مشکلات رایج در ماینینگ ارزهای دیجیتال

1402/06/30

مشکلات رایج در ماینینگ ارزهای دیجیتال؛ آیا دوست دارین تا با این مشکلات آشنا بشین؟ آیا می دونین ماینینگ یا استخراج به چه معنی هست؟ ماینینگ رمز ارزها چجوری انجام میشه؟ کدام ارزهای دیجیتال رو میشه استخراج کرد؟ مشکلات رایج در استخراج ارزهای دیجیتال کدامند؟ چجوری میشه این مشکلات رو برطرف کرد؟ به نظر شما سرمایه گذاری روی رمز ارزها بهتر هست یا دیدن آموزش استخراج بیت کوین و سایر رمزارزهای قابل استخراج؟

ماینینگ یا استخراج رمز ارزها از پیدایش ارزهای دیجیتال مورد توجه قرار گرفته و سودهای زیادی رو نصیب استخراج کننده ها کرده، ولی ماینرهای ارز دیجیتال در حال حاضر با مشکلات زیادی روبرو هستن که باید واسه برطرف شدن اون ها اقدام کرد. این مشکلات باعث میشن تا خیلی از افراد از استخراج رمز ارزها منصرف بشن و از روش دیگه ای مانند خرید بیت کوین و فروش در زمان سوددهی اقدام به کسب درآمد کنند. به همین دلیل می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد استخراج ارزهای دیجیتال بهتون ارائه بدیم، به بررسی مشکلات رایج در ماینینگ رمز ارزها بپردازیم و برطرف کردن مشکلات ماینینگ رو مورد بررسی قرار بدیم.

آشنایی با استخراج ارز دیجیتال

آشنایی با استخراج ارز دیجیتال

ماینینگ به معنی استخراج رمز ارزهاست. این استخراح می تونه مربوط به معدن فلزهای گرون قیمت یا هر چیز دیگه ای باشه که قابلیت استخراج شدن رو دارن. البته توجه داشته باشین که ماینینگ ارزهای دیجیتال مثل استخراج سنگ از معادن سخت نیست، بلکه استخراج رمز ارزها فقط با کمک دستگاه های مخصوص به اسم ماینر انجام میشه. فقط باید محیط مناسب، برق کافی و خط اینترنت ثابت در اختیار استخراج کننده ها قرار بگیره تا ماینرها بتونن فرایند استخراج ارزهای دیجیتال رو انجام بدن.

جالب اینجاست که بدونین ماینینگ باعث میشه تا ارزهای دیجیتال جدیدی ایجاد بشن و واسه تایید و پردازش تراکنش ها به کار برده میشه. استخراج رمز ارزها یه کار پردرآمد هست، ولی از اونجایی که فشار زیادی به دستگاه ماینر وارد میشه، باید بدونین که مشکلاتی هم به دنبال داره که خیلی رایج هستن. فرایند ماینینگ در مقیاس صنعتی برق زیادی مصرف می کنه و قدرت کنترل شبکه ها به دست افراد کمی سپرده شده. تولید رمز ارزها با حل کردن مسائل و معادله های پیچیده ریاضی انجام میشه.

بیشتر بدانید: معرفی 5 منبع انرژی پاک برای ماینینگ رمز ارزها

مشکلات رایج در ماینینگ رمز ارزها کدامند؟

مشکلات رایج در ماینینگ رمز ارزها

همونطور که گفتیم، ماینینگ به معنی استخراج هست و تقریبا در یه دهه اخیر استخراج رمز ارزها مورد توجه خیلی از فعالان بازار ارزهای دیجیتال قرار گرفته. استخراج رمز ارزها به کمک دستگاه های ماینر انجام میشه و این دستگاه ها با حل کردن مسئله های پیچیده ریاضی کوین های جدیدی رو به عرضه اضافی می کنند. ماینینگ مشکلات زیادی به همراه داره. در ادامه برخی از مشکلات رایج در ماینینگ رمز ارزها رو بررسی می کنیم:

  • مصرف انرژی زیاد

یکی از مشکلات رایج در ماینینگ رمز ارزها، مصرف انرژی بیش از حد هست. اگه بخواهیم به طور کلی میزان برق مصرفی دستگاه های ماینر رو واستون نشون بدیم، باید بگیم که میزان برق مصرفی همه دستگاه های ماینر موجود در سطح دنیا بیشتر از میزان کل برق مصرفی کشور دانمارک هست. مشکل مصرف برق زیاد در فرایند ماینینگ ارزهای دیجیتال علاوه بر هزینه های زیاد، به محیط زیست هم آسیب می رسونه.

