معرفی 5 تا از بهترین استخرهای استخراج بیت کوین

1401/06/09


معرفی 5 تا از بهترین استخرهای استخراج بیت کوین، شاید کلمه استخرهای استخراج ارز دیجیتال به گوش شما هم خورده باشه، استخرهای استخراج ارزهای دیجیتال مراحل مختلفی دارن مثل انتخاب ارز تا خرید و انتخاب دستگاه های ماینینگ، اما سئوالی ما داریم اینه که کلا استخرهای استخراج چی هستن و نحوه عملکردشون به چه صورته و علت اتصال ماینر ها به استخر ها چیست، همه جواب ها در ادامه مطرح میشه و قبل از اون شما می تونین مقاله آموزش استخراج بیت کوین رو هم مطالعه کنین تا اطلاعات بیشتری در این مورد داشته باشین.

منظور از استخرهای استخراج چیست؟

استخرهای استخراج در واقع محلی هستن که در اونجا ماینر ها با به اشتراک گذاشتن قدرت دستگاه هاشون شانس خودشون رو برای کسب سود بیشتر ارتقا میدن، که البته این کار با مصرف برق بالایی هم همراه هست، پس یکی از شرط های استخر استخراج ارز دیجیتال داشتن دستگاه های قدرتمند با توان محاسباتی بالاهست و به علت اینکه ماینر ها قدرت خودشون رو با یک دیگر به اشتراک میزارن، به همین سبب حجم رقابت در حل کردن معاملات بالا هستش.

ماینینگ یا استخراج ارزهای دیجیتال چیست؟

در واقع استخراج ارز دیجیتال همان فرایند تولید ارز دیجیتال هست، و همینطور فرایند حل و رسیدن به جواب همان عمل مایننگ هست و اصطلاحا افرادی که از این روش به استخراج انواع ارزهای دیجیتال میپردازن، ماینر نام دارن. روش های مختلفی برای استخراج ارزهای دیجیتال وجود داره مثل از طریق cpu, gpu و استخراج از طریق تراشه های asic هرکدوم از این روش های ذکر شده مزیت ها و معایب خاص خودشونو دارن که در ادامه به توضیح اونها میپردازیم.

• استخراج از طریق Cpu:

استخراج از طریقCPU

روش اولیه ای که برای استخراج ارز دیجیتال وجود داره، استفاده از پردازنده های مرکزی کامپیوتر و لپتاپ شخصی هستش که امکان استخراج با سیستم های خانگی هم وجود داره، ولی دردسری که به همراه داره زمان بر بودن و همینطور بی صرفه بودنش هست که ارزش کمتری رو داره و امروزه کلا استفاده نمیشه.

• استخراج از طریق Gpu: 

استخراج از طریقGPU

روش دیگه ای که برای استخراج و ماینینگ ارز دیجیتال امکان هست استفاده از کارت های گرافیک سیستم های شخصی (کامپیوتر، لپ تاپ) هست که نسبت به عمل قبلی از پتانسیل بالایی برخورداره و به همین دلیل سرعت و کارایی شون در استخراج بلاکچین مفید تر شده هست. این روش برای استخراج ارزهایی مثل اتریوم به کار میره.

• استخراج از طریق ASIC: 

استخراج از طریقASIC

امروزه تنها راه برای استخراج ارزهایی مثل بیت کوین همین ماینرها یا دستگاه های asic هستن. چون توان محاسباتی بالایی دارن. بنابراین ماینر دستگاهی هست که بعد از راه اندازی آن میتونین به استخراج و ماینینگ بپردازین.

ولی فقط داشتن دستگاه ماینر برای شما مساوی استخراج ارز دیجیتال نخواهد بود و باید دستگاه ماینر خودتون رو به یک استخر استخراج متصل کنین.

چه ویژگی هایی بیشتر بر محبوبیت استخرهای استخراج تاثیر دارد؟

• کارمزد:

برخی از استخرهای بیت کوین کارمزد بالایی دریافت میکنن و بعضی هاشون هم بر عکس کارمزد کمتری دریافت میکنن، استخر ها بسته به انتخاب شما متغیر هستن. بنابراین هر چقدر میزان کارمزدی که یه استخر میگیره پایین تر باشه برای استخراج مناسب تر هستش.

