نیاز به مدت زمان طولانی داره و به نوعی میشه گفت سرمایه گذاری بلند مدت محسوب میشه، ولی از مزیت های استخراج میشه به تحمل نگران تنش های بازار اشاره کرد. به طور کلی میشه گفت به دلیل افزایش قیمت بیت کوین و روند صعودی اون در سال های اخیر تا حد زیادی نشون دهنده آینده روشن این باز هست. بنابراین، با استخراج بیت کوین میشه در بلند مدت به سود رسید.

آیا استخراج بیت کوین قانونی است یا خیر؟

از اونجایی که بازار کریپتوکارنسی و فرایند استخراج ارزهای دیجیتال بسیار نوپا و نوظهور هست، خیلی از دولت ها مثل ایران تدابیر خاصی در این مورد ندارن. در اصل نگهداری، خرید و فروش و استخراج ارزهای دیجیتال تا زمانی که بستر یه جرم نباشن، قاونین هست. نکته قابل توجه این هست که اگه ارزهای دیجیتال باعث پولشویی، کلاهبرداری و جرم های دیگه بشن، مراجع قضایی در مورد اون ها تصمیم می گیرن. بنابراین، شمما می تونین با خیال راحت اقدام به استخراج ارز دیجیتال بیت کوین کرده و سود به دست بیارین. البته باید برخی قوانین و قانون ها رو رعایت کنین تا دچار مشکل نشین و پیگرد قانونی قرار نگیرین.

استخراج بیت کوین قانونی است

جالب اینجاست که بدونین استخراج ارز بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگه ای در کشور ایران قانونی هست، البته استخراج کننده باید برای این کار از وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز بگیره. در غیر این صورت استخراج ارزهای دیجیتال غیر قانونی میشه. همچنین به دلیل استفاده زیاد دستگاه های ماینر از برق مصرفی، استخراج کننده باید از وزارت نیرو، برق مخصوص ماینینگ با تعرفه صادراتی دریافت کنه.

امروزه ورود دستگاه های ماینر به ایران ممنوع نیست، ولی افراد برای ترخیص این دستگاه ها باید از وزارت صنعت مجوز داشته باشن. حتی در مورد دستگاه هایی که از قبل برچسب قاچاق خوردن و توقیف هستن، انجمن بلاک چین ایران اعلام کرد که این افراد نیز می تونن با خود اظهاری و پرداخت جریمه و عوارض نسبت به آزادسازی دستگاه های ماینر خود اقدام کنند.

با توجه به توضیحاتی که برای شما ارائه کردیم، میشه این نتیجه رو گرفت که استخراج بیت کوین در کشور ایران قانونی هست و شما می تونین با خیال راحت اقدام به استخراج ارز بیت کوین کنین. برای این کار نیز باید مجوزهای لازم رو از وزارت صنعت و نیروی برق بگیرین و هزینه های برق مصرفی شما همانند برق صادراتی محاسبه بشه. در غیر این صورت دستگاه شما توقیف شده و باید جریمه پرداخت کنین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله آیا استخراج بیت کوین در ایران با صرفه است؟ اطلاعاتی در مورد استخراج ارز دیجیتال بیت کوین برای شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای استخراج بیت کوین بپردازیم و نحوه محاسبه سود استخراج بیت کوین رو برای شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین بهترین تصمیم رو برای استخراج بیت کوین بگیرین تا سود زیادی به دست بیارین.

همونطور که گفتیم، استخراج بیت کوین در ایران با صرفه هست و همین موضوع باعث شده تا خیلی از افراد در کشور ایران مشغول استخراج ارز دیجیتال بیت کوین بشن. برای اینکه بتونین سود زیادی از استخراج ارز بیت کوین به دست بیارین، باید دستگاه های قدرتمندی رو تهیه کنین.

 

 

 


نظرات کاربران در مورد آیا استخراج بیت کوین در ایران با صرفه است؟(محاسبه سود استخراج بیت کوین)
سوال امنیتی :2+70 = ?