  • سرقت آنلاین ارزهای دیجیتال

سرقت آنلاین رمز ارزها هم یکی دیگه از مشکلات رایج در فرایند استخراج ارزهای دیجیتال هست. زمانی که ماینرها کنار هم قرار می گیرن، یه مرکز استخراج ایجاد میشه. الان هکرها می تونن از راه های نفوذ آنلاین واسه سرقت رمز ارزها اقدام کنند. در اصل هکرها هر روز روش های خلاقانه تری رو واسه نفوذ و دسترسی به رمز ارزها پیدا می کنند. به این ترتیب، فرایند ماینینگ باید با امنیت بیشتری همراه بشه.

  • خرابی دستگاه های ماینر

یکی دیگه از مشکلات رایج در ماینینگ رمز ارزها، خرابی دستگاه های ماینر هست. همونطور که گفتیم، شما واسه استخراج ارزهای دیجیتال باید تجهیزات مورد نیاز رو تهیه کنین که یکی از این تجهیزات دستگاه های ماینر هست. ماینرها دستگاه های سخت افزاری هستن که از قطعه های مختلفی تشکیل شدن. ممکنه دستگاه های ماینر خراب بشن و نتونن اقدام به ماینینگ ارزهای دیجیتال کنند.

  • هزینه های زیاد فرایند ماینینگ

بالا بودن هزینه ها هم یکی دیگه از مشکلات رایج در فرایند استخراج ارزهای دیجیتال هست. واسه بیشتر شدن فرصت های استخراج موفق، شما باید ماینرهای زیادی رو تهیه کنین تا بتونین یه مسئله رو حل کرده و رمز ارز جدیدی بسازین. بنابراین، این کار به تولید انرژی زیادی نیاز داره که هزینه برق خیلی زیادی روی دست شما می ذاره. همچنین ماینرها هم قیمت بالایی دارن و واسه تهیه این دستگاه ها هم باید هزینه های زیادی پرداخت کنین.

  • تمرکززدایی

یکی دیگه از مشکلات رایج در ماینینگ ارزهای دیجیتال، تمرکززدایی هست. بهتره بدونین در بین دستگاه های ماینر، دستگاه های آسیک(ASIC) محبوبیت زیادی دارن و از اون ها با عنوان بهترین سخت افزارهای ماینینگ رمز ارزهایی مثل بیت کوین و دوج کوین یاد میشه. ولی چیزی که این دستگاه ها رو به یکی از مشکلات ماینینگ تبدیل کرده این هست که این دستگاه ها نمی تونن همه رمز ارزها رو استخراج کنند و فقط می تونن چند نوع ارز دیجیتال خاص رو در یه زمان مشخص ماین کرده و تولید کنند.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد استخراج ارزهای دیجیتال بهتون ارائه بدیم، به بررسی مشکلات رایج در ماینینگ رمز ارزها بپردازیم و برطرف کردن مشکلات ماینینگ رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، ماینینگ باعث میشه تا ارزهای دیجیتال جدیدی ایجاد بشن و واسه تایید و پردازش تراکنش ها به کار برده میشه. استخراج رمز ارزها یه کار پردرآمد هست، ولی از اونجایی که فشار زیادی به دستگاه ماینر وارد میشه، باید بدونین که مشکلاتی هم به دنبال داره. از جمله از مشکلات رایج در ماینینگ ارزهای دیجیتال میشه به مصرف زیاد انرژی، بالا بودن هزینه ها، تمرکززدایی، خرابی دستگاه های ماینر و.... اشاره کرد.


نظرات کاربران در مورد مشکلات رایج در ماینینگ ارزهای دیجیتال
سوال امنیتی :3+84 = ?