• امنیت و جلب اطمینان:

اکثر استخرهای محبوب به دلیل داشتن امنیت بالا و جلب اعتماد کاربر ها در برار سرقت هکر ها، بیشتر محبوبیت پیدا میکنن؛ به یاد داشته باشید که همیشه در انتخاب استخر ها به نظرات کاربران در رابطه با امنیت استخر ها توجه داشته باشین و بیشتر به سراغ استخرهای معروف و قدیمی تر حرکت کنین، و هیچوقت از روی ظاهرشون قضاوت نکنین.

• اندازه استخر ها: 

به یاد داشته باشین که همیشه استخرهای بزرگ پرداخت های دقیق تر و منظم تری دارن؛ و استخرهای کوچک تر پرداخت های نامظم تری نسبت به استخرهای بزرگ دارن و لی شایان ذکر هست که هرکدوم رو شما انتخاب کنین امکان برگشت سرمایه در بلند مدت وجود داره.

• شفافیت استخر:

منظور از شفافیت استخرها، نشون دادن اطلاعات مهم و نمایش انجام تراکنش ها هست که بعضی استخر ها با ماینر هایی که در حال فعالیت هستن شفاف نیستن.

روش های پاداش دهی استخرهای استخراج

روش های پاداش دهی استخرهای استخراج

پرداخت به ازای سهم :

این روش، روش بسیار آسونیه؛ در این روش استخر استخراج با توجه به توان و میزان محاسباتی ای که کاربر در اختیار شبکه قرار داده، براش سهمی رو مشخص میکنه و ماینر ها نهایتا به ازای سهامی که دارن پاداش دریافت میکنن.

پرداخت به ازای N سهم آخر:

این سیستم تنها موقعی به ماینر ها پاداش میده که استخر بتونه بلاک رو استخراج میکنه. تو این روش یه چیزی دیگه ای به اسم پنجره زمانی هم وجود داره که با استخراج بلاک زمانش به پایان میرسه و ماینر ها تنها زمانی که پاداش دریافت میکنند اینه که به ازای توان پردازشی ای که تو این بازه در اختیار استخر قرار دادن، پاداششون رو میتونن دریافت کنن.

پرداخت نسبی:

این روش هم شبیه به روش پرداخت به ازای سهمه که، همنطور که توضیح داده شد هر چقدر قدرت و توان پردازشی بیشتری در اختیار استخر قرار گرفته بشه، میتونین سهام بیشتری رو دریافت کنین. با این تفاوت که تنها در صورت استخراج بلاک بهتون پاداش داده میشه.

معرفی 5 تا از بهترین استخر ها برای استخراج بیت کوین

تقریبا 24 تا استخر معتبر برای استخراج ارز دیجیتالی مثل بیت کوین وجود دارن که ما 5 تا از بهترین هاشون رو براتون در ادامه ذکر میکنیم:

1. استخر Ant pool

استخر ANT POOL

این استخر در کشور چین واقعه شده و توسط شرکت bitman اداره میشه و برای بهرمندی از این استخر ابتدا لازمه که در سایت www.Antpool.Comثبت نام داشته باشین که باید گفت درقبال ثبت نام هیچ گونه هزینه ای پرداخت نمی کنین و کاملا رایگانه و حدودا 25 درصد از ظرفیت استخراج رو در بر گرفته.

الان که داریم مقاله معرفی 5 تا از بهترین استخرهای استخراج بیت کوین رو  براتون آماده میکنیم قدرت هش شبکه بیت کوین این استخر تونسته رکورد ۵۰۰۰PH/s رو بشکنه. تا یه مدتی هم تونسته بود رتبه یک رو تو جهان به دست بیاره. جند تا از  قابلیت های مهم این استخر رو براتون آوردیم که  تو شناسایی و استفاده از اون براتون مفید بوده و کارساز هستش.

• تو این استخر فقط با یه کلیک کردن و بدون عوض کردن آدرس استخر می تونین از مبادله جفت ارز BTC/BCH بهره مند بشین.

• این استخر از ارزهای ترکیب شده استخراج RSK، NMC، DOGE با نرخ بلاک پایین پشتیبانی میکنه.

• بهتر بدونین که این استخر از اپلیکیشن WeChat برای نظارت بر شفافیت استخراج پشتیبانی می کنه.

• تو این استخر از روش های پرداخت PPS+، PPS، PPLNS و SOLO با کارمزدهای کم استفاده میشه.

• از اکانت های فرعی و ساختار مدیریتی سه سطحی استخراج کنندگان پشتیبانی میشه. 

• از اون جایی که نودهای استخراج همه جای دنیا هستن؛ بنابراین استخراج کنندگان می تونن نزدیکترین نود به منطقه خودشون رو برا اطمینان از متصل بودن به شبکه انتخاب کنن.

• در ادامه با مزایا و معایب این استخر بیشتر آشنا می شین.

مزایا و معایب استخر استخراج Ant Pool 

مزایا:

- امکان دسترسی از طریق سیستم عامل های مختلف مثل ios و android.

- بررسی و کنترل نرخ هش در زمان واقعی. امکان ایجاد خدماتی مثل sms، e-mail و...

معایب:

- نداشتن رابط کاربری بهتر

2.استخر Slush pool: 

استخرSLUSH POOL

slush pool یک نوع استخری هست که از سال 2010 میلادی شروع به کار کرده و تا الان توسط این استخر بیش از 1 میلیون بیت کوین و 15 هزار بلاک به دست ماینرها استخراج شده و پیشرفت خیلی خوبی داشته و تونسته تو سال 2019 یکی از بهترین استخرهای ارز بیت کوین  بشه.

 این استخر به کاربراش اجازه میده تا ارزهایی مثل بیت کوین و زی کش رو به راحتی استخراج کنن، و به شما اجازه میده تا با استفاده از api مجموعه ای از داده های سفارشیتون رو از سیستم خارج کنین.

کارمزد استخراج اسلاش پول Slush Pool خیلی کمه و تقریباً 2% هستش و نسبت به استخرهای دیگه  در حد صفر هست. از نظر امنیت حساب کاربری هم خیلی محافظه کارانه عمل میکنه . این استخر کاربراشو ملزم کزده که حساب کاربریشون دو مرحله ا ی باشه و دو بارتایید هویت می تونن حساب خودشونو فعال کنن.

مزایا و معایب استخر اسلاش پول Slush Pool

مزایا:

- کارمزد مناسب ( 2% )

- رابط کاربری آسان

- سابقه فعالیت 22 ساله

- امنیت بالا

معایب:

- شلوغی شبکه

3. استخر :binance pool

استخر بایننسBINANCE POOL

استخر pool binance یکی از استخرهای معروفه که  تو 27 آوریل 2020میلادی شروع به کار کرده واز مکانیزم سوئیچینگ خود کار بهره میبره. این استخر به کاربراش اجازه میده ارزهای مختلفی رو مثل بیت کوین، بایننس کوین، ریپل و ... رو استخراج کنن.

استخر ماینینگ Binance با آدرس دیجیتالی pool.binance.com، تونسته 4.20 درصد از سهم استخراج ها رو به خودش اختصاص بده و از نظر رتبه بندی استخرها تو رتبه 8# استخرها قرار بگیره.

رمز ارزهای استخراج شده تو این استخر به سه مدل انجام میشه که شامل FPPS (کارمزد 2.5 تا 3 درصد)، PPS+ (کارمزد 0.5 درصد) و PPS (کارمزد 3 درصد) هستش.

مزایا و استخر Binance:

مزایا:

- محاسبه درآمد ها به صورت روزانه.

- پشتیبانی از سیستم عامل های مختلف مثل ios، android و windows

معایب:

- رابط کاربری سخت برای کاربران تازه وارد.

4. استخر btc.com:

استخر BTC.COM

استخر btc.com یکی از استخرهای متعلق به bitman tech هستش که از بهترین استخر ها به حساب میاد به دلیل اینکه این استخر از اعتبار بالا، کارمزد کم در برداشت ها و همینطور پرداخت کارمزد تراکنش ها به ماینر ها بر خورداره که اونو به یکی از محبوب ترین استخر ها تبدیل کرده.

حدود 18 درصد از استخراج بیت کوین تو تموم دنیا توسط این استخر انجام میشه. که تو نوع خودش یه رکورد عالی هستش. این استخراز مرورگر بلاکچین و کیف پول اختصاصی برخوردار هستش که یکی دیگه از مزایای اون به شمار میاد. این استخر استخراج تو اندازه خیلی بزرگش داره فعالیت میکنه و کارمزدش هم خیلی منصفانه هستش و فقط 1.5% هستش که بر اساس قدرت هش ماینرها تقسیم میشه.

5. استخر f2pool:

استخرF2POOL

این استخر هم از بزرگ ترین و معروف ترین استخر ها به حساب میاد که در کشور چین قرار گرفته شده و بعنوان بهترین های مایینینگ ازش یاد میکنن، این استخر هم با مولتی الگوریتمی که داره میتونه بیش از 40 ارز دیجیتال در بیش از 100 کشور مختلف جهان رو که ماینر هستن پشتیانی میکنه و از بزرگ ترین استخر ها برای استخراج بیت کوین و غیره به حساب میاد.

این استخر الان تو کشورهای مختلف دنیا مثل روسیه، کانادا و ایالات متحده و برخی جاهای دیگه هم قابل دسترسی هستش. تا حالا که داریم این مقاله روم براتون آماده می کنیم استخر F2Pool با در اختیار داشتن 20.2% سهم بازار استخراج، تونسته رتبه اول استخرهای استخراج  بازار رو به خودش اختصاص بده. 

چرا باید به استخرهای استخراج متصل شیم؟

چونکه با بیشتر شدن محبوبیت فرایند استخراج با دستگاه های پر سرعت که بهشون اشاره شد؛ دیگه استخراج های فردی کم کم کاهش میابن و میشه گفت تقریبا به صفر رسیده شده.

آیا استخراج بیت کوین هنوز هم سود آوره؟

در جواب این سئوال باید بگیم که بله با پیکربندی مناسب، استخراج بیت کوین هنوز سود آوره. و شما با ماشین حساب استخراج بیت کوین بطور دقیق محاسبه کنید، فقط این مورد رو بخاطر بسپارید که الان استخراج بیت کوین به صورت خانگی تقریبا منقرض شده و شما با کاربران بزرگی طرف هستید، پس اگه شما بطور حرفه ای با استخراج بیت کوین آشنا نیستین، این میتونه برای شما زیان آور باشه.

جمع بندی کلی:

با توجه به توضیحاتی که بطور مختصر بهشون اشاره شد، به احتمال زیاد شما هم از با ارزش بود استخرهای ارزهای دیجیتال با خبر شدین و اینکه بخواین کدومش رو برای استخراج ارز دیجیتالتون انتخاب کنه به سلیقه و خواست خودتون بستگی داره. 

اگه تصمیم به استخراج سازی فردی دارید با ید بگیم در مقابل افرادی که در ثانیه با توان پرداشی چیزی حدود 150 میلیون تراهش دارن، شانس شما تقریبا صفره؛ چونکه استخرهای استخراج با تیم هایی که تشکیل دادن پیشرفت چشم گیری رو داشتن.

استخرهایی مثل ant pool، binance pool، btc.com و ... استخرهایی بودن که ما تو مقاله به معرفی 5 تا از بهترین استخرهای استخراج بیت کوین پرداختیم و با مطالبی که در موردشون در اختیار شما قرار دادیم؛ شما حتما حتما فقط با این موضوع ها شروع به تصمیم گیری نکنین، و با توجه به بودجه و دارایی که در اختیار دارید عمل کنید، ما همیشه به شما بهترین ها رو براتون آرزو مندیم، سپاس گذاریم که تا آخر این مقاله با ما همراه بودید.


نظرات کاربران در مورد معرفی 5 تا از بهترین استخرهای استخراج بیت کوین
سوال امنیتی :3+43 = ?